Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Hölmöintä/hauskinta, mitä olet tuoreena äitinä (tai isänä) tehnyt?

Vierailija
27.06.2009 |

Mua naurattaa vieläkin lähes 10 vuoden takaa tälläinen juttu:

Lähdin ekaa kertaa vauvan kanssa sadekelillä ulos.

Laitoin tietenkin sadesuojan vaunuihin, täytyyhän vaunut suojata.

Laitoin myös tälläiset sadekankaiset rengassuojat renkaihin.. ja lähdin körröttelemään kaupungille.

Ihmettelin monta kertaa matkalla, että onpas epäkäytännölliset rengassuojat kun eivät oikein pysy montaakaan sataa metriä kunnolla paikoillaan :/

Näytin varmaan tosi haasulta, koska eräs äiti tuli minua opastamaan kun taas suojia korjailin paremmin paikoilleen: "ei niillä ole tarkoitus renkaita kuraiselta maalta suojata, vaan lattioita kuraisilta renkailta"

...että olin nolona.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvalla oli jalat ylhällä. pierun tullessa oli sitten mun paita ja housut soosissa. :)

Vierailija
42/53 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut neuvolaan kun parin kk ikäinen

oli tehnyt niskaan asti ulottuvat kakat.

Meidän yhdet ystävät lykkas vuodella lapsen yrittämistä, kun kerran heillä kyläillessä vauva teki juuri tuollaiset niskapaskat :-) Miehen kanssa molemmat kiljuttiin ja yökkäiltiin ja suihkuteltiin vauvaamme niiden kylpparissä ja vauvan ja sen vaatteet löyhkäs ja me löyhkättiin ja itketti ja nauratti yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten esikoisen kylvetin joka hemmetin ilta monta monta kuukautta ja ei se nukkunu eikä nukahtanu mitenkään helposti, mutta silti vaan sinnikkäästi kylvetin. pelkäsin että nukkuu vielä huonommin jos lopetan. Hullua hommaa... toisen kanssa pärjätään kolmella pesulla viikko ja nukkuminenki on helpompaa kun älyää antaa vauvan nukahtaa, eikä huohota niskaan ja joka yskäsystä oo silittämässä ja nostamassa vauvaa sängystä ja heijaamassa ja mitä millonki, olen ite pitäny vauvaani hereillä enkä oo antanu sen nukahtaa ku oon hössöttäny siinä vieressä hermoheikkona.

Vierailija
44/53 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori ja odotin yksin esikoistani. Kavereillanikaan ei ollut vauvoja. Olin vain kuullut kamalia tarinoita lahkeisiin tippuvista vauvoista (kuulemma telkkarissa oli näytetty ku joltai tippu vauva lahkeeseen osoksia tehdessä) ja syöksy synnytyksistä.

Pelkäsin siis kuollakseni, etten herää jos synnytys alkaa keskellä yötä ja synnytän vaikka sen vauvan unissani sänkyyn, tai vauva tipahtaa lattialle kun nousen ylös pedistä.

Tästä syystä laitoinkin herätyskellon herättämään minut kahden tunnin välein, jotten vaan vahingossa synnytä nukkuessani. Herätessäni siis aina tarkistin, että lapsivedet eivät ole tulleet ja ettei minua varmasti supistele.

Näin toimin viimeiset kolme viikkoa.

Lopulta synnytys alkoi yöllä.

Jä todellakin: TAJUSIN ETTÄ SIIHEN TOSIAAN HERÄÄ, ja ettei kukaan voi niitä tuskia vahingossakaan yli nukkua.

Tiesinpähän sit seuraavalla kerralla.

Vierailija
45/53 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessa oli pelkona, että mistä huomaan kun synnytys käynnistyy. No huomasihan sen : )

Eniten huvittaa ihan osastolla olo kun esikoinen pulautti, tätä suurta ihmettä sitten piti oikein hoitajakin kutsua katsomaan painamalla kutsukelloa.

Vierailija
46/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekään että kertisvaipasta joka jo muutenkin päätyy roskikseen, heittää ensin kakan pönttöön jonka jälkeen todennäköisesti vetää vessan.. ekologisempaa jättää siis vesi tuhlaamatta ja laittaa vaippa kakkoineen roskiin.. tietty kestovaippa olisi kaikkein ekologisin =)

Vierailija
47/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään ollut paljoa vastasyntyneen hoitokokemusta esikon syntyessä... Paljon opin siis ihan lukemalla..

No jossain luki, että napatynkä irtoaa kahden-kolmen viikon iässä. Kun esikolta napatynkä tippui paljon aiemmin, ensireaktioni oli purskahtaa itkuun, että nyt mä hajotin sen...;)

Kerran puoliunessa puin vauvan pihalle ja menin pukemaan itse ja työnsin vaunut pihalle. Sitten postilaatikolla huomasin, että unohdin nukkuvan vauvan sisälle...=)

Vierailija
48/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä hassua, mutta hölmöä! Hösäsin vauvasta niin kauheasti, että unohtelin pankkikorttiani jos jonnekin kaupan tiskille. Aina mua ihmetytti, miten kassahenkilö ei koskaan huutanut/juossut perään. Kotona, kun soitin kauppaan, niin kyllä kortti onneksi oli aina siellä tallessa.

Kerran unohdin lastenhoitohuoneeseen lompakkoni, täynnä rahaa (n. 400€). Maailman ihanin seuraava asiakas, joku äiti tai isä vauvansa kanssa varmaan, oli palauttanut lompakon ko. ravintolan kassalle. Euroakaan ei ollut hävinnyt, mutta harmi kyllä ei ollut jättänyt nimeäkään (olisin maksanut löytöpalkkion).

Vierailija
49/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itselläni ikään silloin 21-vuotta. Mä olin vähän ihmeissäni ja huolissani, olin odottanut että valvottaa pitkään ja äidin "kuuluu" olla väsynyt.

Menin neuvolaan ja kerroin huoleni siitä kun mun vauva nukkuu niin paljon yöllä, koko yön! Täti mittasi ja punnitsi vauvan ja naurahti sekä sanoi "kuule ole huoleti, vauva kasvaa hyvin. Nauti siitä että voit nukkua ja pääset helpommalla, älä missään nimessä herättele vauvaa".

Mun huolet oli sen jälkeen pois pyyhkäisty ja nyt jälkikäteen naurattaa mun "huoli".

Vierailija
50/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sitten täyden vaipparoskapussin vaunujen alaritilälle ja tarkoitus oli viedä se roskiin.

Sitten menin Anttilaan ja tapani mukaan näytin kassini, ettei minulla ollut mitään maksettavaa kyseisestä kaupasta. Siinä vaiheessa huomasin sen roskapussin ja paniikissa mietin, että miten selitän sen pussin sisällön.

Punaisena selitin siellä olevan pussillisen verran käytettyjä vaippoja, jotka haisivat todella pahalle. Onneksi myyjä uskoi, eikä vaatinut avaamaan sitä pussia.

Muuta ei nyt tule mieleen.

Vierailija
51/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs vielä... kakkavaipat heitimme pitkään pois roskiin sellaisenaan, kunnes eräs vieras ihmetteli, miksi ette heitä torttua ensin vessanpönttöön...

Toinen tulossa... Kiitti vinkistä! :)

Vierailija
52/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten esikoisen kylvetin joka hemmetin ilta monta monta kuukautta ja ei se nukkunu eikä nukahtanu mitenkään helposti, mutta silti vaan sinnikkäästi kylvetin. pelkäsin että nukkuu vielä huonommin jos lopetan. Hullua hommaa... toisen kanssa pärjätään kolmella pesulla viikko ja nukkuminenki on helpompaa kun älyää antaa vauvan nukahtaa, eikä huohota niskaan ja joka yskäsystä oo silittämässä ja nostamassa vauvaa sängystä ja heijaamassa ja mitä millonki, olen ite pitäny vauvaani hereillä enkä oo antanu sen nukahtaa ku oon hössöttäny siinä vieressä hermoheikkona.

Vierailija
53/53 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin lämpömittari vaunuihin kun eka kertaa lähdettiin vauvan kanssa ulos! Elokuun loppua elettiin ja lämmintä oli mutta lapsella oli puettu body ja sukkikset sekä joku verskapuku. lisäksi oli paksu peitto ja kantopussin läppäkin vielä! Hieman uskalsimme pakkausta vähentää mutta tosiaan hieman liikaa taisi olla säähän nähden!