Jumala on. Älä murehdi. Iloitse elämästä. kampanja tulee
Uskovien vastaisku ateistien bussikampanjalle
Uskovien vastaisku ateistien bussikampanjalle
Julkaistu: 16.6.200992 kommenttia
Kuva: Suomen Raamattuopisto
Kuva: Suomen RaamattuopistoJuhannuksen jälkeen HKL:n busseissa Helsingissä alkaa näkyä ateistien mainoksia, joissa julistetaan: ”Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.”
Nyt uskovat kertovat iskevänsä vastaan. Suomen Raamattuopisto, Helsingin tuomiokirkkoseurakunta ja Taivallahden seurakunta järjestävät elokuun lopussa mittavan hengellisen kesätapahtuman otsikolla ”Jumala on. Älä murehdi, iloitse elämästä!”.
Jumala on -otsikolla järjestettävä tapahtuma on osa Suomen Raamattuopiston 70-vuotisjuhlallisuuksia. Puhujaksi on tulossa muun muassa Helsingin piispa Eero Huovinen, joka on julkisuudessa kritisoinut voimakkaasti uskon ja tieteen vastakkainasettelua.
– Kaupunkilaisilla on nyt mahdollisuus itse ottaa selvää, kumpi vakuuttaa enemmän: ateistien mainoskampanja vai Raamatun viesti, sanoo Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja Timo Junkkaala lehdistötiedotteessa.
Kommentit (69)
Ateistien kampanja olikin hieman harhaan johtava. Heidänhän pitäisi murehtia tulevaisuutta, jos Jumalaa ei ole heitä pelastamassa kuolemalta.
Ja tämähän oli siis vastalause eli siksi oli samantyyppinen kuin ateistien kampanja. Viittaan siihen että ei olisi omia ajatuksia ja lauseita. Niitähän toki löytyy Raamatusta.
Uskovaisille tämä taitaa olla aivan mahdoton asia käsittää. Eli tämä elämä, ainoa laatuaan, kannattaa elää hyvin.
eettinen elämä kannattaisi elää täällä, koska mitään paratiisia ei ole.
kokemus Jeesuksen läsnä olosta ettei mikään saisi minua kääntymään ateistiksi.
ateistit vai uskovaiset? En ole nähnyt ketään hihhulia ryöstämässä mummoja. Kyl ne on aina hukassa olevia ateisteja.
ateistit vai uskovaiset? En ole nähnyt ketään hihhulia ryöstämässä mummoja. Kyl ne on aina hukassa olevia ateisteja.
kun uskovaiset kivittää teinitytön hengiltä ja räjäyttää koulun mihin on just hetkeä aiemmin evakuoitu ihmisiä.
Ateistien kampanja olikin hieman harhaan johtava. Heidänhän pitäisi murehtia tulevaisuutta, jos Jumalaa ei ole heitä pelastamassa kuolemalta.
Ja tämähän oli siis vastalause eli siksi oli samantyyppinen kuin ateistien kampanja. Viittaan siihen että ei olisi omia ajatuksia ja lauseita. Niitähän toki löytyy Raamatusta.
Elämä loppuu that's it.
tapauskovaisia, ellei olla Helsingissä, jossa olisivat tapamuslimeja. Ateismi ei tee kenestäkään mummonpotkijaa, pikemminkin päinvastoin. Se osoittaa siinä määrin oman pään käyttämistä, että pidän kuvaamaasi tilannetta tilastollisesti epätodennäköisempänä kuin sitä, että mummonpotkija kuuluisi kirkkoon. :D
eiks ateistit ole koulutettuja pk-seutulaisia joilla asiat hyvin? Ateisteja on vain 10 prosenttia kansasta mutta ovat fiksua porukkaa ja osaavat saada äänensä kuuluviin. Ne uskoontulijat on enemmän niitä elämänkolhimia, joille kelpaa ajatus ansaitsemattomasta armahduksesta ja uudesta alusta Jumalan lapsena - siis niitä hukassa olijoita.
millään tavoin keskeisiä. Jumala on suuri ja armelias ja se riittää. Kyse ei ole meidän keräämistämme irtopisteistä, koska sellaisia emme Jumalan silmissä edes pystyisi keräämään. Kyse ei ole meidän tekemisistämme tai irtopisteistämme vaan yksin Armosta. Jeesuksen sovitustyö riittää.
Minä ainakin tarkoitan uskovaisilla lestadiolaista, oikeasti uskovaa luterilaista, ortodoksia jne.
millään tavoin keskeisiä. Jumala on suuri ja armelias ja se riittää. Kyse ei ole meidän keräämistämme irtopisteistä, koska sellaisia emme Jumalan silmissä edes pystyisi keräämään. Kyse ei ole meidän tekemisistämme tai irtopisteistämme vaan yksin Armosta. Jeesuksen sovitustyö riittää.
Usko on tekoja, ei sanoja Ne ovat keskeinen oppi. Jeesus neuvoi hyvän tekemistä toisille.
toisaalta, rakkaus Jumalaan näkyy rakkautena lähimmäisiin. Jos maailma näkee uskovien keskellä rehottavaa itsekkyyttä, tekopyhyyttä ja mammonan palvontaa yms, ei se paljon puhuttele ketään. Meillä on kutsu armoon, mutta myös parannukseen. "Jumalan hyvyys vetää parannukseen". Sanon tämän siksi että moni ateisti syyttää kristinuskoa vastuuttomuudesta, siitä että armoon nojaamalla saa tehdä vapaasti pahaa tässä elämässä.
Olen ihan vilpittömästi kiinnostunut, minkälainen kokemus saa uskomaan vahvasti Jeesukseen. Itse olen kauhean epäilevä ja mietin, että voisiko minulle tapahtua sellaista...
Ihmiset ovat keskeneräisiä ja parannuksemmekin on korkeintaan keskeneräinen, yleensä ei sitäkään. Jo Uuden Testamentin tärkein käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään on ainakin minulle mahdoton toteuttaa yrityksistä huolimatta. Ja kun mennään Vuorisaarnan käskyihin... Eli ilman armoa minä olen ja luulen, että kaikki muutkin ovat, totaalisesti kusessa.
27
toisaalta, rakkaus Jumalaan näkyy rakkautena lähimmäisiin. Jos maailma näkee uskovien keskellä rehottavaa itsekkyyttä, tekopyhyyttä ja mammonan palvontaa yms, ei se paljon puhuttele ketään. Meillä on kutsu armoon, mutta myös parannukseen. "Jumalan hyvyys vetää parannukseen". Sanon tämän siksi että moni ateisti syyttää kristinuskoa vastuuttomuudesta, siitä että armoon nojaamalla saa tehdä vapaasti pahaa tässä elämässä.
Jotkut on ihan varmoja, että vesisuonista on haittaa, tai että sähkölle voi olla allerginen
Uskova ihminen on yhtä aikaa syntinen ja pyhä. Yhtä aikaa sama vanha syntisäkki ja Jumalan uusi luomus. Yrittäminen on toivotonta. Jäljelle jää vain se, että rentoutuu armon varaan ja antaa Jumalan tehdä muutokset itsessään. Jumalan hyvyyden käsittäminen vetää parannukseen eli haluun antaa Jumalan muuttaa itsensä. Oisko tämä näin? Itse elin vuosikausia kamalaa synkkää suorituskeskeistä uskonelämää, jota ei kukaan ateisti olis kadehtinut, suoraan sanottuna. Mutta kun pääsin melko tuskallisen elämänvaiheen kautta ulos sellaisesta vankilasta, olen löytämässä armon syvyyttä ja sitä, että todellakin, itse en voi itseäni muuttaa, siihen tarvitaan transsendenttinen, todellinen Jumala.
Jumala on yhtä todellinen kuin joulupukki.
En murehdi vaan nautin ainokaisesta elämästäni täysillä!
Älä murehdi. nauti ja iloitse elämästä. Jos jumala tai mikä lie on sinut tänne maailmaan luonut niin se lopuksi myös sinut johonkin hoitaakin. Ei siihen tarvitse ihmisen suorittaa mitään irtopisteiden keräystä!