Laitan tähän meidän lasten nimet, kertokaa mihin luokkaan ne kuuluu?
Minä kun olen ihan oihalla näistä lähiö-, urbaani-, retro- yms nimistä
Tytöt: Iida Vilma Matilda ja Sara Emmi Jasmiina
Pojat: Erkka Samu Aleksi ja Jere Jaakko Benjamin
Sanottakoon vielä, että Iida on 1v, Sara 14v, Erkka 9v ja Jere 4v
Kommentit (9)
ihanko oikeasti joku laitta omien lasten nimet kokonaisuudessaan tänne riepoteltaviksi arvosteltaviksi ja viel vapaaehtoisesti ;).
jereähän on pidetty semmosena riiviön nimenä täällä, mutta muuten ei kai noissa ole mitään muuta "haukkumista".
varmaan hyvät syyt nimille. tav työssäkäyvät vanhemmat, rivitalon pätkä, farmari-opel. eli perus keskiluokka.
Ihan mielenkiinnosta tosiaan kysyin, kun itse en osaa luokitella nimiä muuten kuin tykkään -menettelee - en tykkää :D
Ja ollaan tosiaan kai ihan normaali perhe. Minä kotona, vakityöstä ison vanhusten palvelutalon keittiöltä. Mies on töissä Itellalla ja asutaan uudessa omakotitalossa maalla.
ap
täällä kutsuttuihin ns. lähiönimiin kuuluu ne nico-petterit, jessicat, janikat/-cat ym ja kaikki muut mihin on tukittu c, eli mico, jucca ym. =D sekä sit niitä tosi yleisisä trendinimiä, joita on joka toisella.
sit retronimet on minusta kyllä enemmänkin luokkaa mauno, pertti, hannu, seppo, pirkko... kun ovat siltä kaudelta enemmänkin. nuo vilhot, eerot ja muut ns pappanimet, on kyl enemmän in vielä ja ehkä ne sit on sitä retroa joidenkin mielestä. urbaaninimistä en osaa sanoa.
Kaikissa 2 tavua, sopivat hyvin yhteen. Erkka on tosi kiva nimi. Sarakaan ei vissiin ollut silloin kauhean suosittu, kun annoitte sen nimen.
On tämäkin...
Ulkosuomalaisena luen ihmeissäni tätä ketjua.
Itsellä (kaksi ekaa lasta syntyny Suomessa) harvinainen vierasperäinen sukunimi vaikka mieheni kanssa olemmekin kummatkin perus suomalaisia. Ensimmäisellä lapsella on harvinainen vanha suomalainen nimi, toisella yleisempi ja kansainvälisempi. Kolmannella (ulkomailla syntyneellä) on harvinainen uudempi suomalainen nimi.
Henk.koht. En ole halunnut antaa trendinimiä tai nousussa olevia, tulevia nimiä. Vaan hiukan erilaisia, joista pidämme. Makuja on monenlaisia.
Täällä asuinmaassamme nämä nimet saattavat ihmetyttää (paitsi tuo keskimmäinen kansainvälinen), koska niissä ei ole paikallisen nimitavan mukaan niitä D:tä, C:tä jne vaan saattaa olla jopa tuplavokaali.
Ap:lle nimestä Erkka, se on ihana! siinä on potkua!
Muutkin nimet ovat ihan ok.Ainoa mitä itse vierastan on Jasmiina.
vähän harvinaisempi. Uskon että olette aika tavallinen ja keskiluokkainen perhe.