Kärsin vaikeasta unettomuudesta
Lapset ovat jo kasvaneet ohi yöheräämisistä, mutta minä valvon. Olen jo käynyt kahteen otteeseen lääkärissä, ensimmäinen antoi nukahtamislääkkeitä, toinen lihasrelaksanttia. Tilanne on vain se, että ilman lääkkeitä valvon lähes koko yön, vaikka olisin nukkunut edellisenä yönä vain 2 h, tehnyt täyden työpäivän, harrastanut liikuntaa, venytellyt, ollut juomatta kahvia, yrittänyt kaikin tavoin rauhoittua ja rentoutua. Saan nukuttua tunnin pari ja herään jyskyttävään migreenikohtaukseen ja oksennan. Olen jotunut jäämään töistä pois tämän vuoksi. Unilääkkeillä saan nukuttua n. 5 tuntia, mutta en ikinä niin etten olisi jatkuvasti väsynyt. Mitä teen? Mistä apua?
Kommentit (2)
voi johtua selvittämättömistä lapsuuden/nuoruuden ristiriidoista,vanhempien käytöksestä ym. Itselläni johtui juuri psyykkisistä syistä.Asioiden selvittely terapiassa on auttanut myös unettomuuteen.Itsellä pahin tilanne oli kun valvoin kaksi viikkoa putkeen.Ei auttanut mikään,tosin unilääkettä en ottanut.Olin kuin zombie,se on vieläkin muistissa.
Minulla unettomuus alkoi jo 9 vuotiaana.Olin tosi ahdistunut ja toisinaan valvoin koko yön.Sitä jatkui sitten ajoittain aina tähän aikuisuuteen saakka.
Nyt olen 40 vuotias ja voin sanoa että nukun aika hyvin.Melatoniini on ollut kohdallani todellinen löytö,siitä ei tule tokkuraa ja elimmistö tuottaa sitä itsekkin,myydään luontaistuotekaupassa.Lääke kannattaa ottaa noin puoli tuntia tai tuntia ennen nukkumaanmenoa.Vaikutus ei välttämättä näy heti vaan voi viedä viikkoja,Kokeile ihmeessä!
Itse käytän ajoittain melatoniinia ja joskus imovaanea puoli tablettia jos vaan ei uni tule.Imovaane on myös ihan hyvä lääke silloin tällöin otettuna muttei jatkuvasti koska siihen syntyy riippuvuus.Melatoniiniin ei synny riippuvaisuutta vaikka käyttäisit vuosia.
Ekaksi kannattaa lähteä selvittämään ettei sinulla ole ahdistusta tai masennusta joka aiheuttaa unettomuutesi,vasta sitten lääkkeet. Jaksamista!
Siihen voi kuulua univaikeudet.