Millä ikivanha paskanen wc-pönttö puhtaaksi?
Ärsyttää, kun sitä hyihkii sukulaislapset. Pakko saada se puhtaaksi, vai pitääkö hankkia uusi. Siinä on paskaa, mutta myös kalkkikertymiä.
ISOO KIITOS!
Kommentit (55)
tai valkaiseva pyykkijauhe. Mä oon niillä putsannut. Tosin en mitään noin likaista, mutta ihan hyvin irtoaa niilläkin.
"...Apteekista sitruunahappoa.
Lähti erään vuosia siivoamatta olleen asunnon wc-pytty. "
Sit ei ainakaan sitruunahappoa, jos lähtee koko pönttö.... :)
Anteeksi, ei ole tarkoitus ivailla, mutta oli ihan pakko kuitata.... :):):):)
itsekkin olen työskennellyt siivousfirmassa, ja kokeilin ne kaikki aineet mitä sielä oli.. eikä meidän pöntöstä lähtenyt ruoste millään niistä...
epätoivoisena ostin ton harpicin ja se TOIMII!!!
kehuin kaverillekkin jolla pöntössä mustaa likaa (vesirajan alapuolella) ja se lähti!
ap osta harpic ja tule sit kertomaan että miten kävi ;)
BTW kloori auttaa tummentumiin mutta ei kalkkiin... kemiallinen mahdottomuus
suosittelen että kokeilisit lypsykoneen hapanpesuainetta. sen verran suurissa paketeissa myydään, että ei pönttöä varten kannata ostaa, mutta jos saisit joltain lypsykarjatilalta vaikka desilitran verran nätisti pyytämällä.
itse kokeilin tuota, ja kyllä toimi. kyseinen aine on siis tarkoitettu lypsykoneeseen ja maitotankkiin kehittyvän maitokiven poistoon. ärtsyä ainetta.
Sitte kun olet kokeillut nuo kaikki yllä mainitut konstit niin puhdista pytty TeknoSeesam Saniteetilla. Toimii!
Kloriitti ei syövytä mitään, valkaisee kyllä. Itse poistin yhden asunnon pöntön paskakalkkeutumat etikalla liottamalla ja puutikulla lohkomalla sen jälkeen. Toisessa asunnossa käytin harpic poweria ja sillä lähti kans hyvin.
Toi happo on se juttu, sillä lähtee liat.
Toi happo on se juttu, sillä lähtee liat.
Hyi miten oksettava ketju kaikkine paskakalkkikerrostumineen mutta hyviä vinkkejä :D
Harpic power auttoi. Se jäi ainoaksi kerraksi, ei tarvinnut sen jälkeen käyttää.
Harmi, ettei tähän päde vanha sanonta "sillä se lähtee, millä on tullutkin"...
Ootko Linda? Kantsis vaihtaa se pönttö rempan yhteydessä...
harpic? niin moni on kehunut, että on kai pakko ostaa vaikkei pönttöni ole edes likainen!
No vaihtakaa pönttö. Ei ne niin kauheasti maksa.
Harpic Power plus vei lähes kaikki liat, vain putken reunoille jäi ruskeaa. Palasin vuosia sitten hyväksi havaittuun tapaan: Ohjaan pesukoneen poistoveden pönttöön ja jo pysyy pönttö itsestään siistinä, vain reunoja joutuu välillä siistimään. Sopii mukavuudenhaluiselle.
Kokeiltu etikalla ensin jättämällä yöksi ja harjaamalla, ei irronut.
Toinen kerta etikka + sooda, ei irronut.
Koitettu tiskiharjalla ja puutikulla rapata vaan eih.
Kiva ku uuniki on niin paskanen ja sen lupasivat vaihtaa uuteen (sitä odotellessa).
**akka, asumisen viihtyvyytä jooh in my ass.