Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvistä käytöstavoista kysyttävää

Vierailija
25.06.2009 |

Jos olet menossa vaikkapa lääkärin vastaanotolle ja hän kutsuu sisään nimellä ja esittelee itsensä, mitä silloin kuuluu sanoa? Esitellä myös itsensä? Terve tms?

Tai sitten kun olet vaikkapa lähdössä sieltä lääkäriltä, niin kuuluuko sanoa muuta kuin heippa? Onko tökeröä jos kiittää vielä lähtiessään?

Nämä asiat mulla nyt jäi kaiveleen mieltä, teenkö itestä ihan pellen :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toki lääkäri on juuri huutanut nimeni. Mutta se nyt vaan on normaalia käytöstä. Ja kiitän lähtiessä, sanon aina kiitos hei, ja opetan lapsenikin sanomaan.

Ei kiittää voi koskaan liikaa, eikä se ole mitenkään pelleä.

Vierailija
2/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun lääkäri kutsuu huoneeseensa, kättelee, tervehtii ja esittelee itsensä, myös minä tervehdin sekä esittelen itseni.

Huoneesta poistuessani kiitän ja sanon hei, mahdollisesti toivotan hyvää viikonloppua tai päivän jatkoakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mä olen tainnu ajatella sen niin, että en enää sano nimeäni, kun lääkäri esittelee itsensä, koska sehän tietää mun nimen jo... Mut olenkohan kummiski väärin toiminu???

Mut lääkäristä lähtiessä kyllä aina sanon kiitos ja hei hei tms.

Vierailija
4/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin jäi nyt just tuo kaivelemaan että kun lääkäri esittelee itsensä, niin esittelen myös vielä itseni, vaikka tietää kuka olen.

Ja olen siis itse tähän mennessä aina kätellessä/tervehtiessä esitellyt itseni ja sanonut kiitos hei lähtiessä. :)

-ap

Vierailija
5/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän lähtiessä.

Vierailija
6/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätellessä sanon nimeni automaattisesti ja lopuksi sanon kiitos hei tai näkemiin.

Kun ajattelen omaa työtäni, jossa tapaan asiakkaita niin lähes kaikki heistä sanovat nimensä kätellessämme vaikka tiedän toki kenen kanssa minulla tapaaminen on ja asiakas myös tietää kuka olen kun on sen tapaamisen kerran kanssani sopinut.

Vierailija
7/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä harkinnutkaan itseni esittelemistä kättelyn yhteydessä. En kyllä usko, että se olisi jäänyt lääkäreitä vaivaamaan.

Vierailija
8/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti vastataan samalla tavalla, eli sanot oman nimesi jos lääkäri sanoo nimensä. Poistuessa voi sanoa kiitos, hei tms.

Vierailija
9/9 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina, kun joku esittäytyy, esittäydytään itsekin. Siis myös lääkärissä. Ja lähtiessä kiitetään ja sanotaan hei tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi