Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suolaista syötävää ristiäisten jälkeisiin aikuisten bileisiin?

Vierailija
25.06.2009 |

Olis tarkoitus pitää aikuisten bänditapahtuma ristiäisten yhteydessä heti kun pappi ja pahimmat uskovaiset sukulaiset on saatu kahvitettua ja pihalle juhlapaikasta.

Mitähän suolaista tarjottavaa voisi ajatella n. 20-40 hengelle?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoilla papille ja uskovaisille??!!

En taas ymmärtäny ollenkaann tätä, mutta ei kai kaikke tarttekaan ymmärtää....

Vierailija
2/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden jälkeen. Eikä niissä tarvitse kuivinsuin istua kun lapsetkin menevät lapsenvahdille. Papille ja suvulle kakkua ja kahvia ja bilettäjille sitten illempana vaikka porokiusausta salaatin kera, olisko hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut monet kerrat oikein lystiä, kun olen juopotellut parin papin ja muun uskovaisen kanssa... mutta vastaus itse kysymykseen, ettei mene ihan ihmettelyksi eli minusta ainakin erilaiset suolaiset piiraat vaihtelevin täyttein ovat mainiota tarjottavaa.

Vierailija
4/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan oikein osaa rentoutua jos soittolavan reunalla napottaa liperiäijä (ehdottomasti miespappi pitää olla) ja uskovaisia täti-ihmisiä.

Vierailija
5/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bileet samana päivänä??en voisi kuvitellakkaan..musta ristiäiset niin ainutkertainen juhla,etten voisi vaihtaa illaksi "biletysvaihdetta."ihmejuttu...

Vierailija
6/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten RISTIÄISISTEN yhteydessä voidaan pitää bileitä aikuisille?!" tms.

Mutta vastauksena kysymykseesi, pari salaattia (esim. kana- ja vihersalaattia), pieniä pitsapaloja, piiraita, juustotarjotin...

Vierailija
7/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinoitella.

Vierailija
8/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock-tapahtuma "Iisakki-rock". Bänditapahtumaa mies soittokavereineen on suunnitellut jo viime keväänäja se on kätevää pitää kun muutenkin juhlitaan.

Ristiäisten yhteydessä minäkin pääsen bilettämään, kun on lapsille hoitajia paikalla sukulaisista.

Ja nimenomaan lapsen juhlasta pitää tehdä jotakin erikoista jota lapsen kanssa voi sitten myöhemmin muistella.

Vierailija
9/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedäänkö se pieni juuri kastettu parikuinenkin hoitoon ristiäistensä jälkeen?

Mulla on yksi viinaanmenevä sukulainen joka saa ihan mistä vaan juhlasta syyn ryypätä, ja poikansa ristiäisiinkin hän kutsui kavereitaan että voi sitten lähteä kirkosta suoraan baariin. Ajattelin silloin että onpa surullista.

Vierailija
10/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolle erilaisia täytteitä.

Vierailija
11/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä et varmaankaan imetä...

Vierailija
12/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkii vaikka MLL:n hoitaja. Ja en itse biletä viinan takia, vaan siksi jotta näkisin erään bändin, jonka keikalle en ole vielä onnistunut pääsemään kun ei ole ollut lapsenvahtia koska mieskin soittaa siinä bändissä.

Mummo pärjää kyllä pari tuntia vauvan kanssa. Esikoinen oli 5vk kun kävin ekaa kertaa bändikeikalla ja otinpa viinaakin.

Vierailija
13/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap parka, kyllä varmasti saat kuulla aikamoista teilaamista tällä palstalla!

Meilläpäin Irlannissa kyllä otetaan alkoholia ristiäisten yhteydessä (kuten myös hautajaisissa, häissä, koulun alkaessa tai päättyessä, lasten synttäreillä,jnejnejne, mikä vaan tekosyy käy...). Erona Suomeen se, että esim. siellä lasten synttäreillä juodaan ruuan kanssa pari lasia viiniä, eikä örvelletä yksin nurkassa kossupulloa hyväillen. Kyllähän täälläkin ryypätään, mutta noin yleensä porukka tietää, miten kuuluu missäkin juhlissa käyttäytyä.

Suomessa alkoholi on ihan älytön tabu. Siitä saa aikaan mitä kummallisempia väittelyitä.

Vierailija
14/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen lapsen elämänsä ensimmäisten juhlien jälkeen vaihtaa pikkumustaa ylle ja alkaa bilettämään...

Mut onnee ap sulle

Vierailija
15/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minullakin oikeus juhlia eikä vain homehtua vauvan kanssa kotona kun mies kulkee keikoilla viikonloput. Ja kerrankin on lapsenvahteja tarjolla.

Ja ristiäiset ovat vain välttämätön paha, ne järjestetään miehen toivomuksesta. Minä ilmoitan lapsen nimen maistraattiin heti kun synnäriltä pääsen.

En kuulu itse kirkkoon enkä järjestäisi ristiäisiä jos ne olis vaan luterilaista peruskamaa,jotain erikoista pitää saada, sekä vauvalle että vanhemmille.

Vierailija
16/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä tortilloja erilaisilla täytteillä

Vierailija
17/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pappi lähti pois. Sitten grillattiin ja juotiin viiniä kavereiden kanssa ja saunottiin ja uitiin (heinäkuu). Oli muuten kivoimmat ristiäiset jossa olen koskaan ollut :)

Vierailija
18/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teit kaksi pahaa virhettä: kerroit, että biletetään lapsen kunniaksi ja kerroit myös, että biletetään kun pappi ja uskovaisimmat sukulaiset ja tutut ovat poistuneet. Tuollaista ei pidä missään nimessä palstalla kertoa jos haluaa neuvoja eikä moralisointia!

Mutta kysymykseesi. Onko sulla ruuanlaittoapua, talkooporukkaa yms? Helpoimmalla varmaan pääsisit jos tekisit (erilaisia) leivinpellinkokoisia piiraita muutaman. Jos päivällä on vedetty kakkukahvit tekee illalla todella mieli suolaista. Ja isot kulholliset tavallista vihreää salaattia. Päivä on tunteikas ja pitkä, älä vaadi itseltäsi liikaa kokkausta. Kai sulla on apuemäntä?

Jos saat apua: lihapullia? Gazpachoa (varsinkin kun hellettä piisaa)?

Hauskoja festareita lapsen kunniaksi!

Vierailija
19/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteiset ristiäiset on musta aika ahdistavia ja kamalia, kaikella kunnioituksella. En ole itse kovinkaan hengellinen ja musta esimerkiksi virsien veisuu olisi tuntunut tosi kaksinaamaiselta. Meillä on pappi kotona, mutta musiikkina oli muuten vain kaunis laulu, joka liittyi lapsen syntymään, ei mitään hengellistä siis. Ja meillä oli ruokatarjoilu ja ruoan kanssa oli myös viiniä niille, jotka sitä halusivat ja musta ne oli tosi kivat pippalot. Vauvalla oli tsiljoona hoitajaa, kun kaikki mummot ja tädit halusivat pidellä vauvaa ja itse sain rauhassa keskittyä kavereiden (meillä oli tosi isot juhlat) kanssa rupatteluun. Ja ihan hyvällä omalla tunnolla join muutaman lasin viiniäkin. Tarjoilusta huolehti catreing-firma, joten senkään puolesta ei tarvinnut stressata.

Omat festarit päivän päätteeksi kuulostaa tosi hauskalta idealta. Jos on varaa, niin tilaa tarjoilut joltakin muulta, niin saat itse keskittyä vain nauttimaan :-)

Vierailija
20/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poro-ja kasviskiusausta ja jotakin salaattia. juomapuolen saavat miehen soittokaverit tuoda itse omien mieltymystensä mukaan, ehkä boolin voin tehdä.

Itse en aio olla paikalla kuin sen aikaa, että näen sen bändin jonka keikalle en ole lapsenvahtien puutteen takia päässyt. Eikä siellä varsinaista bändijärjestystä ole, jamimeininkiä enemmänkin.

Ja ettei tulis mitään bilemamma-kuvaa, niin esikoinen on nyt 3v ja olen hänen syntymänsä jälkeen ollut baarissa ehkä 10-15 kertaa, ja suurinosa niistä kerroista on ollut bändikeikkoja enkä ole montaakaan annosta alkoa ottanut.