Kilpirauhasarvoni, kommentoisitteko? Kiitos !
Otettu maanantaina:
TSH 1.70
T4v 15.00
Eli niin perkeleen normaalit kun vaan voi olla :(
- valitettavasti
T. Alempi kirjoittelija
Kommentit (31)
naistenklinikan sisätautilääkäriä joka oli sitä mieltä, että asia on täysin ok ja kunnossa. Tk:n lääkäri konsultoi. Työterveyslääkärillä käyty myös. Yksityislääkärillä käyty myös raskausaikana, kerroin tuosta naistenklinikan sisätautilääkärin konsultaatiosta, joten eivät tehneet silloin asialle mitään. Lääkäreillä kävin tuona aikana asian tiimoilta 5 kertaa. En enää ole jaksanut ravata missään sen jälkeen, kun kontrollit otettiin ja tuo t4v oli sen 9.2 ja kaikki ok ja masennuslääkitys vaan. Koska on täysin turhauttavaa vaan juosta lääkärissä kuulemassa ettei ole mitään muuta kuin masentunut.
Mehiläiseen(Töölö). Toki muitakin hyviä on, mutta hänelle toistaiseksi saa vielä aikoja.
tiedät ettet ole masentunut.
tee valitus siitä lääkäristä kuka sen reseptin sulle antoi.
naistenklinikan sisätautilääkäriä joka oli sitä mieltä, että asia on täysin ok ja kunnossa. Tk:n lääkäri konsultoi. Työterveyslääkärillä käyty myös. Yksityislääkärillä käyty myös raskausaikana, kerroin tuosta naistenklinikan sisätautilääkärin konsultaatiosta, joten eivät tehneet silloin asialle mitään. Lääkäreillä kävin tuona aikana asian tiimoilta 5 kertaa. En enää ole jaksanut ravata missään sen jälkeen, kun kontrollit otettiin ja tuo t4v oli sen 9.2 ja kaikki ok ja masennuslääkitys vaan. Koska on täysin turhauttavaa vaan juosta lääkärissä kuulemassa ettei ole mitään muuta kuin masentunut.
hoitamaan tota asiaa. Siis ehdottomasti pitäisi, mutta olen saanut myös erikoisia ehdotelmia kilpirauhasvaivojen syyksi, esim mielisairaus. No 50-luvulla meitä hoidettiin valtion mielisairaaloissa vielä, että ei se niin kaukana tietty ole.
suljettiin mielisairaaloihin :(
hoitamaan tota asiaa. Siis ehdottomasti pitäisi, mutta olen saanut myös erikoisia ehdotelmia kilpirauhasvaivojen syyksi, esim mielisairaus. No 50-luvulla meitä hoidettiin valtion mielisairaaloissa vielä, että ei se niin kaukana tietty ole.
Koska on täysin turhauttavaa vaan juosta lääkärissä kuulemassa ettei ole mitään muuta kuin masentunut.
Johtuisiko siitä että suuri enemmistö potilaista on naisia...?
Joka tapauksessa tietoisuus on viime vuosien aikana kasvanut lääkäreiden piirissä.
Älä anna periksi vaan taistele niin kauan kunnes löytyy lääkäri joka ymmärtää aloittaa hoidon. Ei välttämättä ole ihan fiksua mainita tuosta nkl:n sisätautilääkärin konsultaatiosta, harva lääkäri uskaltaa tai kehtaa alkaa kyseenalaistamaan toisen lääkärin lausuntoa.
Onko siitä konsultaatiosta muuten mitään kirjallista todistetta? Onkohan lääkäri ihan oikeasti kysynyt mitään? Tuntuu aika epäuskottavalta että sisätautilääkäri olisi antanut tuollaisen lausunnon, varsinkin kun on tiedossa mitä alhainen taso voi merkitä lapselle.
0,3-2,0, T4V laskee yleensä viitearvojen alapuolelle ja se on täysin normaalia ja raskauteen kuuluvaa! Itse olen kuullut asian erittäin osaavalta endokrinologilta, samaa sanoi myös yliopistollisen sairaalan sikiödiagnostikko (perinatologi).
raskauden alkaessa. Liian vähäinen kilpirauhashormonien määrä aiheuttaa poikkeuksia kehittymiseen.
suostuneet kirjottaa thyroxiinia arvoilla tsh 2,55 ja T4V 7,2. meidän labrassa viitearvot noissa oli muistaakseni 0.4-4 ja 7-16.
mulla olossa oli kyllä niin paljon vikaa että etsin sitten yksityisen sisätautilääkärin. hän kirjoitti mulle thyroxiinia, oli sitä mieltä että vajaatoiminnalla ollaan ja koko ajan huonompaan menossa. arvot olivat vuoden aikana laskeneet joka kerta (katsottu 3 kertaa).
maksaahan tuo julmetusti, jo pelkät verikokeet lähes 100 euroa, mutta minkäs teet.
0,3-2,0, T4V laskee yleensä viitearvojen alapuolelle ja se on täysin normaalia ja raskauteen kuuluvaa! Itse olen kuullut asian erittäin osaavalta endokrinologilta, samaa sanoi myös yliopistollisen sairaalan sikiödiagnostikko (perinatologi).
TSH on vain kilpirauhasta piiskaava hormoni, se ei ole se hormoni mitä kilpirauhanen tuottaa. Ja juuri kilpirauhasen tuottamaa hormonia ihmisen elimistö tarvitsee (eli sitä mitä T4-v:n määrä osittain ilmaisee - tai saattaa ilmaista edellyttäen ettei ole muuntohäiriötä).
Ainakin minulle on käynyt selväksi se, ettei kannata uskoa ihan kaikkea mitä lääkärit sanovat. Varsinkaan yleislääkärit eivät aina ymmärrä kilpirauhassairauksia ja niiden hoitoa puhumattakaan diagnostiikasta.
En saata uskoa, että olet käynyt alan erikoislääkärillä.