Mistä voi johtua painon NOUSU karpatessa?
Aloitin 3 vkoa sitten. Lähtöpaino on ISO, joten tiputettavaa on.
Olen ollut tiukalla induktiolla koko ajan.
Eka viikolla lähti 2,7kg ja toisella 2,4kg.
Nyt kävin vaakalla ja mulle oli tullut 300g vkon aikana!!?
Olen syönyt aivan samoin kuin 2 ekaakin vkoa, ainoa repsahdus oli maanantaina otettu lusikallinen jäätelöä (joka ei mielestäni millään voi tätä selittää, siis yks kukkura t-lusikallinen!?)
Eihän tässä muuta, mutta motivaatio sai kyllä melkoisen kolauksen.. :(
Kommentit (11)
kroppasi meni säästöliekille!! Se on normaalia ja moni tyssääkin juuri siihen,koska tuntuu että mitäs järkeä tässä nyt on!! Nyt juot paljon vettä,liikut ja mahdollisesti lisäät vielä proteiinin määrää ruokavaliossa,niin luulisi sen painon siitä taas lähtevän laskuun...Tsemppiä!!!
Olisikohan helteet tulleet ja nesteet kerääntyy kroppaan? Noista pudonneista painoistahan täytyy paljon olla ihan nestettä, ei noin paljon rasvaa ihmisestä lähde.
BMI siis 36!
Tai sitten tosiaan olen juonut liian vähän..
Söin esim. eilen näin:
-aamupäivällä iso broilerinkoipi, vähän currymajoneesia ja pikku pätkä kurkkua
-iltapäivällä 4 juustoista lihapullaa, tomaatti
-illalla pieni annos pekonimunakasta
ap
kun olin koko ajan niin nälkäinen ja huonovointinen, että lääkitsin sitä syömällä aivan liikaa proteiinia ja rasvaa. Mutta ei minusta tuo ap:n määrä kuulosta paljolta.
Veikkaisin että kyse on ihan vain helteen tuomasta turvotuksesta. Tai olisiko alkupunnitus tapahtunut jotenkin poikkeuksellisen kevyenä hetkenä?
Eiköhän se siitä tasoitu vähän ajan kuluttua. Tsemppiä!
BMI siis 36! Tai sitten tosiaan olen juonut liian vähän.. Söin esim. eilen näin: -aamupäivällä iso broilerinkoipi, vähän currymajoneesia ja pikku pätkä kurkkua -iltapäivällä 4 juustoista lihapullaa, tomaatti -illalla pieni annos pekonimunakasta ap
Pikkupätkä kurkkua ja tomaatti ei todellakaan riitä. Kasviksia olisi hyvä syödä se n. 500g päivässä.
hohhoijaa! Lopettakaa jo. Paino ei aina tipu tasaisesti, vaikka söisi päivästä päivään samoin, mutta sellainen ilmiö kuin säästöliekki on enemmän mielikuvitusta kuin totta!
BMI siis 36! Tai sitten tosiaan olen juonut liian vähän.. Söin esim. eilen näin: -aamupäivällä iso broilerinkoipi, vähän currymajoneesia ja pikku pätkä kurkkua -iltapäivällä 4 juustoista lihapullaa, tomaatti -illalla pieni annos pekonimunakasta ap
Täytyyhän sun nyt hyvänen aika syödä muutakin kuin lihaa?!?!? Paljon salaattia tuohon mukaan. Kyllä se siitä sitten lähtee :)
on rahat niin loppu, etten pystynyt ostamaan, joten söin eilen vain nuo mitä kaapista löyty. Huomenna, kun tulee rahaa, ostan taas monipuolisesti vihanneksia.
Rasvaa tuli eilenki kuitenki aika paljon; pekonista, lihapullista (rasvaista juustoa, kermaa) ja majoneesista (tosin sitä söin vain vähän).
Minulla ei ole ollut tippaakaan huono olo missään vaiheessa.
Toivotaan, että tämä oli vaan jotain turvotusta tai tilapäinen juttu. Aion jatkaa sinnikkäästi :)
AP
tulee välillä niitä ihme jumituksia. Itse olen tiputanut 0kg karpaten ja välillä tullut reilu viikonin jaksoja, jolloin paino jämähtää samoihin lukemiin tai jopa nousee hiukan. Ne on kyllä todella rasittavia aikoja enkä osaa sanoa edes mitään vippaskonstia niiden katkaisemiseksi. Itse ole usein parn-kolmen jumipäivän jälkeen vetänyt hillareita (hyvässä muodossa toki) vähän tavallista enemmän.
Itse on ole noin tiukalla induktiolla ollutkaan eli hiilareita menee se n50g per päivä ja hyvin paino putoaa silti. Satsaa kasviksiin ja oliiviöljyyn. Mulla ainakin menee nykyisin tdella paljon kasviksia (uunijuurekset, paistetut porkkanat ja sipuli jne) lisukkeena ja siihen vielä salaatit runsaalla oliiviöljyllä.
Eli vaikka rasvaa ei karsasteta (sen voimalla jaksaa) olen itse päätynyt nauttimaan rasvani oliiviöljynä. Ja vaika kaloreita ei lasketa, niin kyllä jossain vaiheessa, kun olin pudottanut n 18kg ja iski taas kunnon jumitus, aloin vielä lisäämään kasvisten ja salaattien ja "puhtaan" protskun osuutta ja vähentää erityisesti "piilorasvaa".
jatka sinnikkäästi ja jos jumi kestää yli viikon, niin kokeile jotain pientä (väliaikaista) muutosta ruokavalioon. en tiedä mistä ne johtuu, mutta ovat yleisiä, siis nää jumitukset. ja ei sun kohdalla voi edes jumista puhua, kun vainyhtenä aamuna paino noussu, luultavasti turvotusta. Muistathan juoda paljon? Itse juon ruokajuomien lisäksi ison pullon vissyä päivässä.
vaan ne loppuivat juuri vkonloppuna. Eli siitä ei voi johtua.