Mielipiteitä kiistasta.
Varasin laivamatkan itselleni ja viidelle kaverilleni. Yhdessä siis tämä matka suunniteltiin ja sovittiin että minä toimin yhteyshenkilönä, sillä olen näitä matkoja ennenkin varannut. Sovimme että minä maksan laskun varauksen yhteydessä ja kaverit siirtävät rahat tililleni.
No neljä kaveria siirsivätkin rahat parin vuorokauden sisällä, mutta yhden rahoja ei kuulunut. Kun tästä muistutin lupaili laittaa. Ei näkynyt.
Nyt kun matka kolkuttaa jo ovelle ilmoitti hän ettei lähdekkään! Sanoin että mielestäni hänen tulee kuitenkin maksaa osuutensa (tai ts. peruutusmaksu). Siihen hän sanoi että "en minä sellaista matkaa maksa jota en käytä". NO, mutta minunko se kuuluu maksaa?!?! Ei todellakaan.
Olen tuntenut tämän kaverin vuosia enkä olisi uskonut hänestä tällaista! Kyse ei nyt ole mistään maatakaatavasta summasta (muistaakseni n. 15e), mutta periaatteena tämä on mielestäni aika syvältä. Sillä kaveri oli tässä täysillä mukana ja ymmärsi myös sen että maksoin matkan varatessani eikä sitä voi perua ilman kustannuksia.
Liiottelenko minä mielestänne, vai oletteko samaa mieltä että kaveri teki törkeästi?
Kommentit (4)
matkan varannut, ja se on yhdessä sovittu, niin tottakai toimii törkeästi, jos ei peruutusmaksua maksa.
Tai siis entinen kaveri, ei kai tuollaista voi enää edes sanoa kaveriksi..
minäkään maksaisi sellaista mistä en jotain saa.
Itse olen kantapään kautta oppinut, että en koskaan maksa mitään kenenkään puolesta. Rahojaan saa harvoin kaikilta osapuolilta takaisin.
Hommasin n. 8v sitten eräälle mieheni sukulaisen haudalle muistolaatan juuri tuolla periaatteella, että maksoin koko muistolaatan. Edelleen on osallisia, jotka eivät ole maksaneet osuuttaan.