Käytettyjä vaatteita vauvalle?
Ostatteko tai voisitteko ostaa käytettyjä vaatteita vauvallenne ja minkä takia?
Kommentit (8)
Just kävin kirpparilla ostamassa 50-56 cm potkareita ja bodyja meidän tulevalle käärölle. Pesin ja silitin ne. Ostan kyllä myös uusiakin, koska ne on vaan niin söpöjä =)
Meidän yksivuotiaan tytön vaatteet ovat melkeimpä kaikki hankittu kirpputorilta tai saatu sukulaisilta. Ostan aina vain todella kauniita, ehjiä ja hyvännäköisiä vaatteita, valmiiksi tahraiset ja tuhruiset jäävät myyjille. Tyttö saa jatkuvasti kehuja kauniista vaatteistaan enkä tue lapsityövoimaa hyväksikäyttäviä monikansallisia jättejä, käytetyt vaatteet on myös ekologisempi valinta. Myös kaikki vauvantarvikkeet on ostettu käytettynä, olemme säästäneet todella merkittäviä summia tällä kirppisinnostuksellani! Ja kirppiskäynnit on myös tosi hauskaa ajanvietettä äidille :)
vauvalle vain pari viikkoa ja silti vaatteita on oltava paljon. Ei laadukkaat vauvanvaatteet mene miksikään parista pesusta, joten minusta olisi aika järkkyä jos niitä pidettäisiin kertakäyttötavarana.
Paljonko maksatte noista käytetyistä vaatteista? :/
hankin vaatteet myös vauvalle kirpparilta,koska ostan lähes kaiken tarvittavan kirpparilta.Se on kivaa ja kaiken lisäksi ekologisempaa :)
Näin tekisin vaikka voittaisin lotossa! mä taidan olla kirppariaddikti :)
Ostan hyväkuntoisia ja siistejä vauvanvaatteita kirpparilta ja olen myös hyödyntänyt kauppojen alennusmyyntejä. Haluan että vaatteita on reilusti. Vauvan kasvaessa vaatteiden käyttöikä jää kuitenkin pieneksi, joten on ihan järkevää ostaa vaatteita mahdollisimman edulliseen hintaan.
Pesen ja silitän kaikki, niin käytetyt kuin uudetkin, ennen käyttöönottoa.
Ja ihan vertailun vuoksi: Vauvan body maksaa uutena 5-10 € ja kirpputorilla 0,30-2 €. Pikkuiset farkut ovat kaupassa vähintään 10 € ja kirpparilta olen haalinut niitä 1,5 - 2 €:lla. Potkupuvut niin ikään maksavat sen kymmenisen euroa kaupassa, kirpparilta saa siistin potkupuvun n. 2 €:n hintaan.
Ja mikä parasta: Kun vaatteita on paljon, ne eivät pääse kulumaan ja tahriintumaan käyttökelvottomiksi ja voin myydä ne eteenpäin kirpparilla. Näin vauvan vaatetus on puoli-ilmaista hupia!
Miksi ihmeessä en voisi ostaa? En usko muiden vauvojen kantavan mitään loisia sun muita joka olisi syy olla käyttämättä muiden vanhoja vaatteita.