G: Onko sinusta ymmärrettävämpää jos työäidin kotona on sekaista kuin jos
kotiäidin kotona on sekaista?
Oletetaan, että lapset samanikäiset molemmissa tapauksissa, vaikka 2,5v ja 5v.
Kommentit (27)
koti on siistimpi kuin työäidin niin se ei kerro muuta kuin siitä ettei tykkää olla lasten kanssa paljoa. en mä ehdi päivällä siivota kuin osan tuottamistamme jäljistä. lapsen kanssa touhutaan koko ajan.
ei hoitajat päiväkodissakaan siivoa vaan puuhaavat lasten kanssa. kotiäidin työ on olla lasten kanssa, ei siivota. itse siivoan sitten kun mies tulee kotiin, päivän aikana en todellakaan ehdi. olen silloin lapsen kanssa.
On ihan eri asia siivota illalla koti ja lähteä aamupalan jälkeen pois kotoa, kuin jäädä lasten kanssa sinne koko päiväksi. Lapset ehtivät aiheuttaa hirveän määrän sotkua normaalien rutiinienhoidon lomassa päivän aikana.
Täten on paljon ymmärrettävämpää se, että kotona olevan äidin ja lasten koti on sotkuisempi kuin niiden, jotka viettävät 9h päivästä muualla.
Kertoo lähinnä siitä, miten paljon painoa ko. äiti pistää siivoamiselle. Elämä on priorisointia, on sitten töissä tai kotona.
oli kyllä siistimpää kun mä olin töissä...
Tiedä häntä sitten mistä moinen johtuu...
Lapsen 6v, 3v ja 2,5kk
Kun olen kotona, en jaksa tehdä mitään. Ruokaa teen vasta ihan viime tipassa ja aina helpointa mahdollista. Siivoan pari kertaa kuussa.
Kun olen töissä, siivoan kerran viikossa, olen tehokas ja toimelias. Minua ainakin kotiäitiys eli hoitovapaa kyllä laiskistaa. Odotan oikein että työt alkavat, sitten olen taas energinen!
kun joku kirjoitti, että työäidin koti on 9h tyhjillään... Minulle itselleni ihan vieras ajatus, että kun on kotona lapsia hoitamassa, niin joku todellakin hoitaa vain lapsia. Itse olin kotona melkein kymmenen vuotta, ja sinä aikana ei miehen tarvinnut juuri koskaan siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä eikä muitakaan kotitöitä. Minä taas opetin lapsilleni, että elämä ei ole pelkkää leikkiä, vaan arkeen kuuluu myös muutakin hommaa. Eli aina ei voi vain viihdyttää, vaan aikuisilla on muutakin tekemistä arjessa.
varsinkin jos on isompia sisaruksia sotkemassa. Ja vauva vaativa-ja mies paljon töissä
Työäideillä ei voi olla siistiä! Tai kaikki aika menee siivoamiseen-huh.
Isojen lasten kotiäideiltä odotetaan kai sitä siisteyttä eniten :)