Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinusta ymmärrettävämpää jos työäidin kotona on sekaista kuin jos

Vierailija
24.06.2009 |

kotiäidin kotona on sekaista?

Oletetaan, että lapset samanikäiset molemmissa tapauksissa, vaikka 2,5v ja 5v.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molempia.. ;)

Äitini oli kotiäitinä fanaattinen talon nuolija -se aika on pois lapsilta. Ja lapsia varte kotona ollaan!

Vierailija
2/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisti kotihan on merkki hukkaan heitetystä elämästä. Mutta uskon, että kotiäiti joutuu siivoamaan huomattavasti enemmän kuin työäiti, kotonahan silloin syödään ja leikitään huomattavasti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydessä ilta on lyhyt, kotiädillä on aikaa siivota ellei nyt ihan mahdoton lapsi/lapsia ole hoidettava. Ainakin meillä koti kiilsi, kun olin kotiäitinä, nyt on ei ole aikaa puunata nurkkia.

Vierailija
4/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä 3,5 ajan olin kyllä enemmän poikki kun työssäkäyvänä

Vierailija
5/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työäidin lapset ovat vain illalla kotona.

t. kotiäiti, joka koti aina suht siisti

Vierailija
6/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo vaan illat kotona, vuorotyö.. :)

Mutta mitä se kotona vietetty aika mitenkään liittyy tähän? Meillä pojat saa huoneen sekasin tunnissa!

Plus se ettei osan aikaa lapset ole sotkemassa, jolloin kotiäidin lapset sotkee n. 9 h enempi tolla logiikalla -toistan, äidin tehtävä olla lapsien kanssa. Ei pääosin SIIVOTA.

3

Vierailija
7/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sotku tulee minuutissa mutta siivoomiseen menee aina aikaa. Eli ei voi perustella sillä, että kotiäiti on lapsineen kotona enemmän "sotkemassa" kuin työäiti lapsineen. Sen sijaan kotiäidillä on enemmän aikaa laittaa huushollia kuntoon.

Vierailija
8/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työäidin lapset eivät ole "sotkemassa" aamupalalla, lounaalla, välipalalla ja illallisella. Työäidin lapset eivt myöskään ehdi päivän aikana rakentaa linnoja vuodevaatteista, levittää tavaroita samallalailla ympäri kotia tai maalata tunteja vesiväreillä, askarrella ja muovata muovailuvahalla.

Vierailija
9/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ymmärrettävämpää, että työssäkäyvällä on sekaisempaa useammin kuin sellasiella joka on kotona.

Kun itse olin kotona, oli paikat aina kunnossa. Pidin aina kiinni rutiineista ja ne lelutkin löysivät paikoilleen joka ilta (kuten pyykit, astiat jne).

Nyt kun olen itse töissä, eikä kukaan ole päivisin kotona, on kyllä paljon suurempi kynnys huolehtia kaikesta kuten ennen. Roskista ei aina kiireessä muistakaan ottaa mukaan, pyykit lisääntyy pyykkikorissa kuin itsestään, kun jotenkin suihkussa käydessä ei edes huomaa siihen suuntaan vilkaista. Aikaa ei vain ole niin paljon eikä energiaa. Silti meillä on siistiä! Ei vaan ihan niin siistiä kuin ennen. En edelleenkään lika-astioita tai leluja ja vaatteita pitkin poikin katsele, mutta viikkoimurointi saattaa joskus lykkääntyä päivällä jne.

Kotona ollessa aikaa oli ja myös energiaa. Mitään syytä en keksi miksi kotona olevalla "pitäisi" saada olla sottaista.

Vierailija
10/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työäidin lapset eivät ole "sotkemassa" aamupalalla, lounaalla, välipalalla ja illallisella. Työäidin lapset eivt myöskään ehdi päivän aikana rakentaa linnoja vuodevaatteista, levittää tavaroita samallalailla ympäri kotia tai maalata tunteja vesiväreillä, askarrella ja muovata muovailuvahalla.

Näin sanoo ihminen, joka ei ole koskaan ollut töissäkäyvä äiti. Ensinnäkin päiväkodissa ei tarjoilla illallista eikä päivällistäkään.

Itse olin kotona kahden pienella ikäerolla olevan lapsen kanssa, ja ah- meillä oli siistiä. Töissä käydessä haluan viettää lyhyen illan lasten kanssa enkä siivoten, joten on paljon sekaisempaa kuin kotiäitivuosina.

Vierailija
11/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ehtiväiset vekarat tekevät sotkun minuutissa.

Vierailija
12/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin on aika sekaista, vaikka miten olisin illalla siivonnut, kun tulen töistä. Meidän kouluikäiset lapset on ainakin kotona aamiaisella, välipalalla ja illallisella. Usein myös kotona kavereidensa kanssa jo lounasaikaan, vaikka se koulussa syödäänkin. Kun tulen töistä, meillä on hyvässä lykyssä ollut jo neljän viiden tunnin ajan monta koululaista, ja heidän kaverinsa. Kyllä siinä sotkua väkisinkin tulee. Silloin kun olin kotona, niin minulla oli aikaa siivota sotkut sitä mukaa kun niitä tuli. Meillä oli aina sängyt pedattuna, tiskit koneessa ja lattiat imuroituna. Nyt ei muuta kuin aamulla kiireellä töihin, sinne jää leivätkin pöydille.

Vierailija
13/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä meillä lapset ehtivät sotkea kotona ollessa enemmän kuin hoidossa. Jo tiskattavaa ja ruoka-astiaa tulee paljon enemmän, kun laitetaan kaikille kolme ruokaa enemmän, kuin työssä käydessä.

Saati sitten ne leikit ja askartelut ja muut.

Mutta ihan sama, ei kenenkään tarvitse toiselle selitellä kotinsa siisteyttä, ja vaan aika pöljä ihminen arvostelee toisen siivoamista.

Vierailija
14/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työäiti, jolla on kouluikäisiä lapsia, tulee kotiin, missä on astianpesukone tyhjennetty ja täytetty astioista, jäljet siivottu välipalalta, ja työlistan mukaan siivottu.

kyllä meillä ainakin on aika sekaista, vaikka miten olisin illalla siivonnut, kun tulen töistä. Meidän kouluikäiset lapset on ainakin kotona aamiaisella, välipalalla ja illallisella. Usein myös kotona kavereidensa kanssa jo lounasaikaan, vaikka se koulussa syödäänkin. Kun tulen töistä, meillä on hyvässä lykyssä ollut jo neljän viiden tunnin ajan monta koululaista, ja heidän kaverinsa. Kyllä siinä sotkua väkisinkin tulee. Silloin kun olin kotona, niin minulla oli aikaa siivota sotkut sitä mukaa kun niitä tuli. Meillä oli aina sängyt pedattuna, tiskit koneessa ja lattiat imuroituna. Nyt ei muuta kuin aamulla kiireellä töihin, sinne jää leivätkin pöydille.

Vierailija
15/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko sinun ekaluokkalaisetkin lapsesi kavereiden kanssa petaavat kaikki sängyt, tiskaavat, viikkaavat ja pesevät pyykit, imuroivat hiekat, tekevät välipalat ja järjestelevät muutenkin tavarat paikoilleen sillä välin kun olet töissä. Hienoa!!

Vierailija
16/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidillä on koko päivä aikaa siivota sotkut. Työaiti sulloo samat siivoukset muutamaan tuntiin illassa, jonka aikana pitää tehdä myös kaikki muut kotityöt, laittaa ruoat, käydä kaupassa, kuljettaa lapset harrastuksiin ja vielä ehtiä olla lastenkin kanssa. Kotiäideillä on kyllä ihanaa, voi jopa harrastaakin hyvällä omalla tunnolla jotakin, siihen ei moni työssäkäyvä pysty.

Vierailija
17/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti sotkeentuu eniten silloin, kun lapset ovat kotona kaiket päivät, syövät siellä kaikki ruokailunsa ja rahtaavat monta kertaa päivässä hiekkiksen hiekkaa kengillään eteiseen. Eli ihmettelen enemmän, jos työäidin koti on sekainen, kun se koti kuitenkin on suurimman osan aikaa tyhjä.

(Itse työäiti.)

Vierailija
18/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on koti tyhjillään kouluaikaan noin 1-3 tuntia päivässä, päivästä riippuen. Joten ei suurta merkitystä sotkun kannalta, saman verran sitä tulee. Itse en vain ole siivoamassa sitä kuin illalla, ja vaikka miten ohjeita lapsille antaisi, ei se homma välttämättä mene aina niinkuin haluaa, vaikka he parhaansa tekevätkin.

Vierailija
19/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen koulun jälkeen. Mutta sänkynsä toki petaavat, ja työssäkäyvällekään oman sängyn petaus ei ole ylivoimaista.

Ja kyllä työssäkäyvällekin jotain kotihommia jää, tietysti, eikähän kotiäitikään päivällä saa kaikkia kotitöitä tehtyä, eihän iltaruuan tiskejä voi etukäteen esimerkiksi hoitaa.

Mutta ihan turha valittaa, että ekaluokkalainen kavereineen sotkee neljä tuntia ennen aikuisen kotiintuloa, tuohan on ihan vastuutonta toimintaa aikuiselta.

Ja joku neljäsluokkalainen todellakin voi tehdä oman osansa kotitöistä.

oikeastiko sinun ekaluokkalaisetkin lapsesi kavereiden kanssa petaavat kaikki sängyt, tiskaavat, viikkaavat ja pesevät pyykit, imuroivat hiekat, tekevät välipalat ja järjestelevät muutenkin tavarat paikoilleen sillä välin kun olet töissä. Hienoa!!

Vierailija
20/27 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa väittääkin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan