Onko teillä kummituksia?
Jos on, niin miten ne ilmaisevat olemassa olonsa?
Kommentit (42)
minusta vastaava aloitus ollut joskus ja vastasin siihenkin samoin kuin nyt
meillä siis mökillä saunassa lauteilla istuu mies.
ei pidä ääniä. vanha yli 100v vanhoista hirsisitä tehty sauna.
täytyy mainita että olen "nähnyt" äitini kuoleman ja jo lapsena mummoni kuoleman etukäteen. kammottava "lahja"
saunaa, näen miehen. Ei istu siellä saunoessamme.
Mieheni ei onneksi naura minulle, vaan lämmittää saunan usein. Muille en ole hennonnut kertoa, pitäisivät hulluna meillä päin.
Monesti olen lähtenyt juosten pois, kun olen pelästynyt sitä. Istuu aina samassa paikassa, nurkassa. Laiha, riutuneen näköinen mies.
Näkyykö se mies jotenkin varjona, häilyvänä, vilaukselta tms. Vai ihan normaalisti kuin lihallinenkin henkilö?
Näkyykö se mies jotenkin varjona, häilyvänä, vilaukselta tms. Vai ihan normaalisti kuin lihallinenkin henkilö?
mutta ihan todelta se tuntuu ja enne kaikkea TUNNE kamala, kylmä, pelottava. voin kuvailla miehen hyvinkin tarkasti eli siinä mielessä fyysinen hahmo. mutta ei nyt sama kuin joku anoppi istuisi siellä.
ahdistunut olo, ihan kuin joku seuraisi mitä teen. En ole koskaan nähnyt mitään, mutta aina siellä on tunne etten ole yksin. Se on pelottavaa.
ap
ahdistunut olo, ihan kuin joku seuraisi mitä teen. En ole koskaan nähnyt mitään, mutta aina siellä on tunne etten ole yksin. Se on pelottavaa. ap
siltä se tuntuu. Tiedän tunteen. Se on pelottavaa. Aina ei todellakaan näe mitään, mutta se tunne on todellinen ja hyytävä suorastaan.
Kun et ole nähnyt mitään, oletko vain lähtenyt pois?
Hui kauhea, muuttaisin oitis pois, jos vielä kummituksiakin alkaisi nurkissa pyöriä ;-). Tai pyörikööt vaan, kunhan minä en heitä "aisti".
saunaa, näen miehen. Ei istu siellä saunoessamme.
Mieheni ei onneksi naura minulle, vaan lämmittää saunan usein. Muille en ole hennonnut kertoa, pitäisivät hulluna meillä päin.Monesti olen lähtenyt juosten pois, kun olen pelästynyt sitä. Istuu aina samassa paikassa, nurkassa. Laiha, riutuneen näköinen mies.
Joskus olen kuullut, että kummitukset lopettavat ilmestymisensä, jos heitä pyytää tiukasti häippäsemään. Näkyykö se mies vaan, kun olet yksin? Jos menet miehesi kanssa, ukkeli ei ilmesty?
Miten sä uskallat ylipäänsä mennä sinne saunaan!
He ostivat sen jokunen vuosi sitten, vanha talo. Pakko siellä on kylässä käydä, vaikken kyllä tahtoisi. Matkaa sinne on sen verran että pakko olla ainakin yksi yö :( Yleensä on lähdetty seuraavana päivänä pois, kun halua olla siellä. Ystäväni ei ole (ei ainakaan sano) huomannut mitään ja pitää minua hulluna ja liian herkkänä.
ap
Kun et ole nähnyt mitään, oletko vain lähtenyt pois?
saunaan yksin. Ei muiden seurassa.
Minusta ihanaa lämmittää saunaa siksi menen sinne kerta toisensa perään.
Uhoan aina että ei se nyt siellä ole ja tällä kertaa en lähde juosten pois ;)mutta ämpärit kolisten olen joutunut lähtemään
tuota minäkin kohtaan siksi olen hissuksiin. Mutta et ole hullu, liian herkkä. Tälle ei mitään voi, itsekin haluaisin sen pois.
siksi mukava jutskailla ihmisen kanssa joka kokee samoja asioita
Mökki on vahnan maatalon pihapiiri ja aitta on todella vanha. Aitta on kiva ja kodikas, vieraat haluavat sinne yleensä yöksi. En mene sinne koskaan muulloin kuin vaihtamaan petivaatteet kun on vieraita tulossa. Tyttö seisoo seinän vieressä, sellanen pieni rääpäle.
En pysty olemaan siellä yksin tai kahdestaan lapsen kanssa, koska tulee niin kammottava olo. Samoin sen talon yläkertaan en suostu enää menemään edes päivällä muiden ihmisten kanssa.. Enkä todellakaan ymmärrä miten anoppi voi nukkua siellä näin kesäisin (yläkerrassa ei lämmitystä, joten ei ole käytössä talvella). Yläkerrassa mulle nimittäin tulee aivan kauhean ahdistava olo ja tuntuu melkein että tukehtuu.. Otettiin kerran siellä valokuvia jostain pöydästä, joka laitettiin huutonettiin myyntiin ja jokaisessa kuvassa oli sellaisia ihmeellisiä pisteitä..
Omassa nykyisessä asunnossa olen muutaman kerran nähnyt n. 4 vuotiaan tytön. Kerran seisoi sängyn vieressä ja kerran juoksi eteiseen mua vastaan kun tulin kotiin. Luulin ekana, että se oli mun oma 3v tyttö, mutta kun räpäytin silmiä, ei eteisessä ollutkaan ketään mun lisäksi. Oma tyttö leikki isänsä kanssa omassa huoneessaan....
mutta edellisessä asunnossa oli henki, jonka näin useita kertoja. Se oli mies, joka istui sängyn päädyssä. Ei ollut erityisen mukavaa yöllä herätä tunteeseen, että siinä se nyt kököttää, mutta en sitä kyllä pelännytkään. Ihan muista syistä muutettiin pois.
"Ahdistava ilmapiiri" vanhassa talossa tai ullakolla voi johtua huonosta ilmanvaihdosta (seisova ilma, ikään kuin joku olisi "läsnä") tai matalapaineesta. Puhumattakaan nurkissa vilistävistä hiiristä...
ei taida näin helteisenä ja aurinkoisena päivänä olla kummitukset päällimmäisenä mielessä ;)?
(jossa asuin vuosia itsekin) oli sellainen outo levoton vaihe jolloin tapahtui vaikka mitä. Taulut ja valokuvat tipahtelivat jatkuvasti seiniltä (siis "hyppäsivät" koukuista, koukku ei tippunut), pieniä esineitä katoili ja palasi takaisin eri paikkoihin. Vaatehuoneessa minun vanha nukkeni tuli hirveällä rytinällä alas kaapin päältä (sen edessä olleista tavaroista ei yksikään pudonnut), ilmasta ropsahteli lattialle pieniä mustia palloja. Kaikki kummallisinta oli koiran käytös, se nimittäin todella usein meni yläkerran portaikon alla olevaan avoimeen tilaan ja kuunteli lattiaa kohti korvat hörössä. Monesti se myös yritti kaivaa lattiaa tästä kohdasta. Nämä tapahtumat loppuivat yhtenä talvi-iltana siihen, että koira alkoi haukkua aivan hulluna pihalla, minun vanhemmat ja veli istuivat olkkarissa. Olkkarissa ollut takapihalle johtava ovi lennähti auki ja voimakas "tuuli" meni asunnon läpi tiputelle pikkuesineitä mennessään. "tuuli" tai mikä lie se olikin rysäytti auki etuoven ja katosi. Sen jälkeen talo rauhoittui, eikä siellä ole enää tapahtunut kummempia asioita.
Meitä on ollut useampia näkemässä noita juttuja, joten eivät ole kyllä vanhempienkaan mielikuvituksen tuotetta. Isäni vielä ei usko mihinkään yliluonnolliseen, joten hän on sitä mieltä että nuo oli ihan normaaleja juttuja vaikkei osaa niitä selittääkään. :)
on aina semmoinen huono feng shui - ahdistuin siellä aina öisin enkä koskaan nuku hyvin. Joku kummitus ehkää vainoaa kyseistä paikkaa? :)