Saako lapset juosta kaupassa?
Ihan mielenkiinnosta laitan tämän kyselyn. Mulla ja lapsen isällä täysin erilaiset käsitykset tästä asiasta. Mitäs mieltä te olette?
Kommentit (14)
Ei. Kauppakaan ei ole juoksemista varten.
ei tietenkään! 3-vuotis kyllä joskus juoksee, kielloista huolimatta.
Juoksisivat kuitenkin jostain hyllyn takaa jonkun mummon kumoon.
Vain itsekkäiden moukkien lapsia ei kasvateta liikkumaan ihmisten joukossa nätisti.
Enkä hyvällä katso lapsia, saati vanhempia jonka lapset juoksevat hyllyjen välejä, pelaavat hippaa ja melkein törmäävät muiden kärryhin. Tekisi mieli nostaa kaikki kauluksista pihalle.
Onneksi olen törmännyt tälläiseen käyttäytymiseen vain erittäin harvoin.
saa meillläkään, mutta heti kun äidin silmät ei nää, niin uskonpa tenavien juoksevan. Valitettavasti. Jos nään juoksevan, siitä sitten seuraa jotain rangaistustakin (ei karkkipäivää, tietsikkaa tms.), josta on jo etukäteen lasten kanssa sovittu. Että tiedossa kyllä on... :)
Olen myös löytänyt itseni mulkoilemasta juoksevia, mökykkääviä lapsia sekä heidän vanhempiaan. :D, aika järkkyä käytöstä minulta, myönnän...
Itselläni on kaksoset ja jossain vaiheessa elämäänsä yrittivät juosta kaupassa ja eri suuntiin. Siitä seurasi se, että otin lapset kainaloihini ja sitten lähdettiin tyhjin käsin kaupasta pois. Ei kamalan montaa kertaa tarvinnut tehdä noin kun oppivat.
Eikä meillä kyllä kotonakaan saa juosta. Aina kun on sellainen olo, että tarvii juosta, niin lähdemme ulos juoksemaan :)
Oikein suomalaista tuppisuu kansaa...! Mitä sitten jos joku kakara vähän juoksentelee, kyllä aikuinen niiden kärryjensä kanssa varmasti osaa väistää... ja sa luvan väistääkin, jos mun 2,5v vähän kuljeskelee käytävillä. Isommat lapset saavat kyllä hippaleikkinsä leikkiä muualla, mutta sanotaan nyt että alle 5 v juoksentelut ei pitäis ketään haitata.. Arghhh!
Tosta tuli mieleen kun joku sanoi että on suomalaista ahdasmielisyyttä ettei kaupassa saa juosta... Onko tämä sitten supmalainen tapa vaan ettei kaupassa saa juosta? Minullekin se on itsestäänselvää ettei saa. Monta riitaa ollut aiheesta ex-mieheni kanssa, hän kun oikein rohkaisee lasta juoksemaan kaupassa, ja tästä minulle aiheutunut todella tuskaisia kauppakeikkoja ja paljon stressiä ja häpeää. Eihän laps parka tiedä enää mitä saa tehdä ja mitä ei, kun isä sallii ja äiti kieltää. Mutta lapsen isä siis on ulkomaalainen.
t ap
Hah. Sä meinaat, että meidän mussukka saa 4,5-v juosta kaupassa ja muut väistäkööt ja sitten 5-v päivänä tulee stoppi tälle. Huoh. Mieti nyt vähän.
Mutta mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että joku kakara nyt vähän juoksentelee kaupassa... Lapset on lapsia ja saahan sitä nyt vähän tutkailla ympäristöä. Ja totuus on, että aika harva lapsi liikkuu kävellen. Yleisin liikkumismuoto on juoksu. Ei sitä nyt ihan leikkimään siellä kaupassa tarvi ruveta esim. hippaa ja piilosta tms. Mutta tarviiko niiden lasten aina olla niin hemmetin hyvätapaisia ja huomaamattomia?!?
t.äiti joka antaa siis lapsensa kyllä juosta omassa kodissa sisällä.