Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö soittaa henk.koht. onnitellakseen, kun ystävä on saanut vauvan? ov

Vierailija
23.06.2009 |

Niin - onpas minullakin ongelmat. ;) Pohdin tässä, että onko ok onnitella ystävää netin välityksellä (ystävä kirjoittaa blogia) ja lähettämällä pienen paketin postitse vai pitääkö soittaa henkilökohtaisesti onnitellakseen? Miten teistä? Vierastan jotenkin tuota soittamista, kun ajattelen, että perhe tutustuu uuteen vauvaan ja äiti saattaa esimerkiksi nukkua kun minä soitan... En haluaisi olla törppö ystävä, mutta en myöskään häiritä sitä herkkää vauva-arkea. Kyseessä on hyvä ystävä, mutta asumme kaukana ja näemme vain kerran, pari vuodessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä netin kauttakin onnittelu oli ihan kiva juttu

Vierailija
2/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaikka viesti, jossa onnittelet. Lisää vielä viestiin, että soitat sitten kun ovat kunnolla vauvan kanssa kotiutuneet, etkä halua ihan heti häiritä. Mieluummin kyllä vaikka tekstiviesti kuin nettiin. Kaikkein paras olisi kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ilman muuta soitat. Kyllä kai aikuinen ihminen osaa olla vastaamatta puhelimeen jos ei juuri sillä hetkellä voi puhua.

Noi netti- ja tekstiviestionnittelut on niin persoonattomia.

Vierailija
4/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin kännykkää äänettömällä varmaan ensimmäiset kolme kuukautta, koska vastasin vain jos olin hereillä tai ehdin hyvin. Omasta mielestä oli kyllä ihana kun ystävät soittivat ja onnittelivat, mutta kyllä pieni paketti ja kortti on varmasti myös mukava tuoreen äidin mielestä :) Mä sanoisin kuitenkin että älä onnittele netissä, laita kortti, on paljon henkilökohtaisempi.

Vierailija
5/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen paketin ja kortin olen laittamassa postiin joka tapauksessa, joten kiireellisimmät onnittelut menevät sitä kautta. Jos sitten soittelen vaikka muutaman viikon päästä (vauva on ollut kotona vasta päivän).

ap

Vierailija
6/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olette vain kaverit tai tuttavat, niin onnittelu sinne, ei lahjaa. Jos olette ystävät niin soita ja toimita lahja, jos haluat sellaisen antaa. Ystävän vauva on ystävällekin ilo!

Jos tuore äiti ei halua puhua puhelimessa tai pääse vastaamaan, hän osaa laittaa puhelimensa äänettömälle tai pois päältä. Tai hän vastaa ja sanoo, ettei nyt halua/ voi puhua.

Ihmiset on saaneet lapsia maailman sivu, ei naiset muutu lasista tehdyiksi kun saavat lapsia!

T. Kolmen äiti

Vierailija
7/7 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset varovat jotenkin liikaa sitä lapsen syntymää. Minä ainakin halusin jakaa sitä onnea muiden kanssa ja oli myös ihan käytännön kysymyksiäkin lapsen hoidosta.

Minusta olisi siis ihanaa jos joku ystävä soittaisi. Osasin myöskin laittaa puhelimen äänettömälle tai kiinni jos halusin nukkua.

Toki ihmiset ovat erilaisia ja joku haluaa katkaista yhteydet ulkomaailmaan lapsen synnyttyä. Ap: sinä tunnet kuitenkin ystäväsi, joten varmasti tiedät mitä hän toivoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi