Kuinka pitkään olet ratsastanut raskaana ollessa?
Niin ja ei ollut sitten kyse yhdynnästä eli tässä tapauksessa miehen peniksen päällä istumisesta, vaan hevosella ratsastamisesta.
Kommentit (10)
Esikoisen aikana taisin ratsastaa jonnekin rv 15-18:lle asti
ja siihen asti menin harjotusravit ja laukat ja muut, mutta alkoi jo hiukan tuntumaan.
Kysyin ratsastuksen opettajalta raskauden alkuvaiheessa, miten kauan antaa minun ratsastaa ja hän suosittele tuota samaa 20 viikkoa. oma keho pani kuitenkin stopin jo reilusti aikaisemmin. Käynti olisi viellä mennyt, mutta ravi tuntui pahalta. Kuuntele kehoasi ja lopeta heti kun siltä tuntuu, viimeistää tuolla 20 viikolla.
kävin ihan normaalisti ratsastamassa. Sen jälkeen viikolle 26 asti kävin rauhallisemmin käppäilemässä maastossa.
Taitaa olla aika yksilöllistä miten pitkään pystyy ratsastamaan. Oma kroppa kertoo kyllä milloin on syytä lopettaa - alkaa tuntua hölskytys epämiellyttävältä jne.
Itse menin esim. harjoitusravia lyhyemmissä pätkissä loppuaikoina, kun se ei tuntunut enää niin mukavalta.
sillä oma hevonen oli samalla kantavana.. Köpöteltiin maastokävelyjä jonnekin 20 viikolle saakka silloin tällöin. Jonkun kerran lainasin kaverin rauhallista hevosta maastoiluun. Siitä on jo aikaa niin, etten tarkkaan muista, mutta varmaan jossain 24-26 viikon kohdalla tais olla vikat kerrat. Silloin kaikkein hankalinta oli nousta satulasta kun ei voinutkaan nojata eteen samallalailla kuin aiemmin.
Muistelen, että Piia Pantsukin oli varmaan kk ennen synnytystä vielä kisoissa ja se tuntui jo itsellekin tosi hurjalta!
Mulla pitkät harjotusravipätkät tekee supistuksia jo mutta muuten menee ihan hyvin vielä. Pakko siis keventää. Tuntuu etten välttämättä tuonne rv 20 asti pysty menemään kun jo nyt supistelee välillä. Niin jos tämä siis on vasta rv12 kun huomenna varmistuu ja mulla on jo mahaa, toivottavasti ei ole kahta!!!
Ihana kuulla että muutkin on ratsastellut pitempäänkin kun meillä meinasi neuvolantäti että heti pitää lopettaa. (hevosista kun ei ikinä tiedä :) )
Kyseinen elukka oli sen verran "virrakas", ettei pidempään uskaltanut. Varsinkin kun oli talviaika, ja liukasta.
Muistelen, että Piia Pantsukin oli varmaan kk ennen synnytystä vielä kisoissa ja se tuntui jo itsellekin tosi hurjalta!
enkä edes hyppää. Ekassa raskaudessa ratsastin viikolle 16, sitten menin nurin hevosen kanssa enkä enää halunnut ottaa riskejä. Huono olo ei ollut.
ap
Esikoista odottaessani raskaus oli täysin vaivaton enkä huomannut olevani raskaana muuten kuin kasvavasta vatsastani. Jatkoin hevosen selässä istumista aina viikoille 32 asti. Se oli sellaista rauhallista metsässä köpöttelemistä ilman satulaa. En ravannut enää - neuvolatädin käskystä :)
Kunnon ratsastamisen kaikkine askellajeineen ja rasituksineen lopetin neuvolatädin kehotuksesta rv 20 tai jossain siinä paikkeilla.
Tässä raskaudessa ratsastin vain rv 16 asti. Sitten oma keho ilmoitti, että ei kykene enää. Alkoi tehdä niin pahaa, että ratsastus muuttui väkisinkin pelkiksi käyntilenkeiksi.
Yleensä keho kyllä ilmoittaa, kun ei enää kannata. Mutta tuo rv20 taitaa olla melko yleinen ohje alkaa vähentää sitä kaikista raskainta ja pompottavinta laatua liikuntaa :)
Kannattaa puhua asiasta oman neuvolatädin kanssa, mutta joiltakin tulee sellaista kommenttia ettei kannata ottaa kuuleviin korviinsa. Minun neuvolatätini on itsekin ratsastaja, joten tietää, mistä siinä on kyse eikä ole hysteerinen. Toiset sanovat, että ei saa ratsastaa lainkaan, koska voi tippua. Hah. Suurempi riski minulla on jäädä auton alle kuin tippua hevosen selästä.