Kumpi meistä on outo?
Kaverini närkästyi. Tilanne oli tämä: hänen lapsensa oli meillä hoidossa ja hänellä oli nuha. Itse ohjasin lapsen hakemaan vessapaperia ja niistämään. Kun kaveri tuli paikalle ja kuuli, että lapsi on niistänyt VESSApaperiin, niin oli todella närkästynyt, miksi HÄNEN lapsensa on pistetty nistämään VESSApaperiin. Heillä niistetään nenäliinoihin.
Meillä niistetään useinkin vessapaperiin, koska sitä on aina saatavilla. Olenko todella ainut?
Kommentit (12)
ainoastaan silloin kun on kunnon räkätauti ostan nenäliinoja ettei nenän alta mene iho ihan rikki kun niistää niin paljon.
ei se paperi siitä erilaiseksi muutu, vaikka se pakataan erilaiseen pakettiin.
Ystäväsi on kermaperse.
Tulee kyllä itse useinkin niistettyä vessapaperiin, ei mulla mitään nenäliinapakettia kylppärissä ole ja allergista nuhaa riittää. Laittakoon seuraavalla kerralla nenäliinat mukaan, jos tuo nuhaisen lapsen hoidettavaksi!
koska sehän repii nenän ihan rikki jo yhdellä niistokerralla. Se todella kuivattaa enemmän kuin talouspaperi tai nenäliinat (ja todella paljon enemmän kuin kangasnenäliinat, joita meillä mieluiten käytetään). Lisäksi vessapaperi on niin ohutta, että kun kunnolla turauttaa niin räkä tulee siitä läpi. joten vessapaperiin niistetään vain äärimmäisessä hädässä jos mitään muuta ei ole.
mutta en mä silti olisi loukkaantunut jos lapseni olisi niistänyt vessapaperiin, vähän vain ihmetellyt, että onko teillä niin tiukkaa rahasta ettei ole varaa talouspaperiin tai nessuihin vai ettekö ole kauppaan kerinnete vai mikä - mutta eihän se mulle kuulu.
rakenteeltaan - ja usein myös koostumukseltaan.
ei se paperi siitä erilaiseksi muutu, vaikka se pakataan erilaiseen pakettiin.
Ystäväsi on kermaperse.
kamalampaa katsottavaa, kuin räkäinen nenä lapsella. Meilläkin käytetään aina sitä paperia, joka sattuu nopeimmin käteen. Vauvan nenälle vessapaperi voi olla liian karkeaa ja olen saanut puhdistettua nenän parhaiten pienillä froteisilla pyyhkeillä/pesulapuilla.
niistetään vessapaperiin. Sit jos on kunnon flunssa ja joutuu vähän väliä niistämään, niin käytämme nenäliinoja, koska ovat pehmeämpiä.
kangasnenäliinathan on ihan kauheita, epähygieenisiä. Tiiätkö että niissä on ihan kauheet määrät bakteereja?
vessapaperi on ihanan pehmeää nuhanenälle.
Itse olisin kyllä närkästynyt kaverille jos tuo nuhaisen lapsen hoitoon.
ja myös niiston jälkeen niissä on yhtä paljon bakteereita - mutta ei kai kukaan niitä siinä vaiheessa enää levittele? Toiset työnnetään roskiin ja toiset pesuun. Luulen, että roskien jälkikäsittely on kaiken kaikkiaan epähygieenisempää...
kädet pitää pestä niistämisen jälkeen muutenkin, joten sillä nyt ei ole hirveesti väliä, vaikka vähän räkää tulisi vessapaperista läpi. Vessahan on paras paikka niistää muutenkin, saa kädet pestyä heti.
Meillä ainakin niistetään paperiin joka on lähimpänä, ei tosiaan ole kyse siitä, onko varaa talouspaperiin :-D
Meillä niistetään myös vessapaperiin. Joskus myös likakorissa oleviin vaatteisiin :-//