Visa pitäisi lähettää pilkottuna
Kommentit (42)
mutta korttia olet kuitenkin käyttänyt ???
Ja nytkin täällä roikut, joo tosi masentunut olet.
velkani ei ole korttilaskuista peräisin, minulla ei edes ole luottokorttia. Ja tiedoksesi että en ole oikein muuta jaksanut/kyennyt tekemään kuin roikkumaan netissä, pakonomaisesti tuntikausia päivässä. Muuta en jaksa tehdä kuin olla netissä ja nukkua. Ilmeisesti sairaat eivät enää saa nettiäkään käyttää kun se todistaa ettei ole sairas. Minulla on ihan fyysinenkin sairaus joka vaikeuttaa elämää ja liikkumista, ja jonka takia olen nyt ollut henkisestikin ihan pohjalukemissa.
mutta korttia olet kuitenkin käyttänyt ???
Ja nytkin täällä roikut, joo tosi masentunut olet.
meneekö perintätoimistolle? ap
Luottokunta ei käytä mitään perintätoimistoa.
Perintätoimistonkin kanssa voi vielä tehdä maksusuunnitelman, josta EI aiheudu maksuhäiriömerkintää, jos et ota mitään yhteyttä, ilmoittavat asiakastiedolle ja myöhemmin hakevat käräjäoikudelta yksipuolista tuomiota jotta voivat periä sen ulosotossa.
Huomasin tämän ketjun niin kysyn minäkin: onko vielä aikaa maksaa laskut jos tuli haaste oikeuteen ilman että luottotiedot menee? Jos siis saan pikaisesti maksettua ennen kuin jutun käsittely alkaa?
Olen ollut pitkään sairaana ja masiksessa enkä ole jaksanut kunnolla asioitani hoitaa, nyt hävettää. Ajattelin että jos yrittäisin kaikkeni ja hommaisin jostain puuttuvan summan ja maksaisin mahdollisimman pian
Mun mielestä haasteen tulemisesta on kaks viikkoa aikaa maksaa koko summa. Sen pidempää aikaa ne ei anna.
Huomasin tämän ketjun niin kysyn minäkin: onko vielä aikaa maksaa laskut jos tuli haaste oikeuteen ilman että luottotiedot menee? Jos siis saan pikaisesti maksettua ennen kuin jutun käsittely alkaa?
Olen ollut pitkään sairaana ja masiksessa enkä ole jaksanut kunnolla asioitani hoitaa, nyt hävettää. Ajattelin että jos yrittäisin kaikkeni ja hommaisin jostain puuttuvan summan ja maksaisin mahdollisimman pian
mulla on jäänyt vain hyvää sanottavaa.Ja 500e ON paljon meille. ap
pienempää erää kuukaudessa? Miksei se niille sopisi: enemmän vain saavat korkoja.
Miksi sovit tuollaisen summan jos se ei sulle sovi ? Soita nyt hyvä nainen luottokuntaan ja sovi uusi summa.
Kai nyt olisin mielummin ottanut jotain pienempää...!ap
Toki paras vaihtoehto on käyttää käteistä tai sitten vain nukahtaa pois.ap
Tai nukahda pois vaan, niin ei tarvii Luottokunnalle maksaa 8000 e.
Kun tili avataan, kaikki pankit antavat automaattikortin, samoin tarvittaessa verkkopankkitunnukset. Pankkikorttia asiakas ei saa aivan yhtä yksiselitteisesti, varsinkaan jos luottotiedoissa on merkintä.
- Jos maksuhäiriö on liittynyt kortin käyttöön, ei uutta mielellään anneta. Tietysti on myös tarkasteltava nykyistä elämäntilannetta ja sitä, kuinka kauan häiriöstä on kulunut aikaa, pankinjohtaja Päivi Takanen kertoo.
mutta pankkikorttia et välttämättä.
Ei kai niitä enää ole? Voit saada esim. visa electronin/ debet-kortin eli sellaisin jossa ei ole luotto-ominaisuutta tai muuten mahdollista ylittää tilin saldoa, kuten pankkikortissa. Eli maksaa voi kuitenkin ja nostaa ihan normaalisti rahaa tilin saldon puitteissa.
Maksuhäiriömerkintään ei aina tarvita käräjäoikeuden päätöstä. Mutta pääsääntöisesti taitaa olla alkuperäisen laskun eräpäivästä 60vrk ennen kuin se rapsahtaa. Ja sitten se pankkikortin saaminen taitaa olla pienin huoli.
Mutta kannattaa varata pikapika aika oman kunnan velkaneuvontaan ja kysellä vaihtoehtoja esim. Takuusäätiö tai velkajärjestly.
mene, ilman että asiakas saa siitä tiedon, vai olenko väärässä? Maksuhäiriömerkintä on asia erikseen.
ja Asiakastieto lähettää ilmoituksen kun merkintä tulee