Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* * HELMI 2010 vko 26 * *

22.06.2009 |

Hyvää alkanutta viikkoa, aloitin näin aamutuimaan uuden viikkopinon.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1003805/helmi_2010_v…

Tuolla edellisen viikon pino.

Käsittämätöntä - se aika menee sittenkin eteenpäin ja tällä viikolla tulee jo 8 viikkoa täyteen! :)) "ihan kohta" meillä helmilläkin alkaa olla pahin jännääminen ohi....

Tällä viikolla taisi olla joillakin ultra, uutisia odotellaan! Tsemppiä matkaan!

Mul aon neuvola viikon päästä, mutta enpä sitä odota kovin paljoa, jaaritteluahan se vain on (saa sentään neuvolakortin) mutta sentään askel eteenpäin sekin :)

Tänä aamuna on ollut inhottava tunne alamahalla, mutta kuuluu asiaan ja ilomielellä otan vastaan kaikki tuntemukset, jotka muistuttaa tosiasioista :) Kahvikuppi on tuossa vieressä, ennen join kolme isoa mukia aamulla ja pitkin päivää vielä lisää, nyt on pakko saada aamukahvi, mutta siitä menee ehkä puoli mukia ja jäähtymään jää loput :O

Mielenkiintoisin oire on mun hajuaisti! Olis hommia varmaan huumekoirana. Ihan ärsyttää, miten haistan ihan kaiken! Julkisissa matkustaminen on ihan tuskaa, kun jos ei lähellä haise kamala hajuvesi, niin sitten jonkun aamuhengitys tai kamala hiki :P onneksi ei oo pahoinvointia!!

Nyt pitää keskittyä tuohon esikoiseen, varsinainen Veikka Gustafsson, kiipeää ihan kaikkialle! Ihanaa päästä uloskin, kun näyttää jo kesältä :)

- hyvä vapaapäivän ilma!

Salsatar 7+4

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitkän pätkän mieltä kuohuttavista appiukon kommenteista lasten kasvatuksesta, mutta pyyhin pois ku ei ne tänne kuulu. Mielikin ehti jo tasaantua =). Ja pahoinvointi katosi pahimman suuttumuksen aikana, nyt alkaa jo palailla...

Siis minä joka en koskaan osaa ottaa päikkäreitä oon nukkunu tällä viikolla viitenä päivänä iltapäivänokoset! Mahassa jyllää muttei oo vielä pyttyyn saakka tullu, vaikka yks aamu oli jo lähellä... Iltasin alkaa vasta helpottaa, vaikka tänään ei siltä tunnu. Tänään ei kyllä ollukaan päivällä niin pahaa, onneksi. Oltiin serkun rippijuhlissa joten olisin varmaan paljastunu puolelle suvulle jos en ois voinu mitään syödä ;)

Minusta on mukava pitää raskaus salassa senki takia, että saa ite rauhassa kypsytellä ajatusta vauvan tulosta. Se on jotenki niin yksityinen asia vielä tällä hetkellä. Haluaisin itsekkäästi pitkittää kertomista siihen asti, että maha näkyy, mutta tiedän, että se voi jotenki loukata mummuja ja vaareja. He kuitenki ajattelevat olevansa etuasemassa ku tällasista kerrotaan. Tosin mun veljet ja miehen sisko ja mun pari ystävää ja työtiimi jo tietää että siihen kaatuu se teoria =) Onko muiden vanhemmat/appivanhemmat sellasta laatua että ne sit hehkuttaa koko maailmalle ku saavat tietää vauvan odotuksesta?

Krisse (joka kovasti jo odottaa 6.7 olevaa neuvolaa jossa pliis olis ultra vapaana!) 7+4

Vierailija
82/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös kiinnostunut tuosta mahan kasvamisesta, josta miraxx kyseli. Eli kuinka paljon aiemmin kakkosesta/kolmosesta alkoi maha näkymään, kuin ekasta?

Oltiin viikonloppu mökillä. Mä oon oikein hyttysmagneetti ja kaiken lisäksi saan hyttysistä kamalat paukamat. Heti perjantai-iltana oltiin grillaamassa lähisukulaisten kanssa, tuli hankalat oltavat. Äite tyrkytti ensin hyttyskarkoitetta ja seuraavaksi allergialääkettä. Oli pakko kertoa sille, että oon raskaana, enkä todellakaan ota kumpaakaan, kun en tiedä saako.(Oon ehkä vähän ylivarovainen tuon kohtukuoleman takia).

Sitten seuraavaksi saatiin hauki, se on mun herkkua ja sitä tulee tosi harvoin. Sitä kyllä söin, vaikka se on vältettävien ruokien listalla, mutta mahtoivat muut ihmetellä, kun otin sitä vaan vähän ja nautin joka suupalasta.

Tietääkö kukaan muuten mitään hyvää SUOMALAISTA/EUROOPPALAISTA kirjaa, joka kertoo raskaudesta?

Jaksoikohan tätä kukaan lukea.

Enkelinäiti rv 5+4 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte, jos lisättäisiin jokaisen viikkopinon alkuun lyhyesti tiedot listalaisista. Meillä voisi olla erikseen tuo esittäytymispino, mutta viikon alkuun tulis esim. LA, Nimimerkki, Synnytyssairaala. Siitä vois pikaisesti tsekata toisten tiedot. Edellisessä pinossa missä olin oli tälläinen tapa.

29.1.2010, KesäEemeli, NKL(Helsinki)

1.2.2010, Nuppu86

1.2.2010, Martta, OYS

2.2.2010, Vuma, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.2010, MiRaBel

2.2.2010, Rizza, K-SKS

...

Voihan siihen iän ja lapsimääränkin laittaa, jos se tuntuu oleelliselta. Jos tää on hyvä idea, niin voin joku ilta kerätä tiedot.

Vierailija
84/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vielä pikaisesti kuulumisia...pitää nousta jo 04 aamuyöstä ylös, kun lento lähtee jo 6.25. Huh, mitenhän saadaan nuo muksut tuolta ylös..

Mulla on alavatsaa kipuillut silloin tällöin ja ruokahalu on kateissa,väsyttää, mutta muuten olo normaali. Toisinaan ajattelen, etten voi olla raskaana, unohdankin koko asian, sitten taas vatsaa nippaisee ja tulee parempi fiilis...katsotaan nyt..

Mahan kasvusta kyseltiin...mulla oli rv 12 jo ekassa raskaudessa pieni pömppis, jonka olisi saanut peitettyä helpollakin löysempii vaatteisiin, mutta itse kun pidän melko vartalonmyötäisiä paitoja, näkyi raskaus jo selvästi. Tokassa raskaudessa olin pulleampi jo alkuun, mutta ä-housut vaihdoin jalkaa joskus rv 13-14 paikkeilla ja maha työtnyi selvästi ulos.

Olen varma, että tässäkin raskaudessa, JOS se nyt jatkuu, vatsani alkaa näkyä ulospäin aikaisin. Olen melko hoikka vatsanseudulta, joten en voi peitellä kumpua mitenkään ja 'paljastaisin' heti itseni, jos alkaisin pukeutua jotenkin toisella tavalla. Ainakin siis perhe ja suku näkee asian heti, kun tietävät tyylini ja kroppani hyvin. Muut ihmiset voivat toki vain ajatella, että vatsani on pömppö normaalistikin, kuten monella naisella se on...

Riippuu hirveesti vartalon muodosta, milloin vatsa näkyy ulospäin. pitkillä ihmisillä maha usein 'uppoaa' pituuteen eikä näy selvästi, samoin, jos kohtu on taaksepäin kallistunut tai henkilöllä on rasvakerrosta enemmän vatsan seudulla.

palaamisiin viikon päästä!

Nyt vielä jokseenkin bikinikunnossa;)

ihmetys78 ja rv ?

Vierailija
85/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti, toi lista homma alkuun on musta hyvä idea! Kannatan! EI tarvis hyppiä sivuilta sivuille..

Mää kans unohdan olevani raskaana välillä, kun ei juurikaan siltä tunnu! Siksi epäilyttääkin vähän väliä..

no joo siis heikotusta/ällötystä on välillä, nännit on arat, ja päikkyjä oon nukkunu, mitä tavallisesti en nuku..masua turvottaa..

No to:na selviää... :/

Itse soitan sitten vasta neuvolaan JOS sydän syke löytyy.

Tuleeko kellään muulla aivan kirkasta ja aivan vetistä vuotoa? Mulla tulee, kastelee housut täysin. Tätä tuli myös esikoisesta koko raskauden.

Mistähän se johtuu..?

-Stinna rv 6+2

Vierailija
86/86 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria84 kyseli tietoa pahonvointirannekkeista. Löysin hyvän sivun ( http://www.pahoinvointi.fi) mistä löytyy paljon kokemuksia rannekkeista ja sieltä voi myös tilata niitä