Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* * HELMI 2010 vko 26 * *

22.06.2009 |

Hyvää alkanutta viikkoa, aloitin näin aamutuimaan uuden viikkopinon.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1003805/helmi_2010_v…

Tuolla edellisen viikon pino.

Käsittämätöntä - se aika menee sittenkin eteenpäin ja tällä viikolla tulee jo 8 viikkoa täyteen! :)) "ihan kohta" meillä helmilläkin alkaa olla pahin jännääminen ohi....

Tällä viikolla taisi olla joillakin ultra, uutisia odotellaan! Tsemppiä matkaan!

Mul aon neuvola viikon päästä, mutta enpä sitä odota kovin paljoa, jaaritteluahan se vain on (saa sentään neuvolakortin) mutta sentään askel eteenpäin sekin :)

Tänä aamuna on ollut inhottava tunne alamahalla, mutta kuuluu asiaan ja ilomielellä otan vastaan kaikki tuntemukset, jotka muistuttaa tosiasioista :) Kahvikuppi on tuossa vieressä, ennen join kolme isoa mukia aamulla ja pitkin päivää vielä lisää, nyt on pakko saada aamukahvi, mutta siitä menee ehkä puoli mukia ja jäähtymään jää loput :O

Mielenkiintoisin oire on mun hajuaisti! Olis hommia varmaan huumekoirana. Ihan ärsyttää, miten haistan ihan kaiken! Julkisissa matkustaminen on ihan tuskaa, kun jos ei lähellä haise kamala hajuvesi, niin sitten jonkun aamuhengitys tai kamala hiki :P onneksi ei oo pahoinvointia!!

Nyt pitää keskittyä tuohon esikoiseen, varsinainen Veikka Gustafsson, kiipeää ihan kaikkialle! Ihanaa päästä uloskin, kun näyttää jo kesältä :)

- hyvä vapaapäivän ilma!

Salsatar 7+4

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa siis sama tilanne kuin viikko sitten.

Ekat lääkkeet saatu, maanantaina sairaalaan jatkamaan kun luonto ei osaa hoitaa.

En osaa kuvailla tätä, olen niin hajalla enkä jaksaisi alkaa keräämään taas palasia kokoon.

T:MiRaBel

Vierailija
62/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina plussattu ja l.a olisi 22.2. eli nyt taitaa olla tänään 6+3 aika sekavat tunteet,toisaalta ilonen ja onnellinen,toisaalta pelottaa ja ottaa tää pahaolo ihan mielettömästi päähän,vertakin hiukan eilen ja toissapäivänä vuosi ja vähän säikäytti kun ei ole aiemmissa raskauksissa näin käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

;,( NIIN PAHOILLANI! **syvä halaus**

Voimia paljon!!

Vierailija
64/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon voimia teille!!Hali!

Kävin tänään siis varhaisraskauden ultrassa ja yksi sykkivä sydän löytyi =). Kaikki muutenkin ok ja viikkoja tänään siis 7+5. Tylsältä tuntuu täällä kuuluttaa, kun tuntuu että niin monella epätietoisuutta tällä hetkellä masuasukista!Mutta kun "lupasin" kirjottaa...

Mansikka83

Vierailija
65/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle, eipä tuohon osaa sanoa yhtään mitään!

Vierailija
66/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, että kävi näin. Paljon voimia ja jaksamista sinulle!

Vierailija
67/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiukan kurja olo kirjoittaa omista tuntemuksistansa tuon MiRaBelin kertoman jälkeen, mutta päätin nyt kuitenkin kirjoitella, kun en tiedä miten pääsen koneen ääreen hetkeen. Se pahoinvointi nimittäin alkoi myöhään eilen ja olen oksentanut koko viime yön. Tänään en ole saanut, kuin nestemäisiä asioita sisään, mutta en onneksi ole vielä oksentanut... koko ajan kuitenkin olen vaan maannu ja olo on sellainen, että kohta taas mennään, kun vähääkään yrittää pystyssä olla. Palailen taas, kun pystyn istumaan koneen ääressä ilman yökkäyksiä...

Vierailija
68/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabel =( Voimia teille!!

Tänään sitten kerroin yhdelle työkaverille vauvasta, kun se suoraan kysyi että joko on tärpännyt :) (on siis tiennyt, että pikkukakkonen olisi tervetullut) Pyysin kuitenkin olemaan ihan hissunkissun asian suhteen, kun pomon kanssa on vielä jutut kesken =D Josko vaikka jo parin-kolmen viikon päästä voisi kertoa muillekin..

Poika oli tänään taas mummin luona mun ollessa töissä ja olikin ollut siellä taas kerran kuin herran enkeli.. nyt tota kitinää sitten taas riittääkin *huoh*

Minäkään en vielä muista suunnilleen kenenkään nimimerkkejä, mutta hauskaa matkaa Kreetalle lähtijöille!! *omaa elokuun Kyproksen reissua odotellessa* Mitenkän muuten teillä on kokemusta reissaamisesta raskausaikana??? Onko jotain mitä pitäisi ottaa erityisesti huomioon (paitsi tietty ettei syö ihan mitä tahansa..)??!

evian, rv8+2

Vierailija
69/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Mirabel ja lämmin halus!

Uuusi päivitys

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/999956/helmivauva_2010/88…

Omia kuulumisia joku päivä kunhan vaan jaksaa raapustella enemmän. Minulla väsymys jotain kauheaa. Palataan

Nemotus rv 7+3

Vierailija
70/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla oli sitten alkuraskauden ultra, kun noita kuukautisia ei ole ollut kun yhdet niin kateltiin tarkempaa aikaa ja tällä hetkellä la oiskin sitten 9.2 eli 7+3 viikot ois 9 päivää siirty taaksepäin. Olipas ihanaa siellä se sydän sykki.

Pahoinvointia on edelleen ja mikä ihaninta kaksi vanhinta vesirokossa. yöt hulinaa.

Mulla kaikki on ihan kerrasta oikeestaan tärpänny. Ekaa taidetiin kuukaudenpäivät tehä.

Synnytykset.

Eka käynnistettiin, kun vauva ei liikkuna ja vuotoa oli alkanu jo jotain päiviä aiksemmin kesto vajaa 3h. toinen myös käynnistettiin lapsivettä tuli ja opaineet oli 180/117 kesti 1,5h.Kolmas olikin helpoin lapsiveet alko loriseen ja myöhemmin alko supistukset ja sairaalaan tulin olin 8cm auki, kätilöt ihmeissään ja eiku melkeen heti synnyttään kesto n.2h.

Kyllä omat supistukset paljon kivuttomampia ovat kuin käynnistetyt.

mutta nyt nukkuun.

Kolmas olikin helppo

Vierailija
71/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

evian: mä olen ollut ekassa raskaudessa rv 22 Fuerteventuralla ja tokassa rv 16 Dubaissa. Nyt ollaan siis lähdössä Kyprokselle maanantaina. Kaikki on menny tosi hyvin, ei mitään pulmia! Katsoo vaan vähän, mitä suuhunsa laittaa; ei mitään irtojätskiä ja kaikki ruoka hyvin kypsennettyä. Mieluiten jättää salaatitkin väliin ja juo tietty vaan pullovettä. Mutta näitä ohjeita suurin osa 'normi'matkustajistakin noudattaa. Eli rennosti vaan! Aurinko saattaa ottaa eri tavalla ihoon hormonien takia, joten se kandee huomioida. Hyvät kengät mukaan ja lennolle lentosukat, jos raskaus yhtään turvottaa jalkoja (muutenkin tietty suositeltavat).

Mulla on ollut koko pvän ällötysoloa, alan olla aika varma, että kohdussa OLISI elämää...:) Päivällä oli myös pakko oikasta sohvalle, kun lapset katselivat dvd:tä. Väsymys siis painaa jo nyt...toki tämä kuumuus ja koko pvä lasten kanssa touhua ottaa veronsa myös kiitettävästi. Hoidettiin tytön kanssa vauvanukkeja tänään pitkä tovi, on niin liikuttavaa, miten hienot otteet tytöllä jo on, kun hoitaa vauvaa..juttelee sille niin ihanan lempeesti, laulaa unilauluja, syöttää ja käskee minun olla hiljaa, että vauva saa nukkua... neiti siis ensi viikolla 3v. Voi kun tämä ´raskaus nyt onnistuisi, olisi ihana nähdä isosisko sitten äidin apuna ihan oikean vauvan kanssa!

ihmetys

Vierailija
72/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin ilmottautua mukaan..

täällä odotellaan toista lasta syntyväksi helmikuun loppupuolella. Laskurit näyttää 21.2, tarkemmin selviää sitten myöhemmin. :)

Ei osaa oikein uskoa vielä todeksi koko asiaa ja hieman olokin on epävarma, kun melko vähän ollut oireita. Ekasta oli "selkeät" oireet jo ennen plussaa.. Nyt ei muuta kun koko ajan saisi juoksennella vessassa.. ja hieman alavatsan "jomotusta".

Vierailija
73/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...halaukset.

Itsekin pääsin lääkärille raskausoireideni vuoksi: kohtu ei vastaa viikkoja ja sain passituksen uä:een, mutta se on vasta 1.7. Henk.koht. en usko, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin, joten tuulimuna taitaa tämä olla?!?? Raskausoireita kuitenkin on koko ajan ollut!

Aika varma jo olen tuosta asiasta, vaikka uä:ssä en vielä olekaan käynyt. Ajatukset ovat kuitenkin aika sekaisin olleet, mutta pitää vain suunnitelmat pistää uusiksi...

Vierailija
74/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja kolmen vuoden jälkeen Poksi on plussannut ja liittyy joukkoon kirjavaan Keski-Suomesta.

Meiltä löytyy ennestään elokuinen vuosimallia -05 ja tämä raskaus tuntuu erilaiselta. Ei pahoinvointia, ainoastaan järjetön nälkä! Iso lounas ja siitä 3 tuntia niin maha kurnii. Hämmentävää!

Ultraa ja ekaa neuvolaa odotellaan, on tuossa parin viikon päästä.

Kirjoittelen harvakseltaan, nytkin olen yötyössä (saas nähdä pukkaako aamuyöstä pahoinvoinnin oikeasti päälle...)

Onnellista odotusta!

-Poksi

Vierailija
75/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARTTA: Toivottavasti saat hyviä uutisia kuitenkin

Taas tämä katkaisi loput tekstistä!!!!!

ihme palsta >:(

Enivei, täällä siis uskoisin nyt keskenmenon sitten tulleen, kiitos aamuisen lääkkeen. Olo nyt parin h:n vuotelun ja kipujen (ym kivojen hyytymien) jälkeen ihan kohtuullinen, ja normi menkkaolo...

Tästä noustaan taas..

*turvallista odotusaikaa kaikille helmikuisille*

T:Mirabel

Vierailija
76/86 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä jännäilen, että miten tässä lopulta käy. Mullakin on nyt tiputellut hieman ja eilen illalla päädyin myös terveyskeskukseen, kun kuume nousi 38 asteeseen. Lääkäri totesi, että ei tää ole raskauspahoinvointia vaan mahatauti, kun on tyhjätty nyt maha ja suolisto. Tulehdusarvotkin oli hiukan koholla, mutta ei vielä mitään bakteeritulehdusta kuitenkaan. Vuotoa ei ole eilisen jälkeen kauheasti tullut tai lähinnä pientä vaalean ruskeaa tuhrua. Nyt siis vaan odotellaan ja katsotaan miten tämä tästä etenee...

skk-78 + "helmis" rv 5+2

Vierailija
77/86 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi MiraBelille suuren suuret haluakset, toivottavasti pääset kohta taas kirjoittelemaan tänne odottavien puolelle!!

Uusille plussaajille kovasti onnea!! Samoin onnittelut pikkuisen jo nähneille, se on ihmeellinen tunne, kun näkee sydämmen sykkeen monitorista.. :) Ja skk-78, yritähän jaksaa siellä mahataudin kourissa!!

evian: Meille sanottiin neuvolassa, että ensi viikolla pitäisi ultrakutsun tulla, kun tiistaina käytiin, eli siinä menisi n. viikko, toki käytäntöjä on erilaisia. Täällä ultrataan mielellään juuri viikon 11 tuntumassa, eli siihenkään ei ole kuin kolmisen viikkoa. Kannattaa varmaan soitella ja kysellä neuvolasta varmistusta sille, että kutsut yms on lähtenyt?? Saapahan ainakin itse olla stressaamatta. :)

Itselleni ei mitään erikoisempaa kuulu, välillä kuvottaa ja välillä ei, lähinnä odottelen innolla sitä seuraavaa ultra-aikaa, niin pääsisi pikkuista katselemaan.. Viikot ne vain vaihtuvat tiheään tahtiin.. :)

maria ja Öttiäinen 8+0

Vierailija
78/86 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan ihan hyvin, ei ole väsymystä eikä pahoinvointia mutta ihmettelin kun ennen niin suuri ruokahaluni on hävinnyt ja juttujanne lueskessani tajusin että sehän taitaa liittyä odotukseeni.

Te jotka joilla on jo lapsia niin kuinka pitkälle olette pystyneet peittelemään raskautta? Jään lomalle elokuun puolessavälissä ja haluisin vasta loman jälkeen kertoa töissä mut mietin että minkälainen mahahan silloin taitaa olla. Olen muistaakseni 14. viikolla kun jään lomalle. Tietenkin mahan kasvu on myös niin yksilöllistä.

Onko täällä muita ratsastusta harrastavia? Tätäkin asiaa olen pohtinut että milloin lopetan selkään kipuamisen turvallisuuden vuoksi..

Huomiseksi on taas luvattu lämmintä sää, ihanaa!

t. Miraxx ja masuasukki 7+3

Vierailija
79/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä olisi pian lähte työpaikan henkilöstöjuhliin. Kiva lähteä vähän "juhlimaan" limun voimalla ;)

Uusin päivitys on tehty:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/999956/helmivauva_2010/88…

Edelleen monella tiedot vajavaisia ja uusienkin tietoja keräsin täältä keskustelu palstalta! Ja tervetuloa kaikille uusille!!

Täällä olo väsymystälukuun ottamatta todella hyvä. Oksulle on joutunut pari kertaa mutta väsymys on jotain ihan mahotonta.

Reilut viikko on vielä neuvolaan. Tulisi edes se niin päästäs varmaan mulle myös ultra aikaa!! Olisi itsekkin kiva nähä tämä tulokas!

Nyt hiusten ja naaman laittoon joten hyvää sunnuntaita ja jakselkaahan hyvin!

Nemotus rv 7+4

Vierailija
80/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7+ 3 rv:llä menossa ja huomenna olisi nla. Raskausoireita ei ole, aluksi kyllä nukutti ja vilutti. Km takana joten uskoisin pääseväni sairaalan ultraan tarkistuttamaan tilanteeni, päähän tässä muuten sekoaa... Juuri katselin ed.nla korttia jolloin olin ekan kerran vuotanut 10+4, ja kun rv:llä 12 loppujen lopuksi pääsin ultraan oli kasvu loppunut jo rv7. Enää en halua odottaa vaan haluan tiettää jo nyt, onko kaikki ok ?

Ihanaa kun on kesä ja lämmin, elämä tuntuu aurikoisemmalta vaikka huolet takaraivossa jyllää.

Oma epäilykseni on kuitenkin, että raskaus on päättynyt km:ään. Tai sitten tämä 6:des lapsi tekee tuloaan aivan eritavoin kuin viisi edeltäjäänsä. Tämä oli nyt omaa napaa taas kaikki.

Pahoittelut km:n kokeneille.