Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* * HELMI 2010 vko 26 * *

22.06.2009 |

Hyvää alkanutta viikkoa, aloitin näin aamutuimaan uuden viikkopinon.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1003805/helmi_2010_v…

Tuolla edellisen viikon pino.

Käsittämätöntä - se aika menee sittenkin eteenpäin ja tällä viikolla tulee jo 8 viikkoa täyteen! :)) "ihan kohta" meillä helmilläkin alkaa olla pahin jännääminen ohi....

Tällä viikolla taisi olla joillakin ultra, uutisia odotellaan! Tsemppiä matkaan!

Mul aon neuvola viikon päästä, mutta enpä sitä odota kovin paljoa, jaaritteluahan se vain on (saa sentään neuvolakortin) mutta sentään askel eteenpäin sekin :)

Tänä aamuna on ollut inhottava tunne alamahalla, mutta kuuluu asiaan ja ilomielellä otan vastaan kaikki tuntemukset, jotka muistuttaa tosiasioista :) Kahvikuppi on tuossa vieressä, ennen join kolme isoa mukia aamulla ja pitkin päivää vielä lisää, nyt on pakko saada aamukahvi, mutta siitä menee ehkä puoli mukia ja jäähtymään jää loput :O

Mielenkiintoisin oire on mun hajuaisti! Olis hommia varmaan huumekoirana. Ihan ärsyttää, miten haistan ihan kaiken! Julkisissa matkustaminen on ihan tuskaa, kun jos ei lähellä haise kamala hajuvesi, niin sitten jonkun aamuhengitys tai kamala hiki :P onneksi ei oo pahoinvointia!!

Nyt pitää keskittyä tuohon esikoiseen, varsinainen Veikka Gustafsson, kiipeää ihan kaikkialle! Ihanaa päästä uloskin, kun näyttää jo kesältä :)

- hyvä vapaapäivän ilma!

Salsatar 7+4

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara, kiva että täällä on toinenkin tukostaipumuksen omaava, voi joskus vaihtaa ajatuksia.

Onpas teillä ollut nopeita synnytyksiä! Mulla alkoi supistelut klo 22, sairaalassa 2.30 ne loppui muutamaksi tunniksi (ehkäpä sen shokkiuutisen takia) ja 10.34 oli pieni tyttö maailmassa 30min ponnistamisen jälkeen. Muistoksi sain kipeän häntäluun pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
42/86 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä alkuraskauden viikot on sitten PITKIÄ!

Joskus juhannuksen tietämissä minulta myös katosi kaikki vähäisetkin oireet siitä että olisin raskaana. Ei tunnu missään miltään! Pelko alkaa puskea päälle ja soitinkin jo neuvolaan tänään. Terkkari rauhoitteli minua että jos vuotoa ei ole, on kaikki hyvin. Silti tuntuu ahdistavalta kun kaikenmaailman juttuja on kuullut. Tein jopa uuden raskaustestin ja viiva ilmestyi ikkunaan alle sekunnin joten hormonitasot ainakin ovat varmasti vielä korkealla. En ymmärrä kuinka jaksan odottaa siihen np-ultraan!! Soitin tänään jopa Naistenklinikalle että milloin sinne pääsen ultraan mutta sanoivat että tiedoissani ei näy vielä annettua aikaa ja käskivät odottaa postia lähiviikkoina. Puuuuuuuuuh. Mitähän se yksityisellä maksaa?

Niin vilkasta on taas kirjoittelu ollut etten muista mistä kaikesta kukakin on kertonut kun en ollut viikkoon täällä käynyt.

Ensinnäkin tervetuloa uudet plussanneet!

4D:stä joku kysyi ja suosittelen minäkin. Kävimme viikolla 25 esikoisen kanssa ja uudelleen haluan tämänkin helmen kanssa. Maksoi muistaakseni n. 170 € Helsingissä (2008).

Synnytystapa-arviosta joku kyseli myös. Minulle tehtiin se viimeksi, mutta ei tarpeeksi tarkkaan (ei kuvattu lantiota) ja esikoisen synnytys oli parin vuorokauden urakka jonka aikana en avaututnut kuin 4 cm ja päädyin kiireelliseen sektioon. Poika oli niin iso kokoinen minun kapeaan lantiooni ettei laskeutunut missään vaiheessa. Lisäksi kohtuni ei ole kovin supistusherkkä joten sillä ei kai ollut voimaa painaa poikaa eteenpäin. Haluan siis ehdottomasti tarkan synnytystapa-arvion tällä kertaa jos sinne asti päästään.

Tässäpä nämä tällä kertaa mielenpäällä pyörineet.

Aika lentäköön eteenpäin :)

KesäEemeli rv. 8+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MATAHARILLE tsempitys!!!!

SYNNYTYKSISTÄ:

Mulla esikoisen synnytystä alettiin käynnistää 38+2 (r.myrkytys) ja synnytys käynnistyi 39+2 vihdoin.

Mutta kun käynnistyi, niin voi luoja :O sitä tuskaa! nollatilanteesta (kohdunkaulaa 2cm ja kiinni)niin 5,5h ja lapsi oli ulkona :O

kuopus taas synty luomuna, ja menin synnärille kypsänä kun oli jo 11pvää yliaikaa, ja mulle melkein naurettiin ku menin synnärille kun ei ollu kunnon supistuksia... muka..

olin 6cm auki, mies pääsi paikalle klo 10 jolloin puhkottiin kalvot, ja 11.07 tyttö synty :)

eli nopsasti on aina menny... :)

T.MiRabel, rv 7 tai 8

ps, mulla voi tuon Neiti21 nikin vaihtaa tosta listasta Tähän uuteen:)

Vierailija
44/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kans viime viikolla naistentautien polilla katsomassa tulokasta ja hienosti syke löi. Ja yksi sellainen vaan onneksi löytyi.

Meillähän on icsi-raskaus johon kuului tuo ultra julkisella puolella. Otti niin nuppiin se hoitaja, joka on aina haukkunut minut painosta yms. Niin ei voinut edes onnitella sit vihdoinkin. Meillä oli arvioitu olevan noin 5% mahdollsuus saada yhteinen lapsi.

JOten aika jännityksellä mennään eteen päin. AAmulla olisi eka neuvola käynti ja sielä sit valitus painosta, on noussut reippaasti jo ja kun vielä lopetin tupakan polton keväällä niin jo valmiiksi ylipainoiseen kroppaan on tullu 10 kg. Ei kivaa.

Mulla on poika 12/2004, ivf- alkuinen ja edellisestä suhteestani. Silloin synnytyksen kokonais kesto 38+6 5 h, josta melkein 2 h ponnistusvaihe joka päättyi imukuppi synnytykseen.

Mandu 8+0, huh

Vierailija
45/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oireet lähes loppuneet! Mitä nyt illalla palelee...jos se nyt ees on mikään oire??(siskolla oli myös palelua). Vuotoa ei ole eli oiskohan se hyvä merkki? Maanantaina eka neuvola. No ei kai tässä auta muu kuin odottaa!

Täällä joku pohti että pitääkö teoria "toinen synnytys on helpompi kuin ensimmäinen". Meillä tää ei ainakaan pitäny paikkaa. Meillä tää toinen ei millään lähteny laskeutumaan ja näin avautuminen oli yhtä tuskaa. Kohdunkaulan puudutuksen sain kummassakin synnytyksessä ja ekassa toimikin hyvin(sain jopa nukuttua) ja näin kuvittelin että ois ollu toisenkin kanssa mutta eipä ollutkaan =).

Ponnistus vaihe tämän toisen kanssa oli myös tuskainen vaikkakin lyhyempi(9min) kuin ensimmäisen kanssa(25min). Toinen olikin kyllä isompi että oiskohan sillä ollut jotain osuutta asiaan =).

Että näin meillä!

Mansikka83 toivottavasti rv.7+5

Vierailija
46/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola, jossa ei kyllläkään ultrattu kun lääkäri on jo ensi viikolla tiistaina. Sokerirasitukseen mennään taas, mutta oli kyllä tosi ihana terkka, kun sanoin että painoa jäi ensimmäisestä lapsesta 10kg ja nyt on hirvee stressi että en ihan niin paljoa lihoisi nyt. Niin terkka sanoi että ethän sinä lihava ole ihan normi kokoinen. Mulla on pituutta 180cm ja terkan mielstä BMI 29 on ihan normaali :D

Kamala pahoinvointi on koko ajan en kylläkään oksenna mutta olo on kamala. Tuntuu pahalle kun ei meinaa jaksaa esikoisen kanssa touhuta kun väsyttää ja on paha olo. Toivottavasti loppuu pahoinvointi kun eka kolmannes on ohi.

Synnytyksestä: eskikoisen synnytys kesti 26h ja alkoi veden menolla joten antibiotit ehdin saada pariin kertaan ja kuumekin nousi, poika syntyi n.1h ponnistuksen jälkeen imukupilla, josta sitten bilirubiini arvot taivaisiin kun sai niin ison mustelman otsaan.

Tämmöstä tänne, Saska83 ja rv. 7+6

Vierailija
47/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin, että palailen, kunhan saan verikokeen hCG-arvot tietooni. Tiistaina otetun verikokeen hCG-arvo oli 3528 ja kun tänään soittelin klinikalle, niin sain kuulla, että rajat tuolle 19 päivälle on 750-3100 eli yli mennään niin, että paukkuu. Sama oli edellisessä raskaudessa, joka sujui onnellisesti loppuun asti eli on varmaan minulle ominaista se, että jos raskaus kunnolla käynnistyy, niin hCG:tä muodostuu reilusti... Nyt siis uskallan vähän huokaista. Samalla varasin ajan varhaisraskauden ultraan joka on 13.7. Silloin sitten nähdään onko kaikki oikeasti kunnossa.

Noista oireista kun olette täällä keskustelleet, niin mulla on sellaista pientä etomista koko ajan,mutta oksentamaan en ole vielä alkanut. Joku mainitsi myös siitä palelemisesta, niin mä palelen aina iltaisin myös ja muistan, että viimeksikin oli ihan samaa. Rinnat ovat aivan kosketusarat välillä ja mahaa juilii välillä edelleen. Tuon pahoinvoinnin kanssa olen hyvin odottavalla kannalla, sillä viimeksi kunnon raskauspahoinvointi alkoi joskus rv 5+4 eikä sitten loppunutkaan ennen kuin rv 14 paikkeilla. Muutamaan kertaan olin välissä tiputuksessakin. 9 viikkoa oksensin ja 9 kg laihduin sinä aikana... Toivottavasti selviäisin hieman vähemmällä tällä kerralla.

Synnytyksestä on ollut galluppia ja minä pääsen näillä näkymin myös kunnon synnytystapa-arviointiin ja keskustelemaan synnytyksestä, sillä neitimme syntyi vasta rv 42+1, kun oli ensin käynnistelty 1,5 vuorokautta ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sectioon, kun ei vaan kohdunsuu auennut (käynnistyksen alussa kohdunkaulaa oli jäljellä noin 1 cm ja leikkauspäätökseen päädyttäessä kohdunsuu oli auki vain 4 cm). Lisäksi sydänäänet heikkeni aina välillä, niin lääkäri päätti sitten tuosta sectiosta. Minun kannaltani se oli varmasti paras ratkaisu, sillä olen aika pienikokoinen ja neiti oli kooltaan 52 cm ja 4580 g eli ehkä 1,5 vuorokauden valvomisen jäljiltä en olisi ehkä jaksanut edes ponnistaa enää. Mulla oli nimittäin koko käynnistyksen ajan supistuksia 3-5 minuutin välein ja epiduraaliakin ehdittiin laittaa jo kahdesti :) Ei mulle kuitenkaan itselleni mitään kammoa jäänyt. Mutta voi olla, että päädymme tuohon leikkausvaihtoehtoon kuitenkin suoraan. Neidin painoarviokin oli ihan pielessä, koska ennen käynnistystä arvio oli 3800 g, niin en oikein noihin arvioihinkaan luota...

Teille joilla on ollut verenvuotoa, niin toivon vain rautaisia hermoja ja jaksamista. Tiedän miten inhottavaa tuo on, sillä minulla oli viime raskaudessa verenvuotoa. Tosin yllättävä verenvuoto alkoi vasta rv 17+1 ja sitä kanssa holahti kerralla hieman enemmän ja kesti noin pari viikkoa. Se oli varmasti elämäni stressaavimmat kaksi viikkoa, kun koko ajan pelkäsin, että tuleeko lapsi pois vai pysyykö sisällä. Ultrassa kävin kolmesti ekan viikon aikana, mutta kaikki oli onneksi ok ja lopulta tosiaan mentiin yli lasketun ajan ennen kuin tyttö syntyi. Syytä tuolle verenvuodolle ei koskaan oikeastaan edes saatu. Vain pelkkiä epäilyksiä. Eli todellakin tsemppiä teille. Kaikki voi mennä aivan loistavasti vaikka verta tuleekin.

Nyt tuli jo niin pitkä kirje, etten tällä erää jatka enempää. Mukava nähdä, että meitä täällä on näinkin paljon.

t: skk-78 + "helmis" (rv 4+7)

Vierailija
48/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen varhaisraskauden ultrassa, rv 6+4, ja hienosti näkyi pieni sykkivä piste, eli elämää on! Suosittelen kaikille varhaisraskauden ultraa! On niin paljon rauhallisempi olo odotella sitten niitä "virallisia" ultria ja neuvolakäyntejä kun tietää, että elävä alkio/sikiö on siellä missä pitää. Itse olen ollut huolissani oireiden vähyydestä, mutta ei ole kahta samanlaista raskautta.

Vierailija
49/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikothan on jo 5+0 :) Liian kauan aikaa edellisestä, niin en näitäkään osaa enää oikein ilmoittaa...

Vierailija
50/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänän alkuraskauden ultrassa. Sain hyvin ristiriitaista tietoa ja olokin on nyt hyvin ristiriitainen! Gyne ei nähnyt kohdussa paljoakaan mitään, joku pieni musta möykky siellä oli, mutta ei kyennyt erittelemään ruskuaispussia, saatikka sydämensykettä tms lainkaan. Sanoi, että alkio on hyvin pieni, max rv 5 kokoinen....:(

Minun laskujen mukaan rv pitäisi olla siis jo 6-7, vaikka tarkalleen en tiedäkään, kierukan poiston jälkeen kun ei menkkoja ehtinyt tulla. Raskausoireet tunsin silti jo kesäkuun alussa...gyne sanoi, että on voinut olla ovisoireita..tiedä sitten. Kohdun seinämä oli kuitenkin paksuuntunut, joka viittaisi raskauteen. Toisaalta mulla on oireet hyvin minimaaliset enää. On siis voinut mennä kesken jo jokunen aika sitten. Varmuudella tietää vasta viikon päästä kontrollissa!! Otettiin myös hcg-verikoe, josko se kertoisi jotain vähän enemmän.

Kurjaa lähteä nyt matkalle maanantaina, kun ei tiedä yhtään, onko sisällä elämää vai ei!!

Siitä sitten enemmän, kun tiedän jotain...;(

Kovasti tarriksia mukaan kaikille, minäkin yritän ajatella positiivisesti.

ihmetys78

Vierailija
51/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olisi (ollut) ihanaa käydä siinä, mutta entäs jos siellä ei sitten (vielä) näkyisikään mitään viikkojen vähyyden takia. Se se vasta varmaan raastaisikin hermoja =(

Te jotka olette jo käyneet "virallisessa" ultrassa niin mille viikolle olette ajan saaneet?? Mä alan nimittäin jo kohta epäilemään että terkka sittenkin on unohtanut laittaa sen lähetteen menemään kun kutsua ei ole edelleenkään näkynyt (ja juhannuksestahan se jäi lomalle).. Nyt siis 9. viikko menossa ja eikös sen jo parin-kolmen viikon päästä pitäisi alkaa olemaan. Luulisi nyt kutsun tulevan hyvissä ajoin, jos vaikka aikaa joutuisikin muuttamaan tms.. viimeksi tosiaan käytiin ultrat Porvoon sairaalassa ja ne varattiin itse eli ei tarvinnut odotella mitään kutsuja. Raastaa kyllä hermoja ihan kiitettävästi!!

Mahan jomotus on kadonnut täälläkin lähes kokonaan, lähinnä nyt "oireita" on vaan tää edelleen jatkuva jano ja vessassa ravaaminen. Mahan turvotus on myös taas palannut ja tällä kertaa kahta kauheampana, ihan kuin olisin jo viimeisellä kolmanneksella.. :O

evian, rv8+1

Vierailija
52/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMETYS78:

Kaveri ainakin sanoi että hormonaalisen ehkäisyn lopetus (oliko sulla hormonikierukka?) saattaa viivästyttää ovista pari viikkoa, joten älä heitä hanskoja tiskiin vielä!

Tiedän tuon tunteen, mullakaan ei siis sykettä vko sitten nähty, ja huomenna sitten tiedetään mitä on meneillään, vai onko mitään..

Kunpa molemmat saataisiin hyviä uutisia

Vierailija
53/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetys78, voi että miten kurjaa olla epätietoinen. Tuo odottaminen on niin kamalaa. Toivottavasti saat hyviä uutisia!

Anen/Stinna, ihania ultrakuulumisia! Ja miten mieletöntä, että molemmat odotetaan helmikuun helmeä. :)

Me käytiin kanssa alkuviikosta ihastelemassa yhtä matkustajaa. :) Kaksi pakastealkiota siis siirrettiin IVF-hoidon jälkeen ja toinen on siellä nyt sitten kasvamassa ja sykekin näkyi hienosti. Toinen alkio on vissiin sitten tullut vuodon mukana pois, kun sitä on tässä pariin kertaan ollut. Olo on helpottunut ja onnellinen ultran jälkeen. :)

Rizza rv 8+1

Vierailija
54/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varhaisraskauden ultraan ajan huomiselle! Eipä sitten tarvi jatkossa ihmetellä oireiden puuttumista!

toivottavasti kaikki muutkin saisivat pian hyviä uutisia =).Jaksamista!

Vierailija
55/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotellaan nyt meki sit kuulumiset. Rv 5+5 menossa ja pomolle ilmotettu asiasta (täytyy työn "vaarallisuuden" takia. Pari läheistä työkaveria tietää. Viimeyönä ei meinannu uni tulla silmään ja keksinkin miten ilmoitan raskaudesta vanhemmilleni ensimmäisest lapsenlapsestaan. Elikkä ku mol.fi sivuilla on työpaikka ilmoituksia niin ajattelin tehdä samantyyppisen ilmoituksen wordillä, jossa etsitää kahta henkilä mummin ja vaarin virkaa täyttämään :D. Mutsi varmaan alkaa poraan, koska ne JUST muutti ulkomaille (ja viel EU:n ulkopuolelle) 3 vuodeksi asumaan. Se varmaan ottaa äkkilähdön samana päivänä kun kuulee :D. Mä koitan pinnata tot kertomist sinne rv 12 asti, jotta sit voi laittaa jotain konkreettista mukaan "työpaikka ilmotukseen".

Oikein hyviä vointeja kaikille

Hestia83 rv 5+5

Vierailija
56/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ihmetys ja Mirabel (toiv. nimimerkit oli oikein!) tuo tunne on varmasti ahdistava..tosi paljon jaksuja sen kans siihen saakka kunnes asiat varmistuu! Toiv. pian!

Rizza, TÄMÄ ON USKOMATONTA, me täällä...mistäs asti me ollaan palstailtu ja yritetty..viime vuoden jostakin??!

Toiv. pysyn matkassa...

osaatko sää relata jo täysin nyt kun sykekin näkyi? Onnea siitä!! aivan ihanaa!!!

Mullei juuri mtn oireita, unohdan olevani raskaana, näin iltasella masua turvottaa kovasti, ihan kun ois kovinkin pitkällä raskaana, ja nännit on vähän arat ja välillä tulee kuvotus olo, joka menee pian ohi mut ei muuta...

On sitten nyt jo niiiiiin erilainen raskaus kun ensimmäinen!

Kuulooko suonenvedot jotenkin raskauteen?

Ei meinaa koskaan aikaisemmin oo ollu, mut nyt jo 2 kertaa! ?? ihan kaameeta!

Ooo, huomenna jo 6+0...

Nyt vielä siis 5+6

-Stinna

Vierailija
57/86 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain iltapäivällä gyneltä soiton, että hcg-arvoni on 4265!! Eli korkealla!! Se viittaisi kohdunsisäiseen, ei ulkoiseen raskauteen! Mutta mikäänhän ei ole kirkossa kuulutettu ennen sitä uusintaultraa..

Tänään on sitten ollut taas oireitakin ihan roppakaupalla! (kuvittelenko vain, TOIVONKO vain..?) en tiedä. Mutta alavatsaa on jomottanut ja olen kuolemanväsynyt! Eikä ruoka ole maistunut, mies paistoi broilerinsuikaleita ja mulla meinas oksu lentää...:)

No, en iloitse vielä liikaa, etten putoa korkeelta, jos saankin huonoja uutisia..

kiitos zempityksistä kaikille!

ihmetys rv ?

Vierailija
58/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetys tsemppiä, tuolla vauvakuumepuolella jo kirjoitinkin sulle enemmän.

Piti käydä lukemassa pino läpi, kun tulee pitkä tauko. Vaihdan tietokoneen hiekkalinnojen rakenteluun, lähdemme perheen kanssa Kreetalle.

Mitään fyysisiä oireita ei edelleenkään ole, ei kuvota tms. Niin on normaalia, kuin ei raskaana olisikaan. En silti ajatellut mennä varhaisultraan...ainakin vielä olen sitä mieltä :)

Neuvolakin taitaa mennä vähän "yliajalle" kun olen seuraavat 6 viikkoa lomalla ja neuvolakin ehkä heinäkuun kiinni. Kolmannen kanssa tuo eka käynti on pelkkä muodollisuus jotta on oikeutettu äitiysrahaan, kun siellä ei vielä kuunnella edes sykettä. Muistan kyllä, kuinka innolla sitä odotti edellisissä raskauksissa. Nyt vaan uusi neuvolan "täti" on vastavalmistunut tyttö, jolla ei ole omia lapsia vielä. En tiedä, mitä hän voisi minulle kertoa. Edellisissä oli ihana 60v. täti, jolla vuosikymmenien kokemus ja 5 omaa lasta. Äärilaidasta toiseen, tosi mukava tämä uusikin on.

Nyt nukkumaan, matkalaukku liki pakattu loma alkaa!

Vierailija
59/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille vielä hieman epätietoisille/epäuskoisille... Itsestäkin tuntuu vielä ihan oudolta koko ajatus raskaudesta. JA etenkin se, että TAAS olen helmikuisten pinossa, juurihan kirjoittelin helmien odottelijoihin 2009... Toisaalta, helmikuu on jo tullut niin tutuksi lasketun ajan ajankohdaksi etteipä tätä paljon kannata ihmetellä.

synnytyksistä oli juttua. Itse en jaksa noita lähteä tarkemmin kuvailemaan (liian monta jo, tulisi kamakan pitkä sepustus...) Mutta lyhyesti, esikko oli ihan normaali ja tuli ajallaan... 45 minuuttia tuota ponnistin ulos jamuutama tikki tuli. Kakkonen säikäytti totaalisesti syntymäajankohdallaan kaksi kuukautta etuajassa. Nippa nappa ehdin airaalaan ja yhdellä ponnistuksella oli poika ulkona ja vietiin kaappiin. Kolmonen teki tuloa viikolta 23 aina viikolle 34, sitten kiire loppui ja viikolla 36+ jouduin muista syistä palaamaan sairaalaan. Rv37+3 synnytys käynnistettiin ja parin tunnin supistusten jälkeen tuo oli taas ulkona parilla ponnistuksella, synnytyssaliin ehdin nippanappa, kun osastokätilö tuijotti vain käyriin, eikä uskonut, että synnytys olisi todella jo käynnissä. Pari ponnistusta ja tyttö syntyi. Nelosen kanssa olin sairaalassa valmiina, kun supistukset alkoivat todenteolla rv37+0 (noita tosin oli ollut jo rv16 lähtien)... En edes tajunnut, että synnytys oli käynnissä ennenkuin kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan 6cm auki ja kiiruhti salia varaamaan... Salissa kerkisin olla pidempään kuin kakkosen tai kolmosen aikaan (eli ainakin puoli tuntia ennen kuin piti ponnistella). Ponnistusvaihe kesti 18 minuuttia, mutta kokonaisuutena tuo nelonen oli kaikkein ihanin synnytys. Ei tullut edes yhtään repeämää...

Mulla menee tällä kertaa neuvolakäynti myöhäseksi, meidän neuvolatäti jää lomalle ja palaa vasta heinäkuun lopulla. 29.7 on vauvan 6kk neuvola niin ajattelin silloin sitten puhua asiasta. Mulla raskaudet tuppaa olemaan ihan ok helpohkoja tuonne ainakin rv15 asti, minkä jälkeen sitten yleensä ongelmat on alkaneet... Tosin kakkosesta oli vuotoja (runsaitakin) ihan alkuviikoilla ja rv9 kävin ultrassa katsomassa tilanteen, kun pelkäsin keskenmenoa... no tuollaisia jos tulee eteen niin pitää soitella aiemmin. Toivotaan että tämä nyt lähtisi menemään hyvin niin omalta osalta kuin kaikilla muillakin.

Oireita on vaihtelevasti ja vieläkin aikamoinen epäuskoisuus vaivaa.

Iuiu: voisitko miehesi kanssa tulla meille käymään, niin saisi se miehesi sanoa, olenko mä oikeasti raskaana vai oliko se testi jotenkin viallinen!!!

Hanialle mukavaa lomaa!

Ja onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Vierailija
60/86 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla aivan samanlaiset oireet ku mulla. Mun kaksi ekaa on ollu ihan erilaisia! Mut tänäänhän se selviää onko kaikki ok =)!

Joku oli lähdössä etelään (sori en muista nimimerkkiä =)) Hyvää ja turvallista matkaa!

Palailen astialle kun ultrassa on käyty!

Mansikka83 rv. 7+6?