Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * HELMI 2010 vko 26 * *

22.06.2009 |

Hyvää alkanutta viikkoa, aloitin näin aamutuimaan uuden viikkopinon.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1003805/helmi_2010_v…

Tuolla edellisen viikon pino.

Käsittämätöntä - se aika menee sittenkin eteenpäin ja tällä viikolla tulee jo 8 viikkoa täyteen! :)) "ihan kohta" meillä helmilläkin alkaa olla pahin jännääminen ohi....

Tällä viikolla taisi olla joillakin ultra, uutisia odotellaan! Tsemppiä matkaan!

Mul aon neuvola viikon päästä, mutta enpä sitä odota kovin paljoa, jaaritteluahan se vain on (saa sentään neuvolakortin) mutta sentään askel eteenpäin sekin :)

Tänä aamuna on ollut inhottava tunne alamahalla, mutta kuuluu asiaan ja ilomielellä otan vastaan kaikki tuntemukset, jotka muistuttaa tosiasioista :) Kahvikuppi on tuossa vieressä, ennen join kolme isoa mukia aamulla ja pitkin päivää vielä lisää, nyt on pakko saada aamukahvi, mutta siitä menee ehkä puoli mukia ja jäähtymään jää loput :O

Mielenkiintoisin oire on mun hajuaisti! Olis hommia varmaan huumekoirana. Ihan ärsyttää, miten haistan ihan kaiken! Julkisissa matkustaminen on ihan tuskaa, kun jos ei lähellä haise kamala hajuvesi, niin sitten jonkun aamuhengitys tai kamala hiki :P onneksi ei oo pahoinvointia!!

Nyt pitää keskittyä tuohon esikoiseen, varsinainen Veikka Gustafsson, kiipeää ihan kaikkialle! Ihanaa päästä uloskin, kun näyttää jo kesältä :)

- hyvä vapaapäivän ilma!

Salsatar 7+4

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä aamuna plussasin, eli 5. raskausviiko vasta menossa. (4+jotain kuulostaa kamalan ei miltään!)

La olisi 26.2

Tässä tällainen lyhyt mukaan ilmoittautuminen, nyt koitan saada vähän töitä tehdyksi... Vähän kävin ennakolta eilen lueskelemassa, millaisia odottajia tässä helmipinossa on. Mun teki nin paljon mieli vesimeloonia, että aavistin olevani raskaana. Eka oire oli, kun rupesin itkemään ratsastusretkellä, kun siellä metsässä hevosen selässä oli niin ihmeellistä ja kaunista puiden seassa.

Vierailija
2/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoilla meen kun Hania, LA olisi 27.2. Toisaalta vähän kurjaa olla joitakin teistä 4vk jäljessä.

Mulla ei ole tässä kierrossa ollut mitään raskausoiretta ja menkkojen poisjäänti ja plussatesti oli ihan täysi yllätys.

Ekassa raskaudessa plussatestin jälkeen iski paniikki, että mitä ihmettä oon menny tekeen (vaikka lasta haluttiin). Nyt oon tosi iloinen, vaikka mitä vain voi vielä tapahtua. Olisi hienoa saada oma nyytti kotiin helmikuussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ensiksikin keskenmenon kokeneille, jos vielä täällä olette lukemassa. Ja samoin myös sitä epäileville! Voimia!

Johan on juhannuksesta selvitty, ainakin melkein. Vesilinjalla mentiin, kertomatta kenellekään. Tosin taisin paljastua eräälle sukulaiselle, tuli jo vähän kyselemään, et onkohan mulla jotain uutisia, kun niin tiukasti vesilinjalla pysyin..:-) En myöntänyt enkä kieltänyt.

Oli muutenkin tuskaa olla mökillä isolla joukolla huonovointisena ja ULKOHUUSSIN HAJU OLI JÄRKYTTÄVÄ! En voinut mennä sisälle ilman, että kävin yökkäämässä ensin huussin takana.. Great! Sorry nää jutut..

Joo, neuvolassa mäkin kävin viime viikolla. Keskenmenojen takia sain kaksi ultraa: toisen jo ensi torstaiksi ja toisen parin viikon päähän. Vähän kyllä jännittää, mutta olo on luottavainen, viitaten näihin voimakkaisiin raskausoireisiin. Oksentelu siis jatkuu täällä.

Galluppiin:

1:toinen kierto

2:viides kierto

3:12.kierto (km)

4:12. kierto (km)

5:12. kierto

Nyt ulos haukkaamaan happea ja nauttimaan lomaviikosta! Tsemppiä kaikille!

vuma rv 7+6

Vierailija
4/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoomme ja toivotaan kaikille nyyttejä helmikuussa!

Vierailija
5/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 12.2, menossa siis rv 7, mutta ei mitään oireita (paitsi hirveä pissahätä). Hyvä vai huono asia?

Vierailija
6/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se pahoinvointi tuli sitten tännekin (tänä aamuna), onneksi lapset oli vielä nukkumassa niin sai "rauhassa" voida pahoin ilman, että muksut huutelee oven takana.

Edelleen hirmu huono olo, vielä muutama tunti pitäisi jaksaa yksikseen ja sitten mies pääsee töistä. Onneksi nuo pojat on jo sen verran isoja, että leikkivät keskenään eikä tarvitse ihan koko aikaa olla vahtimassa.

niin ja tuohon kyselyyn:

nro.1: plussasin kun yritystä oli takana n.½-vuotta (eli n.yk6)

nro.2: sai alkunsa ekasta kierrosta

nro.3: yritettiin puoli vuotta (tähän puoleen vuoteen mahtui myös tammikuinen keskenmeno)

-Jiina ja rv6+3-

Vierailija
7/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan juhlat juhlittu eilen upeassa säässä ja nyt sitten päästiin kertomaan tästä uudestakin vauvasta tuleville isovanhemmille, tädeille, sedille ja serkuille :) Ekat reaktiot oli aikalailla "ohhoh"-tyylisiä (varmaankin lähinnä siksi, kun odotetaan TAAS miehen veljen vaimon kanssa samaan aikaan :D, tällä kertaa eroa n.4-5 viikkoa kun viimeksi 3 viikkoa:), mutta äkkiähän ne vaihtui onnitteluihin :) Nyt sitten vaan pidellään peukkuja, että pikkukaveri pysyy menossa mukana.

Samaa toivon kovasti myös teille, joilla on epäilyksiä keskenmenosta =(

Tänään en ole vielä postilaatikolla käynyt (meillä on sinne matkaa n.1,5 kilsaa niin ei viitsi käydä "turhaan" kovin montaa kertaa päivässä;), mutta ainakaan vielä viime viikolla ei ultrakutsua näkynyt =/ Josko se vaikka tänään jo löytyisi laatikosta.. Tosin enemmän odotan kyllä tänään saapuneeksi sitä pojan putkitusmaksaria, kun leikkaus on jo tänään noin neljän tunnin päästä..

Edelleenlin mennään lähes oireettomana, taitaa tää raskaus noudattaa aikalailla samaa kaavaa kuin ensimmäinenkin.

evian, rv7+5

Vierailija
8/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet Helmen odottajat!

Jussit on sitten jussiteltu, paluu arkeen. Mehulinjalla meni tietenkin jussi, mutta se on mulle aika tyypillistä, siis vietän monesti alkottomia iltoja kun muut juovat. Kukaan ei siis ihmetellyt :) Yksi tarkkanäköinen neiti ehkä aavisti salaisuuteni, mutta hän on niin tahdikas, ettei udellut asiasta.

Minä täällä viime viikolla panikoin oireiden katoamisesta, mutta nyt olen rauhoittunut. Oireet ovat edelleen lieventyneet (siis rinnoista kaikki oireet kadonneet), mutta uutena on tullut pienoinen aamukuvotus, jee :) Aamulla on heti saatava suolaista syötävää, muuten alkaa heikottaa. Syön Gefilus-maitohappokapseleita, ne rauhoittaa vatsaa ihmeesti.

Vatsajuilinat muuttuneet, enää ei vihlo munasarjoja, ainoastaan silloin tällöin kuumottaa ja kipristelee alavatsaa, sillain ihanasti :)

Ensi perjantaina ultra, jännää!

Mielikki, rv 6+3

Vierailija
9/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet plussanneet joukkoon. Näin alussa tuo viikkoero tuntuu hurjalta mutta ei taas puolivälin paikkeilla sillä niin ole merkitystä. Sitten sen taas huomaan kun ekat alkaa saada vauvansa ja itsellä on vielä viikkoja jäljellä.

MInä myös soitin viime viikolla neuvolaan ja keskenmenon takia täälläkin sain ajan ensiviikolle. Katsotaan vaan että kaikki on niinkuin pitääkin. Käsitin ettei se ole mikään virallinen neuvolakerta.

Pahoinvointi näyttää saavan otetta joka päivä vain enemmän. Kurjalta tuntuu ajatella että koko heinäkuu menee sen kourissa, mutta saahan siitä aikanaan hyvän palkinnon, jos kaikki hyvin menee.

Oireiden vähyyshän ei ole huono merkki, kaikilla ei vain ole niitä. Harmikseni omaan tuota pahoinvointia siinä määrin, että voisin sitä luovuttaa muillekin. Olen käyttänyt sea-band-rannekkeita viime raskaudessa ja ne tekivät olon suurin piirtein siedettäväksi. EIvät poistaneet ihan koko pahoinvoitia, mutta paljon. Eli kannattaa kokeilla jos oksettaa 24h/vrk.

Voimia kaikille keskenmenon pelossa oleville. Joskus kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin.

Sain nukutettavani uneen, joten jatkan töitä tuolla pyykkinarun suunnalla. Ihana kun saa ulkona vaatteet kuivaksi. Pitäisi pestä matotkin kun on luvannut niin mahtavaa ilmaa. Muuten kiva, mutta se ei tee hyvää pahoinvoinnille.

Voikaa hyvin

Iuiu ja pikkiriikki 6+6

Vierailija
10/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IUIU, minkälainen tuo sea-band ranneke on, en ole aiemmin kuullut? Mikä siinä on se auttava juju?

Sain yksityiseltä ajan ultraan ke aamuksi klo 10! Toivon, että silloin asiat selviää suuntaan tai toiseen, siis siinä mielessä, että onko kohdussa mtn vai jossain muualle. Sykettähän siellä ei vielä ole. Eli sitä varmuutta saa sitten ootella sinne 2.7 jos asukki on kyydissä...

on tää tällasta piinaa!

Mutta haluan tietää, makso mitä makso..saa olon rauhallisemmaksi (?) kun tietää missä mennään, eikä tarvitse arvuutella.

Stinna rv 5+3

Vierailija
11/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi helmivauvan odottaja =)! Viikkoja tänään 7+2 ja la olisi 6.2. Mulla ei oo ollu oikein mitään oireita, vähän väsymystä ja maha on turvoksissa...ja paljon =)! on kuin joku ois tunkenu sinne jalkapallon =)!

Että sellasta tänne=)!

Vierailija
12/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt minne muualle laittaisin, koitan tässä itselleni vakuuttaa kun en vielä käsitä

Olen raskaana, olen raskaana, olen raskaana, olen raskaana!

(kuulun niihin, joilla ei ole jurikaan fyysisiä oireita, joten niiden puuttumista en huolehdi.)

Hauskaa oli, että mies sanoi, että olisi kiva tietää etukäteen onko tulokas tyttö vai poika. 2 edellisen sukupuoli on tullut yllätyksenä synnytyksessä. Viime raskaudessa mä olisin ehkä halunnut tietää, mutta annoin olla kun mies ei ehdottomasti halunnut. Nyt en ehtinyt edes ajatella niin pitkälle, kun mies jo ehdotti. Mä en kyllä olis pystynytkään kolmatta kertaa olemaan 9kk arvuuttelujen varassa :)

Vierailija
13/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nyt ensin kaikille uusille plussaajille!! Meitähän alkaa olla kasassa jo melkomoinen joukko.. :)

Huominen jännittää edelleen ja kovasti, tosin veikkaan ettei tämä jännitys ole mitään huomiseen tähän kellonlyömään verrattuna.. ;) Tosin tänä aamuna sain sangen konkreettisen muistutuksen siitä, että taitaa Öttiäinen olla vielä masussa voimissaan, vesilasillisen jälkeen nimittäin päädyin halailemaan pönttöä.... Oli sitten todella kiva mennä töihin, kun olo oli aivan kamala ja työkaverit vähän ihmettelivätkin mun kärsivää ilmetäni.. Mutta kun kuvotti koko päivän, ei ole lakannut vieläkään. Ja kun yleensä aina syön aamuisin, niin on vähän tottumista siihen, ettei pystynytkään syödä.... Millonhan joku laskee 1+1, kun en ole viikkoon pystynyt nauttia kahia ja näytän vähän omituiselta.... No, toivottavasti ei tarvitsisi siellä ainakaan oksennella.

Tuo sea-band ranneke kiinnostaa kyllä minuakin, hitusen lisätietoa jos saisi??

Vierailija
14/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Enkelinäiti ja Ladybird, uusi oli Mansikka83:kin, vaikkakin viikkoja jo mukavasti enemmän. Hauskaa, että tulee vielä muitakin uusia!

Vierailija
15/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi... ikuinen helmi, viimeksi olen kirjoitellut helmissä -09, la oli 8.2.09 ja poika syntyi 18.1 rv37+0... Aimmin on ollut myös lasketut ajat 21-2-03, poika syntyi rv31+1 (21.12.02) sekä 16.2.05, (tyttö syntyi 29.1.05) lisäksi on yksi ajallaan tullut tammipoika vm97...

Plussasin tänään ja la tullee olemaan noin 21.2.10... yksiäkään kuukautisia ei ole tullut - imetänkin vielä 20000 kertaa päivässä, joten ihme tämä on! Täysin sekaisin vielä, joten muiden juttuja en ole lukenut, kommentoin jahka asetun uomiini!

Katjalah+ viides villahousu rv n5

Vierailija
17/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet tuli jee eli huippista ei ainaista vesisadetta ja on luvannu hyviä ilmoja myös viikonlopulle joten kiva lähtee työpaikan pippaloihin...

Täälä iteasiassa on nyt aika jees fiilis. Masu on jo turvonnu ja väsymystä on mutta muutoin ihan kiva olo tila. Pahoin vointi ei alkanut joten hyvä et se pysyy vaan tollasena aikovana...

Eli tein taas tuota päivitystä tuonne helmien sivulle. Aikas lailla tietoja puuttuu joten jahka ehitte niin lisäilkää niin korjailen tietoja. Uuudetkin voivat käysä sinne laittamassa sinne niitä tietoja. Ja tottaki uusille tervetuloa mukaan. Meitä alkaakin olla aika kosolti ja lisää varmaan löytyy vielä mukaan kunhan odotus etenee!

Noista yksityisen ultrista niin kyllä minäkin voisin itseni maksaa vaikka kipeeksi jos olisi epävarmuutta raskuden suuntaan. Eipä tarvii sitten elää epätietoisuudesssa ja pelossa. Toivotaan että kaikki on kaikilla meillä hyvin. Monella jo oikeakin kunnallinen ultra lähellä mutta minulla ei edes aikaa sellaseen varattuna. Varataan vasta ekalla neuvola käynnillä.

Onko muuten teillä muilla jonkin sortin elukoita? Meillä on kolme koiraa kaksi berninpaimenkoiraa ja sekarotuinen collie mutta ei sekarotuseksi uskoisi jos ei tietäisi.

Katjalah: Sullapas on käynyt tuuri kun kaikki melkeen samassa kuussa syntyneet. Meillä tyttö maaliskuussa ja uusi tulokas helmikuussa joten se kolmas toivottavasti joskus varmaan sitten tammikuussa =) Noh koitetaanpas tämä vaavi saada ensinnä turvallisesti maailmaan.

Nyt taitaa tämä mamma kaatua nukkumaan kun aamulla oli töihin herätys jo kello viiis joten huomna iltaan ja saa nukkua 7-8 ainakin. Saispahan hyvät yöunet.

Zzzzz

Nemotus rv 6+5

Vierailija
18/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yritän nyt uskaltautua tänne odottajien joukkoon. Mulle on tehty PAS tuossa kesäkuun alkupuolella ja plussasin perjantaina. Vieläkin on pää ihan sekaisin, kun ei vaan voi tuota uskoa. Huomenna olisi tarkoitus mennä vielä verikokeeseen varmistelemaan, että hCG-arvotkin ovat siellä missä pitää, koska edellisistä hoidoista on huonoja kokemuksia matalista hCG-arvoista ja niiden raskauksien päättymisestä keskenmenoon.

Se minkä vuoksi en tätä meinaa uskoa on se, että tämä oli ensimmäinen yritys esikoisemme syntymän jälkeen ja aikaa tytön syntymästä on kulunut jo miltei 2,5 vuotta. Mulla on kuitenkin ollut tässä välissä kaikkea mahdollista ja mahdotonta, jotka ovat estäneet uudet yritykset (viimeisimpänä MS-diagnoosi viime syksyltä). Nyt kuitenkin saimme lääkäreiltä jälleen vihreää valoa uudelle yritykselle ja ehdimme PAS:iin ennen klinikan kesätaukoa. Nyt sitten jännäillään miten tämä kaveri jaksaa kasvaa. LA tulee olemaan ilmeisesti 25.2.2010.

Myöhemmin sitten lisää, kunhan saan noiden verikokeiden tulokset.

t: skk-78

Vierailija
19/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet ilmoittautuneet, meillä on täällä tosi aktiivinen palsta! Saa nähdä hiipuuko vähän jossain vaiheessa ;)

Katjalah: teilläpä on ollu täsmällistä touhua!! Mistä sä muuten lasket la-ajan ku ei oo ollu menkkoja? Meillä esikko synty kesällä ja kuopuksen ja masukin la-ero on 14 päivää =)

Tuli sitte tänään kerrottua lähimmälle työporukalle ku oltiin palaverissa ja useampaan otteeseen mulle tarjottiin vetovastuuta ens vuonna tulevista töistä. Oli sitte pakko sanoa että ihan epävirallista vielä mutta oon jäämässä vuoden vaihteessa taas kotiin... tais olla väki hieman hämmästyneitä ku kukaan ei edes tajunnu onnitella =/. Ja isoveli soitti eilen ja kysäisi yhtäkkiä että millos teillä on la seuraavalle?!? Ku on ollu puhetta että yritetään saada kolmosta alulle. Sanoin vaan että jutellaan parin viikon päästä ;)

Oireita: mahaa jomottaa kyllä niin maan perusteellisesti! Pitäiski ukkokultaa kiusata josko siellä olis kaksoset ;) Etova olo palasi tänään ja voimat on ihan kadonneet. Nukuin tänään päikkärit töiden jälkeen yhdessä tytön kans ku oon valvonu kahtena iltana tosi myöhään ku uni ei vaan tuu ja oon heräilly öisinki valvomaan. Näin muuten jo ekan synnytysunenki toissa yönä. Vauva synty sit kotiin pesuhuoneessa ja oli yksin lasten kans kotona ja appiukko sattu sitte tulemaan paikalle... =p

Molemmilla kerroilla on lähdetty sairaalaan vesien menosta, ekalta ehdin olla kunnolla kipeänä 3h (ponnistus 14min), toiselta 1,5h(synty ekalla ponnistuksella). Tottahan sitä miettii jos ei vedet menekään ja vesi vielä vaimentaa suppareita niin jos sitä onki kotona liian kauan. Meiltä on 70km laitokselle ja siinä kipuvaiheessa oon ihan pihalla tästä maailmasta niin ambulanssin sais kutsua ja toivoa parasta... Ei ehkä aivan järkevää miettiä tollasta tässä vaiheessa... taidan lopettaa synnytyskertomusten lukemisen!

Lämpöistä viikkoa kaikille!

Krisse 6+5

Vierailija
20/86 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oloa on viime viikosta alkaen ollut, mutta ei varsinaista pahoinvointia. Ei tällaista edellisessä raskaudessani ollut! Maha on kamala pötsi jo tässä vaiheessa - hirvittää oikein jos kasvuvauhti pysyy samana niin taidan ratketa liitoksistani. Ei aavistustakaan onko kuitenkaan painoa tullut, kun en puntaria omista? Ja finnejäkin pukkaa hiusrajaan ja rintaan...alamahaa vihloo, pissittää jne.

Rankkaa on töissä: herään joka aamu ennen klo 5 aamulla, työmatkaa on 75 km yhteen suuntaan (ja takaisin toiset 75 km) ja lääkärinä kiirettä piisaa. Kotona olen takaisin noin klo 16-17. Yritän sinnitellä ainakin heinäkuulle asti tunnollisesti töissä, sillä työpanostani tarvitaan. Kesäloma mulla on vasta 8 viikon päästä, vaikka olisin valmis lomalle vaikka heti =/

Gallupiin: 1. raskaus oli sattuma (ilman raskausyritystä) ja päätyi km:oon 4 v sitten, 2.raskaus tärppäsi 2. yrityskierrolta (poika 6/06) ja nyt tämä kolmas tärppäsi 1. yrityskierrolta. Tuon yhden km-kokemukseni vuoksi ei uskalla vielä suunnitella kovinkaan pitkälle tulevaa.

Huomenna on 1. neuvola ja uä 1.7.

Martta rv8