Onko kukaan käynyt leipäjonossa?
Kävin viikolla ja voi vitsi mikä ruuhka siellä oli. Mutta sain ihan kivasti emmettä ku rahapäivä vasta juhannuksen jälkeen
Kommentit (14)
mutta olen ollut hyväntekeväisyytenä jakamassa. Ikävä kyllä suurin osa heistä on luuserityöttömiä, jotka juovat rahansa ja sitten tulevat ruokaa mukuloille hakemaan.
Ikävää, mutta Suomessa on asiat ihan liian hyvin. Ei täällä kukaan nälkää näe, nekin rahat voisi suunnata sitä tosiaan tarvitseville. Ai niin, sehän on kiva kun saa sossusta tai työkkäristä enemmän kun duunista, kiva perusta elämälle...
Sosialidemokratia köyhyttää!
ehkä ne juojien mukulat näkisi nälkää
puolet on niitä sossun asiakkaita, joilla on kyllä varaa ostaa tietokone ja hengailla täällä mutta ei ole varaa ostaa ruokaa.
Muistan kun olin itse lukiossa ja kitkuttelin sillä saakelin opintotuella niin naapuri solussa asui yksi sossun tuella elävä nuori (Oli aikoinaan myös huostaanotettu) joka osteli kirjakaupassa sossun tilille kirjoja ja sitten vähän kaikkea muutakin sellaista mihin mulla ei olisi ikinä ollut edes varaa. Vuokraakaan sen ei tarvinut maksaa itse.
puolet on niitä sossun asiakkaita, joilla on kyllä varaa ostaa tietokone ja hengailla täällä mutta ei ole varaa ostaa ruokaa.
Muistan kun olin itse lukiossa ja kitkuttelin sillä saakelin opintotuella niin naapuri solussa asui yksi sossun tuella elävä nuori (Oli aikoinaan myös huostaanotettu) joka osteli kirjakaupassa sossun tilille kirjoja ja sitten vähän kaikkea muutakin sellaista mihin mulla ei olisi ikinä ollut edes varaa. Vuokraakaan sen ei tarvinut maksaa itse.
näitä alkkiksia ja heidän perheitään paapotaan. Joskus toivoisin, että täälläkin olisi sama malli kuin amerikassa. Ne jotka tekee työtä pärjää ja ne jotka eivät sitä tee ja vain juopottelevat ja käyttävät huuumeita niin joutuvat oman onnensa ja pyhän hengen huomaan.
Siis lapsetko kadulle kerjäämään, koska isi dokaa kaikki rahat? Toisekseen "amerikkalainen malli" aiheuttaa väkivaltaa ja turvattomuutta yhteiskuntaan. Narkkari, josta pidetään huolta, epätodennäköisemmin ryöstää ja tappaa ohikulkijoita. Minusta on arvokasta, että voi käyttää esim. julkisia liikennevälineitä aika turvallsin mielin vaikka yöllä, vaikka se vaatiikiin verorahojen syytämistä epäsosiaalisen aineksen paapomiseen.
10 kissaa siellä sen asunnossa ja kun ne kissat kusi ja pasko sisälle niin eiköhän siellä käynyt aina välillä joku sossun täti siivoamassa!!
Siis herttileijaa!
Miksi sitä kukaan luuseri tuollaisesta viiden tähden palvelusta lähtisi mihinkään töitä tekemään tai opiskelisi opintojaan koskaan loppuun.
Siis lapsetko kadulle kerjäämään, koska isi dokaa kaikki rahat? Toisekseen "amerikkalainen malli" aiheuttaa väkivaltaa ja turvattomuutta yhteiskuntaan. Narkkari, josta pidetään huolta, epätodennäköisemmin ryöstää ja tappaa ohikulkijoita. Minusta on arvokasta, että voi käyttää esim. julkisia liikennevälineitä aika turvallsin mielin vaikka yöllä, vaikka se vaatiikiin verorahojen syytämistä epäsosiaalisen aineksen paapomiseen.
ei ole voinut käyttää suomessa turvallisesti koskaan! Junat on pahimpia alkoholistien riehuntapaikkoja ja metrossakaan ei koskaan tiedä jos saa joltakin psykopaatilta kirveestä päähän.
mutta aikuisia ihmisiä ei. Jokaisen yli 18 vuotiaan tulisi olla valmis omatoimiseen elämään. Oli lähtökohdat sitten mitkä tahansa.
kuinka ensiapu työntekijät ja poliisit taas kanniskelevat jotakin alkkista sairaalaan. Voi helvetti! Jättäisivät vaan kadulle kuolemaan tuollaiset yhteiskunnan ROSKAT!
ja enpä ole tainnut koskaan todistaa "alkoholistin riehuntaa".
eli reilu 10 vuotta sitten jossain missä sai pussillisen ruokatavaraa kun näytti työkkärin korttia, siis olin työtön.
Pussissa oli jotain makaroonia ja puurohiutaleita ja leipää ja sen sellasta...
Silloisen poikaystäväni kanssa käytiin myös parina päivänä viikossa syömässä jossain työttömille tarkoitetussa soppakeittiössä. Siellä oli hyvää kotiruokaa tarjolla.
Tuntuu ihan eri elämältä tuo. Silloin olin hieman pihalla, ja lopettanut opiskelut kesken jossain teiniuhmassa ja seurustelin jonkun alkoholisoituneen sosiaalipummin kanssa...
Nyt vietän normaalielämää, on aviomies, vakityö ja asuntolaina.
ruoka-apua. Paikka ei ollut ilmeisesti vielä auki koska oven edessä oli pitkä jono. Kovasti pisti silmään eräs nuorehko nainen jolla oli vimpan päälle vaatteet, hiukset pikkulettejä täynnä, rakennekynnet...
kun sossu rahat tuli miehen tilille, ja se joi ne. Pakko oli raskaana ollessakin siellä viikoittain jonottaa. Onneksi nyt on asiat mallillaan. Tsemppiä teille jotka jonottamaan joudutte!