Olen ihan kypsä näihin erikoisuutta tavoitteleviin etunimiin. Muita?
Siis nyt alkaa jo ihan oikeasti kyllästyttää. Poppy-Onneli, Menni, Telma, Ura, Mico... mitä nimiä nuo oikein on? Onko se olevinaan hienoa laittaa lapselle sellainen nimi jota ei ole kenelläkään muulla? Tää on jo niin last season. Keksikää mammat jo jotain uutta.
Kommentit (61)
mä oon mico ceellä :D Ettei vain kirjoiteta väärin!!! Samassa kategoriassa: miia kahdella iillä, janica ceellä... vai kirjoittaisiko muut kuin minä automaattisesti koolla nuo c:t???
Oletteko miettineet, että joku edelläkävijä on nimennyt ihan ihka ensimmäisen kerran lapsensa sillä teidän nyt niin tavallisena pitämällä nimellä. Ja on varmaan päivitelty kun on antanut niin kummallisen nimen lapsiparalleen.
Entinen naapuri laittoi kaksostyttöjensä nimiksi Minka ja Mina. Minkan vielä jotenkin tajuan mutta että MINA!!!! Olisi itse Mina ja esittelisi itsensä: " Minun nimeni on Mina."
ei nämä erikoiset nimet mitään menestystä takaa. Mistäs faarin hatusta tämänkin teesin vetäsin?
kun pari päivää sitten me aikuiset ihan tavallisen nimiset ihmiset kirjoitimme kuinka nimi AINA sanotaan tai kirjoitetaan väärin :D Kyseessä olivat Soile-Soili, Mervi-Merja tyyppiset nimet. Missähän pulassa nämä Poppy-Onnelit sitten ovatkaan... Se keskustelu oli ainakin mulle entistä parempi "helppojen" nimien puolestapuhuja,
Eiköhän aikana jolloin lapset oli Juhaneita, Olaveita ja Almoja nosteltu kulmia kaiken maailman hömppänimille.
Liila-Iiris Mailiina
Rallamaija Neilikka
Mirumaru Ailiina Mansikka
Nerilla Nea Kattiina
Neo Roni Mustikka
Jyly Monse Rokki
Aivan kamalia!
kiva kun olisi mies jonka nimi olisi joku poppy-onneli....
"hei, tässä on mieheni poppy-onneli" hahahaaaaaaahahhaaaa
Liila-Iiris Mailiina
Rallamaija Neilikka
Nerilla Nea Kattiina
Neo Roni Mustikka
Jyly Monse RokkiAivan kamalia!
Pitäiskö nää tuntea jostain? Mirumaru ja sisaruksensa?
Ne muistaa helpommin. Meilläkin on töissä tusina Jukkaa ja toinen Markoja, hitostako niistä pitää selkoa. Sitten kun seassa on joku Onnikasperi, niin kyllä heti muistaa paremmin.
Kyllä monessa "tavallisessakin" nimessä joutuu täsmentämään
Niin Maria I:llä (ei Marja)
Marja j:llä (ei Maria)
Kira lyhyellä i:llä
Kiira kahdella i:llä
Jannika k:lla
Jannica c:llä
yms yms yms
Harvoin tulee tilanteita, joissa joutuu nimeään tavaamaan. Isompana voi aina näyttää henkkareita.
mä oon mico ceellä :D Ettei vain kirjoiteta väärin!!! Samassa kategoriassa: miia kahdella iillä, janica ceellä... vai kirjoittaisiko muut kuin minä automaattisesti koolla nuo c:t???
Jos tarvii sellaisen nimen saada et sointuu muuallakin maailmassa hyvin, niitähän löytyy vaikka mitä. Maria, Anna, Sofia, Mikael, Matias..
ei tarvi mitään poppy-onneleita tehdä.
Ku ihmiset vois tajuta et naää kaikki ihmeet Eetit ja Miannat ja meat on jo tosi yleisiä, eikä erilaisia. joka toinen tyttö kun on joku minja tai tinja. Joku perusnimi alkaa olla jo harvinaisempi.
eli siis en saa antaa lapselleni nimeksi nimeä joka on jonkun av-mamman mielestä liian yleinen harvinainen nimi?
Itsellä on superyleinen 70-luvun nimi ja todellakin olisin mielummmin vaikka Poppy. Ainakin erottuisi esim. työpaikalla. Itse arvostan yksilöllisyyttä en massaan sekoittumista.
Tunnustan että lapsilleni annoin keskiyleiset nimet.
musta aika iso osa näistä ns. erikoisista on aika naurettavia, onneli laittaa kyllä tosiaan nauramaan. Poppy nyt menee.
tulee sellanen mieleen kans että onkohan vanhemmat vähän typeriä.
Liila-Iiris Mailiina
Rallamaija Neilikka
Nerilla Nea Kattiina
Neo Roni Mustikka
Jyly Monse RokkiAivan kamalia!
Järkyttäviä ovat aivan kaikki
Mistä nämä pitäisi tietää???????????
Ihan sen takia että niitä ei olisi joka toisella, eikä ole erikoinen nimi.
Valitettavasti sekin nimi on sen jälkeen levinnyt kulovalkean tavoin.
täällä ainakin usein väitetään ihan uusiksi ja itse keksityiksi nimiksi sellaisia, jotka saattavat olla vuosisatoja vanhoja perinnenimiä.