Sunnuntaina rippijuhlat, mitä tarjoan!!??
mahdollisimman helppoa ja sellaista jolle ei tarvi paljon jääkaappitilaa.
Vieraita tulee ehkä parikymmentä, kaikki kaukaa ja ruuan tarpeessa.
Ajattelin että paistetaan lohta ja kananfileitä, sitten uusia perunoita ja kermaviilikastiketta.
Lisäksi paria salaattia.
Mutta entäs kahvipuoli? Ehdottakaa!
Mitä tarvii ottaa huomioon?
Onko huomenna vielä pankit ja kaupat auki vai pitääkö hoitaa kaikki tänään?
Kommentit (9)
kaupat vaan klo 13 asti.
Aika monimutkaista ruokaa tai työlästä olet ajatellut tehdä.
Helpolla pääsisit, kun tekisit siitä loheta keittoa.
Monesti mä olen ollut sellaisissa juhlissa, joissa on pitkänmatkalsisille tarjottu jotain keittoa ja lohikeitto on aika juhlava.
Ei tarvisi tehdä kun se keitto, ei kastikkeita ja keitellä perunoita yms.
Keitto on helppo, kun ihmiset ei kuitenkaan istu pöytään juuri samaan aikaan.
Kahvipöydässähän on perinteisesti täytekakku, pullaa ja vaikka kuivakakkua.
vinkkejä. Jäitä lohifileet niin että pakkausten ylä ja alapuolella on jääpalapusseja ja vaihda ne tarvittaessa jäisiin.
Kalan säilytyslämpötila on 0-+3. Olisi noloa jos kala haisisi pilaantuneelle pyhänä.
Kahvin kanssa täytekakkua sehän on selvää ja jotain pikkuleipiä sekä kahvikakkua. Täytekakku tarvitsee kylmätilan säilyäkseen tai jos tilaa ei ole tee Brita-kakku jonka kakkulevyt voit paistaa edellisenä päivänä ja täyttö pari tuntia ennen tarjoilua tai hätätilanteessa tarjolle juuri täytettynä.
tarvii varmaan ottaa huomioon että kahvia, maitoa ja sokeria on riittävästi ja että on jotain makeaa syötävää kahvin kanssa. Ehkä kakku?
Mitä rippilapsesi tuuma siitä, että havahduit hänen juhlaansa vasta nyt?
Lohi ja kana kuulostaa hyvälle. Jos kasvissyöjiä, voisiko heille olla vähän ruokaisampi salaatti? Esim. feta? Patonkia ja tuorejuustoa vaikka lisäksi. Kahvin kanssa pikkuleipiä (saa valmiinakin), ja vaikka pullapitkoa jos ei ehdi leipoa. Kekispohjainen tuorejuustokakku on helppo ja nopea tehdä. Helppoja ohjeita löytyy netistäkin kyllä. Täytyisi tehdä useampi toki jos parikymmentä vierasta tulossa. Voisitteko lainanta vaikka naapurilta irtopohjavuokia jotta saisi tarpeeksi monta tehtyä?
Ja jos haluaa vielä muuta suolaista vaikka on ruokatarjoilu voisi tarjota vaikka pakastecoctailpiirakoita ja munavoita?
että tänne ylipäänsä voisi joku mahtua juhlimaan. Keittiö ja piha jäävät vieläkin vähän kesken, kuisti täyteen rakennusromua.
Pakko siirtyä miettimään ruokapuolta. Lohisoppa ei käy - maito. ja mausteallergisia pilvin pimein. Uunissahan ne lohi- ja kanafileet paistuvat ilman vaivaa. Kastikkeeksi kermaviiliä, johon on sekotettu tillidippimauste pussista... uusien perunoitten peseminen on tietty kamalaa, mutta yritän jos löytäisin vielä valmiiksi pestyjä.
Ja sämpylöitä ajattelin leipoa itse, ne tulevat äkkiä kun lapset auttaa (varsinkin se rippilapsi)
Olisko hyvää makaronisalaatin ohjetta jollakin?
Yksi kaveri tuo kuivakakun. Kaupasta kait sitten pullat? Onko täytekakku must? meillä on tosi pieni jääkaappi. Keksiä ja jätskiä lapsille? Muuta?
Täytyy sitten painella pankkiin mun hätävaratilille, johon ei oo korttia. Rahat käyttötililtä taitaa olla jo ihan loppu ja Visa on vaan miehellä, joka ei tietenkään jouda tulla kauppaan.
Tosiaan patonkia ja salaattia lisäksi.
Kun on ruokatarjoilu, niin mun mielestäni kahvin kanssa ei tarvitse olla enää kuin kakkua. Ei enää pullapitkoa tai kahvikakkua tai pikkuleipiä, jää vaan syömättä.
etenkin jos kaikki vieraat tulee samaan aikaan.
valmistella,ei kait niitä kukaan muukaan viikkoa etukäteen tee.
Ihan hyvältä musta noi tarjoilut kuullostaa täytekakun tilalle voisi tehdä jotakin valkosuklaa torrttua tms jos on aikaa askarrella sellaisen kimpussa :) Mukavia juhlia!
Oikeestiko nyt vasta heräsit tähän asiaan??
En voi tajuta!!!
Lapsellasi on elämänsä suurimmat juhlat ja mietit nyt vasta, että vieraitakin on tulossa.
Ja joo, huomenna on kaupat auki 13 asti. Pankit kiinni.