*********TAMMIKUUN TÄHDET*********
Aloitanpa nyt uuden pinonkin, kun tuo edellinen on jo ihan hirvittävän pitkä ja itse en ainakaan jaksa skrollata sitä aina sinne loppuun asti :) Päivitän vaikka iltasella sen listankin :)
Hei taas kaikille, pitkästä aikaa!
Voi Jennuli, nauroin kyllä silmät kyynelissä sun neuvolakäynnille, itsekään en nimittäin tykännyt omasta neuvolatädistäni-oli vähän pöljä. Meillä täällä Oulussa ilmeisesti on heikkolaatuista neuvola henkilökuntaa :) Ainakin osa siis... Ellei meillä sitten sattunut sama tunari olemaan :D
Pahaa oloa kuuluu aika monella olevan, otan osaa ja toivon että menee pian ohi. Mulla on helpottanut etominen, nyt vielä vähän väsyttää ja rinnat on arat kun ne ei vieläkään tajua lopettaa kasvuaan :D Energiaa on kuitenkin jo paljon enemmän kuin pari viikkoa sitten ja saan jo huomattavasti enemmän kotona aikaiseksikin.
Kellähän se oli kans paino noussut aika paljon ja sokerirasitukseen laitettu, joku uusista. Mulla on nyt painoa tullut yhteensä 7 kg, neuvolatäti piti kauhean saarnan ja varasi mulle kans ajan sokerirasitukseen viikoille 25 tai jotain.. Turvotusta on kuitenkin yhä edelleen ja muutenkin painon nousu on tosi kovasti hidastunut joten en itse enää ole siitä huolissaan. Luulen että alussa johtui siitä kun oli pakko syödä vähintään muutaman tunnin välein jotta etova olo pysyis poissa. Oon hoikka ihminen ja raskautta aiempi syömiseni oli hyvin hyvin epäsäännöllistä ja harvaa, joten tais siinä olla syy lihomiseen kun keho ei ollut tottunut saamaan koko ajan murua pinnan alle :) Nyt onneks on pahoinvointi loppunut niin voi taas pitää pidempiä välejä syömisien välillä, syödä vähän enemmän niinku ennen.. Ja niitä pillereitä mä syön 2 per päivä jotta vauva saa kuitenki kaikki vitamiinit.
Mä oon tuolla koti fetal dopplerilla saanut sydänäänet kuuluviin jo viikoilta 9+5. Yllätyksekseni en olekaan joka päivä niitä kuuntelemassa :O Mukava se laite kuitenkin on niin saa kuunnella silloin kun tahtoo ja jos vähänkään huolestuttaa.
Tänään mulla on eka ultra ja mä näen sen pikkuisen masuasukin ihan ihkaensimmäistä kertaa!!! Voi vitsi, miten mua jännittää! Oon täällä ihan täpinöissäni! Ja pääsen semmoisen mukavan neuvolatädin luokse tänään, en oman hirmuni! :D Kerronpa teille sit ultrasta terkkuja, joko tämän kerran tai maanantain kerran jälkeen. (meillä maanantaina virallinen ultra)
Mä muuten käytän jo surutta äitiysvaatteita, joita oon saanut kavereilta pussikaupalla lainaan. Massukivut hellitti heti kun oon pukeutunut vaatteisiin jotka ei kiristä ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan niitten joilla oli mahakipuja..
Nyt valmistautumaan ultraan :)
Sognatore79 10+6
Kommentit (50)
*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi
*Larubia............02.01.2010....Jordania
*Ankka..............02.01.2010....
*Anan...............04.01.2010....Israel
*Kolmosmuru.........05.01.2010....Naistenklinikka
*Sognatore79........07.01.2010....OYS
*Jennuli-81.........11.01.2010....Hyvinkää
*Ope01..............14.01.2010....TYKS
*Elli...............16.01.2010
*kesäheinä..........16.01.2010....TYKS
*Äitsyliini.........16.01.2010....Naistenklinikka
*Mmamma.............18.01.2010....
*Hömelö.............18.01.2010....KYS
*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS
*vauva-10...........31.1.2010.....TAYS
*Lapsirakas85.......
Juu, täytyykin joskus kunhan ehtii niin kirjautua Yahoon. (Tässä lomalla on niin kiire ettei ehdi;))
Täällä kans on ihon kiristelyä ja muistankin viime raskaudesta että kosteusvoiteita kului monta purkkia! Itse en vielä raskautta huomaa kun edelliset raskauskilot ei ehtinyt lähteä mutta en tiedä onko muut sitten huomannu :D Ei kukaan ole uskaltanut kysyä. Maha tuntuu kasvavan nyt nopeemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa!
Keskiviikkona sitten nt-ultra!
Mmamma 10+6
Siis on kyllä arsesta tämä hemmetin nimimerkkihässäkkä. No, entinen Vihreä, nykyinen TätiVihreä on siis edelleen täällä, vaikka ei enää ikinä saanutkaan vanhaa tunnustaan toimimaan. Taustailemassa olen käynyt ahkerasti, vaikka en ole kirjoittamaan päässytkään. Enkä jaksa minnekään muualle käydä kirjoittelemaan, tämä palsta riittää vallan hyvin.
Ei erityistä, väsyttää, turvottaa, ummettaa ja ketuttaa. Kolme viimeistä liittyvät vahvasti toisiinsa. Mahan koon suhteen täällä on jo sellainen tilanne, että ei voi enää pitää salassa, vaikka haluaisikin. Maha on niin iso, että kyselyjä tulee. Kohta napa pompsahtaa. Ultra on vasta perjantaina, joten toivotaan että kaikki hyvin jo senkin puolesta, että tämä raskaus on jo niin julkinen juttu.
Piti kommentoida vaikka mitä, mutta en taida enää jaksaa kuin lähteä nukkumaan, oli niin iso urakka rekisteröityä taas pariin eri paikkaan, että pääsin taas tänne ylipäätään. Öitä koko tammisten perheelle!
Täti rv11
Täällä myös yksi uusi joukkoonne lisää :), sivusta oon (minäkin) joutunut nyt alkuun seuraileen teitä,kun tämän uudistuksen myötä nyt vasta pääsin kirjautumaan :/
Mutta siis hiukan "esittelyä"; toista täällä odotellaan tai miehelle ensimmäinen ja mulle toinen,esikoinen on 6v. Ihan alkuraskaus meni hyvin,ei mitään oireita ollu,mutta kuukaus sitten alkoi kauhea väsymys ja huono-olo,oksentamaan ei ole tarvinnut, yökkäyttänyt kyllä on.. Nyt on alkanut helpottamaan nuo olotilat.
Eka neuvolassa kuunneltiin sydän äänet, ja siellähän se pompotti menemään
eipä sitten näyttänyt kaikkea tekstiä mitä kirjotin..argh...
No lisäyksenä nyt ainakin että laskettuaika on 28.01.-10
TiiviTaavi rv9+4
Vihdoin sain aikaiseksi kirjautua uudestaan tänne. Oon siis uudistusten jälkeen käynyt kyllä lueskelemassa, mutta en oo kirjautunut... laiska minä...
Oksentelu jatkuu edelleen, mutta luulen että näillä helteillä on osuutensa asiaan. Kaikki suolainen maistuu ihanalta ja äskenkin "herkuttelin" kaupan purkkihernekeitola, kun maistui oikeasti aivan taivaalliselta.
Neuvolassa kävin joku aikasitten ja laskettu aika neuvoln masiinan mukaan olisikin 13.1. Maanantaina on nt-ultra ja sitä odotan mielenkiinnolla. Pari kertaa olen tuntenut muutamia "supistuksiakin" ihan kivuttomia ja "tavallisia" mutta oli jännä tunne kun tajusi, mikä se tunne olikaan.
Komisen viikkoa olen käyttänyt jo äitiyshousuja, kun on tota römppää tossa jo ennestäänkin. Helpottaa ihanasti myös pahaa oloa, kun ei mikää purista. Toki housut tuppaa hieman valumaan, kun ne trikoo-osat on vielä melko löysällä. Tavalliset farkut menis ehkä just ja just kiinni, mutta istuminen ne päällä ei tulis kuuloonkaan.
Tavarat saatu muutettua uuteen kotiin ja ihana, kamala rakennusprojekti takana päin. Tai no, ainakin nyt asutaan yhdessä osoitteessa. Ohahn täällä vielä paljon tekemistä ja laatikoita purkamatta. Hiljaa hyvä tulee :)
Raskauspahoinvointi onneksi helpottanut. Kova väsymys vielä jäljellä. Päiväunia en juuri koskaan nuku, mutta illalla uni tulee aikaisin. Eipä tässä tämän pakkauksen ja muuton keskellä juurikaan muuta ennätä tehdä.
Mahan kasvu jaksaa minua hämmästyttää! Olen alkanut jo jännittää josko masussa onkin kaksi vauvaa. Mies suhtautuu siihenkin mahdollisuuteen ärsyttävän rauhallisesti. Totesi vaan, että sitten täytyy vierashuone jakaa kahtia. Ulkopuoliset ei vielä ole raskautta huomanneet, tai ainakaan siitä kommentoineet. Housut ja hameet kuitenkin kiristää mahan kohdalta jo ihan kunnolla.
Ultrassa asiat selviää parin viiko päästä. Niin ja mun laskettu aika neuvolan mukaan on 28.1. ja sairaala on KHKS.
Minsku rv 9 + 5
Onpa ollut mutkikas matka tuolta rekisteröitymisen viidakosta tänne palstan pariin.
Voisiko joku osaava lisätä minut vielä tuohon uuteen listaan, KIITOS ;-)
minulle kun tämä uudelleen kirjautuminenkin oli noin kahden viikon projekti.
eka ultra takana viime viikolta ja kaikki oli niin kuin pitikin. LA ei muuttunut joten edelleen 13.1.2010 odotellaan, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin loppu kuun lapsi tästä tulee.
Niin ja jos joku ystävällinen vielä päivittää synnytyspaikaksi Jorvin.
Väsymys ja päänsärky vie täällä edelleen viikosta liian monta päivää ja joskus on jopa päiviä niin ettei pääse sohvasta ylös säryn vuoksi.... niin ja se panadol ei oikein tälle migreeni potilaalle tehoa. no kaiketi jossain vaiheessa helpottaa kun huomenna 12 vkoa täynnä, sitä odotellen.
Kerrottiin lapsille ultran jälkeen tulevasta vauvasta ja kyllä ne meinasi revetä reimusta, no nyt sitten tietää koko sukukin tai molemmat suvut.
Napaa kasvatellen ja nyt ahkerammin palstaillen taas ;-)
hei kiva huomata sinutkin Minsku taas palstoilla ;-) ja onnea uuteen kotiin !
vointeja kaikille !
sirusade 11+6
Eilen oli ultra, eikä kaikki sitten mennytkään niinkuin piti... Sikiöpussi ja istukka näkyi, sikiöstä ei tietoakaan. Lähete naistentautien klinikalle, missä katsotaan vielä ja näillä näkymin tyhjennetään. Kysyin lääkäriltä että miten voitiin hoitajan kanssa löytää jo sykekin jos ei lasta ole, hän sanoi että oli oma syke. Vaikea vaan uskoa että mun oma leposyke hyppäisi 80 yhtäkkiä 155...
Vaikeinta tällä hetkellä on se kun mies otti vapaata että tuli mukaan ja näin hänen ilmeensä kun pistettiin ultra päälle... Itsellä edelleen raskausoireet (tissit kipeinä, huimaa ja vatsapeitteitä nippailee) jatkuu, eli nyt vietänkin sitten päiväni rukoilemalla että täti oli väärässä ja vauva voikin hyvin...Niin siis missään välissä ei ole kipuja taikka vuotoa ollut, mikä oli lääkäristäkin omituista. En uskalla oikeen lääkäriin luottaa, sillä sama nainen tammikuussa väitti mulla olevan kohdunkaulan syöpä, vaikka siitä sitten löytynyt jälkeäkään. Eli toivossa eletään..
Kesäheinä 11+4 tai sitten ei
Perjantaina oli eka ultra ja LA siirtyi 10.1.10
-> 16.1.10 ja synnytyspaikka siis NKL.
Helpotuin suuresti, kun masusta löytyi vauva ja syke :) Onnen kyyneleet vaan alkoivat valumaan väkisin.
Jostain syystä pelkäsin, että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli 1,8 mm eli OK.
Nyt sitten odotellaan verikokeen tulosta, ja sen myötä uusi pelonkohde on, että tulos ei ole normaali.
Tuota ikää kun on jo sen verran (39-v), että ei voi olettaa, että kaikki menee hyvin.
Meillä lapsille tulee isot ikäerot, kun poika täyttää syksyllä 11 v ja tyttö täytti keväällä 6 v. Tyttö odottaa innolla isosiskoksi pääsyä :)
Olen seuraillut taustalla tammikuun tähtiä, mutta mihinkään suljettuun ryhmään en ole vielä lähtenyt mukaan, tämä palsta(ilu) riittää tässä vaiheessa hyvin. Tilanne saattaa muuttua sitten, kun äippäloma alkaa ja työkiireet jääneet odotetusti taakse.
Tällä hetkellä on ihanaa, kun väsymys ja pahoinvointi/oksentelu ei enää vaivaa ja nyt aletaan vaan kasvattamaan masua kunnolla :)
Joku puurohimo vaan tuntuu vaivaavan tällä hetkellä, mutta se on ihan OK himo ;)
Onnellista odotusta meille kaikille!