Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunkaulan lyhenemisestä..

06.04.2006 |

Tänään oli lääkärineuvola ( rv 27+4 ), ja kaikki oli muuten ok, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt. Sitä on jäljellä vielä onneksi 3cm ja pehmentynyt se ei ollut. Niin, ja kohdunsuu oli kiinni. Lääkäri vaan käski ottaa vähän rennommin, mutta ei muuta. Onko muílla ollut näin? Vaikea ottaa kovin rennosti, kun kaksi pientä pyörii jaloissa...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla alkoi supistuksen tuohon aikaan ja se lyhensi kohdunsuunpituutta. RV:stä 16 asti olen sitten ollutkin pois työelämästä aina siihen äippälomaan asti. Mulla oli ainakin kaikenlainen siivoilu,nostelu, seksi, kielettyä. Kaupassa käyntikin piti jättää. Nyt olo on helpottanut 30 viikon jälkeen vähäsen ja olen päässyt kauppaan. Mutta koko loppuraskauden pitää välttää kaikkea kantamista,siivomista ja ponnisteluja.(siis ekaa odottelen)

Onko sinulla tarkistettu kaikki bakteeriarvot,ettei ole tulehdusta?

Kannattaa nyt kyllä tosiaankin lepäillä,että saisit viikkoja kasaan. Sosiaalitoimistosta saa apua jos olet yksin lastesi kanssa. Tai sitten ne taitaa saada myös hoitoo subjektiivisella oikeudella,että saat levättyä.

Lilli81 31+6

Vierailija
2/2 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se oli 4cm, tuolloin vaan 2cm, mutta kiinteä ja kiinni. Mullekin sanottiin, että ota rauhallisesti. Se ei tarkoita totaalivuodelepoa, vaan sitä että hölläät vähän tämän hetkisestä tilanteesta. Itse esim. jätin superpitkät kävelylenkit pois, nyt kävelen yleensä max. puoli tuntia kerrallaan. Ennen aina kävelin koulumatkat, siihen hommasin itselleni kyydin. Siivota ei kuulemma sais hirveän rivakasti, imurointi on kaikista pahinta. Meillä mies nyt imuroi, minä pyyhin pölyjä hissukseen. Painavien nostelua pitää välttää, eli niiden lasten kanssa saattaa siinä olla pieni ongelma. Ja käyt pitkälles aina kun siihen on mahdollisuus.

Eihän sun tilanne ole paha. 2cm on vielä normaali kohdunkaulan pituus ja sullahan oli 3cm. Jos se laskee alle tuon kahden, niin sitten saattaa joutua vuodelepoon. Eli nyt vaan niin iisisti kuin pystyt ottamaan. Sekään ei ole kivaa jos joutuu sitten vuodelepoon.

Tytteli-83 rv 30+1 (toissapäivänä oli mulla kontrolli ja kohdunkaula ei ollut lyhentynyt enempää, eli rauhallisesti ottaminen on tepsinyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla