Millä eroon miehen pahasta hajusta?
Mies haisee, ominaishaju on paha.
Miestä sietää juuri ja juuri kun hän on juuri suihkusta tullut. Tai jos itse on syönyt jotain niin voimakasta, että ei itse haista mitään.
Voiko hajusta päästä eroon? Se on todella ongelma.
Kommentit (36)
diabetes piilevänä? Mun miehessäni oli epämiellyttävä ominaishaju vuosia kunnes hänellä todettiin db, onneksi sen sai peittoon partavedellä tms. Kun lääkitys on kunnossa tuoksuu nykyisin ihan tavalliselle jopa hyvälle:)
diabetes piilevänä? Mun miehessäni oli epämiellyttävä ominaishaju vuosia kunnes hänellä todettiin db, onneksi sen sai peittoon partavedellä tms. Kun lääkitys on kunnossa tuoksuu nykyisin ihan tavalliselle jopa hyvälle:)
ja piti ihan noin monta kertaa asia kertoa???:D
Jotkut voisivat pitää joskus mölyt mahassaan...
Tiedän mistä puhut, eräällä työkaverillani, siistillä miehellä. on sama ongelma. Ja haju ei todellakaan johdu hampaista, jaloista tai kainalosta. Sitä hajua on vaikea kuvailla, mutta on aika tukahduttava. Jos mies on oleillut esimerkiksi työhuoneessa jonkin aikaa, haju jää todella voimakkaana.
Itsekin olen usein miettinyt, mikä tuollaisen aiheuttaa. Jokin kemiallinen juttu elimistössä, mutta mikä...
Yhden tupakoivan työkaverini iho haisee pahalta, ei varsinaisesti tupakalta (tai siis ei ollenkaan sellaiselta savuiselta) vaan jotenkin mädältä. Joskus on pakko paeta paikalta kun hän tulee huoneeseen.
Huolehtiiko hygienista? Millaiset hiukset? Rasvoittuuko ne? Lyhyet helpointa pitää puhtaana?
Käyttääkö suihkugeeliä, partavettä, dödöä tai jotain miesten "hajuvettä"?
Vaihtaako joka päivä puhtaat sukat ja alusvaatteet? Kaksi kertaa suihkuun /pvä.
Mitkä ruoat aiheuttaa pahaa hajua? Valkosipuli, muut mausteet? Juustot?
Jos noi ei auta niin ei mikään.
... itse nimittäin tunnistan hajusta kaikki ylipainoiset diabeetikot ennen kuin ojentavat reseptinsä minulle apteekissa (olen farmaseutti).
Eli ensin tulee tuosta mieleen aineenvaihduntasairaus joka aiheutuu ylipainosta ja vääränlaisesta ruokavaliosta. Todennäköisimmin kakkostyypin diabetes.
Toinen on että jos henki haisee, on yleisesti mietittynä kolme vaihtoehtoa 1. hoitamattomat hampaat/ ientulehdus 2.hoitamaton krooninen nuha 3. refluksitauti/närästys, mahahappo-ongelmat.
Ja sitten on vaan se mikä tulee mieleen, eli huono hygienia ja tarpeeksi tehokkaan deodorantin/antiperspirantin puute.
Mutta oikeasti suosittelen tuota lääkärin kanssa keskustelua.
Jotkut lääkkeet tulevat hajuna läpi ihosta. Ja esimerkiksi jotkut B-vitamiinia käyttävät haistaa...
Olen tapaillut erästä miestä, joka on tosi komea ja mukava, mutta hänen ominaishajunsa on kamala. En ole varma tuleeko se suusta vai iholta. Vähän sellainen vanhan miehen haju :( Ja se haju on hänessä vaikka olisi juuri tullut suihkusta ja pessyt hampaat. Haju todella häiritsee mutta en uskalla huomauttaa siitä. Hän on itsekin ihmetellyt miten on säilynyt sinkkuna melkein kolmekymppiseksi, mutta taidanpa tietää syyn :/ Kai se on vaan unohdettava tämä mies, koska jos ominaishaju ei miellytä, ei mielellään edes ole toisen lähellä.
niin aika huono juttu suhteen kannalta. Tuoksutkin ovat isossa osassa kun puhutaan parisuhdeasioista, nimenomaan muut kuin keinotekoiset tuoksut siis.
Tarvitaan kunnon palasaippua kainaloihin (Rexone) ja miedompaa muualle.
Tukan voi pestä 2 kertaa, tarvittaessa.
Tärkeää titty vaihtaa vaatteet päivittäin ja pestä ne kunnolla.
Useimmin vika on tässä, harvemmin sairaus.
Olet valinnut ehkä geneettisiltä ominaisuuksilta itsellesi vääränlaisen miehen, jos hänen tuoksu on epämiellyttävä. E-pillerit vääristävät tätä valintaa eli nainen valitsee itselleen vääränlaisen miehen. Googlettamalla löytyy lisätietoa.
on ihan siisti ja puhdas, joka aamu tulee suihkusta (hiukset märkinä) töihin ja käyttää dödöä. Silti hän haisee vähän kakalle koko ajan! Hengitys ei haise, eikä kainalot, haju tulee yleisesti iholta varmaan. Meillä on kaikilla sairaalan työvaatteet, jotka vaihdetaan joka päivä tai päivän aikanakin ja ovat taatusti hajuttomat. Ihme juttu. Siis sellainen mieto kakan haju koko ajan!
Ja kyseessä oli tosi siisti ja puhdas nainen, mutta tuo haju leijaili aina ympärillä.
Kiitos vierailija! Olisi mukava jutella, koska minulla on sama, henkisesti todella haastava ongelma. TMau testattu negatiiviseksi, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin.
Olen tähän asti luullut olevani vain luulotautinen, joten lohduttavaa että on kohtalotovereita!
Mieheni alkoi haista pahalle mentyämme naimisiin ja tullessani raskaaksi. En voi sietää häntä lähellä mikä on kamalan kurjaa molempien kannalta. Haju on kuvottava ja tulee nahasta läpi. Epäilen syyksi tupakointia ja epäterveellisiä elämäntapoja + oman hormonitoiminnan muutoksia. Lapsen syntymän jälkeen minulla taas hormonaalinen ehkäisy mutta tilanne ei ole muuttunut mitenkään, vieläkin haistan, ihan liikaa...
Miten olette asian ratkaisseet? Oletteko onnistuneet siedettämään itsenne hajuun?
Vanha keskustelu, mutta alkoholin suurkulutus tekee tätä. Sellainen tunkkaisen imelä haju tulee ihosta läpi.
Hänen ominaishajunsa on epämiellyttävä, sellainen tunkkaisen makeahko, hapan. Eikä se haju tule suusta vaan iholta.