TAMMIVAUVAT KESÄKUUN LOPPUUN
Kommentit (114)
Hyvä toi hiljaisuus vuosipäivän kunniaks, taidetaan mekin tehdä parin viikon päästä se kymmeneks minuutiks :) Taitaa olla helppo nakki míehelle, mut mulle ei ;)
Ja sitten vauva-asiaa.. Eli täällä soseita nyt viikko maisteltu, perunaa ja luumua sekä peruna-porkkanaa eli nyt pari kertaa päivässä oon jo antanut, oli pakko toi luumu ottaa messiin kokeiluihin, kun vatsa meni kovalle tai siis panttaus alkoi.
Heärillään edelleen n. kymmenen kertaa yössä, ei siis soseet vielä ainakaan auta, ja mua väsyttää nyt jumalattomasti! On jo semmonen itkuinen olo joka päivä, vielä ei oo tullut usein, joten vielä kuukauden tätä jaksan ja sitten rupee oleen jo äärirajoilla tää mamma :/
Tuli taas tämmönen oma napa_hölinäpölinä viesti, mut nopeesti vaan kuulumisia.. tuntuu, et nyt ei aika riitä muuhun, kun päikkäritkin on edelleen sitä alle tuntia ja tuntuu, et aina pitäis olla nukuttamassa ja syöttämässä yms yms.....
Ai niin tuosta ääntelystä.. meillä jokelleltiin tuossa paljonkin jo kuukauden iässä eli sitä vuorovastaista jokeltelua, mut tuntuu, et sekin on hävinnyt.. ei varmaan saa isoveljeltä suunvuoroa.. ;) ja täällä on aina kauhee möykkä... voisko vaikuttaa?
Nyt tarvii TAAS mennä... Aurinkoista viikkoa!!
Emmuli, isompi ja pienempi poitsu (4 kk)
olen ihan ihmeissäni, hain sen testin ja ++++++++++++....
kakkosen la ei voi olla totta!
Onnea Katjalah! Mites Fannilla sujuu?? Kyl teil riittää virtaa. Must ei ois ikin moisee urakkaa :) Nytteki on nii lujaa muistettu ehkästä että ei vahingossakaa pääse sattuu ja tapahtuu!
Juhannus meni rauhassa kotosalla. Isäntä ja esikoine alotti rakentaa leikkimökkii :) Syötii hyvi ja huilailtii ku siltä tuntus ;) Ja mikä hiljasuus!! Tuntu ettei koko maailmas oo muita ihmisii vaik meki kaupungis asutaa :D
Tänää meni vauvan päikkärit hiuka kenkurallee. Hän nukkuu vaunuis jos JOKO tuuppaan ne terassil TAI lähen kävelyl. Mut nyt erehtysin kävelee postilaatikol ja juoruamaa naapurin muijan kans jonka jälkee tuuppasin vaunut terassil, eihä se tietty hänel käyny ku vaunut liikkuu ja ei liiku. No meni sitte nukkuu myöhempää ja nukku vähemmi aikaa. Siitä johtuen otti torkkuset sitteris äske mitä ei yleens enää päikkäreitte jälkee tee.
Syöminenki o menny jotenki nurinkuriseks... Ku hetki sit meni nii pal maitoo, et lisäsin ruoka-annost ja silti tuntu, et hänel ol koko aja nälkä. Nyt ku yritän tuputtaa sapuskaa enne päikkärei ni nauraa mul nii, et safkat valuu pisi suupielii eikä syömine kiinnost ollenka :( Eikä äskeine päivällinenkä kovin hyvin uponnu... Huoh! Ku tänki joskus viä oppeis ;)
Huome pitäs lähti katto yht kaveri ku o kesiksel. Vähä jänskä ku en o niil tuol huushollis enne käyny ja muutenki on pitkä aika ku on nähty. Tänää oli taas perhetyöntekijä päivä. On se kiva ku se käy. Saa höpistel kaik asiat mitä mielee tulee ja kysyy neuvoi tai sit se kehotti keksimää ittel jotai tekemist ni hän vois pitä lapsi sen aika... Ei mul oo mitää sellast tekemist...
On nii kaua tehny mieli lähtee kunnon kirppari-kierroksel... Ehkä joku päivä vois jättää lapset iskän tai mun äitin kans ja lähtee. Mä nii tykkää siä kuluttaa aikaa ja etsii kaikkee :)
Onk teil muute tatuointei? Mul on 3 ja nyt tekis mieli ottaa neljäs tonne hiusten alle niskaa... poikie nimet ja syntymäajat. Pitänee alkaa säästää siihe. Mieski haluis kolmannen joten säästäkäämme lisää ;)
Mites se Jadmiraksen juhannus meni? Oliko jotai superkivaa ku olit heti yöllä tullu kertomaa?
Nyt meen kattoo mist toi kakan haju leijailee mun nenään ;D
Marlene ja mussukat (pari pv vail 5kk)
Mulla alkanut lähtee kanssa ihan kauheesti hiuksia raskauden jälkeen ja nyt on muutaman viikon sisällä tullu sellanen, ettei aamusin meinaa sängystä päästä ylös, kun olen koko ajan ihan tajuttoman väsynyt! Koko aika tekis mieli mennä nukkumaan vaan, vaikka olis just nukkunut. Voiskohan mulla johtua samasta tää, kun sullakin?
Marlene: Juhannusta vietettiin perjantai ihan kotosalla miehen ja Oonan kans, mut lauantaiks Oona meni mun äitille hoitoon ja mä ja mies vähän otettiin alkomahoolia. Baariin kun lähettiin, ni joku lähes 50v mies yritti iskee mua ja mun mies sitten luuli, että mulla olis ollu sen kanssa jotain säätöä, eikä sitten tullut kotiin yöksi, kun luuli että se äijä on täällä..:( Äiteelleen meni ja ilmotti vasta aamulla kun ihmettelin että missäs hitossa se on..Että sitä mä täällä vaan kirosin sillon keskellä yötä. ;D
Niin sitä vaan meidän pino alkaa käymään uutta kierrosta tuon odotuspuolen kautta läpi :) Mites muut kuumeilijat? Entä miten Fanni jakselee?
Jadmiras: kannattaa käydä labrassa, pyydä vaikka neuvolasta tm lähete. Mulla on oireena lisäksi mielialavaihtelut. Toissakeväänä kun tää todettiin, nousi paino yhtäkkiä 6kg. En kyllä käsitä, miten mulla parissa kuukaudessa heivas nuin paljon nuo arvot, alakantista huimasti ylös. Että ei kai ihme, jos välillä pää meinaa levitä kun hormoonit muutenkin vaikuttaa ja sitten tuo vielä heivaa ylös alas. Mies jo illalla kyseli, että miten pian lääkityksen nosto vaikuttaa..
Onneksi neiti nukku nuhasta huolimatta 8 tuntia putkeen, vaikkakin nukkumaan alettiin vasta puolen yön maissa kun oli niin pirteää tytyä että. Vähän oli lämpöä illalla, niin varalta panadolit annettiin. Nyt masu täynnä leikkii meidän sängyssä. Kohta ei sinnekään uskalla yksin jättää, ku menojalka pikkuhiljaa tuntuu alkavan vipattaa..
Päivällä neuvola, saatan tulla sillon vielä kertomaan kuulumiset.
Hömppä
Ihana ilma. Onneksi oon tänään menossa äidin luo maalle kera Kallen, niin saadaan olla ulkona ja opetella siellä rattaissa istumista. Pitäis ostaa joku vaunulelu.
Hömppä: Meillä ei voi enää jättää ollenkaan sänkyyn tai edes leikkimatolle, jos lähellä on jotain "kiellettyä", ku Kalle osaa kieriä ja peruuttaa paikkoihin. :) Eilenkin peruutti pois leikkimatolta työntämällä itseään käsillä. Pitäis pitää ehkä enempi paljaalla lattialla, niin pääsis paremmin liikkelle, mut eipä sillä oo kiire ainakaan mun puolesta. :D Ja paljaalla lattialla tahtoo se nenuli kopsahtaa lattiaan, ku väsy iskee. Ja meidän pitää kyllä opetella imuroimaan useammin nyt ku Kalle lähtee liikkeelle. Ja kissanruokakupit pitää ainakin täällä asunnossa vielä nostaa ylös, ku on niin pieni kämppä, että ois niin hankala vahtii sinne ruokakupille menoo. Toivottavasti saatais perjantaina myöntävä vastaus ja saatais se laina ja talo!!!!
Jadmiras: Hiuksethan voi lähtee ihan hulluna muutenkin näin raskauden päätteeksi, vaikkei mitään kilpirauhasjuttuu oiskaan. Mulla lähtee ihan himona koko ajan...ostin kampaajalta sellasen seerumin päänahkaan mikä estää hiustenlähtöö, siitä on ollu vähä apua.
Katjalah: ONNEA, ONNEA!!!! :)
Marlene: Mulla on tatuointi, lapaluussa sellanen musta perhonen. Ja nyt ois kyllä haave ottaa jo seuraavaa...jotain kisuleihin liittyvää tulis nilkkaan seuraavaksi ja jotain tribaalii siihen, mut ois kyllä kiva ottaa jotain Kalleen liittyvääkin. Saako imettäessä ottaa tatskan? ei vissiin??
MiaMik: Meillä juteltiin ja ölistiin yhessä vaiheessa kauheesti ja sitte se rauhouttui, ku opittiin liikkuun enemmän. Nyt toissaviikolla oli taas juttelu tai kiljahtelukausi ennemminkin. Mut ei kyllä tavuja vielä oo tullu... Eikös sitä sanota, että tytöt on usein verbaalisesti edellä, että ne oppii nopeammin puhumaan ja selvemmin puhuvat heti...? Ainakin mun lähipiirissä tää pitää paikkaansa. Tytöt höpisee paljon enemmän, aikaisemmin ja selvemmin ku pojat.
Ruusunmarja kokeilusta ei tullu mitään eilen. :) Tänään uudestaan.
Amelie ja Kalle
Voi miten hienoa, ja kyl ihan kylmät väreet tuli.. mieletöntä että sama la kuin sun kakkosellakin! Muistanko väärin, vai oliko se juuri toinen lapsesi joka sitten syntyikin huimasti etuajassa? Paljon nyt sitten tarrasukkia pikkuiselle, toivottavasti kaikki menee hyvin:) Mikäs se la nyt sitten on? Helmikuun....?
Amelielle: Ei niitä tatskoja saa ottaa imettäessä. Yksi kaveri oli ottamassa, ja häneltä sitten kuulin että tatuoija oli näin sanonut. Onhan se ihan fiksua varmastikin. Et imetyksen loputua sitten:)
Hitsi että tekis mieli ulos... mut en tiedä "uskallanko" pakata poikaa ja kaikkia kimpsuja ja kampsuja ja mennä tonne löhöilee. Hyvää se varmaan tekis oleilla hetki muualla kun kotona:) Kaupungillekin olis ihana päästä... jospa mies olis hetken pojan kans niin pääsis äiti tuulettuu:)) Vois käydä vähän kahlaamassa noita ale-myyntejä:)
Marlene, toivottavasti pääset kirppiskierrokselle! :)
Omaan kuumeiluun ei uutta... Ilman ehkäisyä (jos ei nyt tota imetystä lasketa..) ollaan oltu, mut kun ei menkatkaan ole alkanu, niin mistäs sitä tietää yhtään mitään. Välillä tulee tehtyä testi, kun muka oireita on:) Mut negaahan ne näyttää:( Taitaa mennä niin että sit vasta on toivoa kun imetys loppuu ja menkat alkaa.
Miten Omppulin äiti, etkös säkin ole pian testailemassa?
Pikkumies heräilee tuolla taas mini-uniltaan. Tarvii mennä laittaa hälle lounasta:)
Heips,
Yhdeksän kuukautta useimpien teidän kanssa kirjoiteltiin, kunnes synnyttämään mennessä tyttö todettiin kuolleeksi, lopullinen syy oli kätkytkuolema. No nyt sitten on pienen pieni alku kasvamassa masussa. Olin yllättynyt, että 2009 tammikuisissa on muitakin kuumeilijoita. Eipä muuta, piti vain kertoa, että välillä aurinko paistaa risukasaankin.
Marie81 (vanha käyttis lopetti toimintansa)
Onnea vaan Katjalah, ihana juttu.
Meillä ei vielä tärpännyt, en kerennyt edes testiä tuhlata.. Ei muuta ku uutta yritystä ja toivotaan että pian onnistaa sillä vauvakuume on entistä kovempi vaan. Mies kattelee iltaisin Onnin kuvia alkupäiviltä ja huokailee.=)
Ollaan me naiset kyllä ihmeellisiä jos vasta synnytetty ja nyt jo uutta kuumetta pukkaa. Just mietin sitäkin, et mikä aika siinä raskaana olossa on sitä ihanaa, vai onko oikeasti mikään jos on pahoinvointia ja kipuja millon missäkin.=)
Mulla ei oo yhtään tatuointia, mutta on ollu pitkään mielessä että joku pieni koristus olis kiva hankkia. Miehellä on tribaalikuvio selässä ja se haaveilee toisestakin.
Tiitinen, ei muuta ku ulos vaan. Hyvin siellä pärjää vauvan kanssa. Just oltiin Onnin kanssa köllötelemässä. Ostin muuten nyt apteekista aurinkorasvaa jota voi laittaa 6kk+ vauvoille jo, neuvolan terkka käski kysyä onko sellasta. Täytyy koittaa ku seuraavan kerran menee ulos. Tietty on aika peittävät vaatteet ollu ja aion pitää jatkossakin, ettei vaan palais. Ja juotavaa molemmille mukaan. Meillä Onni ainakin tykkää ihan hirveästi olla ulkona.=)
Onni kaipailee ruokaa..täytyy mennä jatkamaan.
T.Omppulin äiti ja Onni viikkoa vaille 6kk
Paljon onnea Marie81, enkelinäiti. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin.
Itse en ole ainakaan viikkoon kirjoitellut kun olin neidin kanssa viikon mummien ja papan luona. Ohjelmaa riitti niin paljon etten ehtinyt koneelle.
Onnea Katjalah plussauutisista! Täytyy sanoa että olet aika superäiti, viideskö se nyt on tullakseen? :)
Tuntuu että yhdenkin kanssa on täysi työ ja kämppä on ihan räjähtänyt. Meillä ei edelleenkään nukuta puolen tunnin päiväunista enempää. Tai no ihan satunnaisesti saattaa nukkua pari tuntia, mutta ei ole yhtään tietoa mikä päivä on se päivä kun on pidemmät unet tiedossa.
Aloitin perunan maistattamisen muutama päivä sitten. Täysimetyksellä periaatteessa jatkan mutta pieniä maistiaisia aloin antamaan. Porkkanaa annoin tänään kun perunasta tuli niin kova puistatus :D Suusta on mennyt alas max teelusikallinen pottua.
Öisin meillä syödään pari kertaa, vähän aikaa sitten oli ilmeisesti maidon lisäämis kausi kun söi useammin.
Muutkin olivat aloitelleet rattaisiin totuttamisen, niin myös meillä. Siinä tuntuu viihtyvän paremmin kun selkänoja on hieman koholla. Nukkui puolituntiset päikkärit myös tänään kun hetken kävelin ensin.
Nyt en muista ketä kirjoitti että vauvan höpöttely on jäänyt hetkeksi aikaa tauolle kun oppi kääntyilemään. Meillä kävi myös samoin. Mutta nyt kun osaa kääntyä molempien kylkien kautta masulleen alkoi puheripuli jälleen. Enimmäkseen se on sellaista "ulvomista" ääntä korottaen :D
Terveenä ollaan oltu *kop kop* ja toivottavasti ollaan jatkossakin. Ensi viikolla 5kk neuvola joten silloin viimeistään laitan kuulumisia.
Emu: Voitko laittaa minullekin ruokaohjeita sähköpostiin mariakr@wippies.fi Kiitos tosi paljon jos viitsit.
Mutta nyt on pakko mennä kun leikkimatolla menee hermot ja hääjärjestelyjäkin pitäisi tehdä...
Sori omanapainen kirjoitus...
Ihanaa päivää kaikille, nauttikaa auringosta!
Lila82 ja neiti 4kk 3vko
Niin se alkaa kesäkuu olemaan jo loppupuolella ja vauvelit täyttää 5 kk jo!
Ihan ekaksi Marie1981, enkelinäiti, oikein paljon Onnea tähän uuteen raskauteen! Ihanaa kuulla sinusta, kaikkea hyvää tulevaan!
Katjalah, Onnea plussasta! Niin ja onpas täällä paljon vauvakuumeisia jo!
Fannille pahoittelut, jos raskaus ei sitten jatkunutkaan!
Amelie; sitähän sanotaan ettei oikeastaan turhia lääkärissäkäyntejä olekaan, jos vanhemmat on huolissaan. Osa lääkäreistä on kyllä niin surkeita tuossa ulosannissa, että saavat mielen helposti pahoitettua, älä välitä!
Allergioista muutenkin, niin kyllä tosiaan sosemaistelut on kaikilla meidän vauvoilla tehneet posket punaisiksi ja rosoisiksi. Samoin suun ympäryksen, kun sitä sosetta veivataan sisään ja ulos :-) Bebanthenia vaan käyttöön ja jos oikein pahaksi menee, niin 1 % hydrocortison tilapäisesti käytettynä ei ole pahaksi.
Tuo rosoposkisuus on kuitenkin eri asia kuin allergioista tuleva ihottuma tai atooppinen ihottuma. Silloin iho saattaa olla isolta alalta punainen ja sellainen tulehtuneen näköinen, jopa märkivä.
Mitähän taas muuta piti kommentoida, hitsit kun ei muista... mökillä on oltu ja kyllä oli kylmä juhannus, nyt kotosalla tässä. Mies tekee remppaa ja itse lasten kanssa, nyt on hyvät säät kyllä.
Vauveli heräilee edelleen keskimäärin kolme kertaa yössä, soseita annan nyt kaksi kertaa päivässä eli kasvista + hedelmää. Toistaiseksi aika vähän makuja käytössä.
Vauva jotenkin hilaa itsensä pois puuhamatolta vaikka on selälleen! Ei vieläkään hirveen innokas ole kääntyilemään, mutta jaloilleen ottaa kunnolla vastaan ja kädet käy joka suuntaan.
Aurinkoisia kesäpäiviä äidit ja vauvat + muut lapset!
T. Jaffa
Ihanaa , se kesä tais vihdoin tulla! Toivottavasti jäädäkseen...
Onnea hirveesti Enkelinäidille! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mä ainakin muistan sut hyvin... Kaikkea hyvää sinne ja tulethan välillä kertomaan kuulumisia!
Onnea myös Katjalah! Hurjaa!!!
Meilläkin Hertta tulee 5kk sunnuntaina. Kyllä aika lentää. Neuvola meillä on maanantaina ja saadaan kai se tutkimusrokote. Onko jollain jo siitä kokemuksia? Tuliko reaktioita? Siis sitä pneumokokkirokotetta tarkoitan...
Meillä ollaan vaihteeksi voitu hyvin. Tai viime torstain korvien jälkitarkastuksessa ne vielä punoitti mutta ei annettu kuuria kun ei ole oireita. Maanantaina mennään tarkistuskäynnille.
Viikko ollaan täälläkin syöty kiinteitä. Peruna ja kukkakaali ainakin uppoaa hyvin. Pari kertaa päivässä jo annan ja sellasen puolisen purkkia vetää.
Lisäksi Hertta on alkanut kääntymään masulta selälleen.
Meillä ei kauheesti puhella. Meillä kiljutaan ja nautitaan selvästi omasta KUULUVASTA äänestä =)
Juhannuksena oltiin mökillä. Sunnuntaina piti lähteä aikaisin kotiin, mutta oltiinkin sitten iltaan asti, kun tuli niin hyvä keli :)
Nyt nauttimaan säästä!
Jepsis ja Hertta 5kk
Ensiksikin kiva kuulla että Hertan korvat on nyt olleet paremmassa kunnossa! Toivottavasti tarkastuskäynnilläkään ei näy mitään.
Pneumokokkirokotteesta kysyit, niin meillä on itse hankittu se, ja kaksi annosta on nyt saatu. Mitään reaktiota ei ole tuo rokote aiheuttanut, muuta kuin pistettäessä se kirvelee kai aika lailla. Mutta ne oireiluthan on niin lapsi-kohtaisia.. Mut meillä siis ei ainakaan mitään:)
Me oltiin tänään Vennin 5kk neuvolassa, mitat oli: paino 7210g (3190g) ja pituus 67cm (51cm). Pipon neuvolantäti unohti mitata, mutta kolme viikkoa sitten kun viimeks käytiin oli 42,5cm (34cm). Oli tosiaan kesäsijainen tänään terkkarina ja oltiin jo lähdetty vastaanotolta kun aloin kattomaan neuvolakorttia ja siitä puuttu mitat kokonaan, oli unohtanu merkata. Menin sitten pyytämään ne ja siinä huomattiin et päänympäryskin oli unohtunu mitata, mutta sanoi että seuraavalla kerralla sitten. Rokotuskin saatiin, melko pienellä itkulla selvittiin ja toistaseks ei oo tullu oireita. Terkkari oli sitä mieltä, et voi alkaa jo sylissä istuttamaan, koska selkä istuessa ihan suora eikä pyöreä. Halu istumiseen on ainakin kova niin kuin jo varmaan lähes kaikilla muillakin.
Puuron kokeilun ajattelin aloittaa huomenaamulla kaurapuurolla. Jos sen vaikka sais sitten viikon päästä tuonne iltaan niin jospa ne yöunet siitä pidentyisi kun edelleen syödään 3-4krt yössä. Alan itse olla jo niin väsynyt, kun Venni ei pulloa huoli niin se olen sitten aina minä joka herään.
Hiustenlähdöstä oli ollut juttua. Mulla alko hiuksia lähtemään aika lailla kun Venni täytti 3kk ja lueskelin että silloin alkaa joku raskaushormoni poistumaan kehosta ja se liittyis sitten siihen. Nyt ei enää onneks lähde niin paljon, mutta kyllä suihkun viemäristä huomaa kun mä oon siellä viimeks käyny :)
Marie81/enkelinäiti oikein paljon onnea, samoin Katjalah!! Fannille tsemppiä, toivotaan että tilanne kääntyy parhain päin.
Me vietettiin juhannusta mökillä. Jännitin kovasti, miten meillä menee jo ihan käytännön juttujenkin takia, kun siellä ei ole sähköjä eikä juoksevaa vettä mutta tosi hyvin meni kaikin puolin. Venni jopa nukkui päikkäritkin paremmin kuin kotona. Nyt voi hyvillä mielin lähteä uudestaankin mökkeilemään. :)
Meillä myös opittu lähipäivinä kiljumaan ja se on tosi hauska juttu. Ilmeisesti se oma ääni kuulostaa niin hauskalta ja ihmeelliseltä. Jutteluakin tulee kyllä ihan mukavasti.
Vennin iho on alkanut kuivua paikoitellen tosi pahasti tai ainakin omasta mielestäni pahasti. Varsinkin selässä ja mahassa on sellaisia punasia länttejä ja iho karhea. Neuvolan terkka ei ollut yhtään huolissaan, sanoi että perusvoidetta vaan. Oon alusta lähtien öljynny ihon aamuisin Ceridal-öljyllä ja on pysyny tosi hyvänä ja pehmeenä. Miehellä on atooppinen iho ja nyt pahoin pelkään että liittyis jotenkin siihen. Ollaan kyllä alotettu syömään enemmän kiinteitä, mutta uusia ruokalajeja ei kyllä olla syöty vaan määrät on vaan lisääntyny.
Huomenaamulla tulee mun veljentyttö 3v. hoitoon aamulla klo 6.30 joten taidan mennä hetkeks sohvalle ja sitten nukkumaan jotta jaksan aamulla herätä kukonlaulun aikaan. Meillä kyllä Vennikin on alkanut heräilemään kuuden ja seitsemän välillä ja se ei ole ollenkaan kivaa, minä kun olen ollut aamu-uninen aina.
Hanski ja Venni tänään tasan 5kk
Aamu alko suru-uutisil (vaihteeks). Mun äiti soitti, et häne veli on kuollu, mun kummisetä. Ja ei ees viitäkymmentä vielä muutamaan vuotee... nii se elämä meit pudottelee pelistä pois, yks kerrallaa. Meiä suvus tuntuu vaa noi pelivuorot päättyvän turhan tiuhaan. Pitäskö jo alkaa pelkää? Päiväl käytii kaveril kyläs ja illemmal viä toises paikkaa. Mukavan ripeesti meni päivä ja taas pääsee nukkuu :) Aina lähempänä torstai ja miehen kotiintulo! Must alka tuntu, et se onki nykyää mun elämän jännimpii hetkii...
Jadmiraksel oliki sit muistorikas juhannus ;)
enkelinäiti: kiva ku tulit kertomaan ja onnea lujasti. Taas menin kananlihalle ku luin ja muistelin, miten sillo itkin. Nyt me ollaa varmasti kaik taas sun tukena joten tuu välil kertoo kuulumisii!
Meil opittii tosiaa viime viikol toi kääntymine ja sepäs onki nyt sellasta menoa jotta voi pojat!! Jumppamatol ei montaa aikaa pysy ku jo hengailee paljaal lattial ja aina saa ol kiikuttamas takas karkulaista :) Kukas muu sitä sano, et nenä kopsahtaa ikävästi jos on paljaal lattial eikä matol. Sängyl jos hetkeks jättää ni tollaan kaik mahdolliset (ja mahdottomatki) peitot ja tyynyt etee.
Kirkumine meil on ollu kliffaa jo aika kauan. Viimeks vkl mies tuli ulkoota sisäl kysyy, et onk joku hätä ku vähis huutaa nii pirusti :D Toine vaa rötvää jumppamatol selällää ja tuijottelee lelui ja kirkuu niil... jokaisessa meissä asuu pieni tyttö ;)
Meil on perjantaina neuvola ja saadaa varmaa se pneumokokki-rokote... se tutkimusjuttu... Toivottavast ei tuu mitää sivuoirei, no on meil onneks lääkettä kaapis jo valmiina. Oltas jo viimeks se saatu, mut ei niil ollu sitä. Ja ei niit sivuoirei voi sit oikee verratakkaa keskenää ku ei tiä mitä kenelleki annetaa!?
Kaik on ihmetelly ku meil on nii ilonen vauva, must se on kyl kans niin ihanaa! Kuka vaa naama etee meneeki ja alka hänel höpistelemä ni jo levisty naama ja väläytellää niit hampaattomii hymyi :D Kai hän o jo tajunnu, et ku isoveli osaa ton kiukuttelun ja uhman jalon taidon, ni hänen kannatta kerätä pistei oleman mussukka...
Vähis punke kans istumaa mielellää, mut ollaa pidetty sillee ku olis sitteris tai kaukalossaki, puol istuvallee vai miks sitä sanotaa.
Mä tajusi ny yhtäkki, et mahtak teit kovast nakotta ko mä ain kirjota sillai ko puhelisin? Emmä oike jaks keskitty semmose kirjakiäle kirjottamise ja mun menis sit miättimisee nii pal aika, et ei tulis mittä. Et koitank mä muutta tapojan vai voikte luke tätä sekameteli?? :D
Mä ajatteli ens viikol alotta puuron. Tota tattarii ostin ekamaiseks, siit siirrytää sit Nalleihi ku niit meil on ain muutenki aamupalal. Tai vois kai sitä alotel jo viikoloppun ko mies tule kotti... jos vaik tuleki massuvaivaa ni ei tarvi yksi sit hyssytel ja valvoo.
Tuun sit loppuviikol viimestää laittaa ne neuvolakuulumiset. Nyt taidan iltapalan jälkkäriks hakee viä pannarii :P nams!
Marle ja vähis torstaina 5kk!!!
ONNEA ENKELINÄITI!! Muistan myös sut hyvin ja on ihanaa kuulla hyviä uutisia!
Marlenelle surunvalittelut ja jaksamista. Mun puolesta ei tartte vaihtaa kirjotustyyliä. Oon jo oppinu lukemaan sinun murretta ja minusta se on jo yks palstan "tavaramerkki" :)
Nukuttiin tytyn kans pitkään, ihanaa! Nukkumaan neiti alko kl 22 ja heräs syömään 6.30, ylös nousi 10.30. Minä heräsin aikasemmin, kun toinen tissi oli räjähtämispisteessä. Mutta oli kyllä ihanaa nukkua ihan kunnolla ja pitkään.
Tyty haalautuu konttausasentoon ja siinä ketkuttelee. Matolla ei meilläkään kauaa pysytä, kun hilaa ittensä liikkeelle. Toisinaan ryömii, toisinaan pakittaa tai muuten liikkuu. Eilen huomasin minäkin, ettei sängylle itekseen voi enää jättää, kun reunalla oli kun kattomaan menin.
Eilen neuvolassa tyty oli yhtä aurinkoa. Piikkiä ei pistetty, kun en halunnu tuon flunssa takia. Parin viikon päästä sitten piikille. Sillon laitetaan myös se pneumokokki rokote. Strategiset mitat ovat 7380g (3715g), 64,0cm (48cm) ja 42,3cm. Tytyllä on turvakaukalossa semmonen narustavedettävä soittojuttu kiinni, jota aina vetelee että saa biisit soimaan. Lähtiessä vielä siinä istuessaan nätisti hymyili terkalle ja vetäs narusta. :) Korvia ei terkka osannu kattoa, oli kai vastavalmistunu kesäsijainen. Ei kyllä nyt kipeän olonen tyty ole ollutkaan.
Lattialla seurankaipuuhuuto kuuluu, neiti taas hiilannu ittensä kauas leluista. Kun sinne kattoo ja hymyilee, tulee ihana hymy takas, mutta kun en kato niin kiljuu. Ääntä kyllä lähtee ja mies onkin ihmetelly, että miten on niin äänekäs neiti. Kai se oma ääni on niin kivan kuulosta.
Mutta nyt huuto yltyy, niin aletaan leikkimään. Ehkä iltapäivällä möksälle arskanottoon. Tai tekis mieli ukon kans rehveille ja motskarilla ajelee..
Muksaa loppuviikkoa!
Hömppä
Marie81, suuren suuret onnittelut sinulle :)
Katjalahille myös onnittelut plussasta :)
Ai että mä nauraa räkätin äsken tolle Marlenen "jokaisessa meissä asuu pieni tyttö" (tai jotain sinne päin) :D Jatka vaan samalla murteella, kyllä siitä jotain tolkkua saa, hih ;)
Emma käväisi eilen isin kanssa neuvolassa. Tuoreet mitat olivat 65cm/8280g/42,2cm. Lisää tullut 3 viikossa siis vain 1cm ja 260g! Th oli vaan sanonut miehelle että hyvin kasvaa. Mitäs sitä vastaan väittämään ;) Emma oli kovasti nauranut ja höpötellyt terkalle isin sylistä, täti sittn halusi ottaa Emman syliin ja sitten tuli kyllä parku. Th vaan kehui että näin sen olla pitää. Lapsen pitää vierastaa ja sitten rauhoittua isin sylissä :) Korttiin th kirjoitti, että tarttuu hyvin leluihin, vie suuhun ja vaihtaa kädestä toiseen. Hymyilee ja jokeltelee paljon :)
Mä odottelen että Emma tuosta vielä simahtaisi ja ehkä menen vähäksi aikaa aurinkoa ottamaan takapihalle ja lukemaan kirjaa. Tytöt on taas tämän viikon nukkuneet samaan aikaan päikkyjä, Emmakin eilen 3h!!! Viimeksi 6 viikkoisena nukkunut noin kauan ;)
MiaMik ja Emma perjantaina 5kk
Kiitos onnitteluista... Täällä hieman alkaa tasaantumaan olotila vaikka varsin epäuskoa vielä pukkaa. Voi, kun mulla olisi muissakin arpapeleissä yhtä hyvä onni kuin tuossa raskaaksi tulemisessa! Vähän hermostuttaa - ei niinkään tuo tuleva ikäero kuin tämä raskausaika itsessään, mun raskaudet kun tuppaavat olemaan vähän hankalampaa sorttia. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
Toivotaan, että Fanni vielä tulet saamaan hyviä uutisia ultrassa! Vuotoja sinulla kai ei ole ollut ja sehän lienee hyvä merkki. Ja Marie/enkelinäiti, sinun puolestasi olen myös onnellinen. Nuo lääkärien kommentit voi jättää toisinaan omaan arvoonsa. Itse olen kuullut, että uusi raskaus voi ja saa alkaa heti, kun naisen kroppa on siihen valmis. Keskosuudella/pienipainoisuudella pelottelu on lääkäriltä todella ajattelematonta - minullahan on yksi keskonen (kakkonen, jonka la oli sama kuin nyt...) ja tuolloin raskauksien väli oli liki kuusi vuotta.
Marlenelle osanottoni ja voimia.
Ne neuvolakuulumiset maanantailta ovat edelleen kertomatta, kun niin onnistuin sekoittamaan ajatukseni sillä yhdellä viivalla... Eli poika oli 8430g ja 67cm - mahdottomasti kasvaa ja paikat on jumissa tuon roikottamisesta.
Nyt pitää taas poistua tästä johonkin suuntaan, vielä en ole ihan varma... Luultavasti vessaan...
Meillä on täällä äkäinen pikkumies. Varmaan helle tekee tuon ettei viihdy kuin pieniä hetkiä tyytyväisenä. Ruokakaan ei maistu niinku yleensä. Haettiin tänään Liberon 6kk lahjuspaketti ja taas tuli nurkkiin lisää krääsää.;) Siellä oli housuvaippa ja uintivaippa näytteitä sekä äitiäkin muistettu sidepaketilla. Sit niitä ihan onnettomia kertis ruokalappuja 10kpl paketti..Sit oli pieni jalkapallo ja jarrusukat. Onneksi siis lähinnä käyttötavaraa kumminkin.
Täälä on pakattu kuumeisesti reppua täyteen huomista reissuun lähtöä varten ja rattaatki lastattu pian valmiiksi aamua varten. Kamalasti pitää olla tavaraa ihan vaan varalta..pöh. Kun osais matkustaa kevyesti, mutku ei.
Mukava musta ainakin lukea Marlenen kirjotuksia, välittyy oma persoona kivasti. Mua harmittaa kun en ite enää osaa pohojammaan murteella puhua saati kirjottaa ku täällä etelässä asunu niin pitkään.
Jahas, kitinät alkoi taas. Pitää mennä hätiin. Mukavaa loppuviikkoa palailen ens viikolla kertoilemaan reissu sekä neuvolakuulumiset.
T.Omppulin äiti & Onni 5kk 24pv
Mukava päästä lukemaan taas muiden kuulumisia, me kun oltiin ihan kotona vain keskenämme koko Juhannus. Missään pihaa ja lenkkipolkua pidemmällä ei käytykään. Syötiin hyvin ja herkuteltiin oikein kunnolla, ihanaa välillä muuta kuin tuttuja arkiruokia. Onnikin nautiskeli puna-ahventa.=)
Amelielle: Lääkärit suhtautuu kyllä kummasti joskus, niille ne asiat on tuttuja kun taas meille uusia ja ei aina tiedetä onko kyse jostain vakavasta. Siinä mielessä mielummin "turhaan" lääkäriin, varsinkin pikkuisten kanssa, sittenpähän tietää eikä tarvi murehtia. Toivottavasti ihottumat alkaa helpottaa ajan kanssa.
Ratasistuimen kanssa oli kyllä jossain vaiheessa kans ongelmia. En tiiä johtuiko silloin siitä, vai oliko niin kuuma (sillon oli hellepäivä), mutta Onni vaan itki ja kirkui koko matkan kun oltiin jonnekin menossa. Aina jos nosti ylös niin ei ollu mitään ja kun laittoi takaisin niin taas sama huuto. Itse vain kylmän rauhallisesti laitoin sinne kärryihin ja aikansa itkettyään Onni nukahtikin, nyt ei oo ollut ongelmia. Meillä muuten isi ei kestä Onnin itkua, vaan menee jotenkin paniikkiin.
Tiitinen: me ollaan oltu pihalla auringossa ja oon laittanut Onnin vaunut auringon suojaksi ja siihen vielä vaikka joku peitto ylle, nii peittää hieman laajemmasti . Onni tosin liikkuu jo sen verran, ettei tahdo pysyä sillä pienellä alueella johon varjo tulee. Mutta jos jollakin on hyviä vinkkejä, niin minäkin mielellään kuulisin.=)
Meillä Onni "puhuu" nyt däi-däi ja äit-täi ja ei-jei juttuja.
Ruuanlaitto kutsuu, mukavaa viikon alkua kaikille!
T.Omppulin äiti ja Onni 5kk 22pv