Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIVAUVAT KESÄKUUN LOPPUUN

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v, p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie, p01/09, Oulu

Basilika5 33v, t4/03, t4/05, p4/05, p1/09, Etelä-Suomi

Curious 34v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Fanni09 32v, t01/09, Helsinki

Hanski83, 26v, p01/09, Kanta-Häme

Hömppä27 27v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32v, t-02, t-05 ja t01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t01/09, Kanta-Häme

Jepsis 34v, t10/06 ja t01/09, Pirkanmaa

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09, Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t08/99, t05/02, t02/09, Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v, p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minni 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjuska 34v, t01/09, Oulu

Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani

Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki

Tiitinen 23v, p01/09, Turku

UlMa 21v, p01/09, Vantaa

Vierailija
62/114 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas sit päivitettyä itteni tohon listaan:)

Oltiin tosiaan neuvolassa. Oli 4kk neuvola-lääkäri (poika tosin lähempänä 4kk3vkoa). Meilläkin poika vierasti tosi paljon sekä lääkäriä että terkkaa, ja tosiaan pahin oli täällä myös se hoitopöydällä olo:( Plus sit rokote (saatiin pneumokokkirokotteen toinen annos), jonka jälkeen itkettiin tovi..

Mut kovasti sai poika kehuja:) On oikein liikkuvainen (hmm... tuon taisin tietääkin:) ), hyvä tarttumaote, kaikki kunnossa, ja sit niitä mittoja: Eli pituus oli nyt 68cm (50), paino 7730g (3420) ja pipo suunnilleen 43(34,5). Pitkä poika tulee sanoi lääkäri, ja siihen uskon itsekin:) Mies on kuitenki n. 190cm.. :)Enkä mäkään nyt ainakaan keskivertoa lyhyempi.

Nyt poika nukkuu ekoja unia uudessa unipussissa:) Hyvin ainakin nukahti, saa sit nähdä miten yö menee. Nukahti muuten ekaa kertaa yöunille muuten kuin rinnalla! Siis aina on nukahtanut rinnalle ja sit oon kantanu sänkyyn, nyt heräsi heti ku laitoin sänkyyn, meinas hermostua, otin syliin ja sit rupes jokeltelee ja olee ihan pirtee.. Laitoin sit sänkyyn. Hetken poika katsoi ihmeissään mut sit kun lähdin niin alkoi höpistä itsekseen, ja sit hiljeni se höpötys ja kun kurkkasin niin oli silmät kiinni:) Mahtava olo tuosta!

Niin ja rintatulehdus josta aamulla valittelin, nyt jo tuntuu vähän paremmalta, oon imettäny tänään enenmpi tuolta kipeeltä puolelta :) Olis kiva jos ei juhannuksena mökillä olis liian kipee saunoo ym..

Muuten kun tuossa taannoin kyselin nokkamukeista, niin ostettiin sit pari erilaista, ja suosikki on nyt Ainu mam -nokkamuki. Käytetään sitä venttiilin kanssa, ja poika juo siitä ihan onnessaan vettä! Hienosti tajuaa sen miten muki toimii, ja tykkää juoda:)

Mukavat illanjatkot kaikille! Turussa ainakin ihana kesäinen ilta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, nää sivut ei päästä mua millään kirjautumaan vaan joudun aina mennä sähkäpostiini tulleen linkin kautta niin se kirjauttaa mut suoraan.

Fanni,pahoitteluni. Ja sillä sun imetyksellä sä et ole kyllä vaikuttanut tuohon tuulimunaraskauteen, että kyllä oli typerä gyne kun alko sua syyllistää. Ja mitä pirua se hälle kuuluu mikä se lastes ikäero olis..

Me lähetään perjantai aamuna juhannuksen ja kesäloman viettoon. Ihanaa, 4 viikkoa koko perhe yhessä =). Mökkeillään molempien sukujen mökeillä, ollaan vuokrattu Ahvenanmaalta mökki ja sit käydään muumimaassa, puuhamaassa, lintsillä yms.

Meillä on huomenna 5kk neuvola viikon etuajassa. Eli siis huomenna poitsu 4kk 3vkoa. 2 vkoa sit paino oli 6,5kg ja pituus 64cm. Siks nää on näin lähekkäin ku ei sit seuraavaan kuukauteen olla maisemissa tai ei ainakaan tiietä millon ollaan.

Käytiin muuten ottaa kaikille punkkirokotteet, paitsi vauvalle, pitää olla 1v. Ei oo mitään ilmasia nekään, satasen per lärvi =(. Auts, vähän kirpasi.

Meillä on nyt maisteltu maissia, bataattia, kesäkurpitsaa, päärynäsosetta, persikkasosetta sekä luumusosetta. Luumu ja persikka ei ollu lainkaan suosittua kamaa, mutta nuo kasvikset tuntu oikein herkuilta. Mä en sitä perunaa edes jaksa alkaa yrittää, pari kertaa yritin ja toinen yökki niin pahasti. Kyllä se lapsi sitä sitten joskus alkaa syömään..ja nyt ajattelin ens viikolla ottaa porkkanan käsittelyyn niin siihen sitten sopii perunaakin hienontaa sekaan.

Ihan järjetön tavaramäärä on tulossa reissuun mukaan. Vaunut, esikoisen polkupyörä, matkasänky, monen monituista kassia...HUH!

Mä en oo vieläkään saanu aikaseks hommata ehkäisyä. Kohta käy vielä vanhanaikasesti...Kierukkaresepti odottaa tossa jääkaapin hyllyllä. Nyt mennään tällä aina yhtä luotettavalla keskeytetyllä yhdynnällä =)

Meillä on taas pari viime yötä herätty sen sata kertaa. Ja silti mä kukun täällä ku voisin olla nukkumassa univelkaa pois. Tyhmästä päästä kärsii koko muija.. Oon kyl aamusta iltakasiin asti ollu jatkuvasti liikenteessä niin nyt on ihana rentoutua rauhassa ku muu perhe vetää sikeitä. Ja juonpa tässä viinilasillista samalla =).

Tilasin just vaippavilperteiltä bumgeniuksia lisää kolme kappaletta, sit mulla on 6 bummaria ja 8 fuzzya. Tykkään molemmista. Tilasin vielä lisäimuja. Mä en oo vielä uskaltautunu öisin noihin kestoihin vaan käytän niitä ekokertiksia. Vuokrattiin Ahvenanmaalta oikein kunnon mökki missä on kaikki muut mukavuudet paitsi pesukone!!! Kääk, nyt tulee kertiskäyttöryöppy. Mua ahdistaa jo nyt käyttää jatkuvasti kertakäyttövaippoja.

Mä oon varautunu todella niitä punkkeja vastaan. Rokotukset on otettu, kaks erilaista punkkipihtiä on hommattu, valkosipulikapseleita aletaan syömään ja koiralle punkkipanta on laitettu kaulaan. Ja esikoinen jo nyt nauraa että tarkastetaanko taas tänäkin vuonna joka aamu ja ilta toisemme peppuja myöten niinku viime vuonnakin (ollaan joka vuosi oltu ahvenanmaalla). Siis joka reiän saa kyllä tsekata läpi.

Mukavaa juhannuksen viettoa kaikille ja toivotaan et pääsääntöisesti nautittais kuivasta juhannuksesta ettei jatkuvalla syötöllä satais!

Hantsa

Vierailija
64/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piti tulla vain Fannia tsemppaamaan, että eihän tuulimunaraskaus voi johtua mistään imetyksen jatkamisesta ;) Eikös tuulimunaraskaudessa sikiötä ole ollenkaan vaan ns. tyhjä munasolu on yrittänyt hedelmöittyä (tai jotain sinne päin). Toivottavasti kuitenkin saisit huojentavia vastauksia parin viikon päästä ultrasta :) Hantsaa lainaten, miten se gyne on kehdannut edes ääneen kommentoida sitä ikäeroa!

Muuta ei nyt kerkiä :) Hyvää juhannusta kaikille!!!

Vierailija
65/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kyyneleet tulee silmiin etenkin gynen asiattomien ikäerokommenttien takia. Oikein paljon voimia sinulle - ja mistä tietää vaikka vielä saisit iloisen yllätyksen seuraavassa ultrassa. Peukut pystyssä.

Omaa olotilaa edelleen ihmettelen ja kohta kai ihmettelemiseen väsyn...

Mutta nyt on pakko jättää kommentoinnit tähän ja toivottaa kaikille oikein hyvää ja toivottavasti aurinkoista juhannusta! Me lähdemme tänään saareen ja nyt pitää pakata niin kauhea määrä tavaraa, että näyttää siltä kuin oltaisiin menossa vähintään kuukauden reissuun sen sijaan, että ollaan menossa parikisi päiväksi omalle mökille.

Vierailija
66/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanni, pahoittelut että sait ikäviä uutisia ja kurjia kommentteja. Lääkärit on joskus niin törppöjä..:/ Minulla myös silmät ihan kostui, koitahan jaksaa.

Onnille kävin ostamassa lisää puurohiutaleita vielä kaupasta vaikka muut ostot hoidettiinkin jo eilen niin ei tarvi tänään mennä jonottelmaan kaljan ostajien kanssa. Meillä tuo kaurapuuro on kyllä uponnut niin hyvin ja mietinkin iltapuurojen antamisen aloitusta. Nyt syöty kaupan vellejä siitä asti kun alkoi öisin olla koko ajan nälkä. Tuntuu vaan et poika on aina iltapala aikaan sen verran poikki et onnistuukohan puuron syötöt ollenkaan, täytyy koittaa. Nyt taitaa heräillä toisilta torkuilta, joten täytyy lopetella.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa Juhannusta kaikille. Täällä Helsingissä ainakin vielä on ihanan aurinkoista. =)

T. Omppulin äiti & Onni 5kk 19pv

Vierailija
67/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

No täälläkin on tänään vähän parempi mieli. Tosin raskausoireet ehkä ilman raskautta ottavat hiukan päähän, mutta kyllä tästä nyt selvitään ja katsotaan parin viikon päästä sitten mikä se tilanne on. Ehkä se gynekin tarkoitti vain hyvää ja ajatteli lähinnä äidin jaksamista.

Siivosin aamulla koko huushollin ja nyt on pakkaamisen vuoro. Iltapäivällä lähdetään sitten ajamaan pohjoiseen. Onneksi se vie ajatukset muualle tästä keskenmeno jutusta.

Oikein kivaa juhannusta kaikille!

Fanni

Vierailija
68/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fannille pahoittelut ja jaksamista! Tuo gynen suhtautuminen on kyllä inhottavaa eikä sitä niin vain unohda.. Sain vuonna 2004 keskenmenon ja vieläkin tuntuu pahalta kun ajattelen silloin kätilöiden suhtautumista, käyttäytymistä ja sanomisia. Ei todellakaan tuntunu mukavalta maata tutkimuspöydällä lääkäriä ootellen, kun kätilöt vitsaili ja naureskeli vieressä.. Ei ole mitään syytä miettiä "mitä jos" koska siitä ei seuraa mitään muuta kun entistä pahempi mieli. Iso rutistus sulle Fanni!

Niin ja mun puolesta kirjottele tänne tuosta raskausasiastakin jos helpottaa! Vaikka onkin vauvapalsta, niin kuuluu meidän elämään paljon muutakin kuin vauvat. Mies sano, että mun työ on nyt olla Ainon äiti, mutta kyllä mä olen paljon muutakin. Tai ainakin haluan olla! Ja ite ainakin tykkään lueskella mitä teillekin kuuluu sen ohella mitä vauveleille kuuluu..

Neiti päikkäreillä enkä minä taaskaan ole saanu aikaseksi mennä nukkumaan.. Tai ees tehtyä mitään. Juhannus vietetään varmaan ihan kotosalla, kun ei näillä keleillä kehtaa mökillekään lähteä. Mun ja miehen molempien kaikki sisarukset tulee, niin heitä tapaillessa aika kuluu mukavasti. Ihanaa :)

Katkooko muilla näitä viestejä? Mulla tämän uudistuksen jälkeen tainnu jokaisesta viestistä loppu puuttua.

Nyt kun näitä teidän jännäämisiä tässä oon lueskellu, niin itellekki oon alkanu kehittää raskausoireita. Tuon kroonisen väsymyksen lisäksi nyt jonku aikaa on ollu etova olo. Tänä aamuna piti syödä, niin helpotti.. Toivottavasti en olis raskaana.

Tilasin eilen niitä bamboo douplereita ja folditteja, kun viime aikoina yövaipat ollu niin märkiä ja monesti läpikin tullu. Illalla käskin miehen laittaa kertiksen ihan vaan ettei taas tarttis peittoakin pestä. Palataan yökestoiluun kunhan ne imut tulee.

Päätä särkee, niin taidan imuroida ja heittää pyllyn vähäksi aikaa kallelleen ennen neidin heräämistä.

Mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille!

Hömppä ja Aino 4kk 3vk

Vierailija
69/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Joo olis meillä ollut painokontrolli, mutta unohdin mennä sinne, eikä sieltä kyllä soiteltu edes perään, että on aika jäänyt välistä..

Ostin muuten tänään sellasen reilun 1000 litrasen uima-altaan säästöpörssistä (eikä maksanut kun 30e :), ajattelin viedä sen mun äitin pihaan. Oonaa lähinnä ajattelin ja mun pikkusiskoa, että varmaan viihtyis siellä. On meinaan sen verran iso, että ihan aikuisillekin tarkoitettu, ettei pelkästään lapsille. :) Ja sitten ostin Oonalle uimapuvun, 80cm, kun 70cm oli ihan kauheen pieni.

Aattelin, että jos nyt kesällä tulis sellasia tosi lämpimiä ilmoja, niin meen Oonan kanssa altaaseen polskuttelemaan. :)

Mä niin haaveilen omasta talosta ja pihasta, mutta kun mies on oppisopimuksella tällä hetkellä töissä (loppuu 1,5v päästä), niin varmaa työpaikkaa ei sen jälkeen ole tiedossa, eikä mullekkaan ole mitään työtä vielä tiedossa tän vuoden lopulle. Eli vasta muutaman vuoden päästä vois alkaa kattella sitä omaa taloa. Tosin mies on kaikenmaailman lainoja, jopa talolainaa niin vastaan, että tuskin onnistuu sillonkaan..:(( Se on vaan niin kaikkea aina vastaan, mitä mä just haluaisin, niin oon miettiny sitäkin, että kannattaako tätä suhdetta sitten jatkaa, kun kumpikin haluaa niin eri asioita. Mies haluaa asua vaan vuokralla, mä taas oman talon, mies ei haluu enään yhtään lasta, mä taas haluisin vielä kaks jne.. Mä vaan niin vihaan asua kerrostalossa, kun ei oo sitä omaa pihaa just, missä sais rauhassa oleskella ja ottaa vaikka aurinkoa bikineissä jos siltä tuntuu. Eikä muutenkaan pörräis autoja ihan koko ajan tosta talon ohi..

Mut sit taas toisaalta en mä haluu jäädä yksin Oonan kanssa, kun ei siitä työpaikastakaan ole mitään tietoa, niin aika köyhää olis meijän elämä sitten. Nyttenkin tekee koko ajan tiukkaa ja rahaa saa nipistää joka jutusta. Mökki oltas vuokrattu juhannukseks, mutta kun ei oo sitä rahaa..Mihinkään ylimääräseen ei voi koskaan laittaa, paitti nyt sain tuon altaan kuiteskin ostaa kun ei ollu kallis..Mua niin harmittaa, kun toiset ostelee kaiken maailman hienoja juttuja lapsilleen ja muutenkin, ja ite ei voi koskaan mitään ostaa..:(

Sori nyt kun tuli näin omanapaista, mutta oli pakko tätäkin johonkin purkaa kun on niin huono mieli ja kaikki tuntuu menevän päin peetä..

Jadmiras ja Oona tänään 5kk. :)

Vierailija
70/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että miehes kanssa haluutte eri asioita. Munkin mies on kaikkia lainoja vastaan (ja jyrkästi), mutta asuntolaina kuitenkin otettiin v.2002 kun tähän ok-taloomme muutettiin. Nyt ollaan jo saatu koko laina maksettua pois, eikä muitakaan lainoja ole (eikä toivottavasti tule). Minä olen siis ihan minimituilla (yo-lakin sain esikoista odottaessani, ja siitä asti ollut kotiäitinä "vaan", esikoinen nyt 6v), mies nyt töistä kesälomalla, ja kesäloman jälkeen saa lomautuspaperit, joten pari kuukautta on aika kituuttelua, koska liitolta kyllä saa rahaa, mutta nyt on niin ruuhkaa, että joutuu pari kuukautta odotteleen! No, eiköhän pärjätä..

Olen kyllä ihan sun puolellas tuossa asuntolaina-asiassa. En ymmärrä mitä järkeä on asua vuokralla. Joka kuukausi joutuisi maksamaan vuokraa jonnekin "hukkaan". Jos taas ottaisi asuntolainaa (ja saisi asua omassa rauhassa, ok-talossa), niin voisi maksaa esim. vuokrarahan verran lainan lyhennystä, ja se raha siis olisi aina kotiinpäin - joku päivä talo olisi ihan ikioma! Lainakämppä kun on oma (tietyin rajoituksin vieläpä) vaan siihen asti kun jaksat vuokraa maksaa.. Toivottavasti saisit miehellesi tämän pointin perille. =)

Meillä muuten 2v poika käyttää nyt uikkaria kokoa 80cm. Ja 5v tyttö uimapukua kokoa 100cm! =) Liian iso uikkari kun ei pysy vedessä ainakaan päällä.

Nyt hommiin ennen kuin pikkuväki herää! Ja mukavaa juhannusta! =D

Vierailija
71/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA on tortai ja 1,5 tuntia niin saan ukon kotia!!!JEE! :) Eilinen oli ihan kauhee päivä, Kalle kitisi ja minä kitisin. Ja meillä on vaunuttelut nyt sitte vaunuteltu. Kalle ei enää yhtään malta nukahtaa sinne vaikka ois kuin väsyny, huutaa vaan. Pitää nähdä joka paikkaan, joten pitää testata rattaita nyt sitte. Onneksi parvekevaunuihin nukahtaa.

Fannille täältäkin pahoittelut, ja toivotaan, että sun luulot ois väärässä ja kaikki olisikin hyvin!

Jadmiras: Toivottavasti saatte osumaan ajatukset joskus edes yksiin miehenne kans. Ymmärrän niin tuon tympääntyneisyyden vuokra-asumiseen kerrostalossa. Me asutaan luhtitalossa, jossa on vähä sentään yhteistä pihaa tuossa, mut ei se korvaa omaa. Mut saa nähdä miten meidän nyt käy, että saadaanko lainaa ja oma talo.

Eikkuli: Miten meni Veikon uusintapunnitus?

Joo, ja minunkin puolestani saa kertoa täällä muitakin kuin vauva-asioita, koska tää on mullekki henkireikä ku saa jollekki vähä aina purkaa suruja ja iloja. :) Ei siis tarvi pyydellä anteeksi, jos tulee vähä asian vierestä. Mehän tosiaan ollaan niin paljon muutakin kuin äitejä ja meidän elämä on (ainakin joskus vielä tulee olemaan) muutakin kuin vauvoja. :)

Käyn tänään etsiin kaupoista, josko ois niitä "hellempiä" korvikkeita, niin pääsis testaan niitä, ku oon ihan varma, että tää imetys ei enää kauaa jatku vaikka haluaisinkin. No, onhan siinä korvikkeissakin hyvinä puolina se, että mieskin voi olla sitte paremmin Kallen kaa. Eikä tarvii enää jännittää imetystä julkisesti. Imetystä vaan hehkutetaan nykyään joka paikassa, että ku se ei jostain syystä onnistu tai jatku, niin tulee jotenkin epäonnistuja olo. No, ei se maailma tähän kaadu. Hei, millainen määrä pitäis saaha sitte maitoo soseiden lisäksi päivässä? Jos nyt kävis mulle niin, että korvikkeisiin pitäis siirtyä, niin tietäis...

Mut mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille! Ja aurinkoista tietenkin myös! :)

Amelie ja Kalle

Vierailija
72/114 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei satais koko aikaa, pahalt näyttää. Ei täks päiväks tännekä luvattu sadetta mut niinpä sitä vaa alko tulee taivaan täydelt :( Oltii käymäs mun isän luona ja ois kai sinne pitäny jäädä ku nii kivasti aurinko paisto ja oli lämmin...

AMELIE: meil juodaa korvikkei ja ruokien kans menee yleens näi: aamupalaks 180ml, lounaaks reilu puol purkkii kasvista ja 80ml, välipalaks purkki hedelmää ja 80ml, päivälliseks reilu puol purkkii kasvista ja 80ml, iltapalaks 200ml vellii. Jos ruoka-annos on pienempi ni laitan 100ml maitoo. Joskus menee yölläki 100ml. Keskikulutus vrk on täl hetkel 750ml ku viikon verran pidin kirjaa siitä :)

FANNILLE peukkuja, et kaikki menis kuitenki hyvi. Halin ruttaus sulle ja tuu sit kertoo uusii kuulumisii ku reissulta palaatte!

RAHASTA valitti vissii Jadmiras... Meilläki on aika huisi talolaina ja pari autooki. Lisäks pitää maksel kaik elämiset yms ja melkeenpä isännän palkasta menee kaik. Ylimääräst ei juurikaa jää ku pelkkä talon lyhennys on jo melkee 2000€! Mut usko pois, joskus se viä helpottaa, mäki yritän siihe uskoo ;)

Meiä vähiksel on parina päivänä meiän menoista johtuen unet ollu mitä sattuu, mut hyvin toi on mukan pysyny ja jaksanu hymyil :D Esikoine sit taas on vetäny pohjanoteeraukset käytöksellää :[

Isännäl oli eile aamul sanottu et se pääsee kesäks Turkuu töihi joten vois joka päivä ajaa sit kotii... ja muutaman tunnin pääst se asia jo muuttu ja niinpä tuo taas pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa ja suuntaa nokkansa kohti... jotain ja kauas :{ Voi helvetti sanon suoraan!!! Mä oon NIIN kyllästyny noihi reissuhommii!!!

Mut lähempä tästä purnaamasta. Josko laittas huushollin yökuntoo ni ei tarttis sit kukkuil taas kauaa. (Mä ku en voi men nukkuu jos kämppä jää mullin mallin ja joudun aamul siihe sekasotkuu heräämää.)

Kuten otsikko jo kertoi, HYVÄÄ JUSSIA!

Marlene ja vähis 4kk3vk

Vierailija
73/114 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi on pojan kanssa ulkona ja täällä ihana hiljaisuus. Välillä sen ihan unohtaa millasta se on, vaikka vaan yks lapsi onkin. Nyt on alkanut todella huomata pojasta sen, että kaipaa enemmän vaihtelua päiviinsä. Ulos pitää päästä jo enemmän ja jos erehdytään olemaan sisällä, kuten eilen kun ilma oli sateinen, niin ei sitä jaksa kukaan.=) Et tästä eteenpäin ei muuta ku hiekkalaatikon reunalle päivystään.

Reissuunlähtö koittaa ens viikolla ja mulla on jo iso lista kaikesta mitä pitää olla mukana. Jännittää se junamatka taas ihan kamalasti, mut kai se hyvin menee taas. Pitää vaan toivoa että Onni malttais nukkua ja että samassa vaunussa ei kukaan sattuis saamaan just sillon raivareita. Mut kaikesta huolimatta, ihana päästä eri maisemiin muutamiksi päiviksi.=) Mummulaan täyshoitoon ;)

Meillä oli kans ennen pojan tuloa miehellä tarkotus tehdä reissuhommia.. oli nimittäin bändi johon se kävi koesoitoissa ja niillä oli sit tarkoitus lähteä jonnekin ulkomaan kiertueelle. Mut onneksi mies sitten päätti lopulta ettei lähde sittenkään siihen touhuun.. Nyt varsinaisen työn vuoksi on reissussa noin 4krt vuodessa. Sanonpahan vaan, et vaikka sillon kannustin tekemään sitä minkä tuntee parhaaks ja itelle mieleiseks, niin nyt oisin kans melko kypsänä.

Nyt takas keittiöpuuhiin ja tekemään omenalettuja =)

- Omppulin äiti & Onni 5kk 20pv

Vierailija
74/114 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän sekoiltua eilen, kun oltiin miehen kanssa juhannusta juhlimassa ja tänne siitä jotain kummaa kirjoittelin yöllä..

Vierailija
75/114 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olette palanneet juhannuksen vietosta koneiden ääreen?

Meidän juhannus meni oikeen kivasti, lukuunottamatta mun perjantai-iltaista pimahdusta anoppilassa. Kalle ei malttanut missää vaiheessa tissiä ja oli jo varmaan viides kerta ku anoppilassa yritin ja ei kelvannu, ja minulle paha mieli, ku toinen torjuu tissin ja sitte anoppi siihen kyseleen, että miksi oon niin vaisu, että eihän oo raskauden jälkeinen masennus, niin minä pillahdin sitte itkuun siinä appivanhempien nähden, että ku ressas niin se kallen imetys taas... huoh. No heti ku kotiin mentiin, niin huoli tissin ja hyvä yö päälle, ku vaan neljä imetystä. Ja tänäänkin riitti yhessä välissä ihan lypsää asti tissistä, että kyllä sitä maitoo pisaa vaikka välillä usko tisseihin loppuukin.

Aloin silti kokeileen sopivan korvikemerkin löytämistä, että on hätävarana kaapissa tai jos joskus loppuis maito omista hinkeistä tms. Semperistä helahti koko naama ihan punaiseksi ja puklaili koko loppuillan. ELi ei sekään...Tutteli Omneoo ei löytyny mistään kaupoista, että kai se sitte on seuraavaksi ne apteekin korvikkeet testissä. Soittelen huomenna neuvolaan, että mitä he meinaavat.

Ja nyt torstaina annoin persikkaa ja naama ja kaula ihan punaiselle "ruvelle". No jospa ois vaan herkkyyttä.Testaan joku päivä uudestaan. Mut nyt Kalle raapii koko ajan kaulaa ja korvaa...voiko olla korvatulehus vai raapiko se sitä ihottumaa ja huonolla koordinaatiolla osuu korviin? ihan vaan bebantheniä oon laittanu niihin vähän väliä ja se auttaa aina hetken. Pitäis olla jotain tujumpaa voidetta kyllä. oliskohan sinkkivoiteesta hyötyy?

Minä oon kyllä ihan ulalla, jos Kallesta tulee allergikko, ku ei meidän perheessä kukaan oo ollu koskaan mikään himoallergikko. Toivottavasti ei ois maitoallergiaa vaikka pahasti siltä nyt näyttää. Luojan kiitos, olen voinut imettää näinkin pitkään.

Tällä hetkellä soseista Kalle voi syyä perunaa, porkkanaa, parsakaalta, päärynää, luumua ja maissia. Mango, kukkakaali ja persikka ei oo käyny. Mitäs sitä sitte testais? jotain marjaa? Ja pitäis ne puurotki alotella, en oo vielä uskaltanu. Onneksi ei maha oiretta sillee kuitenkaan tuu vaan ihoreaktiot vaan.

Ja rattailla yritettiin testata viikonloppuna, mut KAlle oli niin väsyny jo sillon, että huuto vaan tuli. Huomenna uudestaan kokeilen. Ku vaunukopassa ei suostu enää oleen. Pakko kyllä saaha se tottuun rattaisiin, että pääsen edes jonnekkin viikollakin ku mies on töissä ku ei mulla vielä oo sitä ajokorttia, niin oon ihan neljän seinän sisällä jos KAlle ei suostu rattaisiinkaan...eihän me päästä edes ulos kunnolla sitte muuten. Huoh.

Ja mieskin lähti taas töihin ja yksin siis torstaihin asti ollaan....

VAlitusta, valitusta...nyt vaan pännii. Tuun huomenna ilosemmalla mielellä. Anteeksi.

Mukavaa viikon alkua kaikille! :)

Amelie ja Kalle

Vierailija
76/114 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissu meni ihan kivasti.... mitä nyt mies tiputti eilen kännykän järveen ja esikoinenkin tipahti veneestä. Poika tuli ylös, mutta kännykkä ei osannut uida.

Amelie, vilkaisepa Kallen korvantaustoja. Meidän atoopikoilla (eli kaksi pienintä) nuo ovat auki ja kutiavat. Pojalle olen laittanut tuonne ihan perusvoidetta ja sinkkivoidetta ja nyt ovat taas ok, mutta tuossa pari viikkoa sitten oikein hätkähdin huomatessani ison veritahran lakanoissa. Poika oli raapinut korvantaustat auki, mutta ainakin meillä tuo sinkkivoide auttoi. Allergian kanssa on kyllä ihan huuli pyöreänä välillä vielä vuosienkin jälkeen... Mutta toisaalta tuon kanssa oppii olemaan - toivotaan kuitenkin, että Kallella olisi vain kypsymättömyyttä ja tottumattomuutta nuo raektiot. Matilla taas on otsassa ihottumaa ja tuota sitten yritän selvitellä onko jokin oire vaiko vain yleistä atooppisen ihon kuivuutta. Ja tytöllä rosi huonoihokausi menossa....

Ja minä osaan taas vain paasata allergioista, tylsä ihminen...

Hyvää viikkoa kaikille. Meillä on tänään 5kk neuvola, palaan sen jälkeen kertomaan kuulumisia.

Vierailija
77/114 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään koitti taas paluu arkeen, miehen lomautusviikot ohitse ja nyt 2 viikkoa töitä. Sitten alkaa vissiin ehkä kuukauden loma ja päälle vielä 2 viikkoa lomauutusta. Ehkä siis :)

Meillä oli oikein rauhallinen juhannus, oltiin mun siskon luona saunomassa ja grillaamassa. Kerrankin myös meidän yhteensä 5 lasta olivat kaikki oikein hyvällä tuulella ja aatto tuntuikin suorastaan lomalta :) Klo 20 tultiin jo kotiin ja molemmat neidit simahtivat heti yöunille.

Viimeksi kun mies oli sen parisen viikkoa töissä, niin mullahan oli luksusta täällä kun molemmat neidit nukkuivat samaan aikaan päikkyjä 2-2,5h. Heti kun mies jäi meidän kanssa kotiin niin aamut ovat alkaneet normaalia aikaisemmin klo 7 ja Emmalla on ollut päikkärit ihan kateissa. Puolen tunnin pätkiä vaan nukkunut. Nyt kun mies meni töihin, niin kello on kohta 8 ja molemmat lapset täydessä unessa ;) Saan siis rauhassa juoda aamukahvia. Menin itse jo eilen klo 21 nukkumaan, niin ei enää pidemmälle riittänyt unta.

Nyt taisi sitten kesäkin alkaa :) Koko viikoksi luvattu aurinkoista ja huomisesta alkaen hellettä. Täytyy siis suunnata eväiden kanssa rannalle monena päivänä. Nyt kesällä on helpompi lähteä uloskin silleen ettei tarvii aina miettiä Emman päikkäriaikaa. Nimittäin muistin taas eilen vaihteeksi että meillähän on Emmalla kantoliina ja Manduca-kantoreppu!!! Manducaa en ole käyttänyt kertaakaan aiemmin ja eilen se koeajettiin. Emma oli ihan tohkeissaan siellä, tä-tä-tä vaan kuului ja muutenkin mahdoton höpinä :)

"Puhuuko" teidän muiden lapset jo tavuilla? Emma aloitti tosiaan pari päivää tuon tä-tä-tä höpinän. Ida aloitti sen aikoinaan 6kk iässä ja silloinkin terkka oli ihmeissään että noinko aikaisin jo? Mutta kyllähän tuo Emma onkin enemmän "puhenaisia", kääntyilykään ei edelleenkään nappaa :) Eikä ole kyllä minunkaan puolesta kiirettä, yöunet siinä vaan menee moisesta taidosta ;)

Mites Minnin tytön sosekokeilut ovat sujuneet? Hävisikö ihottuma?

Emmalla on huomenna se 5kk-isineuvola, perjantaina tulee sitten 5kk täyteen. Kaippa tässä edelleen rintamaidolla jatketaan :)

Palailen viimeistään huomenna kertomaan neuvolakuulumiset...

MiaMik ja Emma kohta 5kk

Vierailija
78/114 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisestihan se meni, ainoastaan ajomatka, joka venähti kaikkien pysähdysten kanssa n. 6 tunniksi, otti kaikkien voimille. Oltiin mun isovanhempien mökillä isommalla joukolla sukulaisia. Ihan mukavaa kyllä oli, ja väsymyksestä huolimatta maisemanvaihdos teki hyvää:)

Tosin reissun aikana poika keksi, että kun illalla nukahtaa n. klo 20, ja ei syö yöllä, niin sit n. 4.30 on jo hyvä aika nousta ylös! Oon kyllä ihan raato, kun ei noin aikaiset aamut ihan ole inhimillisen tuntuisia... Toivottavsti tää on jokin nopeesti ohimenevä vaihe:)

Amelielle jaksamista Kallen ruokakokeiluiden ja ihottuman kanssa! Siinä mielessä tiedän miltä susta tuntuu, että meidänkään suvuissa ei oo mitään allergioita, ja nyt pojalla tosiaan epäillään maitoallergiaa, mahdollisesti jotain muutakin... Ihan sekaisin näiden juttujen kanssa on, ja kun imettää ja antaa sosetta pojalle, niin pelissä on hirmu monta muuttujaa. Siinä sitten miettii et mikä on seurausta mistäkin... Meil alkoi nyt 2. vko maidoton-munaton-kokeilua, ei ainakaan täyin oo oireet (eli se oksentaminen) helpottanu, mut en edes tiedä minkä aikaa se voi ottaa et auttaa. Vaunuviihtymättömyyttä oli meilläkin. Mut vaihdettiin kanssa rattaisiin, ja on jossain määrin helpottanut. Tsemppiä sullekin, ja rohkeesti vaan ulos:) Meillä auttoi "siedätyshoito", eli kun tiesin pojan olevan melko väsy pistin rattaisiin usemapana aamupvänä samaan aikaan, ja mentiin kävelee... tottui sit olemaan siellä, eikä enää ala niin paha huuto kun rattaisiin "joutuu".

Noista marjasoseista oon ymmärtänyt, että esim. ruusunmarja, vadelma, mustikka ja puolukka ei ole sitä eniten allergisoivaa sorttia. Meillä on noita kaikkia syöty ihan hyvin.

Meil sanottii neuvolassa, et allergioiden mahdollisuuden kannalta riisipuuro olis melko turvallinen aloituspuuro. Kai me sitten sillä aloitetaan ensi viikolla.

Ihanaa olis päästä ulos makoilemaan! Toimiskohan ihan tavallinen sateenvarjo tarpeeks hyvänä varjona vauvalle? Millaiset systeemit teillä on jotka käytte enempikin rannalla tai viihdytte auringossa vauvan kanssa? Tai siis että ite auringos ja vauva varjossa:) Tulipa sepustus.

Vierailija
79/114 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin näyttään lääkärissä ihottumaa, ku ihan raapi jo verille sitä ihoa rintakehästä ja voi höh, ku tuli höntti olo äidille siellä. Tuli vähä sellanen fiilis lääkärin puolelta, että miksi sää tervettä lasta tänne tuot. Selosti, että lapset ovat herkkiä alussa ja iho-oireet on normaaleja soseista ja ei saa lopettaa sen aineen antamista, joka oireita antaa vaan kokeilla siedättää lapsi siihen. Ja korvikkeisiin sanoi, että kokeilee vaan vaikka naama lehahtaa punaiseksi, jos ei kovin vatsavaivaa tuu. No testaan nyt uudelleen läpi nannin ja tutteli plussan. Tutteli omneoo en löytäny mistään, mut nannilla oli kans joku hypoalleginen (tms) jauhe, mut 9.90e maksoi törppö ja kaks viikko avattuna säilyy, joten en ota kyllä testiin sitä vaan. Sitte vasta jos oma maito loppuu. Ja sitte sanoi, että jos kaupan korvikkeista ei löydy sopivaa niin sitte uudestaan lääkäriin.

Ja katsoi se korvat (ei mitään) ja käski laittaa ihottumaan hetkellisesti korkeintaan viikon ajan kortisoonia (0,5%).

Eli ei oikeestaan mitään hyötyy koko käynnistä paitsi se, että ei ainakaan korvatulehus oo. :)

Sanoi, että jos ois maitoallerginen niin lapsen pitäis olla tuskallisen kipeä mahastakin... Ajattelin silti, että pitäiskö kokeilla itse olla maidoton dietiillä se kaks viikkoo... Kallella kuitenkin on sitä yölevottomuutta aina imetyksen jälkeen. Ähkii ja sitte päästää paukun ja rauhouttuu...mut toisaalta tätä ei oo joka yö. Tuskin on mun maidonjuonnista häneen vaikutusta...

Joo, ja huomenna aloitetaan siedätyshoito rattaisiin. :D

Ja tänään ajattelin kokeilla ruusunmarjaa. Ja jossain vaiheessa viikkoa vois kokeilla sitä puuroo...aloitan tattarilla.

Kaikki nyt kertoon ne juhannuskuulumiset! :)

Amelie ja Kalle

Vierailija
80/114 |
22.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus lusittu ja arkeen totuttelu alotettu taas. Mentiinkin mökille vaikka kelit ei mitkään parhaat ollu, kivaa oli. Neidille kylläkin nuha tuli sillä reissulla, yskii ja on räkänen. Huomenna neuvola, niin saa tätsy siellä kattoa korvat. Vähän on itkuinen ollu nyt päivällä, mutta ei kovin kipeän olonen kumminkaan.

Mun krooniseen väsymykseen ja hiustenlähtöön löyty syy, minkä tiesin kyllä jo mutten saanu aikaseksi hoitaa asiaa. Kävin siis pari viikkoa sitten kilpirauhaskokeissa, kun lääkitys puolitettiin jälkitarkastuksessa ja tuolloin lääkäri epäili että sen vois jopa lopettaa. No, TSH on 85,jotain (pitäis olla alle 4) ja T4V 5,31 (pitäis olla yli 7,5) eli suomeksi sanottuna arvot päin persuuksia. Lääkäri jopa epäili, että olisko joku virhe, kun niin korkea tuo TSH. Eilen sanoin miehelle, että taidan leikata hiukset, kun varmaan puolet tippunu viimesen kuukauden aikana pois, onneksi ei VIELÄ kaljuja kohtia ole näkyny. Kiva, ku tullu tämmönen liuhuletti. No, nyt tuplaan taas lääkityksen ja kuukauden päästä kontrolli. On tuo niin tympeä riesa, että.

Tänään vuosipäivä, 7 vuotta on kimpassa miehen kans pyöritty. Kyllä se aika kiitää.. Aateltiin juhlistaa 7minuutin hiljaisella hetkellä ;)

Huomenna 5kk neuvola, niin sitten tiedetään taas vähän miten kuukaudessa on kasvettu ja kehitytty. Tuun huomenna kertomaan neuvolakuulumiset.

Neiti ei taas oikein lattialla viihdy, niin aletaan lukemaan kirjaa ja sylittelemään josko sillä rauhottus. Sori omanapaisuus, huomenna kommentoin.

Hömppä