TAMMIVAUVAT KESÄKUUN LOPPUUN
Kommentit (114)
Tiitinen, lisäsin sut tuohon ekan viestin listaan.
Tultiin aamupäivällä reissusta, vietiin isot pojat mummulaan... kovin on rauhallista, mitä nyt pieni aika levoton, kun ei tahdo saada helteellä nukuttua. Lisäksi nyt on alkanut niin mahdoton punnaaminen ettei poika millään tahdo pysyä paikallaan vaan aina ensin mahalle ja sitten yritetään puskea nenä maassa ja pylly pystyssä eteenpäin.
Oma olo edelleen varsin epäuskoinen... kuitenkin sen verran selkeät on nämä merkit etteinuutta testiä tarvi hakea... Sinänsä hyvä, että osui nämä helteet mummulavierailuun, sai janot ja väsymykset helposti selitettyä. Muuten samoja oireita kuin edellisestäkin, tytön riisikakut maistuvat tosi hyviltä... etenkin appelsiinimehun kanssa.... ja ihanaa, kun pian alkaa mansikkasesonki!
Kalle simahti jo varttia vaille kaheksan, joten omaa aikaa siis. IHANAA. Silti se nukkui tänäänkin puoli kahdeksaan vaikka meni eilenkin nukkuun samaan aikaan. Toivotaan, että herää huomennakin vasta sitte. :)
Meinaa pukata vauvakuumetta, ku katjalah ja muutki vauvaa odottavat kertoo tuntojaan. Kalle on jo niin iso poika ku nousee konttausasentoon ja ketkuttelee siinä itseään, että tulee sellanen olo, että tahtoo taas sellasen ihan pikkasen lutusen syliin. :)
Minni- Millasen kantorepun tilasit?
Onko kellään sitä hug-a-bub liinaa?? Mulla on alkanu sillä tuleen selkä kipeeksi...Johtuukohan siitä, että Kallella painoa tullu lisää vai mun omista hartioista jotka on ihan jumissa muutenkin? Kokeilin tänään meidän kökköä Emma kantoreppua ja silläkin kyllä tuli... Pitääkö tässä rueta vielä ostaan parempi rintareppu...?
Kallella oli nyt tänään koko päivän vaan kestot, eli ekaa kertaa kestoiltiin koko vuorokausi.. :) Ja nytkin on toinen yövaippa testissä. Mitenhän ku mulla on nyt kuorena hahtuvat niin mitenhän ihan noi ruskovillan villikset pitäis yövaipan kosteuden?
Täälläkään ei oikeen viihdytä lattialla itsekseen...pitää koko ajan viihdyttää herraa tai sitte sylissä. Varmaan ku tahtoo nähä koko ajan kaiken ja turhautuu, ku siitä konttausasennosta ei päästä vielä eteenpäin vaan siinä vaan ketkutetaan. :) Ihanan näköistä.
Katjalah, minä puutun listasta (Omppulin äiti 25v, p01/09, Helsinki
Kukas kyseli puurohiutaleista? Pikakaurahiutaleet on pienimpiä ja menee tosi sileäksi, samoin elovena plus.
Kantamiseen on pakko sanoa, että meillä on Manducan kantoreppu ja se on todella hyvä. Kannattaa käydä jossain vaikka kokeilemassa jos on mahdollista. Sen kanssa voi käydä vaikka kuin pitkällä lenkillä eikä ota selkään ja hartioihin kun paino jakautuu niin tasaisesti. Onnikin tykkää siitä tosi paljon. Ihan hellesäälläkin pysyi mukavana eikä hiostanut pahemmin.
Me palattiin tänään reissusta ja meni hyvin junamatkat. Onni oli niin hyvällä tuulella ja jopa nukkuikin hyvin junassa ollessa. Ainoa kurja juttu oli se kun välillä piti olla Mummun ja Papan kuumassa autossa.
Nyt kun kotiin tultiin, niin Onni kävi ekan kerran koko asunnon läpi ryömien. Tähän saakka pysynyt melko pienellä alueella, mutta nyt mentiin ja lujaa ihan joka paikkaan.
Hampaita täällä ei oo vielä. Onni jyrsii ihan kaikkea jo kolmatta kuukautta, mutta edelleen odotellaan. Kuolaa riittää.
Hyppimisestä joku kyseli myös. Onni alkoi pomppia joskus 3kk+ muistaakseni ja sitten saikin pomputtaa ihan koko ajan.=) Meillä on ollu ihan alusta asti melkonen elohopea täällä. Just mietittiin että millanen tuholainen Onnista vielä tuleekaan kun nyt on tollanen touhuaja ja menijä. Huh.
Mut nyt mentävä antamaan miehellekin hieman enemmän huomiota kun Onnikin jo nukkuu. Iltapusunkin saa antaa pitkästä aikaa.=D
T. Omppulin äiti & Onni (ylihuomenna 6kk)
Mökkeilty on parin viikon ajan niin täällä mantereella kuin Ahvenanmaallakin. ja tänään oli Muumimaapäivä ja illalla tultiin kotiin. Tosi ihanaa reissata ja molemmat lapset on ihan huippu matkustajia =). Matkustelusssa taitaa parasta kuitenkin olla kotiin tulo.. Ja täällä rehottava nurmikko ja rikkaruohot kasvaa pisin kukkapenkkejä. Muutaman tunnin nyt illalla sit nypinkin niitä. Erittäin mukavaa ja terapeuttista. Vieläku oppis kunnolla tuntemaan ne kukat niiden rikkojen joukosta, ettei niitä kukkia tulis revittyä niinku hetki sitten vahingossa tein. Onneks naapuri tuli jutustelee ni huomas!
Meillä pojalla on nyt ikää 5kk ja 4 päivää. Oltiin vajaa 2 vkoa sit 5kk neuvolassa ja mähän tosiaan o´lin ajatellu täysimettää sinne 6kk asti, mut jätkän paino oli noussu kaikki hurjat vajaa 100g kuukaudessa, joten terkka kehotti antaa kunnolla ruokaa vaan! No siitä päivästä lähtien poitsu vetää aamuin ja illoin puoltoista desiä puuroa sekä päivällä yhden purkillisen kasvissosetta ja yhden purkilliset hedelmäsosetta. Ja sit tissimaitoa. Nukkumaan ei kyllä oo yhtään sen paremmin alkanut, mutta nyt riittää taputtelu ku aikasemmin nälkäsenä söi tissiä jatkuvasti. Olihan se paino aikasemmin aina noussu 500-700g mut nyt ei sit ollu eli ei se maito sit enää riittäny. Nyt ihan parin viikon aikana on liikkumisessa tapahtunut ihan hurja muutos. Kääntyilee jo ihan miten haluaa ja liikuskelee hieman ja mahallaan ollessa on jatkuvasti peppu pystyssä ilmassa. vaunuissa punkee ittensä väkipakolla istuma-asentoon. Liekö ollu aikasemmin verensokerit niin alhaalla ettei oo jaksanu... No vitsi vitsi, en mä nyt sentään NIIN uuvatti lapsen syöttäjä oo ollu!!
Reissussa tuli syötettyä paljon noita valmisruokia, mut nyt kotona teen kyllä itse. sormet syyhyten odotan =).
Enkelinäiti, olipa kiva lukea iloisesta viestistäsi, onnea tulevaisuuteen rutkasti!
Katjalah se taisi olla plussannut, onnea sinnekin!!
Öitä,
Hantsa
Pitkään lueskelin keskusteluja kantorepuista, ja lopulta päädyin Beco -merkkiseen. Manducaa paljon kehutaan, mutta itse en halunnut sitä, koska siinä on kuulemma aika matala se selkäpaneeli. Becossa pitäis olla hiukan korkeampi, joten menee sitten paremmin isommankin kanssa. Hug-a-Bub -kantoliina meillä myös on, ja jonkin verran ollaan sitä käytettykin, mutta nyt haluan (lisäksi) jonkin nopeamman/helpomman systeemin. Vaikka ei sen liinankaan kanssa nyt kauaa mene, kun sen ympärilleen kiepsauttaa, eikä se ole edes vaikeaa, mutta jotenkin se vaan vaatii vähän enemmän.. Ja sitten jos vaikka vaan kokeilee, että viihtyiskö vai ei, ja sit ei viihdykään, niin on taas liinan avaaminen ja laskostaminen (sillähän on pituutta sen about 5m, muistaakseni). Joten reppu vois siis olla kivan näppärä. Liinailu on kyllä muuten ollut mukavaa, paino jakautuu tosi hyvin, joten mulla ei oo paikat tullu kipeeks. Niin, ja näillä helteillä liina on kyl liian kuuma.
Just maksoin uudelleen tilaamani repun, ja todellakin toivon, että nyt saan rahoilleni vastinetta! Hiukan elättelen vielä toiveita, että jospa se ekaksi tilaamanikin reppu tulisi, mutta epäilen.. Tätä kun ei Suomesta saa (paitsi vihreä sammakko -sivuilta, mutta ihan ökyhintaisena..), niin varmasti löytyisi toisellekin repulle käyttäjä.
Nyt saunaan, vihdoin, muksut kun nukahtivat. Mulle jää aina kylmä sauna.. toivottavasti edes lämmintä vettä olis vielä (padasta kun tulee lämmin vesi, lämminvesivaraajaa meillä ei ole..).
Täällä mää vaan valveksin, kun ei uni tuu, vaikka kaikki muut onki jo nukkumassa..Kostautuu sitten aamulla. ;)
Amelie: Mulla oli se hug a bub-kantoliina, mutta tuli kanssa selkä kipeeks, niin myin sen huutiksessa pois..Nyt on käytössä baby bjornin kantoreppu, mutta siinäkin tulee hieman selkä kipeeksi, mutta ei niin paljoa.
Meillä on kanssa käytössä ne pikakaurahiutaleet, mikrossa laitan sen ja teen aika paksua, jotta voin lisätä kylmää maidonkorviketta sekaan. Siitä tulee aika sileetä ja Oona sitä tykkää kovin syödä. :)
Kiva kuulla, että Omppuli äidin Onni liikkuu jo noin paljon. :) Ja Onnihan on jo 6kk kohta!!! Kauheen äkkiä menee tää aika!
Meillä pysytellään vielä aika lailla jumppamatolla, välillä saattaa kävästä lattian puolella, mutta matolla on kivempaa kun kaikki lelut on siinä. :)
Joku puhui pomppimisesta, niin täällä sitä ei olla vielä havaittu. Seisoa tykkää sylissä, muttei pompi.
Oona viihtyi tänään ekaa kertaa ittekseen lattialla jopa puol tuntia, normaalisti viihtyy vaan vartin korkeintaan. Pyllyä punkee ylöspäin ja naama lattiassa ja siitä potkii itteensä eteenpäin, hauskaa kateltavaa. :D Ja konttausasentoon punkee jatkuvasti, tosin siitä ei pääse mihkään suuntaan.
minni: Tällaisen tekstin löysin sieltä vihreän sammakon sivuilta: "KOMMENTTI HINNASTA: Monien mielestä Becon hinta on korkea Suomessa ja edullisemmin saisi tilattaessa esimerkiksi Englannista tai USA-sta. Tämä ero ei johdu meidän ylenpalttisesta rahastuksesta, vaan korkeampi hinta perustuu pohjoismaiden huomattavasti korkeampaan verotukseen. Tästä johtuen, Becon jälleenmyyjät Euroopassa ovat allekiroittaneet sopimuksen, jossa myynti oman maan rajojen ulkopuolelle on kielletty. Jos tätä sopimusta ei noudata, menettää Becon myyntioikeuden. Yleisesti ottaen, Beco satsaa erityisen paljon laatuun ja siksi kaikki reput käsinommellaan USA-ssa, eikä halpatyövoimana muualla. Repussa on myös paljon yksityiskohtia ja erikoisuuksia, jotka nostavat hintaa verrattaessa enemmän pelkistettyihin reppumalleihin."
Mietin, että jos tuosta löytyisi syy, mikset ole saanut tilaamaasi tuotetta?
Nyt on kyllä pakko koittaa alkaa nukkumaan, etten aamulla oo täällä ihan silmät ristissä. Jotenkin mulle tuli se tunne,kun raskausaikana olin yötä myöten koneella, kun ei saanut unta, eikä ollut muutakaan tekemistä. :)
Jadmiras ja Oona 5kk11pv
Nousin jo klo 7 ihanaan hiljaisuuteen juomaan pari kupillista kahvia :) Eilen kun Emma heräsi kans jo 7 niin en saanut kunnolla muka edes kahvia juotua. Hääräsin niin pitkin ja poikin et koko ajan unohdin mukiani sinne ja tänne ja lopuksi kahvi olikin aina kylmää. Ja ei se kylmä kahvi kyllä kaunista ;)
Meillä on hug a bub ja se manduca. Molemmat aivan loistavia, kun vaan jaksaisi käyttää ;) Liinaa käytin viimeksi Etelän matkalla ja ei ole tullut paikat kipeäksi. Ärsyttää vaan se sitominen hikipäässä ja se purkaminen, huh. Manducaa olen nyt käyttänyt. Mutta, mutta, saako muut sen niskan takana olevan jutun laitettua itse kiinni? Mä en saa millään sitä itse, kädet ei vaan siihen taivu ei sitten millään. Voisi tietenkin yrittää vähän säätää niitä kireyksiä sun muuta jos se auttaisi. Ja Emmahan on niin hikiKalle ettei toivoakaan näillä keleillä että voisi noita käyttää. Helteet senkus jatkuu täällä päin :)
Mä tein esikoisen puurot aina Nalle-hiutaleista, vaihtelun vuoksi niitä löytyi kolmea eri sorttia kaapista (ja edelleen löytyy).
Emma ei kääntyile, mutta jestas sitä menon määrää peruuttaen. Lattialle kun laittaa niin joko alkaa heti mennä mahallaan ympäri tai sitten lähtee peruuttelemaan. Toissapäivänä neiti katseli ensin pitkään tuossa matolla digiboxia, sitten lähti peruuttamaan sitä kohti ja kävi laittamassa sen päälle. Yhtäkkiä siinä luki Hello, Load :) Ja sitähän oli sitten kiva katsella kun kirjaimet vilkkuu.
Emma ei ole onneksi vielä tajunnut hyppyyttämistä, mutta sylissä seisominen on oikein mieluista :)
Mites teidän muiden pelkät tissuttelijat syö näin helteillä? Emma syö tosi huonosti. Tuntuu että ottaa vain sen verran tissiä, jotta saa janon sammutettua ja taas on pitkään ilman. Ehkä kerran koko päivän aikana syö silleen kunnolla ja toisen kerran yöllä. Luulisi että se nälkä tulisi sitten yöllä ja kun on viileämpääkin, mutta ei ole yhtään tiheämmin yölläkään syönyt. Vähän vaan huolettaa kun sitä pituutta ja painoa oli tullut viimeksi niin huonosti.
Minni, kyllä sä varmasti rahasi saat takaisin jos he eivät lähetä sitä kantoreppua! Ota vain rohkeasti sähköpostilla yhteyttä tai luottokunnan kautta jos Visalla maksoit?
Emma nukahti eilen klo 20. Klo 5.15 heräsin siihen kun ähinä ja puhina kuului pinniksestä. Nostin sitten tissille ja siinähän tuo vaan naureskeli, muutaman imaisun otti. Nostin neidin takaisin omaan sänkyyn ja sinne hän jäi killittelemään ja naureskelemaan. Nukahdin kyllä itse heti takaisin, mutta muutaman kerran havahduin hereille. Siellä se neiti ihan hiljaa vaan kekotti pää pystyssä ja kuikuili mua :D Meillä on pinnasänky siis silleen vähän niinku jalkopäädyssä. Nyt kun klo 7 heräsin niin nostin taas tissille ja neiti söikin sitten hyvin ja jatkoi uniaan.
MiaMik ja Emma 5kk
Avasin koneen ja kitinä alkoi.... eli ilmoitn vain, että päivitin Omppulinäidin listaan. Vieläkö joku puuttuu?
Meil ei oo liinaa eikä reppuu. Ei ollu esikollakaa ja hyvi tultii toimee ilman. Tosin se saattais ol näppärämpi ko kaukalo tai rattaat... Mut mul on ainaki nii huono selkä jo valmiiks, et en taida ryhtyy.
Oli pakko koittaa et hypitäänkö meil ku ottaa seisomaa sylii ja nii vaa alko pomppimaa :) Matolla kääntyillää vinhaa vauhtia ja yleens ollaa jo pia paljaal lattial. Kontillee ei yritä eikä mul oo ollenkaa kiire sen kans :)
Eile ja tänää on ollu pirun kiukkune koko päivän, aamust alkae. Hampaita varmaa purnaa ku vaikenee heti ko saa suuhunsa jotaki. Kauheeta huutoo koko ajan :( Onneks yöt nukkuu silti hyvin. Mut emmä ala sylissäkää viihdyttää koko aikaa ku ei oo kert toist käsiparii huushollis ni en ees pystyis. Ja räkimään oppi viikko sitte... hitto soikoon ku ruuatki lenti eile pisi pitki. Oli mun vaatteet, häne vaatteet, sitteri, lattia... sit ku katoin vähä tuimasti ja sanoin "ei", alko alahuuli väpättää ja muuttu punaseks koko mini-ihme ja sen päiväne huuto. Ku äiti sano pahasti. Herkkis :)
Kyl oma olo on taas kerra nii sisäkkö-lastenhoitaja :( ei mitää omaa elämää. Tää on oikeesti nii masentavaa. Mä en oo nyt yli viikkoon poistunu kotoo ku neuvolareissun ja kerran kaupas. Tietty pihal ollu mut koto kuitenki. Meiä äite lupas tänää ottaa pojat jos haluun jonneki mut mahdank mä jo pia pelätä ihmisii ku ei niit missää nää ikin?? :) Kirppiksil vois lähtee mut yksi ei huvittais.
Meiä piti miehe kans kahestaa men lauantai sellasee lomakohde-esittelyy ja käydä samal kirppareil Turus ja jotai. Mut meiä äite ol unohtan sen ja sopinu muuta menoa viikonlopuks joten eipä nyt sitte päästäkkää :( ÄH! Hitto hemmetti ku ei oo ketää ku pitäis ikin muksui. Mitä vanhemmaks mä tuun, sitä enemmä mä kaipaan itelleni sisaruksii (oon siis ainut lapsi) joille vois puhuu ja nähä ja... tiäks te? Se ois ihanaa.
Nyt taidan men värkkää vähiksel jotai sapuskaa ja koittaa josko sais sen päikkäreil. Meiän pitkät päikkärit on kans vaihtanu muotoaan moniksi lyhyiksi :( Liekö syynä hampaat vai helle...
Mukavaa päivää (ja edelleen lämmintä) kaikille!
Marlene ja vähis 5kk
Joo, tuo tekstinpätkä ilmestyi sinne sivuille jokunen aika sen jälkeen kun olin kysellyt vihreä sammakko myyjältä, että miten niillä on niin kallis hinta, kun ulkomailta saisi tilattua edullisemmin. Eli tein tilaukseni jo ennen kuin tuota edes missään mainittiin. Eikä se englantilainen myyjä ainakaan mitään tuollaista maininnut (vaikka sinnekin sivuille tekstinpätkä ilmestyi myöhemmin), joten olettaisin, että se ei ole syy. On kyllä typerää, että kun Suomessa on yksi Beco jälleenmyyjä, niin sen takia suomalaiset eivät saa tilata reppua ulkomailta, vaikka ulkomailta saisi halvemmalla (kiitos siis vihreälle sammakolle..). No, hätä keinot keksii, ja tilasin nyt siis repun ulkomailta asuvalta suomalaiselta, joka tietysti saa helposti repun itselleen, ja postittaa sen sitten pientä korvausta vastaan minulle (ja tulee silti mulle edullisemmaksi kuin tilata Suomesta). Nyt vaan peukut pystyyn, että tälläkertaa reppu tulee perille asti!
Niin, ja jos puhutaan kantorepuista, niin sana baby bjorn on kuin kirosana.. Se on siis rintareppu, ja kantoreppuihin verrattuna e-r-i-t-t-ä-i-n epämukava kantaa. ;)
Maksoin siis ekassa paikassa reppuni visa electronilla, jossa ei siis luottoa, joten ei kai luottokuntakaan voi auttaa.. Pitää kai joku rikosilmoitus tehdä?
Meillä tytteli painoi 5kk:n neuvolassa jo 8.3 kg ja pituutta oli 65 cm...
Tulin kyseleen noita ruokajutskia teiltä elikkäs paljon teillä menee sosetta kerralla..päivässä? Ootteko alottaneet jo puurot? Meillä sosetta syödään kahesti päivässä ja melkosta tappelua välillä, varsinkin silloin jos näkee maitopullon tai jos erehtyy antaan vettä syönnin välillä. Ollaan nyt syöty peruna-kukkakaalia, peruna-porkkanaa, maissia, jotaki kasvisjutskaa, päärynää, omenaa, luumua. Nuo päärynä, omena, luumu ei tahdo maistua. Puuroja neuvolan täti käski vasta puolen vuoden iässä alkaa antamaan. Mua jotenkin vaivaa tuo ruokailu, että miten paljon sitä sosetta voi kerralla antaa, osaako vauva näyttää sen että ei tarvi enään. Nyt meillä on menny purkillinen siis kaks kertaa päivässä ja maitoa päälle 100-125ml. Niin ja täti käski antaa enemmän noita kasvispitoisia ruokia, ettei paino nousis liikaa, mutta kyllä mää aion antaa hedelmäsoseitakin.
Tässäpä vielä kuva typystä!
Meil syödää nyt näin:
aamul 140ml-180ml NAN (riippuu millo herätää)
lounas vajaa prk ruokasosetta + 80ml NAN
välipala puol prk hedelmää + 100ml NAN
päivällinen vajaa prk ruokaa + 80ml NAN
iltapala 200ml vellii
Viikonloppuna alotettii kalaa ja lihaa. Teen ite soseita mut toisinaa laitan valmista joukkoon (esim. maissii). Hedelmii on jo menny vaik mitä ku ne ostan valmiina ja yleens on samas purkis ties mitä sekasin. Mistää ei oo alkanu masu vaivaamaa.
Perjantaina oli 5kk neuvola ja mitat oli 7480g ja 65cm. Katoin esikoisen korttii, ni on kilo enempi ollu painoo :D
Nyt huudetaa välipalaa... kai. Tai sit edellee niit hampai, huoh!
Marle
Äskön kokeilin sormilla Oonan alaikineiä ja hammashan siellä oli vastassa vasemmalla puolella. :) Oikeelle puolellekin on vissiin tulossa, kun ien on ihan valkoinen ja kova. :)
Ja onne myös jollekin muulle, kenen vauvalla oli hampaita tullut (nimimerkkiä en nyt muista). :)
Meillä syödään näin
aamulla 200 ml Nan
11-12 purkki sosetta + 100-125ml Nan
välipalaksi Nan 200 ml
17-18 purkki sosetta + 100-125ml Nan
21-22 Nan 200 ml
Kyselin neuvolasta että josko antas välipalaksi sosetta niin ei kuulemma tarvi, hirveesti tuo meidän tyttö kyllä juo maitoa...ihmekään jos pulauttelee sitte..nyt pulauttelu vähän vähentyny ku kiinteet alotettu. Neuvolasta ku kyselin soseen määristä niin täti sano vaan että eka ne syö puoli desiä, sitte desin, sitte kaks...niin kyllä mää ymmärrän mutta ku mua pelottaa että syötän tyttöä liikaa...että mistä tiiän että saanu tarpeeksi...hö, tajuaakohan tästä kukaan mitään...
Se 5.5.09 tilaamani Beco butterfly 2 -kantoreppu tuli sittenkin perille!! =D Ja tietysti juuri kun sain tilattua saman repun toisaaltakin. No, onpahan sitten vaikka "varareppu". Tai sitten myyn sen vielä pienellä voitolla eteenpäin - ei varmasti olisi vaikeaa, koska Suomesta ei tätä kuosia edes saa (vihreällä sammakolla vain pari kuosivaihtoehtoa), ja Suomessa hinta melkein 170e+postikulut. Tarjouksia siis otan vastaan.. ;)
Testattiin reppua heti, ja tuntui kyllä hyvältä. Ja saa näppärästi kannettua selässäkin (ihan ilman apuvoimia saa laitettua) ja neitikin viihtyi. =)
Meinasin kans yrittää uutta pinoa, mut katjalah oli saanut pinon pystyyn, hyvä.
Pitäis mennä pyykkien laittoon.. oon tänään vähän siivoillu, joten ulkoilua vasta illemmalla tiedossa.. luultavasti sateessa :( ..kivaa juhannustakin tiedossa, plääh.. eli sään mukaan mennään, kaupungissa jos sataa, mut jos hyvää ilmaa, niin sit mökille.
Kirjoitan poitsu sylissä, joten taidan vaan nyt laittaa 4 kk lääkärineuvola kuulumiset eli n. 7250 g paino ja pituus 66,5 cm. Hyvin kasvaa, rauhallinen poika ja terve, ihanaa! Mut heräillään usein ja puhuin, et rupeen niitä kiinteitä antaan ja siihen ei ihmeitä sanottu, et sit kun itestä siltä tuntuu..
Tänään aloitettiin sit perunan maistelu!
Mut nyt en pysty enempää.. tuun taas kun kerkeen ja poitsu vaik ois unilla.. jos nää unet nyt rupeis pidentyyn ellei käy kuin jollain (sori ei muista enää..) oli tullut masuvaivoja kiinteistä. Nyt imetteleen.. ei vaan meinaa enää tissiä haluta, kun mies syötti tuttipullosta viikonloppuna, klun olin riennois, joten saa nähä miten mun imetyksen nyt käy, kun noi kiinteetkin ottaa mukaan..... nyt pakko mennä.
Emmuli ja poitsu eilen tasan 4 kk
katjalahille kiitokset uuden pinon aloituksesta:)
Omppulin äiti, taisi sittenkin olla tuo mun yksi kuori sellainen super brite (tms) kun siinä on nuo vuotosuojatkin. Mutta laita mulle vaikka sähköpostia kun ehdit? Et montako ja mitä kuosia sulla niitä M ja L kokoja löytyy, ja paljonko niistä haluaisit yksittöin tai kaikki yhdes:) Kyl mä jotain ainakin ostan! Taas muokkaan viestiä, unohdin tietty laittaa sähköpostiosoitteeni:) eli tikru08@gmail.com, jos jaksat jossain vaiheessa lähettää tietoa niistä vaipoista:)
Nyt ruuanlaittoon....
Niin ja sitä vielä, että oliskohan pojalla tosiaan maitoallergia. Tänään on ollu niin hyvä päivä, siis ei ole pulauteltu kuin n. 4 krt!!!!!!! Ihan eka kerta kyl pojan elämän aikana, tosin eihän päivä viel lopussa ole... mut silti. Ja toisekseen nukkuu tänään jo kolmansia reippaasti yli 30 min unia!! :)))) Tuntuu helpolta olla äiti juuri nyt:)
Voi onnea uusille raskautuneille!! Vai oliko vaan yks jo varmistunut raskaus.
Itse en kyllä enempää muksuja tee, olen miettinyt sterilisaatiota...kun noita pilsuja ei kannata koko elämää popsia.
Meillä ei viellä käännytä, syödään soseita ja puuroa jo. Kamala sotku tulee vaan syömisestä kun samalla täytyy molemmat kädet tunkea suuhun.. Aada nukkuu hyvin ja herää pari kertaa yössä.
Juhannuksena mennään mummolaan ja meillä on samalla 5v. hääpäivä. Mitähän sitä ostaisi ukolle lahjaksi?? Vinkkejä otan vastaan.
Ei nyt tuu muuta mieleen. Mukavaa juhannusta kaikille tasapuolisesti.
Tässä vielä mittoja jotka pistin tuonne toiseen pinoonkin kyllä.
Viime neuvolassa 1.6 eli tasan 5kk mitat: paino 8220g, pituus 67,9cm (miten voi olla noin tarkka mitta?!) ja pipo 44cm (syntyessä 35cm MITÄ MUILLA OLI?)
Hurjaa, melkeen 5kg tullu syntymästä painoa ja pituuttakin 16cm.. Ei ite edes tajua kuin se kasvaa.=)
Tiitinen: Laita vaikka mulle sun s-posti osoite niin laittelen vaikka kuvaa tulemaan ja tietoja kuorista. Mun osoite omppulib@gmail.com.
Nyt vaan pikaisesti moi kaikille, hengissä ollaan ja melko hyvin voidaan:)
Pojalla on nyt jo molemmat alaetuhampaat puhjennu:)) 16.6. ja 19.6. tulivat, eli aikas yhtäaikaa ja ilman ihmeempiä oireiluja. ja hyvä niin. Nyt sit kaikkea pitää PURRA ja LUJAA! Lusikkaa ei meinaa saada vedettyä suusta pois, ja apua, kun imettäessä poika vaik säpsähtää tai hermostuu tai puoliunessa muuten vaan purasee... Herranen aika, mitä muut imettävät teette ton puremisen kanssa?? Mä oon vaan kiljunu välillä kun sattuu niin ..... Ja kauhulla mietin et kun tulee ylöskin hampaat... Iiks!! Mut ei, onhan se toki hienoa et poika saa hampaita:) Pian pitää sit alkaa tota hammasharjaakin testailee. Mitenköhän sekin sit onnistuu...
Mun kohtutulehdus -pelkoni oli kai väärä. Tai ei olo ainakaan. Välillöä mahaan sattuu ja vihloo ja viiltää... esim eilen sai helle aivot pehmenee ja oli illalla aivan ihanaa miehen kans... kunnes sit piti hommat lopettaa kesken kun mun mahaan sattui niin kauheesti. :( se säikäytti. Mut sit tänään taas ei satu mahaan melkein yhtään. Höh. Kai mä viel sit odottelen enneku lääkärille soitan. Mulle on niin monet kerrat melkein naurettu päin naamaa, kun "turhaan" oon menny jostain asiasta sinne.
Ylihuomenna tulee 5kk täyteen, mut kun on maanantai (meil on aina uudet soseet ym aloiteltu maanantaina, kun sit ite on helppo muistaa kuinka monta päivää on maisteltu samaa... aika höpsö minäkin:D) niin aloitettiin sit puuro. Aamulla annoin pojalle kaurapuuroa - olipa muuten hommaa kerrakseen ku eka keitin sen, sit oli liian rakeista ja tungin koko puuron tehosekottimeen ja hienonsin.. ja sit oli kivasti tiskattavaa:) Hyvin maistui kun sosetta oli isoin osa annoksesta, mut tuon syömisen jälkeen kyl pulauteltiin niin hirmusti että! Toivon et oli sattumaa, eikä yhteydessä tuohon puuron maisteluun.
Miten muut puuroa kokeilleet, jos ootte antanu kaurapuuroa niin onko jollain merkillä hiutaleita mitä ei tarviis sit enää erikseen mössätä pienemmäks? En noita valmis vauvapuuroja haluis alkaa ostaa.. Olis kiva kun itekin voi syödä samaa:)
MINNIlle sen verran, et sama juttu meilläkin: ei nukuta, ja jos nukutaan niin hetki vaan ja lattial viihtyy vaan vähän aikaa ja syli on se paras paikka kun sieltä näkee hyvin:) Aika väsyttävää se vaan tosiaan on kanniskella tuota lasta melkein koko päivä. Kantoreppu on meil oikee pelastus, toivottavasti se toimii teilläkin:) Ja toivottavsti saisit tuon tilaamasi repun!
Ainiin ja KATJALAH, mä puutun taas tosta esittelylistalta. Varmaan päivittelet aloitusviestiin? Eli tiitinen 23v, p 01/09, Turku. Kiitos:) Ja koitapa jaksella kun helle ja kaikkea... Toivottavasti et kovin pahoin ole voinut?