Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuttipullot jo keittää?

Vierailija
16.06.2009 |

Vauva ei ole vielä syntynytkään (odotettavissa olisi n. 3.n viikon päästä)

Ja olen ostanut valmiiksi tuttipulloja, jotka ohjeen mukaan pitäisi keittää ennen käyttöä.

Voinko keittää ne jo valmiiksi, ja säilyttää kaapissa kunnes tarvitsen niitä, vai onko parempi keittää ne vasta juuri ennen käyttöä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseksi kylmällä ja laitat kuivumaan tiskiritilälle. Bakteerit ei elä kuivilla pinnoilla. Tutteja ei keitetä, ne voi halutessa huuhtoa nopeasti tulikuumalla vedellä, ei ole pakollista. A.Wahlgrenilla on se kuuluisa Lapsikirja, yli 900 sivua, mistä löytyy kaikki ohjeet mitä saattaa ikinä tarvita, 16 ikävuoteen vastasyntyneestä lähtien, se kannattaa ostaa tai lainata, siinä on jopa ohjeet kivuttomaan synnytykseen, joista oli paljon iloa minulle 3 viimeisen lapsen kanssa.

Vierailija
2/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niihin mitään bakteereja enää tule, jos ne säilytetään puhtaassa ja kuivassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseksi kylmällä ja laitat kuivumaan tiskiritilälle. Bakteerit ei elä kuivilla pinnoilla. Tutteja ei keitetä, ne voi halutessa huuhtoa nopeasti tulikuumalla vedellä, ei ole pakollista. A.Wahlgrenilla on se kuuluisa Lapsikirja, yli 900 sivua, mistä löytyy kaikki ohjeet mitä saattaa ikinä tarvita, 16 ikävuoteen vastasyntyneestä lähtien, se kannattaa ostaa tai lainata, siinä on jopa ohjeet kivuttomaan synnytykseen, joista oli paljon iloa minulle 3 viimeisen lapsen kanssa.

vaikka keittäisi vaan sen kerran.

Vierailija
4/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin pullot keitetään aina käytön välillä siihen asti että vauva alkaa syömään kiinteitä. Mutta keittäminen on aika nopea homma, itse jättäisin siihen että näen koska tarve alkaa/alkaako ollenkaan.

Vierailija
5/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhosin tota Lapsikirjaa! Sanoo, että soseet aloitetaan 3 kk iässä, tupakoi itse ym. Lisäks inhosin sen tyyliä, kirjoitti siten, että kaikki vauvat ja lapset toimivat juuri niin kuin minä täällä kirjassani kirjoitan (esim, nukutuksen suhteen).

Vierailija
6/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ostin pullot vasta ku näin, että niitä tarvii. Keitin uutena, sit ku en enää tarvinnu, laitoin pullot jemmaan, tutit roskiin ja keitin uudelleen, ku toiselle tarvin niin ja ostin uudet tutit, jotka keitin myös. Ja taas ku en tuolle toiselle enää tarvinnu, keitin jemmaan, ja jos/kun otan käyttöön keitän taas.. :) mutta kukin tavallaan.. joka välissä en keittäny, vaikka jonkin suosituksen mukaan niin pitäis tehdä..

Vierailija
7/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan tieto on vanhaa, ja nykyään niin paljon erilaista kuin kirjan kirjoitushetkellä , että huh,...huh

Vierailija
8/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes varmasti tiedä, että tarvitko koko tuttipulloja. Vai onko sulla jostain syystä selvänä, ettet esim. voi imettää? Minä en ole yhdenkään lapsen kohdalla (4 kpl) tarvinnut tuttipulloa ennenkuin yli 6 kk iässä (ja silloinkin sen olisi voinut jättää opettamatta), kun lapsi on alkanut juoda velliä/soppaa pullosta.

Vierailija
9/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä tuttipullojen hoitoa. ;)

Vierailija
10/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes varmasti tiedä, että tarvitko koko tuttipulloja. Vai onko sulla jostain syystä selvänä, ettet esim. voi imettää? Minä en ole yhdenkään lapsen kohdalla (4 kpl) tarvinnut tuttipulloa ennenkuin yli 6 kk iässä (ja silloinkin sen olisi voinut jättää opettamatta), kun lapsi on alkanut juoda velliä/soppaa pullosta.

Vierailija
11/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi tuttipullojen keittämisestä ja johan täällä on iditootit antamassa ohjeita ettei tuttipulloa tarvita jne. Ihme sakkia.