Kuinka paljon insinööriopintojen
matematiikkaa tarvitaan työelämässä? Onko aivan katastrofi lähteä hakemaan töitä kun matikka on läpäisty ykkösellä. Joutuuko tämä emäntä vielä pulaan tällä matikkapäällä.
Kommentit (4)
opintojen alussa runsaasti. On sitten tie- tai tietotekniikka puolella.
Mutta pointti oli että työelämässä sitä tarvitaan eri määrin, riipuen mitä tekee ja minne puolelle on suuntautunut. Joten vaikea vastata jos ei tiedä mihin suuntautuu.
Esimerkkinä voin heittää:
Mieti millaista matematiikaa hallitsee esim. signaalinkäsittelijä vs. windows ohjelmoija
tai tyyppi joka ohjeilmoi hiukkaskiihdyttimen ohjelmiston! Aika raskasta matematiikkaa takana...
Tokihan sä sillä perustason matematiikallakin pärjäät... mutta se on eri asia mitä sitten teet
Itse olen tietoliikennetekniikan insinööri ja myös alan yrityksessä töissä. Tietotekniikan ja tietoliikennetekniikan kehitysprojektien parissa työskentelen. Inssikoulun matikkaopinnoista ei ole ollut mainittavaa hyötyä, ts. en ole niitä oppeja työelämässä tarvinnut. Tietoliikennelinjalla matikka oli kyllä haastavaa, kurssien arvosanoiksi sain kaikkea välillä 1-5. Voisikin sanoa, että vaikken niitä oppeja ole vielä töissä tarvinut, voinpahan olla ainakin itse itsestäni ylpeä, että sain ne suoritettua.
Insinööriopintojen??? Kertoo tosi paljon, insinöörejä kun on aika monella alalla. Vai meninaatko että tieinsinööri tekee samaa hommaa kuin tietotekniikkainsinööri? Riipuu myös työtehtävästä hyvinkin pitkälti...