Tililtäni on tyhjennetty 3000, mitä teen???
Tililtäni on tänään lähtenyt ton verran rahaa, jäljellä on 45 euroa. Soitin Nordealle ja ne laitto kortin kiinni, ja sanoivat että täytyy tehdä reklamaatio ja ilmoittaa poliisille. Kuulemma menee 2-3 kk kun päättävät, saanko rahat takaisin. Ei oo todellista. :( Onko teillä käynyt näin koskaan, saako ne rahat takaisin varmasti? Viimeksi nostin käteistä viikko sitten Forumista.
Ja ostopaikat on mm. Greater Union, Transport NSW opal jne, varmaan 10 eri firmaa.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:52"]Onneksi ei ole Nordeassa tiliä! Enkä osta netistä mitään ja pankkiautomaatteja käytän hyvin harvoin. Kun sitten vielä hajauttaa rahavarat useammalle eri tilile eri pankkeihin, niin kaikkea ei rosvot vie, jos jonkun tilin tyhjentääkin.
[/quote]
Eipä taida olla pankista riippuvainen juttu jos kortti kopioidaan.
Käytän verkko-ostoksiin elisa-lompakon virtuaalista Mastercardia, siihen saa itse määriteltyä enimmäossumman ja voimassaoloajat. Itse käytän yhtä korttia pari kk tai 400 euroa. Jos se sitten jostain googletililtä vuotaa niin tappio jää pieneksi.
Mulla kopiotiin kortti Thaimaassa. Pankki maksoi takaisin kun olin tehnyt rikosilmoituksen. Kyseessä Aktian visa electron.
Verkkopankissa on vas.laidassa valittavissa kortit.Laitat sieltä verkkokäyttö kielletty kohtaan ruksin, kun olet lopettanut nettishoppailun, ruksin saa aina tarvittaessa uudelleen päälle.
Mun luottokortilla oli maksettu 10 (kymmenen) euroa Barcelonassa hotellissa. Ilmoitin etten ole koskaan käynyt siellä luottokunnalle eikä laskua hyväksytty. Kortia ei suljettu tms. Kertoivat,että oli koeostos. Jos en olisi reagoinut, olisi tili ostettu tyhjäksi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:48"]
Tod.Näk. Et saa rahojasi takaisin. Pankki ei ole ole velvollinen maksamaan sinulta varastettuja rahoja eikä vakuutus ala niitä mmaksamaan, muuten kaikki tekisi vakuutuspetoksia. Tyydy siihen että olet huomannut niiden kadonneen, semmosta se elämä on.
[/quote]
Pankki on velvollinen maksamaan rahat takaisin, jos järjestelmässä on pankin puolelta ollut aukko, jonka vuoksi tihulaiset ovat päässeet tihutöitänsä tekemään.
Koneessa oli joku virus ja koitin nettipankkiin logata, mut siel oliki joku haittaohjelma. Heti soitettiin danskesta et älä kirjaudu sil koneel enää ja tee viruspuhdistus. Kumma ettei nordea oo reagoinut..
Mut näkeöökö esimerkiksi internetistä jos vaikka olisi ostanut kuukausimaksua jokohnkin peliin, niin mistä ja millä sivustolla ja mihin se on ostettu sitten?
Jos et ole toiminut huolimattomasti, eli hukannut verkkopankkitunnuksia tai maksukorttia, niin pankki korvaa. Ainoastaan jos on itse hukannut tilinkäyttöön tarvittavia välineitä on itse korvausvelvollinen siihen asti kun ilmoittaa ne kadonneeksi. Pankin piikkiin menee kopioinnit ja muut väärinkäytöt, sillä heidän velvollisuutenaan on varmistaa tarjoamansa maksujärjestelmän turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mut näkeöökö esimerkiksi internetistä jos vaikka olisi ostanut kuukausimaksua jokohnkin peliin, niin mistä ja millä sivustolla ja mihin se on ostettu sitten?
Näet omasta verkkopankistasi: tilitapahtumista jos osto on tehty debit-kortilla ja luottokortiln tiedoista jos luottokortilla.
Mitä ihmeen Porvoon pankkineuvojia täällä on??? 100% VARMUUDELLA SAAT RAHASI TAKASIN kun et itse ole söseltänyt asiaa.
Menkää idiootit vaikka kiikkuun :D
Lähimaksukorteissa on se ominaisuus ettei korttivarkaan tarvitse varastaa itse korttia, riittää että kävelee skannerin kanssa ruuhkaisessa ihmisvilinässä ja skanneri lukee kortin tiedot. Siitä sitten vaan nettiin ostoksia tekemään tilin saldon puitteissa.
Nostakaa käteistä ja pitäkää tili tyhjänä, sillä siitä pääsee.
Säästö lähti tililtä kun tulin matkoilta Suomeen ,yövyin venäjäviro huoneistossa kun tulin ,oli tunnukset kassissa mukana . Tili tyhjennetty . Sama juttu kun kerran päästin vastaavia yöksi asuntooni lähti kännykkä ja käteiset sekä kassi ja takki. Kerran oli hirveä summa kuitissa huoltamolta vaikka ostin vain limun ja suklaan , oli laskuttanut jonkun auton vuokrauksen. Samoin kun tili tuli yritin nostaa tili olikin tyhjä , puoli tuttu nainen oli vienyt kaikki sitä ennen kortilla. Tätä on kaikkialla kaikilla. Skimmauslaitteet ja jos joku on saanut tunnukset on voinut ottaa itselleen rinnakkaiskortin . Tai vaan kopioinut tai pelkät tunnukset riittää niillä pääsee tilille . Samalla kun tekee muuta työtä voi joku sillä aikaa tyhjentää tiliä jos kortti ja tunnusluku on heillä. Joku voi maksaa laskunsa sieltä tai siirtää rahaa. Ei niitä huomaa jos ei seuraa tilejään. Ihmiset joilla on yrityksiä voi käyttää kortteja .
Erikoista jos vasta sinä huomaat. Minulle OP:sta soitettiin ja sulkivat korttini itse, kun huomasivat että tehdään ostoksia Yhdysvalloissa. Selvitin että olen siellä matkalla joten tekivät merkinnän että paluuseeni asti sallitaan käyttö. Olin vaikuttunut palvelun tasosta, kulutan pikkusummia.
Itselle kun kerran kävi samoin, kävi ilmi että paikallinen Säästöpankki oli antanut rahat veljelleni kun sekoittivat hänet minuun. Veli siis kävi nostamassa suurehkon summan autonostoa varten, pankki antoi rahat minun tililtä... Saihan ne takaisin mutta ei minkäänlaista korvausta haitoista, ei edes pahoittelua. Mielestäni pankin olisi ainakin jotenkin pitänyt korvata haitat mitä tuosta aiheutui kun tilini oli useamman päivän lähes tyhjä.
Mulla on rahat aina säästötilillä ja käyttötilillä kortin takana vain joitain satasia. Lisäksi kortin käyttöalueena vain Suomi. Hyvin ehtii siirtämään rahaa toiselta tililtä, jos rahat meinaa loppua käyttötililtä.
Se kortti kukkarossa on sama kuin pitäisit tilin saldon verran rahaa siellä kukkarossa. Aina vähintään kaksi eri tiliä, joista vain yhteen on kortti ja jossa pidetään ihan pieni summa esim ostoja varten ja kaikki muut rahat toisella tilillä. Kortit pidät joko rfid suojakuoressa tai rfid suojatussa kukkarossa niin niitä ei pysty kopioimaan.
Mulla on käyttöalueena Suomi nyt kun en matkustaa ja internetostot kielletty.
Muutan jos olen jotain nettiostosta tekemässä
Ap oletko saanut Nordeasta sähköpostia hiljattain?