Jos te "kutsuisitte itse itsenne" juhannusvieraaksi
tuttavienne luokse:
-Mikä on silloin oletus, kauanko aiotte viipyä?
Meillä tilanne seuraavanlaisesti:
Tuttavaperhe soitti viime viikolla ja kysyi olemmeko juhannuksena kotona. Jos olemme, he tulevat meille juhannusta viettämään.
He tiesivät tasan tarkkaan, että emme olleet suunnitelleet mitään, koska olisimme halunneet viettää nämä vapaapäivät ihan oman perheen kanssa. meillä on takana pitkä ja raskas työputki molemmilla, ja nyt odotimme yhteistä, leppoisaa aikaa.
Sanoinkin tästä, mutta ei mennyt jakeluun. Ovat vieläkin meille tulossa.
Missään vaiheessa ei olla keskusteltu visiitin pituudesta, mutta oletin, että jos juhannusta tullaan juhlistamaan, niin ehkä ne pari päivää...
Kuulin toiselta tuttavaperheeltä, että ovatkin tulossa meille keskiviikkona ja lähtevät sunnuntaina.
Just. Kiitti!
Kuinka pitkään te kehtaisitte olla vieraana, kun itse ensin kutsutte itsenne vieraaksi?
Kommentit (27)
Kyllä mä voin olla leppoisasti ja rennosti myös ystävien seurassa. Osalta se ei näytä onnistuvan kuin sen oman perheen kanssa. Outoa!
tai tuppaa ITSE kenellekään kylään. ja jos joku tekis mulle noin sanoisin sillä lailla, ettei varmasti enään ikinä tuppais meille. ärsyttävää käytöstä. en ymmärrä miten jotkut kehtaa. järki hoi..
että isäntäperhe on väsynyt ja haluaa levätä, ja on ihan rehellistä. Ehdoton avoimuus ja liika selittäminen voi loukata. Ei kukaan halua kuulla olevansa rasite. On eri asia ymmärtää se kuin kuulla se, sillä silloin on helppo jatkaa kaveruutta myöhemmin ilman turhaa vaivautuneisuutta.
Oman perheen kans voi nukkua päikkäreitä, haahuilla yöpuvussa päivän, lämmittää roikeläppiä ruuaksi, olla tekemättä mitään. Jos näin tekee vieraitten aikaan, niin kohta täällä kirjoitellaan miten epäkohtelias kyläpaikan emäntä oli!
Yksi sinkkukamuni tosin vieläkin yllätti, kysyi, voiko tulla pääsiäiseksi, ja vastasin empien myöntävästi.. Olikin tasan viikon, luulin että pe-ma. Älä teilläkään tosiaan oleta pe-su -vierailua nyt, jos heidät päästät teille.
viikkokausiksi pyörimään??
Musta kuulostaa todella vieraalta ajatus, että kukaan tulisi meille viikoksi, saati että ITSE tunkisin vieraisiin nurkkiin pidemmiksi ajoiksi.
Korkeintaan voisi ymmärtää jos olisi joku hemoton lukaali mihin mahtuisi, mutta patja työhuoneen lattialla -kaltainen majoitus ei houkuttelisi.
ole kyllä hatunnoston arvoinen. Teen vuorotyötä ja mieheni päivätyötä. Näemme viikossa 3 iltana ja 4 aamuna. sekä öisin noin 22,00-07.00.
Yhdessä emme ehdi kuin syömään ja kerran viikossa saunomaan. Odotamme lomaamme kun saamme vain olla keskenään. Ja jos juuri silloin pälähtää paikalle se työkaverin maijan perhe, voin luvata ettemme kestitse 5 tuntia kauempaa.
jos ap olisi paikalla kertomassa miten kävi?