nimi jonka suosiota et ymmärrä
ja nyt ilman et kukaan vetää hernettä nekkuun :)
ap vastaa Matilda. ihan järkky nimi, mut niin suosittu..
Kommentit (207)
alakouluikäisiä ja sitä nuorempia lapsia on 12. heistä löytyy Iida, Ida, Iitu, Eetu ja Aatu, Eeli ja Elli. jotenkin yksitoikkoista :(
ai kun on suosittu? vai kuulostaako se pahalta (harkitsen eetu niemä vauvalle). Minua ei nimittäin häiritse yhtään sen nimen suosio. ajatteöin vain että kuulostaako se sitten rumalta..
nimet.
Joku sanoi, ettei voi ottaa tosissaan 45-v. Neaa (vai mikä se nimi oli). Ota huomioon, että sitten kun nämä nyt pikkuiset Neeat ja muut ovat keski- ja vanhuusiässä, aika moni muukin on nimeltään Neea, Nelli, Janica, Mico jne. ja luulen, ettei noi nimet silloin kuulosta "lasten nimiltä".
ai kun on suosittu? vai kuulostaako se pahalta (harkitsen eetu niemä vauvalle). Minua ei nimittäin häiritse yhtään sen nimen suosio. ajatteöin vain että kuulostaako se sitten rumalta..
En tykkää!!
Samoten nämä Jasmin,Janette yms.
Toinen mitä en voi sietää on Aku, tosin se ei kovin yleinen nimi taida onneksi olla.
En tykkää tämänä tyyppisistä nimistä!!
Samoten nämä Jasmin,Janette yms.
Minä tykkään vanhemmista nimistä;Aino,Hilda,Niilo,Onni(oma poikani on;)
Myös mm.Iiris,Pilvi,Martti(toinen poikani;) ovat sieviä nimiä!
Mutta joo, nimiä, joiden suosiota en ymmärrä, on paljon....
Aapo, Luukas, Leevi, Kaapo, Ilmari, Oliver, Atte, Kalle, Usko, Unto, Urho, Onni, Konsta, Väinö, Vilho, Nooa, Neo, Nemo, Roope, Petteri
Kerttu, Martta, Hertta, Olivia, Peppi, Lotta, Minea, Oona, Aava, Tyyne, Unna,
Omalle lapselle en ikinä antaisi trendinimeä, (kuten nyt monet E:llä alkavat), vaikka olisi kauniskin nimi. En myöskään antaisi vierasmaalaiselta kuulostavaa nimeä, kun sukunimi on suomalainen.
En myöskään pidä Akusta, Akista ja Alista.
Itse tykkään, mutta muidenhan ei ole pakko. Ihme kyllä, esikoisen nimeä ei ole mainittu.
Itse en pidä näistä väkisin väännetyistä nimistä (y i:n tilalla, c k:n tilalla).
En tykkää myöskään matias tai Julius nimistä. Niistä tulee mieleen ylipainoinen toimistohyypiö jolla on paksut nakki sormet. Ja asuu äitinsä kanssa vielä 50 vee.
Samoin noi paljon puhutut c-nimet yms.
Tytöissä Roosat ja Nellit ei koskaan kasva aikuisiks mun mielikuvissa.
ja räkä lentää... ehkä vammainenkin
Eetu on löysä nimi. joku jo sen sanoikin, nimessä pitää olla vähän jännitettä. En osaa selittää.
Mutta kaikki Aada, eetu, veeti, ella -nimet on löysiä.
Miksi Eetu on paha nimi?.ai kun on suosittu? vai kuulostaako se pahalta (harkitsen eetu niemä vauvalle). Minua ei nimittäin häiritse yhtään sen nimen suosio. ajatteöin vain että kuulostaako se sitten rumalta..
...joten sanokaa nyt joku, että Samppakin on karmea nimi... :o)
Omasta mielestäni karmeita on kaikki joista tulee koira mieleen, kuten Roni, Jere, Miko, Timi jne. Lisäksi peruperinteiset Eerot ja Pekat sun muut, joita on kymmeniä tuhansia, samoin Yrjö ja Jorma, sekä Veli, Ukko, Sisko, Mies, Rauha, Ellen Ilmi Anna, Kukka, Floora, Sirkku ym. jotain konkreettista kuvaavat nimet. Ja sitten kaikenmaailman ilveilyt, kuten Ridget ja Brooket.
Myöskin Tatu, Ali, Aku, Nana, Nenna, Ninnu, Anu, Stiina, Stella..
Mulla erityisesti poikien nimistä Riku ja Miro.
joiden perusteluksi olen katsonut Väestörekisterikeskuksen nettisivua kohdasta Tilastot-> Nimet-> 2008. Ottakaahan muut mallia!;)
Pojat: Eetu, Veeti, Matias, Rasmus,Miro, Jimi, Arttu, Valtteri,Niko, Luka, Aapo,Viljami, Juuso, Jere, Samu, Santeri, Atte
Inhoan suuresti useimpia i-kirjaimeen päättyviä kolmitavuisia pohjannimiä, kuten Santeri,Severi,Viljami,Verneri,Elmeri,Nestori.
Sen sijaan Eemeli on ok.
Tytöt: Venla, Veera, Oona,Jenna,Ronja,Viivi,Nella, Ne(ea),Nelli, Inka, Saana
edelliseen vielä lisään inhokeiksi (ei välttämättä mainittu Väestörekiserikeskuksen sivulla)
Casper,Kasperi,Tino,Nemo,Milo,Miio,Tinja,Tinka,Jesse, Joni, Jami, Jiri, Jirko, Maisa ja Moona.
OLIVIA.