.o0O HELMITAAPEROT 08 O0o.
kukkuu kaikki helmilapset... mitäs siellä on näin kesän alussa tapahtunut...
täällä kävellään, puhutaan joitakin sanoja, käydään potalla, syödään itse.
rannalle ei viel olla päästy :(
Kommentit (4)
Eipä ole pahemmin tullut koneella enää roikuttua näin kesän tullen. Violasta on myös kasvanut sen verran uhmakas jääräpää, että äidillä ei ole enää mitään oikeutta istua tietokoneella ilman häntä. =)
Meillä ei vielä(kään!) kävellä, mielellään kyllä tepastelee tuettuna, mutta ei aikomustakaan ottaa askelta ilman tukea. Huoh. Eihän sillä muuten mitään väliä, mutta jatkuva kanniskelu alkaa käydä selän päälle. Toiseksi Violan pitäisi aloittaa hoidossa syyskuussa, niin olisihan se kätevä, että itse kävelisi, tai edes seisoisi.
Mä aloitan (pätkä)työt heti kun hoitopaikka järjestyy, tosi kiva kun sain päivätöitä, joissa on liukuva työaika. Niin, ja työmatkakin on kävellen vain 10-15min. Näin saadaan pidettyä hoitopäivien pituus kohtuullisena, jee! Ollaan haettu kolmiperhepäivähoito-paikkaa.
Viola osaa jo syödä itse todella hienosti, ainakin silloin kuin huvittaa. Sanoja tulee jo kymmeniä, ja tyttö oppii uusia ihan uskomatonta tahtia. "Lauseitakin" on jo muutama, tyyliin ättä nukkuu, pappa kauppaan.
Kirjoja luetaan aamusta iltaan, lisäksi Little People hahmot, hevostalli ja autot ovat tämän hetken ykkösjuttu.
Pottailua ei olla vielä harjoiteltu, mitä nyt muutamia kertoja siinä istuttu, tarkoitus kyllä olisi sekin aloittaa kesän aikana.
Viola nukkuu vielä pinnasängyssä, kun ei oikein vielä hallitse kiipeilyä ja alastuloja, tavallisesta sängystä muksahtaisi varmaan heti päälleen.
Onnittelut papulle ja perheelle! Me aloitetaan toisen yrittäminen vasta ensi vuoden puolella.
Violallakin oli muuten vauvarokko alkukesästä, hassu tauti.
Rentouttavaa kesän jatkoa kaikille helmille!
täysikuu ja Viola kohta 1v5kk
Pitkästä aikaa... :)
Mä oon notkunu yllättäen tuolla odotus-puolella enemmän aktiivisesti ja nyt kun piti siirtyä kesäkuisten kanssa vauva-puolelle, niin eksynkin tänne... Jotenki en vaan osaa ryhmäytyä niiden kanssa, mietin koko ajan jotain näsäviisaita sutkautuksia vastaukseksi... Siis tyyliin joku ensari miettii kolmiviikkoisen vauvansa kanssa olevansa väsynyt yöheräämisiin ni mun tekis kovasti mieli vastata jotain omakohtaista... Tai kun joku oli käyttänyt kaksviikkoista vauvaansa vyöhyketerapiassa ja terapeutti oli ollu sitä mieltä, et vauvalla on allergista näppyä naamassa ja tää äiti nyt mietti, et mitä allergiatestejä alkais teettämään lääkärillä ni hohhoi... Kaikkea sitä kuulee... :/
Mut sitte tän palstan päätähteen. Linus on ihana poika. Ihana, mutta sanaton... Ensimmäinen oikea sana on RRRekka. ja se kanssa tarkoittaa sitä. Ääti, iti, mummu, vauva, momo(mopo), kenkä...
Muttamutta. Temperamentti on jotain ihan hurjaa. Poikaa kun komentaa, niin loukkaantuminen on taattu. Linus kävelee (jonka oppi reilu kk sitte) vastakkaiseen suuntaan muutaman askeleen, lyö päänsä lattiaan ja itkee muutaman krokotiilin kyyneleen... Toisaalta söpöä :) Kertaalleen on jo jouduttu kiinnipitoon, kun sanojen puutteessa poika-raukan viha purkautuu milloin mitenki rajuna... Ruokapöydässä lentää kaikki käteen osuva, samoin leikin kesken, jos kiukku yllättää... Mä oon aika paljo miettiny, et mitä keinoja mä keksisin ton pojan kanssa ja mahtaakohan sanojen löytyminen ajallaan helpottaa Linus-raukkaa sitte joskus...
Ja hei; joko teillä muilla on aukileet kiinni? Linuksella yhä on sormenpään verran auki ja seki aina välillä mietityttää... :P
Noh. Kolmonen alko huutamaan, joten pitänee jatkaa toisella -- paremmalla aikaa :D
Luuk@ ja Linus 1v5kk(huomenna tasan) sekä veli ja sisko :)
On kyllä unohtunut välillä koko palsta mutta sitten joskus tulee kurkittua, että josko tänne olisi kirjoiteltu :)
papulle mukavaa odotus aikaa! Mukavalla ikäerolla lapset tulee:) Meillä on tuolla keskimmäisellä ja Veikalla n. 2 vuotta ikäeroa.
ja Luuk@lle onnittelut tätäkin kautta pikku prinsessasta! :) Voin vaan muuten kuvitella kun lueskelee ensikertalaisten juttuja, että nyt vois jo jotain sanoakkin mutta sitähän se on..Niin on erilaiset ongelmat :) Huvittaa muistella omiakin mietintöjä kun eka oli vauva ja taas samat mietinnät melkein oli kun toka oli vauva kun tuli sitä ikäeroa siihen väliin :) Veikka tulikin sitten vähän nopeammin niin hiukan lunkimmin on osannut kyllä ottaa monta juttua. Muuten toisinaan ärsytys nousee kuunnellessa useammankin lapsen äitiä ja sitä "vouhotusta" ja niitä neuvojen määrää!
Noista sanojen määrästä.. ei meilläkään niitä niin hirveästi ole.. uusia tulee mutta mitä ymmärtää kaikki niin ei ole montaa.. Tuo tempperamentti on meillä samaa luokkaa! Silloin lentää ihan mikä tahansa minkä käteen herra saa kun hermot menee tai jokin ei mene mielenmukaan! Tai sitten kärsii siskot :( Välittömästi on jommankumman tukassa kiinni jos leikissä ei mennä niinkuin Veikka tahtoo *huoh* tai sitten alkaa kova huutaminen äitiä jos Veikka ei saa tyttöjä alistettua :D Se on jo huvittavan kuuloista ränkymistä! Melkoista hulinaa ja vilinää on kyllä päivät täällä! Meillä on kävelty jo pitempään ja nyt on opettelussa hyppiminen tasajalkaa :) Mainion näköistä vaan ei sentään onnistu vielä. Pää heiluu enempi kuin mikään muu :D Syödään itse melko hyvin ja pottailu on vielä ihan alkutekijöissä. Kenkiin on pikku-ukko ihan hulluna!! Äitiinsä tullut kenties.. Kopina siis käy kun korkkarit näkee ja se on sitten ihan sama missä niitä kenkiä näkee. Tottakait sitä Veikan mielestä saa kaikkien kenkiä lainata kun oikein herttaisesti katsoo.. ei vaan kaikki ole samaa mieltä.
Tulipas muuten tänään haikea olo kun kaksosten vaunut möin pois. Veivät niin hirveästi tilaa ja toisaalta eihän niitä enää ole tarvittu pitkään aikaan mutta silti... Vauvakuumetta pukkaa välillä mutta tuskin enää meidän perhe saa muita kuin karvaisia vauvoja :)
mutta nyt iltapalalle ja pyykinpesuun kun on niinkin harvinainen tilanne, että Veikka suostui isänsä kanssa lähtemään sänkyyn.
Niin ja tuo aukile juttu pitää tarkistaa! En osaa suoralta kädeltä vastata:O
Kirjotelkaahan!!
meillä kanssa kävellään, puhutaan kokoajan vaan enemmän ja enemmän uusia sanoja (ja kerran on yhdistänyt hienosti sanat: "isin kenkä" tuli ihanasti neidin suusta :)), syödään itse (tosin aika sottasta puuhaa ja käsin suurinosa mutta harjotus tekee mestarin) ja pottailuakin ollaan harjoteltu.
Piirtäminen on neidin suosiossa tällähetkellä. Rannalla ollan nautittu ihanasta ilmasta ja hiekkaleikkejä siellä leikitty, järveen asti ei olla vielä uskallettu :).
Vauvarokonkin neiti sairasti viimeviikolla. Ensin oli siis se 3päivän kuume ja sit tuli näppyjä jotkas hävis itestään 3päivän päästä.
Ja neidistä on tulossa isosiskokin loppuvuodesta, siksi tuo nimimerkin muutos :)
Ihanaa kesää kaikille! toivottavasti ihanat rantakelit jatkuu :D
papu