Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta vuotta työkokemusta on mielestäsi takana "kokeneella" ammattilaisella?

Vierailija
14.06.2009 |

Itse olen työskennellyt tällä sektorilla 5 v. Olenko mielestäsi kokenut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvioisin, että olet kyllä kokenut ja varmasti ammattitaitoinen, mutta kaikilla aloilla tuo ei kuitenkaan ole vielä ns. "kokenut".

Uskoisin että löytyy useitakin aloja, joilla "kokenut" voisi tarkoittaa esim. vähintään 12 vuoden työkokemusta alasta.

Itse ainakin tiedän aloja/ammatteja, joita ei itsenäisesti kykene hoitamaan alle 5 vuoden työkokemuksella.

Vierailija
2/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitää olla ainakin 12-15v, että voi sanoa olevansa kokenut. Jos on ollut vain 5v, ei tiedä miten esim tietyt ilmiöt toistuvat kyseisellä alalla. Yksi ilmiö pelkästään saattaa olla tuon 5v:n mittainen, joten ei siinä ajassa ehdi oppia kuin yksityiskohtia, mutta ei niitä tosi suuria kuvioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenutta.

Vierailija
4/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijuuteen riittävää, mikäli on ollut hyvä oppimaan työssään. Kaikki eivät kehity.

Vierailija
5/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijuuteen riittävää, mikäli on ollut hyvä oppimaan työssään. Kaikki eivät kehity.

Vierailija
6/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain rutiinityössä on aika konkari 5 vuodessa, mutta vaativassa työssä ei tosiaan 5 tai edes 10 vuodessa voi ajatella olevansa guru.

Vierailija
7/7 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. IT-alalla tilanne nollautuu sen verran usein, että yli 5 vuoden työkokemuksesta ei ole juuri hyötyä asiantuntijana. Mutta esimiestehtävissä hieman pidemmästä kokemuksesta taas on hyötyä silläkin alalla. Joten riippuu hyvin tarkkaan ammattialasta ja työtehtävistä. Voihan olla vaikka diplomi-insinööri, mutta jos on töissä kaupan kassalla ei kovin kokenut ole alan töihin edes 10 vuoden kassalla istumisen jälkeen.