Miksi ihmeessä kukaan käy K-kaupassa?
Kävin tänään pitkästä aikaa K:ssa, tällä kertaa Itiksen KKK-marketissa. Kaikki n. euron kalliimpaa kuin S-marketissa ja onneton valikoima. Tarvitsin jauhelihaa, sitä oliki hylly täynnä, kaikki erilaisia Pirkka ( yök ) jauhelihoja, ja kaikkissa viimeinen käyttöpäivä tänään tai huomenna. Onneksi huomasin sitten erillisen laarillisen Snellman-jauhelihaa, varmaan sata pakettia jälkellä, ja KAIKISSA viimeinen käyttöpäivä tänään! Eikä niitä ollut edes merkitty mitenkään.
Aiemmin olen ostanut K-kaupasta vahingossa mm. margariinia ,joka vanheni seur. viikolla, yök.
Kommentit (102)
En imetä ( en omasta tahdostani ) ja s-kaupat nostivat äidinmaidonkorvikkeen hintaa 12 sentillä purkki, joita menee meillä 2 kpl päivässä. Cittarissa hinta on S-kauppaan verrattuna 10 senttiä halvempi.
Viimeksi ostettiin paria purkkia lukuunottamatta kaikki käyttämämme merkin isommat purkit ja siinä ihmiset katsoivat kivasti meitä.
Mutta harvoin käydään autolla kaupassa, nyt mentiin kaupan ohi ja ajattelin täydennetään samalla varastot.
mulla on työsuhde-etuna lounassetelit ja vielä on muutama kauppa, jonne lounarit käy. Kaupat ovat näitä pieniä ja kalliimpia, mutta lounarin arvo on 7,50 euroa ja maksan itse siitä n 3 euroa, eli kyllä tällä laskukaavalla tulee halvemmaksi.
Lisäksi kauppa jossa käyn, on aivan ihana. Kauppias aina, joka ikinen kerta, sanoo pari kivaa sanaa. Jos esim tulee uutuustuote, meidän keskustelu menee näin :
Ai löysit tätä uutta grillimaustetta. Tätä oli tullut tonne palautelaatikkoon, ajattelin tilata erän, voisi vkonloppuna grillata ja kokeilla. Jos muistat, kerro mitä pidit. Seuraavalla kerralla sanon oli tosi hyvää ja maut kohdalla ja kauppias oli mielissään.
Yhden kerran ostin litran purkin jäätelöä, joka oli kotiin tullessa ihan sulanut. Ilma ei ollut syynä ja soitin ja sanoin mitä oli tapahtunut. Äänestä tunnisti minut, sanoi saan seuraavalla kerralla 2 jäätelöä ilmaiseksi. Seuraavalla kerralla katsoin että kauppias on kassalla, otin uuden jäätelön, yhden en kahta ja kassalla kauppias heti sanoi otatko nyt vaan yhden ja toisen sitten seuraavalla kerralla. Keskustelimme ja kauppias taipui, 1 riitti korvaukseksi.
Nyt siitä on jäänyt tapa, että käyn kaupassa ja maksan lounareilla, mutta usko pois, vaikka meillä ei olis lounareita, en vaihtais kauppaani mihinkään. Ei missään kaupassa saa tälläistä palvelua !!!
oli esim. hampparit tarjouksessa, 4kpl 2,5e kun taas prismassa yhden hinta oli normaalisti jo 20cnt halvempi kun tuon tarjouksen hinta. Eli ei ne tarjouksetkaan mitään huippuja aina ole.. Raejuusto mm. melkein euron halvempaa prismassa, samoin maidot on halvempia jne. Eli Prismassa käydään..
ja palvelu on erinomaista. Oma K-kauppias tuo kotiin maksutta tavaraa tarvittaessa : tilaa vaikka ihan mua varten jotain mitä ei sillä hetkellä satu olemaan hyllyssä ja tuo sitten kotiin.
Valikoima kohdallaan, luomutuotteista juustoherkkuihin, ja jos jotain puuttuu, aina voi nykäistä hihasta kauppiasta, joka on tosi usein itse paikalla.
Palvelu upeaa.
Koska käyn kävellen kaupassa ja se on lähin.
Ei ole pitkiä jonoja ja loistava lihatiski :)
Kun asuin Espoossa, niin Sellon Cittarin hevi-osasto oli todella paljon Prismaa parempi. Muuallakin olen havainnut saman.
Käyn kyllä lähes yhtä paljon molemmissa, riippuu mitä haluan ostaa. S-ketjulla on Natural Babycare vaipat, joita ostan, K:ssa taas hyviä Pirkka-tuotteita.
Prisma ja S-marketit ovat ehdottomasti äärimmäisen kalliita. mulla ei ole varaa ostaa niistä mitään, siksi käyn cittarissa ja k-marketeissa. mieluiten lidlissä mut jos sieltä ei saa kaikkea niin sitten k ketjun kaupoissa kun niissä selkeästi toiseksi halvinta. työkseni vertailen hintoja täällä päin joten tämä on tietoa.
ja k marketeista saa hampurilaiset 1e/5 kpl.
todella usein ostan tuon satsin. eli reilu 10 senttiä per hamppi.
lidlissä valion iso raejuusto vain 1,65 e. cittarissa 1,99 e ja prismassa 2,49 e.
Mutta kun todettiin että S-bonareita nyt vaan tulee niin paljon paremmin niin vaihdettiin kokonaan (viime kuulta 106 euroa). K-kaupan aikaan parhaimmillaan sain hikiset 30 euroa.
Paikallisen kaupan muuttuminen yhden Koon elintarvikemuseosta uuteen Saleen vaikutti myös muutokseen.
Alkuun harmitti kun Prisman liha- ja kalavalikoima on niin paljon surkeampi, mutta enää ei sekään.
että s-marketin ja prisman hinnat turun seudulla niin korkeat että niitä ei mitkään valtakunnan bonukset korvaa. tarjouksetkin aivan olemattomia jos mitään. cittareissa ja k-marketeissa tosi hyviä tarjouksia koko ajan. nytkin koko kesäkuun esim. valion jugurtit 4 kpl yhdellä eurolla. prismasta samalla rahalla saa 2 kpl. ja ne ei ole koskaan siellä tarjouksessa.
Mutta kun todettiin että S-bonareita nyt vaan tulee niin paljon paremmin niin vaihdettiin kokonaan (viime kuulta 106 euroa). K-kaupan aikaan parhaimmillaan sain hikiset 30 euroa.
Paikallisen kaupan muuttuminen yhden Koon elintarvikemuseosta uuteen Saleen vaikutti myös muutokseen.
Alkuun harmitti kun Prisman liha- ja kalavalikoima on niin paljon surkeampi, mutta enää ei sekään.
että s-marketin ja prisman hinnat turun seudulla niin korkeat että niitä ei mitkään valtakunnan bonukset korvaa. tarjouksetkin aivan olemattomia jos mitään. cittareissa ja k-marketeissa tosi hyviä tarjouksia koko ajan. nytkin koko kesäkuun esim. valion jugurtit 4 kpl yhdellä eurolla. prismasta samalla rahalla saa 2 kpl. ja ne ei ole koskaan siellä tarjouksessa.
Ehkä siksi että ei syödä jogurtteja. Kahvikin on Prismassa normaalisti huomattavasti halvempaa, samat tarjoukset kahveista on sitten erikseen kuin Cittareissakin.
on nyt 1,99 e k-kaupoissa. prismassa näytti olevan lähemmäs 4 e. että sellaista. ei ole siis vain jugurtteihin liittyviä tarjouksia.
On Turussa paljon halvempi. On tosi paljon muitakin kun plussa-tarjouksia, just olin kaupassa ja satasen ruokaostoksista lähti melkein 20 euroo pois erilaisten alennusten muodossa. sittareissakin on eroja, en käy muualla kuin Länsikeskuksessa, joskus harvoin Kupittaalla jos on asiaa sinne päin. Prismassa en käy kun joskus jos eksyn Myllyyn.
Tottakai bonuksia tulee enemmän jos keskittää ostonsa Prismaan. Mutta kun on maksanut niistä tuotteista jo kertaalleen enemmän, todellinen säästö ei ole merkittävä. Kattokaa vaikka bensa-aselmalla: ABC:llä bensa on säännönmukasesti 3 senttiä kalliimpaa litralta, kuin siinä vieressä mistä ei saa bonusta.
Oikein tarkoituksella olen vertaillut hintoja ja CM:ssa lähes kaikki ostamamme on halvempaa. Joskus salaatti on Prismassa tarjouksessa, mutta muuten CM pesee Prisman täysin sekä hinnoissa että valikoimassa.
on nyt 1,99 e k-kaupoissa. prismassa näytti olevan lähemmäs 4 e. että sellaista. ei ole siis vain jugurtteihin liittyviä tarjouksia.
paljon S-paikkoja kuten Rossoa, ABC:tä, Caribiaa jne jne
että minä en kyllä valitse ruokakauppaa hampurilaisten ja jugurtin hinnan mukaan! (En myöskään kahvin...;)
Vaan valikoiman (inhoan valikoimaltaan huonoja ja hinnaltaan kalliita Siwoja ymv.)mukaan. On ihan sama saako eurolla yhden vai sata hampurilaista, moista moskaa en suuhuni laita.
Sitä vastoin kiinnostaa onko marinoimatonta lihaa tarjolla hyvin, millainen juusto valikoima on, ja onko hevi-osastolla hyviä ja tuoreita kasviksia ja hedelmiä, ja saako kaupasta tuoretta kalaa. JOS em. ovat kohdillaan, niin sitten teen hintavertailua kauppojen välillä.
Käyn myös Lidlissä 1-2kert./kk, sieltä ostan vissyä ja usein hedelmiä/vihanneksia jotka ovat edullisia ja suklaarusinoita sekä tamponeja!;)
Ja kahvin hinnasta sen verran, että se on sisäänheitto tuote monessa kaupassa ---> myydään kahvia jopa tappiolla koska se vetää kulmakunnan mummot kauppaan ja he tekevät muutkin ostoksensa sitten kyseissä kaupassa.
Mikä yök on Pirkka jauhelihassa? Eihän kukaan sitä tarraa syö. Ja muutenhan se on ihan vaan samaa jauhelihaa.