Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H1N1 vähättelijät!

Vierailija
12.06.2009 |

Huhtikuusta saakka täällä on porukka jakautunut ja vähättelijät olleet sitä mieltä että tauti hiipuu pois.Mikä on mielipiteenne nyt,kun se on pandemia VAIKKAKAAN ei kerro TÄSSÄ VAIHEEESSA taudin vaarallisuudesta.Jaksatteko uskoa,että tauti pysyy lähestulkoon vaarattomana?

Kuitenkin WHO arvioi taudin kestävän 1-2 vuotta maailmalla,miten varaudutte?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tai lastenne todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuudessa? Ja miten varaudutte siihen?

Sitähän voisi esim. lobata nopeusrajoittimien ja alkolukkojen puolesta, vähentää matkailun minimiin jne. Ei kiinnosta vai? On niin paljon kivempaa panikoida flunssan takia.

Vierailija
22/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävään sävyyn: jo otsikkosi on "H1N1 vähättelijät".

Älä siis ihmettele, jos saat kipakoitakin vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä miten kyseinen virus tulee muuntumaan vai muuntuuko ollenkaan. Virusmutaatioissa on AINA kaksi vaihtoehtoa: joko virus muuntuu vaarattomammaksi tai sitten tappavammaksi. Kukaan ei tälle asialle kuitenkaan voi yhtään mitään. EI ole mitenkään automaattista, että viruksesta kehittyy kovin tappava. Sitäpaitsi kovin nopeasti ja tehokkaasti tappavat virukset eivät edes kykene pandemiaa aiheuttamaan: ei ole levittäjiä jos kaikki kuolevat pian pois.

Loppukaneetiksi: itse olen töissä sairaalassa osastolla, jonne hyvin todennäköisesti tulee näitä influenssapotilaita jos/kun virus Suomeen rantautuu ja erityisesti jos se aiheuttaa keuhko-ongelmia. Siltikään en elä pelossa. Hoidan lähes viikoittain esim. tuberkuloosipotilaitakin, enkä pelkää ko. tautiakaan.

Vierailija
24/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se pelko auttaa? Helpottaako se elämää jotenkin, tekeekö se teidän perheen paremmin vastustuskykyiseksi, jos pelkäätte? Onko tauti mahdollista kestää paremmin, jos sitä on etukäteen pelännyt? Tuntuuko lapsen sairastuminen mukavammalta, jos voi sanoa, että "tätä mä olen koko ajan pelännyt?"

Minä en pelkää. Seuraan toki uutisia tämänkin asian osalta kuten normaalistikin. En vauhkoonnu enkä ennustele mitään, en ole mikään asiantuntija tässä asiassa, joten en heittele mitään "kun tauti muuntuu vaaralliseksi"-lauseita, joita en voi perustella millään.

Yleensäkin elämässä elän päivän kerrallaan, murehdin niitä asioita, jotka sillä hetkellä mun murehtimista vaativat. Esim. nyt mietin pyykkirumbaa, joka odottelee vintissä... Se on mun tämän hetken suurin murhe. Jotenkin helpottaa elämää ja antaa mahdolllisuuden elää täysillä tätä hetkeä, kun ei ole sellaista stressaajan ja murehtijan ominaisuutta siunaantunut :)

Vierailija
25/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ollaan edelleen lähdössä kauan odotetulle lomalle Lontooseen perheen kanssa, vaikka tiedän että Britanniassa on Euroopan maista eniten tätä influenssaa liikkeellä. Varaudun varmaan vielä tavallista matkaa enemmän käsien puhdistamiseen ja koitan pitää astmaa sairastavan lapseni keuhkot hyvässä kunnossa ja lääkityksen mukana. Lääkäriin mennään varmaan heti jos kova kuume nousee (yleensä ei vie flunssan takia lääkäriin). Tartuntataudeilla on kai yleensä ollut taipumus paremminkin lieventyä ajan kanssa kuin pahentua, mutta sitähän ei osaa asiantuntijatkaan ennustaa miten käy. Miksi siis minä yrittäisin? Toimin vaan ohjeiden mukaan.

Vierailija
26/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintuinfluenssa olisi sellaisenaan ruvennut tarttumaan ihmisestä toiseen ja alkanut levitä. Siinähän kuolleisuus oli 60 % eli "hieman" eri luokkaa kuin tässä sikataudissa. :)

Vierailija
27/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on entistä tarkemmin aletu huoletimaan kesähygieniasta ja varaomaan pärskeitä. Kesäloma matkamme kohdetta siirettiin , vaikkakaan mitään matkustus kiletoa ns korkeanraiskin maihin ei olekaan annettu.

Teidä sitten panikoinko liikaa, mutta en ehdoin tahoin kyllä aijoa altistua. Ja JOS tavella rantautuu tauti kumnnolla Suomeen , niin olisin kyllä valmis ottaamaan laset pois päivähoidosta, mikäli heidän pk,ssa alkaa tartuntoja ilmenemään . Näin en ole toiminut tavallisen a- influessan kohdalla, joten H1N1 herättää minussa enämmän palkoa.

Vierailija
28/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee ettei omaan perheeseen sitä voi tulla? Mun äiti sairastu kovaan kuumeeseen tiistaina kun tuli viime viikon torstaina ulkomailta. Ja jos tää on nyt sitä sikainfluenssaa niin on voinut tarttua jo moneen ihmiseen kun on käynyt kaupassa, jumpassa kerran ja töissä.

Musta tää on hyvä juttu:

http://www.adressit.com/taistele_ah1n1_vastaan

ja voin sanoa että kun äitini meni tutkimuksiin niin siellä joku tosi nuori naislääkäri meni vaa kyselee joltainkin muulta lääkäriltä että mitäs nyt pitää sit tutkia kun on pieni mahdollisuus että on sikainfluenssa. eli ihan tietämätöntä porukkaa!

ja tämä ei ole provo. toivon niin ettei äidilläni ole sikainfluenssaa. en ole käynyt ollenkaan vielä lasten kanssa (onneksi) kattomassa äitiäni sen jälkeen kun tuli matkalta. Onneksi on ollut kiire ettei olla ehditty.

Tulokset tulevat ens vkolla. pitäkää peukkuja.

Vierailija
29/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti äidilläsi on joku "normaali" flunssa. :S

Vierailija
30/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee ettei omaan perheeseen sitä voi tulla?

Minä ainakin pidän hyvin todennäköisenä, että joku tai jotkut perheestämme saavat H1N1:n. Ennusteiden mukaan joka neljäs suomalainen sairastuu.

Mutta eihän se tauti mikään kuolemantuomia ole, herranen aika. Tähän mennessä kuolleisuus on ollut enintään 0,5 %. Yhtä hyvin voimme kuolla mihin tahansa muuhunkin.

Vierailija
31/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuokin on jokun tavanjanterin, ties vaikka minkä sekopään, sepittämä tekstinpätkä.

Minä luottaisin enemmän vähän virallisempiin lähteisiin. :)

Vierailija
32/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt tehnyt kuolemaa viimeiset 20 vuotta. Saatuaan diagnoosin heittäytyi täysin osaamattomaksi ja toisten huollettavaksi, antoi itsensä rapautua ja nyt kärsii monesta elintasosairaudesta jotka on tulleet ihan puhtaasti lihomisesta ja liikkumattomuudesta. 20 vuotta on antanut jo elämän valua ohitseen ja jatkaa itsensä säälimistä kuinka kuolee kohta ja kohta ja kohta ja kohta. Päivästä toiseen. Naapurihuoneessa elämänmyönteinen sosiaalista elämää elävä mukava vanhus kuolee tukehtumalla yöllä. Hänen luonteellaan tuskin oltaisiin jätetty elämä elämättä vain siksi, että saattaa olla riski tukehtua petivaatteisiinsa. Älkää tuhlatko energiaanne ja elämäänne pelkäämällä asioita joita ei ole vielä kohdalla.

että pelkäät ihan turhaan. Itsekin pienten lasten äitinä ymmärrän sen, että tälläiset jutut aihetuttavat huolta, mutta oikeesti ei voi elää miettimällä kaikkia asioita, jota SAATTAVAT uhata lapsia/perhettä. Se ei ole tervettä ja vie turhaa energiaa elämästä. Eletään päivä kerrallaan, nautitaan siitä että ollaan nyt terveitä.

Vierailija
33/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee ettei omaan perheeseen sitä voi tulla? Mun äiti sairastu kovaan kuumeeseen tiistaina kun tuli viime viikon torstaina ulkomailta. Ja jos tää on nyt sitä sikainfluenssaa niin on voinut tarttua jo moneen ihmiseen kun on käynyt kaupassa, jumpassa kerran ja töissä. Musta tää on hyvä juttu: http://www.adressit.com/taistele_ah1n1_vastaan ja voin sanoa että kun äitini meni tutkimuksiin niin siellä joku tosi nuori naislääkäri meni vaa kyselee joltainkin muulta lääkäriltä että mitäs nyt pitää sit tutkia kun on pieni mahdollisuus että on sikainfluenssa. eli ihan tietämätöntä porukkaa! ja tämä ei ole provo. toivon niin ettei äidilläni ole sikainfluenssaa. en ole käynyt ollenkaan vielä lasten kanssa (onneksi) kattomassa äitiäni sen jälkeen kun tuli matkalta. Onneksi on ollut kiire ettei olla ehditty. Tulokset tulevat ens vkolla. pitäkää peukkuja.

Vierailija
34/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tietää kuolonuhreja ja taantuman syvenemistä.

Vierailija
35/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin typerä, että harrastaa liikuntaa sairaana?

Jos kuume nousi tiistaina eikä ollut oireita vielä esim. lauantaina.. niin miksei sais harrastaa liikuntaa vaikka lauantaina??

Vierailija
36/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotiseen influenssaan kuolee vuosittain Suomessa noin tuhat ihmistä, se oli myös tänään uutisissa. Jostain syystä ei tunnu hätkähdyttävän.

Vierailija
37/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuokin on jokun tavanjanterin, ties vaikka minkä sekopään, sepittämä tekstinpätkä.

Minä luottaisin enemmän vähän virallisempiin lähteisiin. :)

Mut tossa lukee mistä noi tiedot on saatu.. ihan virallisilta tahoilta

Vierailija
38/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on noin 5 330 000 ihmistä, näistä 1/4 tulee sairastamaan taudin, eli sairastuneita tulee 1-2 vuoden aikana olemaan 1 332 500 (kaikki sairastuvat eivät todellakaan tule sairastumaan yhden kuukauden sisällä, kuten vastauksista näyttäisi moni kuvittelevan).

Näistä 1 332 500 ihmisestä 0,5 prosenttia tulevat todennäköisesti kuolemaan, määrällisesti tämä on 6662,5 ihmistä.

Tämä on se kauhuskenaario. Todellisuudessa rokote tulee käyttöön Suomessa vuoden loppuun mennessä, jolloin sairastuneiden/kuolleiden määrä on vielä paljon pienempi. Rokotteen jälkeen olemme suojassa taudilta, mikäli ei muunnu.

Jos muuntuu, niin sitten taas osa ihmisistä sairastuu, kunnes täsmärokote on saatavilla. Jne.

Vierailija
39/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauhean sitä tekee lisäksi se tosiasia,että nykytiedon mukaan nämä uhrit tulisivat olemaan nuoria tai keski-ikäisiä eli omaa ikäluokkaani.

Vierailija
40/52 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhees on. kukaan meidän lähipiirissä ei matkustele, mies näkee työssään kahta ihmistä, minä olen kotiäiti, lapsen harrastustoiminta on kesälomalla, syksyllä mennään jos tää ei villiinny, illat ollaan kotona, me eletään niin tylsää elämää ettei juuri ketään nähdä. jos sen tosta lähikauoasta saa niin sit on tullakseen

Miksi kaikki luulee ettei omaan perheeseen sitä voi tulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan