Kuinka usein PAPA:ssa? Gallup!
Kuinka usein käytte PAPA-kokeessa?
Ikäsi?
Itse olen 29. Kävin vuosi sitten. Mutta sitä edellisestä oli luvattoman kauan aikaa..
(7 vuotta)
Kommentit (27)
Olen käynyt 19-vuotiaana viimeksi PAPAssa, ja nyt kun viime viikolla kävin gynekologilla niin eivät suostuneet ottamaan sitä uudelleen! Olen nyt 22v ja eivät kuulemma suosittele alle 30 vuotiaille! Tai sainoivat että jos tulen vaikka 3 vuoden päästä niin voivat sit ottaa..kun niitä muutoksia tapahtuu kuulemma nuorilla naisilla niin paljon ja ovat 99 % hyvänlaatuisia niin ei järkeä ottaa..mutta olin kyllä melkoisen pöyristynyt, ajattelin että ehkä olin ymmärtänyt jotain väärin kun luulin että se pitää uusia n. 2 vuoden välein. Nyt näitä keskusteluja luettuani niin tekisi kyllä mennä takaisin sinne ja vaatia että se tehtäisiin..
Aiemmin kerran vuodessa mutta, koska näyte on ollut aina puhda, gyne sanoi ettei niin usein tarvitse.
siinä papassa, eli mitä aikaisemmin sen huomaa sen parempi on ennuste
ja justhan tässä on ollut julkisuudessakin muutama ihan nuori nainen, jotka menhytyneet tuohon syöpään
eli kyllä voi tulla syöpä myös nuorille, valitettavasti
eli kannattaa otattaa papa, etenkin jos harrastaa sekisiä useampien eri miesten kanssa, ja jos on aloittanut seksin nuorena
ei tuo niin iso juttu ole tuo papa, toki kunnallinen sektori säästää niissä, eliei anna lähetettä kuin sen 5 vuoden välein
menkää yksityiselle gynelle, saa samalla tutkimuksen ja sen papan ottaa myös
toki se maksaa
Oli muutoksia joku vuosi takaperin ja siks kerran vuodessa vielä. Ja ikää on vasta 22, että kannattaa nuorienkin käydä säännöllisesti, ettei tule mitään vakavampaa sitten. Itsellä onneksi hävisi solumuutokset itsestään, mutta säikäytti se silti.
30-vuotiaana joukkopapan aikaan olin raskaana, eikä silloin otettu. Sitä nuorempana ei juuri olisi ollut hyötyä käydä, koska olin ensimmäisessä suojaamattamossa yhdynnässä 29-vuotiaana ja senkin jälkeen ollu vain yksi ja ainoa kumppani. Eka papa-koe muuten suositellaan otettavaksi vasta n. 3 v sukupuolielämän aloittamisen jälkeen. Hieman ihmetyttää että jotkut käyneet testissä jo 15-vuotiaana.
Ihmetyttää tuollainen suositus, voihan syöpä tms. tulla vaikka oisit ikäsi ollut nunnana ja selibaatissa.
jonka saa nainen yhdynnässä pojalta/mieheltä
eli siksi juuri ne naiset/tytöt jotka harrastavat seksiä hyvin nuoresta ja /tai useamman eri ihmisen kanssa ovat suuremmassa vaaarassa saada tuon syövän
toki sen voi saada , mut erit harvinaista, myös muutkin naiset
eli riski ryhmään kuuluu nuoren seksin aloittaneet, ja sitä monien kanssa harrastannet/harrastavat naiset, je tiety ne jolta tuo virus löytyy, sitäkinhän ne voi katsoa niissä näytteissä
Silloinhan tulos ei ole luotettava muutenkaan...
Itse käyn papassa noin kerran vuodessa tai kahdessa. Viimeksi kävin 1½ vuotta sitten, ja kesällä olisi taas tarkoitus käydä Suomi-loman yhteydessä.