Miksi joissakin perheissä mies ajaa aina autolla, nainen ei koskaan?
Näissä tapauksissa molemmilla on kuitenkin ajokortti.
Kun perhe on yhdessä liikenteessä, mies ajaa AINA. Yksin liikkuessaan nainen taas menee aina bussilla, vaikka autokin olisi käytettävissä.
Miksi?
Kommentit (52)
Odotin jotain ihan muuta. Meillä on sama juttu kuin tällä yhdellä aiemmin, että kun on lastenistuin selkä menosuuntaan, niin siinä ei jää etupenkille kovin reilua istumatilaa. Kun autoa on mahduttava kuitenkin kumman tahansa ajamaan, niin se ahdas etupenkki on ollut pakko laittaa apukuskin puolelle. Eli tällä hetkellä mies ajaa siksi, että kuskin paikka on ainoa, johon se mahtuu. Minä oon 150-senttinen, joten minä mahdun apukuskin penkille hyvin.
Mieheni ei ole ikinä kommentoinut ajotaitoani. Olen aina saanut ajaa kun olen hallunnut. Nyt onkin oma auto olut jo vuosia. Kun yhdessä lähdemme liikenteeseen yleensä minä ajan. Ja vaikka lähdemme miehen autolla (pakettiauto) niin minä ajan sitäkin.
Nautin kun saan ajaa mökille...pitkää matkaa. Mieskin varmaa nauttii, kun voi sitten mökiltä tullessa vielä aamupäivällä ottaa pari olutta:) Kun rouva ajaa kuitenkin. Ja ihan omasta halusta.
jättänyt seuraavalle bussipysäkille. Siihen loppui kommentoinnit. Ja nykyisessä suhteessa mies ajaa jos ollaan yhdessä liikenteessä, koska mä ajan työn takia tosi paljon ja tietty lasten kanssa. On mukava välillä olla kyydissäkin.
siedä miehen kommentointia ajoni aikana. Ajan kyllä itsekseni ja lasten kanssa sekä miehen ollessa maistissa, mutta esim. töihin tai kauppaan mennessä erittäin harvoin.
ja jo sen takia varmempi ja parempi ajaja. Minä taas tykkään nauttia maisemista. Tai sitten nukun.
Pääkapunkiseudulla en mielellään aja muutenkaan, js jos joudumme sinne autolla menemään, on mies automaattisessa ratissa, koska hallitsee sen nopeatempoisen liikenteen paremmin (ammatikseen ajanut siellä kymmenkunta vuotta) eikä ole tukkona kuten minä ja tuntee seudun ja kadut ja reitit minua paremmin !
Yksin kyllä osaan ajaa ja olen naiseksi aika hyvä ajaja, vaikka kaasujalka painava onkin.
peilejä ym. itselleni sopiviksi ja sitten palauttaa takaisin miestä varten. Onhan sitä olemassa autoja joihin voi tallentaa säädöt muistiin mutta ei meidän autossa. Muuten kyllä pidän ajamisesta. Toisen auton hankkiminen on varmaan edessä joskus tulevaisuudessa ihan käytännön syistä kun työpaikka muuttaa kauemmas.
Aina jaetaan tasan reissuja kun kumpikaan ei tykkää ajaa. Se on vaan yksinkertaisesti tylsää ja on ihanaa istuskella kyydissä vailla huolia.
Molemmilla kyllä on oma auto ja paljon joudutaan ajamaan, julkista liikennettä meiltä ei ole kuin koululaisten bussit. Molemmat ollaan ajettu kortin saamisesta lähtien jatkuvasti, eli ihan varmoja kuskejakin ollaan. Ei vaan tykätä.
siis uskalla lähteä enää autonrattiin. Näitä tullut jo pari vuotta, ja en kyllä ole asiasta informoinut oman perheen ulkopuolisia. Auto kuitenkin on tai siis kaksi, mutta mitä se kellekään kuuluu, kun on varaa siitä kerran maksaa?
Antakaa nyt ihmisten ajaa miten he haluavat! Ihme nurisemista puolin kuin toisin. Onko sillä väliä kuka ajaa muissa perheissä jos omassa perheessä on toimiva ajoratkaisu? Mitä se kuuluu muille kuka teillä istuu ratin takana? Ja jos jostakusta on vastoin naisten oikeuksia että mies ajaa niin oh hoh...
jos liikutaan koko perheellä ja mies ajaa, koska mä en saa ajaa sen kuorma-autoksi rekisteröityä pakua. Jos mennään mun autolla, voi kumpi vaan ajaa, ehkä mies useammin, koska on valmis lähtemään nopeammin ja usein laittaa lapset istuimiin ja käynnistää autoa, kun mä vielä etsin tavaroitani ;)
Samapa tuo on kumpi ajaa. Joskus mies ajaa kun minä vaikkapa meikkaan.
Ei ole mitään erityistä syytä miksi meillä juuri näin päin. Itse ajelen työssänikin paljon, joten en koe sitä rasitteena.
itse olen ajanut ajokortin yli 20 vuotta sitten, ja en ole autokoulun jälkeen juurikaan ajanut. Ei minulla ole ollut autoa. Nyt on sitten auto hankittu muutama vuosi sitten, vaan kun en osaa ajaa. Pitäisi mennä autokouluun ottamaan joku tunti, mutta siihen ei ole ollut toistaiseksi varaa. Eikä meillä ainakaan ole hankaluuksia aiheuttanut,etten ajakaan. Ei mun mieskään laita ruokaa, joten ei me kaikkia asioita jaeta muutenkaan.
Joten hyvin usein on niin, että kun menemme minun autollani, minä ajan ja miehen autolla mennessä mies ajaa...
Mutta varmasti keskimäärin liikumme enemmän miehen kuin minun autollani.
Vaikka itse ajan päivittäin, tai ehkä juuro siksi, olen huomannut, että on varsin helppo vain hypätä kyytiin ja nauttia kun joku toinen ajaa...
Ehkä se on vain totuttu tapa.
Mies ei ole kyllä koskaan kommentoinut ajamistani tai neuvonut mitään, hänen mielestään olen hyvä kuski.