kuudetta tuntia supparit säännölliset.
ekat pari tuntia 6 minuutin välein, nyt välillä 5 tai 4 minuutin välein. eivät ole sietämättömiä mitenkään, kovempia kuin harjoitussupparit.
sitä tässä mietin, että missä vaiheessa lähden synnärille, esikoinen oli niin selvä juttu kun ssynnytys alkoi vesien menolla. netissä sanotaan että "useamman tunnin säännölisten supistusten" jälkeen voi lähteä. mutta kun ei tämä nyt niin kamalaa ole olla kotosallakaan.
tuleeko mulle hoppu jos odottelen kotona vielä, esikoinen syntyi kymmenen tunnin pästä vesien menosta, viiden tunnin päästä tällaisten suppareiden alkamisesta kuin mitä mulla nyt on ollut.
niin joo, rv40 menossa..
Kommentit (13)
ihan outo tilanne tämä kun supistelee ENNEN vesien menoa..
hyvin mahdollista että sulta toinenkin lähtee syntymään vesien menolla.
eikö sua sitten ole yhtään muuten supistellu?
voihan se sitten tuntua oudolta. mut joo joka tapauksessa pianhan sä lähdet sinne... onnea synnytykseen!
edellinen vastaaja
vauvakin on vilkkaalla tuulella, potkii ja möyryää ympäriinsä. myös samanaikaisesti supistuksen kanssa.
taidan valvoa vielä muutaman tunnin täsä ja kuulostella.
voihan se olla sitäkin sitten jos on kerran uusi oire. mutta tuskin teillä kiire on. ja toivottavasti saat nukkua ennen synnytystä! mulla on aina alkanut synnytykset kello 12 yöllä, eli just kun on nukahtanut...
ja 18 tunnin jälkeen tuntui sellainen kova "rusahdus", että ajattelin ipanan olevan tulossa. Mentiin tsekkaamaan tilanne ja pääsin suoraan saliin.
Kohta se tulee, onnea! :)
tuttua tuo rusahdus. heräsin valtavaan potkuun ja rusahduksen ja niin tuli lapsivedet ulos...
mitäköhän ap lle kuuluu? olikohan sittenkin tosi kyseessä? must kans tuntu et ois ollut vasta alkusoittoa mut näköjään on voinut olla jo tulossa kovaa vauhtia..
kohta koitan nukkua. jospa aamulla kävisi synnärillä näyttäytymässä jos tämä näin jatkuu.
ap
niin ku eilisessä kätilöt -ohjelmassa,et vauva syntyy autossa liikenneympyrässä eikä isä hädissään löydä ees torvea.
tilanne nyt?
ja mitä torvea isällä ei ollut kätilöt ohjelmassa?
t: useasti tässä ketjussa vastannut
kun supistukset ovat säännölliset mennään synnärille.
Minulla on vedet menneet aina synnytyssalissa ja joka kerta kalvot on puhkaistu. Ensimmäistä synnyttäessä kalvot puhkaistiin kun ponnistutti ja lapsi oli tulossa jo ulos.
eli supparit alkoi viideltä ja yhdeksältä mentiin saliin, 7cm auki. Eli mulle sanottiin että tule vaan kun on noin säännöllistä kun synnärille soitin. Toinen synnytys on usein helpompi.
pitkään ennen synnytystä, kivuliaita suppareita 4 min välein vaikka koko päivän. mut ei ne mitään tarkoita, ei edes avanneet kohdunsuuta. kävin mä polilla kerran tarkistuttamassa mut ihan turhaan.
molemmat syntyneet vesien menolla, tosin nopeasti siitä, vaikkei muita erityisiä ennakko-oireita ole ollut.
Eli mun mielestä sä et lähde synnärille näillä tiedoin. Mut teet tietysti niinkuin susta tuntuu.