Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v. ja playstation ym.

Vierailija
10.06.2009 |

ollaan muuttamassa ulkomailta suomeen ja tuntuu ettei suomessa ole elämää ilman pelejä. mitä siis sanotte, 8v. poika ei omista mitään pelejä vielä ja telkkaakin kattelee tosi vähän. onko se pleikkarin hankkiminen välttämättömyys, ite kun en ymmärrä yhtään mihin niitä pelejä tarvitaan...toisaalta myös huomannut ettei tuon ikäiset sisällä meinaa oikeen enää leikkejä keksiä...kokemuksia kiitos,onko lähdettävä peliostoksille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 5-6v pojat odottaa into piukkana mahdollista "pelipäivää" päiväkodissa ja silloin ollaan kaikki mahdollinen leikkiaika nenä kiinni pelissä.

En ymmärrä:/

Oma esikoispoikani täyttää syksyllä 8v ja hänellä ei ole kyseisiä pelejä, eikä tule vähään aikaan jos minä sen päätän. Onneksi mies samoilla linjoilla.

Terveeksi ja tasapainoiksesi nuoreksi/aikuiseksi kasvaa myös ilman pleikkaripelejä, toisin päin en olisi niin varma.

Vierailija
2/6 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää pian 9 v. Kyllä hän pelaa sillä liki viikottain, tosin välillä oli pitkiäkin taukoja. Aikaa on myös rajoitettu. en pidä sitä kamalana uhkana, niin kauan kuin pelaaminen pysyy rajoissa. Ja kyllä lapsi edelleen viettää aikaa myös leikkien ja askarrellen, ja pelataan lautapelejä yms. Tietsikalla lapsi pelaa myös shakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lapsella on ps2:n lisäksi ps3 ja psp. Psp on mukava ottaa esim. automatkalle mukaan, sillä kun voi katsoa leffojakin.

Ei hän paljoakaan pelaa, ehkä pari kertaa kuukaudessa, usein pelataan koko perhe (Singstaria ja Buzz-tietokilpailuja). Enempi lapsi tietokoneella istuu ja ohjelmoi, ei siis surffaile millään epämääräisillä sivustoilla, esim. habbo-hotellissa.

Vierailija
4/6 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri 8v täyttänyt poika ja hänellä on lauantai pelipäivä, jolloin hän pelaa tietokoneella. Pleikkaria ei hankita meillekään, mikäli se minusta riippuu. Mies (it-ammattilainen) on myös samaa mieltä. Olemme yrittäneet rajoittaa pelaamisen alusta asti mahdollisimman vähiin, koska parempi niin päin. Jos pelaaminen pääsee ryöstäytymään liialliseksi, siitä on vaikea ruveta vähentämään.

Tuttavaperheessä saman ikäinen poika ei kuulemma enää tekisi mitään muuta ja äitinsä oli tosi huolissaan asiasta. Kaverin kanssakaan ei keksinyt enää mitään muuta tekemistä ja vaikka ehdotettiin Afrikan tähteä tai muita pelejä, vain pleikkari oli jotain. Huh, huh. Meillä ainakin poika pelaisi lautapelejä, Unoa ym. vaikka kuinka paljon. Pojan pelipäivä/vko aloitettiin ennen joulua eikä hän vaadi enempää peliaikaa. Tykkää kyllä kovasti pelipäivästä, mutta se riittää hyvin. Olen kuullut sellaisia määritelmiä, että sopiva aika tuon ikäisille olisi korkeintaan tunti päivässä ruudun tuijottelua, johon luetaan myös tv:n tai dvd:n katselu. Mikä menee sen yli, on jo liikaa. Samoin olen kuullut, että sama aika, mikä kuluu ruudun edessä, pitäisi vähintään olla ulkoilua ja vastaavasti lapselle pitäisi lukea kirjaa saman verran. Silloin pelaamisesta tai muusta töllöttimestä ei ole haittaa.

Vierailija
5/6 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaikilla niitä pelejä ole. jotenkin vaan pelottaa et onko ihan "out" kun ei mistään peleistä tajua. kaverilla kun pääsee pelaamaan niin pelais kyllä vaikka kuinka kauan...

Vierailija
6/6 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt tähän samaan ilmiöön kuluneen vuoden aikana. Vielä ekalla luokalla sitä leikittiin, tokalla luokalla tuli tämä "ei mitään tekemistä".

Meillä ei saa pelata pleikkaa kuin viikonloppuisin pari tuntia. Poika on puhunut, että se on epäreilua, kun tämä kaveri saa pelata joka päivä tunnin, tämä saa pelata vaikka kuinka paljon jne.

Yritä siinä sitten pitää pelirajoja, kun hän menee kavereille ja siellä pelataan. Olen ihmetellyt, miksi kukaan kaveri ei tule meille - no, kun meillä ei saa pelata!

Sitten nämä ikärajat... olen ollut niistä tarkkaa. Mutta kuulemma ekaluokkalaisella kaverilla on k-18 peli!

Joo, ja kun telkkarista tuli pirates of the carribbean k-13, en todellakaan äänittänyt sitä. No, tokaluokkalaiseni meni kaverin luokse ja he kelasivat nauhalta parhaat palat!

Poikani myös alkoi pelaamaan Runea netistä. Se on k-13 peli ja siksi en ole hänen antanut. Mutta poika valitti, että häntä syrjitään: kaverit keskustelevat runesta, ja poikani tullessa paikalle käskevät tämän poistumaan "koska sä et pelaa runea".

Huoh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän