Onko 43-v synnyttäjä harvinaisuus?
Elikkäs vieläkö kehtaisi tässä iässä?
T. vauvakuumainen vanhus :)
Kommentit (28)
kahden pikkulapsen äiti ja olen vielä ajatuksissani halunnut pitää option sille kolmannelle. Suvussani on varmaankin poikkeuksellisen paljon meitä ns. vanhempia äitejä, onpa joku saanut esikoisensakin vasta nelikymppisenä. Olen hyväkuntoinen ja jaksava, en koe ikäni takia väsyväni lastenhoidosta. Myös oma äitini sai minut melko iäkkäänä ja vielä tänä päivänäkin on pirtsakka seitsenkymppinen ja mielellään kaitsee lapsiani lyhyempiä aikoja. Tulevaisuudestahan ei kukaan tiedä, mutta uskoisin kykeneväni tällä terveydellä ja vahvuudella saattelemaan lapseni aikuisuuteen.
Olen nyt itse 30v. ja kyllä tämä mahassa oleva saa olla se viimeinen. Viides lapsi jo tulossa. :)
Muistan hiljattain lukeneeni, että itse asiassa pk-seudulla alle 20-vuotiaita ENSIsynnyttäjiä on vähemmän kuin yli 40-vuotiaita ENSIsynnyttäjiä!
Eli usvaa putkeen vaan, jos terveys on hyvä.
PS: et ole vanhus. Kieltäydyn ehdottomasti hyväksymästä moista määritelmää... (nimim. itsekin 42 vee)
Minäkin täytän pian 43 v. ja vauva on nyt 7 kk :-)
Onneksi sain ihanat lapset näin vanhana. Kolmaskin voisi olla kiva, mutta ei ehkä todennäköinen mm. rahatilanteen takia. Eli töihinkin pitäisi mennä.
Minua ei luulla mummoksi kun näytän ikäistäni nuoremmalta.
Aina sitä oman lapsen kanssa jaksaa paremmin kuin vieramman kanssa, vaikka kysessä oma lapsenlapsi. Itse ainakin stressaannun ja väsyn esim. sisarusteni lasten kanssa ihan toisella tavalla kuin omieni kanssa. Oman lapsen kanssa voi aina ottaa rennommin.
ja kaikki hoitajat 40-50-vuotiaita. Ei ne mitenkään väsyneiltä vaikuta vaikka lapsia ympärillä yli 10. Kaikilla heillä kotona omiakin lapsia, 3-13-vuotiaita, joten eivät lepäile vapaa-ajallakaan.
Jos on huonokuntoinen ihminen, on ihan sama, minkä ikäinen on. Huonokuntoinen ei jaksa samalla lailla kuin itsestään huolehtiva hyväkuntoinen.
Kaverini sai kaksi viikkoa sitten tytön, ikää 43 v. Kyseessä viides lapsi ja tuo mamma on ainakin täynnä energiaa ja jaksaa tehdä lastensa kanssa vaikka mitä.
Oma äitini on 59 v ja jaksaa kyllä kolmea lastenlastaan, no problem. Hän onkin erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa, ulkoilee ja hiihtää ja syö terveellisesti. Tulee mielellään meille lastenvahdiksi, kun tarvitaan ja laittaa ruuat, lukee, leikkii ja kylvettää ihan innoissaan.
yrittelen, 45-v.