Onko 43-v synnyttäjä harvinaisuus?
Elikkäs vieläkö kehtaisi tässä iässä?
T. vauvakuumainen vanhus :)
Kommentit (28)
meillä suvussa useita.
Itse synnytän iltätähtemme täytettyäni 43-v.
Mutta kaikki riippuu omasta ja miehesi terveydestä että jaksamisesta.
samana vuonna täytti 44v. (puolisen vuotta myöhemmin). Esikoisensa sai 19-vuotiaana. :)
Mutta ex-työkaverini onkin vaimoaan 12 vuotta nuorempi.
Hoiti kuulemma esikoisen yösyötöt, kun vaimo koisasi korvatulpat korvissa. Niin varmasti tälläkin kertaa ; P
No, sillä lailla jaksaa vanhakin äiti, kun ei viitsi edes imettää...
on 44v eikä jaksa tyttäreni (1v8kk) kanssa koko päivääkään touhuta, yökyläilyjen jälkeen on myös aivan puhki. En suosittelisi.
nuorikin äiti??? Tuo imettäminen ei edes onnistu kaikilta! Esim. itse yritin epätoivoisesti imetää esikoista sekä kakkosta kolmenkympin kieppeillä, vaan kolmosta imetin yli kaksi vuotta täytettyäni jo peräti 40!!! Kahden ensimmäisen kanssa olin täysin poikki, koska jouduin heräämään öisin syöttämään pullolla vauvaa. Toisen kanssa mies auttoi sentään katsomalla esikoisen perään. Nyt tämän kuopuksen kanssa en tarvinnut apua jaksamisen suhteen, koska imettämällä yöt menivät todella hyvin. Mies ja koko muu perhe sai nukkua yönsä rauhassa, enkä itse kärsinyt univajauksesta koko vauva-aikana.
Hoiti kuulemma esikoisen yösyötöt, kun vaimo koisasi korvatulpat korvissa. Niin varmasti tälläkin kertaa ; P
ps vanhukseksi on vielä pitkä matka!!
on 44v eikä jaksa tyttäreni (1v8kk) kanssa koko päivääkään touhuta, yökyläilyjen jälkeen on myös aivan puhki. En suosittelisi.
Jos äitisi ei jaksa, ei se tarkoita, etteikö joku toinen hänen ikäisensä jaksaisi touhuta!
T:kolmivuotiaan 42v äiti, joka jaksaa touhuta ja nauttii siitä!
Mä imetin pisimpään mun kuopusta, jonka sain 42-vuotiaana. Enkä ihan lyhyeen jättänyt neljän muunkaan imetystä, reilusti yli vuoden imetin heitäkin. Nuorimmaisen yösyötöistä suorastaan nautin. Oli ihanaa, kun muut nukkuivat, ja itse olin hereillä ja kuuntelin vieressäni vauvan tuhinaa ja imemistä. Eikä väsyttänyt yhtään.
ei ole jaksanut ikinä hoitaa kuin max yhden yön. ei sillä en olis antanutkaan, mutta nyt kun noita on 2 ja nuorempikin jo 2 niin jo parin tunnin kylääilyn jälkeen se on aivan puhki. JOs ovat olleet esim puistossa ja lapset on siellä leikkineet normaalisti,niin se on ihan kauhuissaan, kuinka ne meinaa pudota ja sitä ja tätä, ja hermoraunion juokseeniiden perässä. Hauskaa katottavaa. Mut hänelle en olis suositellut kyllä enää lapsia. =)
hoitamaan pikkulapsia! Siksi katsoinkin parhaaksi saattaa lapseni maailmaan kun olen itsekin vielä nuori. Yli kolmekymppinen synnyttäjä on musta jo vanha.
Kuulostat siltä
sitä, että lapsi tarvitsee äitiään seuraavat parikymmentä vuotta.
Kyllä terve yli nelikymppinen vielä vauva- ajan jaksaa, mutta ikiääntymisen aiheuttama rapistuminen kiihtuu ja on tosiasia!
ei ole jaksanut ikinä hoitaa kuin max yhden yön. ei sillä en olis antanutkaan, mutta nyt kun noita on 2 ja nuorempikin jo 2 niin jo parin tunnin kylääilyn jälkeen se on aivan puhki. JOs ovat olleet esim puistossa ja lapset on siellä leikkineet normaalisti,niin se on ihan kauhuissaan, kuinka ne meinaa pudota ja sitä ja tätä, ja hermoraunion juokseeniiden perässä. Hauskaa katottavaa. Mut hänelle en olis suositellut kyllä enää lapsia. =)
Mulla on kaksi lastenlasta (4 ja 1) ja juoksen heidän kanssaan päivät pitkät, otan myös yökylään molemmat ja itsellänikin on allekoulu-ikäinen lapsi.
Kaippa kaikki on kiinni omasta kunnosta
No, sillä lailla jaksaa vanhakin äiti, kun ei viitsi edes imettää...Kuulostat siltä
Olen mieluummin alle kolmekymppinen pirteä äiti, kuin yli nelikymppinen väsynyt vanhus! ; )
Mutta kaippa sitä jaksaa jos on pakko.
Sylissä istuu vauva 6 kk ja minä olen 43 vee. Äitini sai minut, kun oli 40 vee eli en ole kovin kauhuissani.
Onnekseni en ehkä näytä ihan ikäiseltäni, joten minua ei luulla lapsen mummoksi ( :
Ennen vanhaan nainen sai tulla äidiksi menopaussiin asti. Itse tulin raskaaksi toisella kierrolla, joten ylpeänä voin olla törkeen hedelmällinen nainen vielä tässä iässä.
Tämä on iiiihaaanaaaa!
vielä kovin nuori... Nimittäin ei yli nelikymppinen oli vielä likelläkään vanhusta!
Ja mitä tuohon jaksamiseen tulee viisikymppisenä, meillä ainakaan ei meno ole suvun naisilla tuon ikäisenä hidastunut. Ja sukumme on sangen pitkäikäistä, naiset ovat eläneet pääsääntöisesti liki ysikymppisiksi!
Sitäpaitsi, voi nuorikin väsyä ja sairastua.
[/quote]
Olen mieluummin alle kolmekymppinen pirteä äiti, kuin yli nelikymppinen väsynyt vanhus! ; )
[/quote]
Ja lämpimästi voin suositella, ihanaa kun kotona on vielä pieniä lapsia.
Isoäitini 45v. Ihan ok.