Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan karppaajat, mikä ruokavaliossani on vialla.

Vierailija
10.06.2009 |

Olen yrittänyt karpata nyt pari viikkoa, mutta paino ei ole tippunut grammaakaan, ei toki ole noussutkaan. Mikä on vikana? Näin olen syönyt:

- Aamupalaksi rasvatonta maitorahkaa, rasvatonta maustamatonta jogurttia sekä pakastemarjoja (karviaisia, herukoita, mustikoita tai mansikoita, osa lievästi sokeroituja). Muutamana aamuna tämän tilalta kauralesepuuroa voisilmällä.

- Lounaaksi lihaa, kalaa tai kanaa (naudan sisäfilettä, tonnikalaa purkista tai pihvinä, lohta tai kanan rintapaloja pannulla paistettuna) sekä keitettyjä pakastevihanneksia voin kera, keitettyä parsakaalia voin kera tai salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, parmesan, oliiviöljy, balsamico).

- Välipalaksi mangoa ja rasvatonta raejuustoa tai yksi ruisleipäpala voilla, tomaatilla, kurkulla ja joskus myös juustoa tai kinkkua. Joskus ylimääräisenä välipalana appelsiini.

- Päivällinen kuten lounas.

- Iltapala yleensä kuten välipala. Joskus olen syönyt myös yhden keitetyn kananmunan.

Juonut olen pääasiassa vettä sekä 2-4 kuppia kahvia päivässä rasvattomalla maidolla, joskus teetä. Ei alkoholijuomia eikä limppareita. Pari kertaa olen juonut lasillisen appelsiinimehua.

Töissä olen joutunut muutaman kerran syömään makeita leivonnaisia: pari kertaa pienen palan piirakkaa, kerran rahkapullan, kerran yhden lakupatukan ja kerran pari palaa suklaata.

Valitettavasti työni takia ruokailuni on aika epäsäännöllistä, ruoka-ajoista ei pysty pitämään kiinni. Joskus lounas saattaa jäädä kokonaan väliin ja sitten syön illalla enemmän. Kuitenkin olen pysytellyt tämän listan ruoissa koko ajan, vaikka ajankohdat ovat vaihdelleet.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaas karppaajat, mitä suosittelette jos liikun (todella) paljon? En ole AP mutta kysyn kuitenkin. Minua kiinnostaa noin muuten karppaus ruokavaliona ja syön nyt jo rajoitetusti viljatuotteita. Eli syön vain ruisleipää, tummaa pastaa /täysjyväpastaa tai ohraa. Niitäkin vain pienen määrän, loput lautasella on lihaa/kalaa/kanaa sekä kasviksia. Minkälainen määrä hiilareita olisi hyvä saada jos liikun joka päivä työmatkat pyörällä (vien myös lapsen samalla päiväkotiin) - matkaa tulee yhteensä 10 km/pv. Lisäksi juoksen 3-4 krt viikossa 45 min - 1h eli 6-8 km. Lisäksi teen pari kertaa viikossa lihaskuntoa kotona (noin 30 min kerrallaan eli yhteensä 100 vatsaa, 100 selkää, 30 punnerrusta ja sitten vielä askelkyykkyjä). Lisäksi tietty hyötyliikunta eli kotityöt, lapsen kanssa leikkiminen, kävelen aina portaat - en käytä hissiä. Pituus 165 cm ja paino 56 kg eli ei ole tarvetta laihduttaa.

Itse pidän kyllä karppaajien ruokalautasista hyvin paljon ja kiinnostaisi tietää mitä ja miten paljon urheilevat karppaajat syövät? ja myös näkyykö karppaus ihossa eli minulle tulee todella helposti finnejä ja epäpuhtauksia. Itse olen miettinyt että syön kuitenkin liikaa sokereita ja viljoja, josko niiden poisjättäminen auttaisi iho-ongelmiin. Mutta kun nälkä on ihan hirmuinen kun urheilen käytännössä joka päivä. Kertokaa mielipiteitänne ja laittakaa vaikka jotain päivän ruokailuehdotuksia. Kiitos kovasti :)

Vierailija
42/49 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääriä luuloja näemmä ihmisillä. Kai sen jo järki kertoo, että jos aloitat jonkun ruokavalion, luet aiheesta materiaalia! Ei pelkkien luulojen perusteella laihduteta. Jos vedät rasvat minimiin, et karppaa, teet jotain muuta. Jos syöt viinereitä, pullaa, sokeria, puuroa, hedelmiä JOKA PÄIVÄ niin et laihdu. Tajua jo!!! Kerta per viikkokin hedelmää voi olla jo liikaa alussa. Ensin jätetään kaikki turha pois ja vasta kun laihtuminen on kunnolla päässyt alkuun, alat vähitellen lisätä hieman hiilareita. Aloita nyt ihmeessä paikkarit tai nutraus kun rasvaa noin kammoat, äläkä kiukuttele. Kaikkea ei voi saada. Mutta älä missään sano että olet karppausta kokeillut eikä se toimi! Sillä tuo mainitsemasi ruokavalio ei ole karppausta nähnytkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko tämä on jonkun mielestä mässäilyä? Ei tuosta määrästä voi olla kiinni se, ettei kahdessa viikossa ole lähtenyt grammaakaan!

ap

Vierailija
44/49 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä määrä ruokaa.

Vierailija
45/49 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paino pudonnut viikossa 2,7 kg näillä eväillä. aamupala: 3 viip. pekonia, kananmuna paistettuna, tomaatti ja pala kurkkua + iso mukillinen kahvia täysmaidolla. välipalana ja iltapalana: (kaikkea reilu ruokalusikallinen)ruisleseitä, maapähkinöitä, auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä ja rusinoita, päälle 2 dl rasvatonta maustamatonta jugurttia. päivälliseksi: pohjana 500 g tomaattimurskaa, 400 g jauhelihaa ruskistettuna, 2 sipulia myös ruskistettuna, 2 dl papuja liotettuna ja keitettynä, mausteita maun mukaan. tätä pataa syön keitetyn parsankaalin, kukkakaalin jne... kanssa, juureksia en ole syönyt. Perus idea, EI sokeria, jauhotuotteita, EIKÄ juureksia.

Vierailija
46/49 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onhan rosinoissa hedelmäsokeria, joka pilkkoutuu hitaasti. Siksi se ei ole vähän käytettynä vaarallista. Ruokalusikalliseen menee vain n. 15 rusinaa, eikä niitä ole pakko syödä jos ei halua, antaa vaan mukavasti vähän makeutta, kun ei mutakaan makeeta syö.

Vierailija
47/49 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minuakaan kiinnosta esim. BB mutta ei siitä keskustelu täällä mitenkään häiritse. Vaikka sillekin on varmasti omistettu omia keskustelupalstojaan jossain. Jos aihe näkyy heti otsikossa, niin mitä haittaa että muut siitä keskustelee, jos palstan nimi on aihe vapaa?

Vierailija
48/49 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä on se et jäät kaloreis miinuksille, eli liikuntaa peliin!

Vierailija
49/49 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostit tämän vuosia vanhan ketjun? Sairas ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi