Billundin Legolandista Kööpenhaminaan junalla?
Oliko työlästä? Matkustan yhden 10-v kanssa ja yleisillä pitää taivaltaa tämä pätkä Billundista Köpikseen. DBS:n sivut antavat aikataulut ja reitit Billundista Vejlen kautta köpikseen, kun taas muutamassa nettikeskustelussa suositeltu matkustamista Frederican kautta. Siis ensin legolandista bussilla jompaan kumpaan em paikoista ja sitten junaan. Huoh. Kantsiiko varata liput etukäteen, onko jollain kokemusta?
Kommentit (12)
Meille Fredericia sopis paremmin, ja päivämäärä on 3.8., iltapäivä. Jos viitsit kertoa, niin olet tosi kiltti:-)
Tosin me mennään Hampurista. Vejle on lähin asema, mutta Frederician kautta menee enemmän junia. Jostain syystä en ole netistä löytänyt bussiaikatauluja
josko tämän linkin (http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/query.exe/en?L=vs_dsb&) kautta löytyisi. Antaa bussi- ja junayhdistelmät.
Löysin sitä kautta aikatauluja, mutta ovat kaikki tuon vejlen kautta. Kiva olisi saada vinkki kantsiiko varata paikat etukäteen? Ainakaan tuon linkin kautta ei saanut varattua bussilippuja, ainoastaan liput tuolle junaosuudelle.
Oletteko harkinneet auton vuokraamista? Itselle se ei tule kysymykseen, mutta on käsittääkseni ihan varteenotettava vaihtoehto Hampuri-billund akselilla.
Lapsen kanssa matkustaessa olisi kuitenkin kiva, että olisi aikataulu tiedossa ja varmuus siitä, että mahtuu siihen kulkuneuvoon mihin on aikonut. Illalla pitäisi olla mielellään säälliseen aikaan Kööpenhaminassa. Toivottavasti junat ovat jossain tolkullisessa aikataulussa eivätkä myöhästele, jää nähtäväksi. Sinä joka asustelet Billundin lähistöllä, onko liput hyvä yrittää ostaa etukäteen vai lieneekö yleisissä kulkuneuvoissa väljää? Mikä on käsityksesi? Kiitos vastanneille!
Tuo lippujen ostaminen etukäteen... Riippuu ihan päivästä. Joskus saattaa olla tosi täyttä - ja joskus ei tartte paikkalippuakaan, vaan junassa on tilaa ja saa istua ihan ilmankin. On aika arvauksessa. Perjantait ovat yleensä pahimmat. Mä ostan yleensä junaliput etukäteen ja paikkalipun kanssa, eteenkin, jos matkustan lasten kanssa.
Ei viitsisi 4 h junamatkan jälkeen roikkua tuntikausia linja-autoa odottamassa.
Jos kerrot vähän, minä päivänä olet matkustamassa - ja vielä tietenkin mihin eli vejle-billund vai toisin päin (vai onko joku muu asema), niin mä voin yrittää hakea ne aikataulut sulle.
Tanskalaiset nettisivut ei ole mitään käyttäjäystävällisiä ja joskus on vaikea löytää haluamaansa. Mä alan jo kuitenkin tottua noihin, joten voin yrittää etsiä sulle ne aikataulut :)
Mä menisin bussilla Vejleen. Se on lähempänä Billundia kuin Fredericia. Asun itse Billundin lähistöllä, mutta ei ole tullut julkisilla kuljettua tuota väliä. Ihan mukavastihan tuosta Vejlesta kuitenkin pääsee Köpikseen.
Joskus voi olla, että Fredericiassa joutuu vaihtamaan junaa tai ainakin vaunua. Konnarit junissa auttaa kyllä mielellään, jos olette epävarmoja noista vaihdoista. Jos on kiire esim. lennolle, niin kannattaa varata ekstra-aikaa matkalle. On hyvin tavallista, että noi junat on myöhässä. Joskus jopa tuntitolkulla.
Itse tiedätte paremmin nuo päivät, jolloin matkaatte, joten tuosta rejseplanista vain kokeilemaan.
Meilä on aikaa hampurissa ennen ja jälkeen, joten ei myöhästymiset haittaa, tarkoituksella jätettiin väljä aikataulu. Mä en mielelläni aja, tykkään junista. Olen interrail-sukupolvea, ja nyt mennään 8v pojan kanssa kahden:-)
Siellähän sanotaan esim.
There are bus connections to Billund from many cities, and the buses stop right outside LEGOLAND.
Lapsen kanssa matkustaessa olisi kuitenkin kiva, että olisi aikataulu tiedossa ja varmuus siitä, että mahtuu siihen kulkuneuvoon mihin on aikonut. Illalla pitäisi olla mielellään säälliseen aikaan Kööpenhaminassa.
Toivottavasti junat ovat jossain tolkullisessa aikataulussa eivätkä myöhästele, jää nähtäväksi. Sinä joka asustelet Billundin lähistöllä, onko liput hyvä yrittää ostaa etukäteen vai lieneekö yleisissä kulkuneuvoissa väljää? Mikä on käsityksesi?
Kiitos vastanneille!
Ei viitsisi 4 h junamatkan jälkeen roikkua tuntikausia linja-autoa odottamassa.
siis Billundin Legolandista Kööpenhaminaan ma 15.6 ja olen sen verran saanut selville, että jostain Billundista (en tiedä mikä pysäkki on Legolandin) lähtee klo 16.00 bussi (907X) Vejleen, josta lähtee juna klo 16.46 Kööpenhaminaan. Junaan voin ostaa liput paikkavarauksineen netistä Visalla ja printata liput kotona. Ongelma on tuo bussimatka. Pitääkö siihen varata liput ja mistä, vai voiko luottaa siihen, että kyytiin mahtuu.
Luotan aikataulun mukaan myös siihen, että kyseessä on jatkoyhteys eli että toi juna vähän odottelis, jos bussilla vaikka menis aikataulu tiukille. Vaihtoon on muuten aikaa 6 min. Vejlen asema lienee helppo suunnistaa?
Kiitos, kun jaksat vastata ja auttaa!!
Ap