Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten perustella 3-vuotiaalle että hän menee päiväkotiin ja äiti vauvan kanssa kotiin?

Vierailija
09.06.2009 |

Ja virikehoidon vastustajat, älkää tuhlatko aikaanne vastaamalla tähän ketjuun.

Vastauksia niiltä, jotka samassa tilanteessa ovat

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen itse perustelin näin:

"Mikko kulta, nyt on äiti löytänyt sinulle tosin kivan kerhon, johon pääset uusiin kavereihin tutustumaan"

Vierailija
42/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä mahdollisuutta käytän hyväksi ihan röyhkeästi. Illaksi voin sossun maksusitoumuksella palkata vauvalle hoitajan, ja olen sitten esikoisen kanssa. Eikä maksa mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen itse perustelin näin: "Mikko kulta, nyt on äiti löytänyt sinulle tosin kivan kerhon, johon pääset uusiin kavereihin tutustumaan"

mutta tällä suunnalla ei 3-vuotiaalle oikein ole... =( mun tyttö oli ennen kesää jonki aikaa, ei ollu kun 2t kerran viikossa ja se ihan yhtä tyhjän kanssa,,, isommille oli sitte enempi..

Vierailija
44/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 3 tuntia. Juuri kun olen esikoisen sinne saanut, pitää lähteä hakemaan takaisin. En ehdi tehdä kotona yhtään mitään enkä nukkua univelkaani pois. Sitä paitsi palaan töihin kun vauva on 1v ja haluan vauvankin samaan päiväkotiin esikoisen kanssa. Täällä on hoitopaikat niin tiukassa, että hyvää paikkaa ei kannata muutaman kuukauden takia irtisanoa.

Vierailija
45/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verorahoillaan mun sossun maksusitoumukset, vaikka ei virallisesti meidän kanssa asukkaan. Mutta nyt lähden nukkumaan kun isä vei esikoisen autoajelulle.

Vierailija
46/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkö pisteeseen on nykyiset aikuiset hyysätty ja opetettu!! Heh!!

Kyllä mun kuuluu saada sossun tuet, kun mies käy töissä, Heh, heh!!!!

verorahoillaan mun sossun maksusitoumukset, vaikka ei virallisesti meidän kanssa asukkaan. Mutta nyt lähden nukkumaan kun isä vei esikoisen autoajelulle.

Vierailija
47/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten sama tilanne. Nyt tämän viikon perjantaina jään kesälomalle ja siitä parin viikon kuluttua äitiyslomalle. Vauvan laskettuaika 3.8.

11.8. esikoinen aloittaa koulun ja keskimmäinen palaa päiväkotiin (kolmena päivänä viikossa esikoisen koulupäivien ajan eli n 9-12 tai 9-13).

Lapselle ollaan puhuttu, että kohta alkaa pitkä kesäloma ja sen jälkeen SAA palata päiväkotiin omien kavereiden luo.

Lapsi itse on aina mielellään mennyt päiväkotiin ja hänellä on siellä hyviä ystäviä, joten en usko että tästä tulee missään vaiheessa mitään ongelmaa.

Vierailija
48/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Äitin kaikki voimat menee pikkusiskon/veljen hoitamiseen, niin äiti ei enää jaksa hoitaa sinua."

Terveisin neljän alle viisivuotiaan äiti jonka lapsista yksikään ei käy päivähoidossa.

Vierailija
49/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esikoisen elämä huomattavasti laadukkaampaa kun saa päivät viettää päiväkodissa ulkoillen ja leikkien ja illaksi pääsee kotiin levänneen äidin kanssa olemaan.

Sääli kotiäitien lapsia, jotka joutuvat viettämään päivät sisällä dvd-elokuvia katsellen kun äiti nuokkuu sohvalla vauva tississä roikkuen.

Vierailija
50/52 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymyksestä välittämättä. Ei äidin rooli kuulukkaan olla ruusuilla tanssimista aamusta iltaan. Mihin viette lapsenne sitten, kun ovat murkkuja ja pistävät " haisemaan" kotona?Päiväkotiin niitä ei enää oteta, kun subjektiivinen päivähoitooikeus on mennyttä jo.

Vierailija
51/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka viettävät pikkulapsivaiheensa toisten hoidettavana, äiti vauvan kanssa kotona.

Mutta kuten aiemmin kommentoin, niin joissain tapauksissa on TODELLAKIN LAPSEN KANNALTA PAREMPI, ETTÄ HÄN ON PÄIVÄKODISSA!

Toivottavasti lapsesi kasvavat pikkasen empaattisimmiksi ja avarakatseisimmiksi.

En ole superihminen ja neljästä lapsesta kahdella oli koliikkia. Itkua kesti kolme kuukautta iltakuudesta aamukuuteen ym. normaalit vauvaperheen itkut siihenn päälle. Pärjäsin kuitenkin ilman, että piti isompia raahata päiväkotiin. Jokainen tekee mitä lystää, jäähän lapsille kuitenkin muistijälki lapsuudesta vaikka pieniä ovatkin....todellakin taitaa olla kysyjän tilanteessa lapsille ehdottomasti perempi olla päiväkodissa kuin omassa kodissaan!!!!

Tietysti olet varmaan superihminen, joten et voi ymmärtää sellaista väsymystä, minkä vaikea vauva aiheuttaa. Kun oksettaa silkasta väsymyksestä, hyvä että just sen dvd:n saa päälle. Aivot ei toimi, ei uskalla autollakaan ajaa eikä muisti pelaa. Yhtä helvettiä. En minäkään ymmärtänyt, ennenkuin kohdalla osui... Enkä todella etukäteen tiennyt, millainen vaavi oli tulossa. Luojan kiitos osapäivähoidolle siinä tilanteessa. Pelasti minut ja perheemme. Alkoi jo masennusoireet kolkuttelemaan ovella ihan silkan unenpuutteen takia. Painukaa syvälle, toisten valintojen tuomitsijat. : /

vai miksi teet lapsia, jos ne joku muu "jaksaa" kasvattaa, mutta sinä et?!

olla päivästä toiseen sisällä ja katsoa yksin dvd-elokuvia kun äiti nuokkuu sohvalla tiuskii kun väsyttää. Leikkiäkin pitää hiljaa ettei äiti satu sohvalta heräämään. ettei vain tule tunnetta että äiti rakastaa vauvaa enemmän.

Vierailija
52/52 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos jo, esikoisen kohdalla tietää, että ei jaksa. Täytyy olla todellinen idiootti, kun tehtailee lapsia lisää. Pientä on nimittäin murheet nyt kun ovat pieniä ja et jaksa sitäkään.

Mitähän tuleman vielä pitää?!

kannaattaa jättää lasten tekeminen niille, jotka jaksavat niiden kanssa olla

väsymyksestä välittämättä. Ei äidin rooli kuulukkaan olla ruusuilla tanssimista aamusta iltaan. Mihin viette lapsenne sitten, kun ovat murkkuja ja pistävät " haisemaan" kotona?Päiväkotiin niitä ei enää oteta, kun subjektiivinen päivähoitooikeus on mennyttä jo.